Naučnici na korak do leka za HIV?

Naučnici su po prvi put uspeli da uklone DNK iz HIV-a koji se nalazio u živom tkivu, što otvara mogućnost za razvoj prvog pravog leka protiv ovog virusa.
Trenutno lečenje bolesti podrazumeva upotrebu lekova koji suzbijaju broj virusa u organizmu, tako da imuni sistem može da se bori protiv njih, ali sada su američki naučnici uspeli da uklone DNK iz najčešćeg soja – HIV-1 – iz nekoliko organa inficiranih miševa i pacova. Isti tim je u aprilu uspešno eliminisao virus iz ljudskih ćelija u laboratoriji, ali rad objavljen u časopisu Nature Gene Editing otkriva da su isto uspeli i kod živih životinja.

Kod postojećih terapija HIV-a, u slučaju komplikacija, virus može brzo početi da se razmnožava i dovede do razvoja side. Ovog puta, istraživači su koristili posebno adaptiran virus, kako bi dostavili sistem za menjanje genoma do ćelija.

“Sposobnost rAAV sistem da prodre do mnogih organa u kojima se nalazi genom HIV-1 i izmeni DNK virusa je važan pokazatelj da ova strategija može sprečiti i reaktivaciju virusa iz latentno inficiranih ćelija i potencijalno služiti kao lek za pacijente s HIV-om”, kaže vođa istraživanja profesor Kamel Kalili iz Templ univerziteta.

Ipak, on i njegove kolege se ne usuđuju da nagađaju da li će se i kada njihova tehnika primenjivati u lečenju pacijenata. Plan je da se to dogodi u narednih nekoliko godina, ali je prethodno potrebno proveriti njenu delotvornost i bezbednost kod krupnijih sisara, kako bi bilo odobreno i testiranje na ljudima.

Ostalo iz kategorije Život - Zdravlje

Batut: Ne držite dijetu na svoju ruku

Institut za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut" apelovao je danas da se prolećne dijete ne sprovode "na svoju ruku", već pod nadzorom stručnjaka.