Srednji Banat ostaje bez pruga?

Ukoliko se neko čudo ne dogodi, 180 kilometara pruge u srednjem Banatu biće ukinuto.

Reč je o deonicama Zrenjanin fabrika stanica - Sečanj - Vršac - Bela Crkva i Rimski šančevi - Orlovat. Ove deonice Železnica Srbije okvalifikovala je kao nerentabilne, pokušala da ih prebaci u nadležnosti pokrajine odnosno lokalnih samouprava, ali kako ni kod jednih nije bilo interesovanja, prugama po svemu sudeći sledi gašenje.

Istina je da su ovo zapuštene i devastirane pruge, i da lokalne samouprave na tim pravcima kad bi udružile celokupne svoje budžete nemaju dovoljno za njuhovu sanaciju, potvrđuje za portal zrenjaninski.com Dušan Šijan, načelnik Srednjobanatskog upravnog okruga.

- To su pruge gde vozovi idu brzinom 20, 30 kilometara na sat i gde je najveće osovinsko opterećenje jedva 16 tona. Ipak, te pruge su od velike važnosti za gradove i naselja kroz koje prolaze i ja se nadam da bi neko rešenje ipak moglo da se pronađe - kaže Šijan i navodi primer revitalizovane pruge Beograd - Vršac, gde voz razvije brzinu od 100 kilometara na sat, gde je osovinsko opterećenje 22,5 tone pa su vozovi puni putnika a teretni saobraćaj cveta.

Pruga Rimski šančevi - Orlovat praktično ne radi godinama, a što se tiče pruge Zrenjanin fabrika stanica - Vršac, na njoj retko, četiri do pet puta godišnje prođe neki teretnjak sa žitom i kukuruzom. Upućeni tvrde da je pruga u boljem stanju, teretnog bi saobraćaja sigurno bilo više jer potrebe postoje. Ne može sve u kamione koji tutnje regionalnim putevima i potpuno ih uništavaju.

MMF je kategoričan - od Železnice Srbije traži da troškove smanji. U njih spadaju i nerentabilne pruge.

Problem sa železničkim saobraćajem imaju i Nemci. Imaju dobre pruge i brze vozove ali nemaju mašinovođe, tako bar piše Dojče vele. 

  • Limanac

    13.09.2016 19:55
    Pruge su bitne, ne rušiti ih
    "Problem sa železničkim saobraćajem imaju i Nemci. Imaju dobre pruge i brze vozove ali nemaju mašinovođe, tako bar piše Dojče vele."

    To samo znači da jedna bogata Nemačka gradi pruge, proizvodi lokomotive i ima putničkog i teretnog saobraćaja pa zato nema dovoljno mašinovođa!!! i naravno zbog manjih troškova železničkog saobraćaja od drumskog postaju bogatiji, a mi ćemo da rušimo pruge!!!. Lako je ovima danas na vlasti rušiti nešto što nisu svojim znojem i žuljevitim rukama gradili, uzimaju se krediti od sveta i naravno Nemačke kojoj trebaju pruge, a pare iz kredita se troše nenamenski, pameti nemaju da bilo šta svrsishodno započnu da rade čime bi oživeli uništenu privredu i zaposlili stanovništvo, zaustavili odliv i ovo malo mladih a školovanih ljudi koji još nisu spakovali kofere za beli svet.
  • Toma

    13.09.2016 11:15
    uništavanje privrede vol29
    Nastavlja se politika jogurta 88, uništavanja privrede u ovoj zemlji, prvestveno Vojvođanske.
    Umesto da širimo sistem elektrificiranih pruga, mi ukidamo periferne pruge a za ostale kupujemo dizel vozove.

    Ima li uopšte više nade za ovu napaćenu zemlju?
    Ovi neškolovani, krezubi i divlji su je toliko unazadili.
  • Zivan

    13.09.2016 11:00
    Problem je što su aktuelna, ali i bivša, DS, vlada prilike na železnici MMF- u prikazale jednostrano, ne ukazjući da su decenijama marginalizovane.
    rešenje je upravo i revitalizaciji većine zapuštenih trasa i preorijentacij na mnogo jeftiniji i ekološki prihvatljiviji. šinski transport i prevoz...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina