Srbija ne stimuliše kupovinu ekoloških vozila

Srbija, Bosna i Hercegovina i Crna Gora su jedine zemlje u Evropi koje nemaju nikakve stimulacije za kupovinu ekoloških vozila, pa ne čudi što smo po broju hibridnih i elektro vozila na samom začelju.

Nedavno je i Albanija za svoje policijske snage nabavila izvestan broj električnih "golfova", pa nas je i ona pretekla po broju ovih vozila.

U Srbiji je broj električnih automobila jedva premašio deset, i to zahvaljujući flotnoj kupovini "folksvagen ap" vozila za jednu banku. Hibrida ima malo više, i to, takođe, zahvaljujući stranoj donaciji, pošto je Vlada Japana poklonila državi nekoliko desetina hibridnih "tojota" i "leksusa", pišu "Novosti".

Veliki broj zemalja Evrope doneo je odluku da od 2025. godine zabrani prodaju dizel-vozila, a poreskom politikom i mnogobrojnim taksama, na primer za ulazak u centar grada, podstiče svoje državljane da se reše vozila koja su veliki zagađivači vazduha. Istovremeno, sve vlade Evrope stimulišu kupovinu novih elektromobila i hibrida. Norveška u tome prednjači, pa je svako treće vozilo kupljeno prošle godine u ovoj zemlji "ekološko". Stimulacije se kreću od pet hiljada do deset hiljada evra prilikom kupovine, a vlasnici elektrovozila ili hibrida su oslobođeni i plaćanja poreza, imaju besplatan parkig i slične beneficije.

I u našem okruženju se stimuliše kupovina eko-vozila. Tako je u Sloveniji subvencija za kupovinu ovih automobila do 7.500 evra. I Hrvatska mnogo polaže na zaštitu svoje životne sredine, pa je subvencija za hibride i elektromobile od 4.000 do 9.200 evra, u zavisnosti od tipa vozila.

Skoro sve automobilske kompanije koje posluju na našem tržištu u svom portofiliju imaju ili hibridna ili električna vozila. I dok se kako-tako odlučuju na poručivanje hibrida, jer mnoge strane kompanije moraju shodno svojoj poslovnoj politici da kupuju eko-vozila, naručivanje elektromobila se ne isplati ne samo zbog cene, već i zbog činjenice da ne postoji mreža punjača kao svuda u svetu.

"Punjači za automobile u našem okruženju niču kao pečurke posle kiše, a u Srbiji skoro da nema nijednog. Evropa insistira na širenju mreže, i mislim da će i Srbija vrlo brzo morati da se ozbiljno pozabavi ovim problemom", kaže Bojan Babić iz kompanije BPecharge, koja se bavi postavljanjem punjača za elektromobile u regionu.

Poklonike ekologije nedavno je obradovalo nabavljanje električnih autobusa u Beogradu. Potez gradskih vlasti je za svaku pohvalu, ali je nejasno zašto se država ne uključi u ovu akciju. Gubitak od akciza i poreza na naftne derivate, kažu obimna strana istraživanja, država višestruko nadoknađuje smanjenim troškovima lečenja bolesti prouzrokovanih aerozagađivačima.

Opširnije o ovoj temi možete pročitati OVDE.

  • Čovek

    20.02.2017 13:43
    Znam coveka koji je napravio ili prepravio Opelovo motor u električni i stavio ga Nazad, stavio na točkove reduktore koji mu prave struju dok se kreće. Dobio dozvolu od Opela da moze da stavi taj motor u auto, i eto čovek nemoze da ga registruje jer nemoze da dokaze koliko ima Kw ili ti konja. I koja je kubikaža. On sa tim autom od nisa pa do Beograda prodje za 20dinara. Kontam to je problem.
  • Pjer

    20.02.2017 10:47
    Znam da imam noge
    Najveći sam ekolog, od svih. Idem peške.
    Što reče kineski dečak... "amerikanac je čovek sa dve noge i četiri točka)"
    Ako bih imao samo jednu želju, Bože, i tretiraj ovo kao zapis, to bi bilo: -Da se sva nafta i svi njeni derivati koji postoje na planeti Zmelji, u bilo kom obliku, i jednoj sekundi pretvore u čistu,
    destilovanu vodu, H2O.
  • a

    20.02.2017 10:27
    Da se osvrnemo na poslednju recenicu - da gubitak od akciza i poreza država višestruko nadoknađuje smanjenim troškovima lečenja bolesti prouzrokovanih aerozagađivačima - mozda neka drzava koja ima troskove za lecenje. Ova imitacija drzave i ne trosi bas mnogo na lecenje (jer je vecini nedostupno i neadekvatno), tako da ovaj argument propada.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Preminuo novinar Bojan Tončić

U Beogradu je u 57. godini, nakon duge bolesti, preminuo novinar Bojan Tončić, saopštilo je danas Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS).

Uhapšen zbog pokušaja ubistva u Mirijevu

Policija u Beogradu je, u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom, uhapsila M. P. (41) zbog sumnje na pokušaj ubistva, saopštili su danas iz Ministarstva unutrašnjih poslova.