Srednji Banat ostaje bez pruga?
Reč je o deonicama Zrenjanin fabrika stanica - Sečanj - Vršac - Bela Crkva i Rimski šančevi - Orlovat. Ove deonice Železnica Srbije okvalifikovala je kao nerentabilne, pokušala da ih prebaci u nadležnosti pokrajine odnosno lokalnih samouprava, ali kako ni kod jednih nije bilo interesovanja, prugama po svemu sudeći sledi gašenje.
Istina je da su ovo zapuštene i devastirane pruge, i da lokalne samouprave na tim pravcima kad bi udružile celokupne svoje budžete nemaju dovoljno za njuhovu sanaciju, potvrđuje za portal zrenjaninski.com Dušan Šijan, načelnik Srednjobanatskog upravnog okruga.
- To su pruge gde vozovi idu brzinom 20, 30 kilometara na sat i gde je najveće osovinsko opterećenje jedva 16 tona. Ipak, te pruge su od velike važnosti za gradove i naselja kroz koje prolaze i ja se nadam da bi neko rešenje ipak moglo da se pronađe - kaže Šijan i navodi primer revitalizovane pruge Beograd - Vršac, gde voz razvije brzinu od 100 kilometara na sat, gde je osovinsko opterećenje 22,5 tone pa su vozovi puni putnika a teretni saobraćaj cveta.
Pruga Rimski šančevi - Orlovat praktično ne radi godinama, a što se tiče pruge Zrenjanin fabrika stanica - Vršac, na njoj retko, četiri do pet puta godišnje prođe neki teretnjak sa žitom i kukuruzom. Upućeni tvrde da je pruga u boljem stanju, teretnog bi saobraćaja sigurno bilo više jer potrebe postoje. Ne može sve u kamione koji tutnje regionalnim putevima i potpuno ih uništavaju.
MMF je kategoričan - od Železnice Srbije traži da troškove smanji. U njih spadaju i nerentabilne pruge.
Problem sa železničkim saobraćajem imaju i Nemci. Imaju dobre pruge i brze vozove ali nemaju mašinovođe, tako bar piše Dojče vele.
Komentari 5
Limanac
To samo znači da jedna bogata Nemačka gradi pruge, proizvodi lokomotive i ima putničkog i teretnog saobraćaja pa zato nema dovoljno mašinovođa!!! i naravno zbog manjih troškova železničkog saobraćaja od drumskog postaju bogatiji, a mi ćemo da rušimo pruge!!!. Lako je ovima danas na vlasti rušiti nešto što nisu svojim znojem i žuljevitim rukama gradili, uzimaju se krediti od sveta i naravno Nemačke kojoj trebaju pruge, a pare iz kredita se troše nenamenski, pameti nemaju da bilo šta svrsishodno započnu da rade čime bi oživeli uništenu privredu i zaposlili stanovništvo, zaustavili odliv i ovo malo mladih a školovanih ljudi koji još nisu spakovali kofere za beli svet.
Toma
Umesto da širimo sistem elektrificiranih pruga, mi ukidamo periferne pruge a za ostale kupujemo dizel vozove.
Ima li uopšte više nade za ovu napaćenu zemlju?
Ovi neškolovani, krezubi i divlji su je toliko unazadili.
Zivan
rešenje je upravo i revitalizaciji većine zapuštenih trasa i preorijentacij na mnogo jeftiniji i ekološki prihvatljiviji. šinski transport i prevoz...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar