Registracija će se ipak plaćati po kubikaži, Vujović "pogrešno shvaćen"
Kako piše "Blic", ministar finansija Dušan Vujović je juče na konferenciji Američke privredne komore rekao da je planirana izmena zakona koji se odnosi na oporezivanje automobila, jer je to "zaostala mera" iz perioda posle velike ekonomske krize 2008. godine, i dao primer zbog čega je pravednije oporezivati automobil na osnovu stvarne vrednosti umesto po kubikaži.
Međutim, nakon što su svi mediji, juče javili da je ministar rekao da će od Nove godine porez biti plaćan po vrednosti automobila, kao što je to u mnogim zemljama, a ne po kubikaži, iz Ministarstva su reagovali i rekli da je ministar "pogrešno shvaćen".
Dodaju da je novina "samo to što će se povećati broj grupa po kubikaži, pa će nekom registracija biti niža, a nekom viša". Predloženo je, kako kažu, da se, umesto postojećih sedam kategorija oporezivanja po zapremini motora, uvede više opcionih grupa, za koje će se utvrditi novi rasponi poreza za svaku grupu.
Drugim rečima, u predlogu izmena Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, u delu koji se odnosi na oporezivanje na upotrebu motornih vozila, nije definisano da se menja sistem naplate po vrednosti automobila, kako su to juče shvatili mediji iz izlaganja ministra finansija Dušana Vujovića, tvrdi izvor "Blica" koji je uključen u izradu ovog zakona.
"Ministar je naveo kao primer kako se u inostranstvu obračunava plaćanje poreza na automobile a svi mediji su preneli to kao gotovu stvar. U predlogu Zakona to nije tako definisano, već princip određivanja poreza i dalje ostaje kubikaža, ali će se umesto sedam uvesti najverovatnije deset opcija. U trenutnih sedam kategorija vozila, čije se kubikaže kreću od 1.150 pa do iznad 3.000 kubika, vlasnicima se zaračunavaju porezi počev od 1.220 u prvoj, pa do 222.280 dinara u sedmoj grupi. Nova kategorizacija doneće i nove cene, pa se može očekivati da nekima ovaj namet poraste ali da se nekima i smanji, ukoliko iz više padnu u nižu grupu", kaže sagovornik beogradskog lista.
Podsetimo, ukidanje uredbe o registraciji vozila po kubikaži godinama je predmet negodovanja vozača u Srbiji i dosad je više puta apelovano da se izmeni, jer je tehnološki odavno prevaziđena.
Ovaj "porez na luksuz" uveden je 2009. godine pod izgovorom svetske ekonomske krize. Ukidanje nepopularne uredbe prvi put je razmatrano 2011.
Stav javnosti je da je Uredba nepravedna prema vlasnicima starih automobila velikih kubikaža, dok su nova vozila, sa modernim turbo-motorima malih zapremina ali velikih snaga, u potpunosti izostavljeni.
Tokom rasprava o izmeni uredbe o "porezu na luksuz" dosad je provejavao stav da se uvede oporezivanje na osnovu relevantnijih faktora, kao što su konjske snage, početna cena vozila, godište...
Dodatni porez na luksuzne i sportske automobile u većini zemalja je rešen ekološkom taksom, jer automobili sa snažnim motorima, bez obzira na godište, ne mogu da imaju malu emisiju štetnih gasova. Uvode se i subvencije za nabavku električnih automobila i automobila sa niskom emisijom ugljen-dioksida (CO2). U našoj zemlji takve subvencije ne postoje.
Od 2009. godine se registracija (odnosno takozvani porez na upotrebu automobila) obračunava na osnovu radne zapremine motora, pri čemu je visina poreza na motore od preko dve litre (2.001 "kubik") gotovo pet puta veća u odnosu na one ispod 2.000. Zato je ovaj porez u narodu i poznat kao "porez na luksuz".
Komentari 27
Budzet
aleksandar
Momir
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar