BBC: Pet mitova o direktorima

Novinar BBC-ja Brajan Borzikovski u nedavnom članku iznosi osobine koje odlikuju kvalitetnog direktora uspešnog preduzeća i ruši mitove o tome kakav uspešan direktor treba da bude.
BBC: Pet mitova o direktorima
Foto: Pixabay
"Endru Silvernejl odrastao je u malom gradu u američkoj državi Mejn, a jedini veći poslodavac u njegovoj okolini bila je lokalna fabrika papira.
 
U početku nije razmišljao o preduzetništvu, već je hteo da postane doktor. Tokom studija zainteresovao se za poslovanje nakon što je pomagao lokalnom preduzetniku u porodičnoj građevinskoj firmi. Taj direktor ga je inspirisao jer su ga pokretale sopstvene vrednosti i hteo je da podigne svoj kvalitet života.
 
Kasnije je radio i u finansijskom preduzeću, gde su mu savetovali da jednog dana pokrene svoj posao, ali to nije hteo da uradi, jer je u to vreme veliki broj direktora imao autokratski način vođstva, što se njemu nije sviđalo.
 
Ipak, vremenom je shvatio da su ideje o tome kakav uspešan direktor treba da bude dobrim delom pogrešne. On je danas izvršni direktor korporacije IDEX koja vredi 8,6 milijardi dolara. Kaže da za kvalitetno vođstvo nije bitno da li ste introvert ili ekstrovert, pa čak ni to da li imate harizmu, već da je ključ u tome kako postupate sa radnicima, koja je svrha vašeg rada i skromnost.
 
Firma ghSMART, koje se bavi savetovanjem u menadžmentu, sprovelo je 10-godišnju studiju o tome šta čini kvalitetnog direktora. U studiji su učestvovale hiljade direktora, a otkrivene su brojne zablude oko stvarnih kvaliteta potrebnih za taj položaj.
 
Mit 1: Direktor mora biti harizmatičan
 
Ispalo je da je harizma precenjena. Introverti su na tim položajima ostvarivali čak i nešto bolje dugoročne rezultate od ekstroverata, iako se ekstroverti možda u početku delovali da imaju više samopouzdanja i da su pristupačniji. 
 
Mit 2: Direktor ne sme priznati kada greši
 
Nekima je priznavanje greške znak slabosti, a drugi se brinu kako će reagovati deoničari ili članovi uprave. Međutim, neuspeh je zapravo ključ uspeha jer se ozbiljne greške mogu analizirati i na njima se može naučiti lekcija za buduće poteze. Oni direktori koji su tako postupili, kasnije su radili najbolje.
 
Mit 3: Direktor mora imati iskustva u određenom sektoru
 
Ne mora, jer ljudi spolja često umejud a donesu novu perspektivu, nove veštine i nove ideje za firmu, a veštine bitne za određeni sektor mogu se naučiti.
 
Mit 4: Direktor mora biti diktator
 
Autokratsko vođstvo zapravo šteti poslovanju. Uspešni direktori jesu odlučni, ali oni ne donose te odluke samostalno, nego u dogovoru i na temelju odnosa sa radnicima, deoničarima i upravom.
 
Najbolje je pronaći zlatnu sredinu, kako bi svi delovi firme mogli da funkcionišu.  
 
Mit 5: Direktor mora biti vrhunski obrazovan
 
Iako je diploma plus, ona nije najbitnija. Važnije su intelektualna snaga i snalažljivost.
 
Silvernejl, koji je izvrstan direktor, tvrdi da se donošenje izvršnih odluka temelji na tri stvari: poboljšanju kvaliteta života zainteresovanim stranama (deoničarima, radnicima i zajednici), dubinskom razumevanju posla i fokusiranosti na ljude", navodi se u članku.
  • Nervirach

    23.08.2017 13:24
    A sto se tice ovih nasih prevaranata, sve sto ste culi je nista. Jos je gore.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija