Najviše prigovora na rad domova zdravlja

Istraživanje o prvih šest meseci rada savetnika za zaštitu prava pacijenata u Vojvodini pokazalo je zabrinjavajuće rezultate.
Istraživanje o prvih šest meseci rada savetnika za zaštitu prava pacijenata u Vojvodini pokazalo je zabrinjavajuće rezultate.

Jedan od takvih je i činjenica da su svi savetnici, osim jednog, pre imenovanja na ovu funkciju bili već zaposleni u organu jedinice lokalne samouprave, te da i dalje obavljaju poslove na kojima su radili, a koji se odnose na širok dijapazon poslova pravnika. U najvećem broju, ti poslovi su bez dodirnih tačaka sa pitanjima iz oblasti zdravstvene zaštite, zaključak je Pokrajinskog zaštitnika građana.

"Dodatni poslovi koje obavljaju savetnici, kao i podatak da je najveći broj savetnika prošao samo jednodnevnu obuku, a da savetnici u četiri opštine nisu prošli nijedan vid obuke, uzimajući u obzir prethodno iskustvo, izaziva opravdanu sumnju u ispunjenost zakonskog uslova da savetnik mora da poznaje propise iz oblasti zdravstvene zaštite, te da posao savetnika za zaštitu prava pacijenata može da obavlja valjano, iz navedenih objektivnih razloga", navodi se u saopštenju Pokrajinskog ombudsmana.

Savetnici za zaštitu prava pacijenata imali su ukupno 236 prigovora od 1. decembra 2013. godine do 31. maja 2014. godine. Najveći broj podnetih prigovora odnosi se na domove zdravlja, kojih je u ovom periodu evidentirano 157, kao i na rad opštih bolnica na čiji rad je podneto 26 prigovora. Pacijenti prigovore većinom podnose usmeno, i najveći broj njih se odnosi na ponašanje medicinskih tehničara, na organizaciju zdravstvene službe, kvalitet pruženih zdravstvenih usluga, ponašanje lekara i nemogućnost zakazivanja pregleda. Od ukupnog broja evidentiranih prigovora, u skoro polovini slučajeva savetnici su utvrdili da je pravo pacijenta bilo povređeno.

"Zabrinjava podatak da od početka rada savetnika za zaštitu prava pacijenta nije podnet nijedan zahtev za pokretanje prekršajnog postupka od strane savetnika, nakon utvrđene povrede prava pacijenta", navodi ovaj organ. On ističe kao pozitivnu stranu rad savetnika koji prigovore pacijenata rešavaju neformalnim putem, ali ih poziva da ovakve prigovore i evidentiraju.

Nedostatak preciznih podataka o povredama prava na koje se prigovori odnose, kao i potpuno odsustvo zakonskog regulisanja obaveze i načina vođenja evidencije o prigovorima, neki su od najvećih nedostataka institucije zaštitnika pacijentovih prava. Pokrajinski ombudsman je sa svim problemima u ovoj oblasti upoznao nadležne organe, navodi se u saopštenju.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Kovinu 10 miliona dinara za nove pontone

Opština Kovin saopštila je da joj je Ministarstvo turizma i omladine dodelilo 10 miliona dinara za realizaciju projekta "Proširenje postojećeg pontona na Dunavcu za plovne objekte".