Slogani predsedničkih kandidata - bez značenja i već viđeno

Srbija, život, ljudi, čovek, budućnost, Evropa, samo su neke od reči koji su pakovane u slogane kandidata za predsednika Republike od uvođenja višestranačja.

"Politika" piše da na sreću političara, retko koja od predizbornih poruka ostaje zapamćena, pa se mogu koristiti i one iz prošlosti. Prvih godina višestranačja izbori za parlament i predsednika su se održavali istovremeno, pa se koristio jedan slogan za sve. 

Na prvim višestranačkim izborima, građani su osim predsednika birali i poslanike. Socijalistička partija Srbije se dosetila da popularnost svog lidera Slobodana Miloševića iskoristi i za parlament, pa je štampala "dvoglave" plakate. Naime, plakat su delili Milošević i poslanički kandidat, a slogan je bio zajednički: "Sa nama nema neizvesnosti" i "Srbija se saginjati neće".
 
Tokom predstojećih godina stiče se utisak kao da su se stranke uvek više trudile oko slogana za parlamentarne izbore, nego za predsedničke. Jedan od retkih slogana koji je ostao upamćen odnosi se na izbor šefa Savezne Republike Jugoslavije 2000. godine kada je Vojislav Koštunica sa plakata građanima poručio: "Ko sme da vas pogleda u oči? Koštunica."
 
Bogoljub Karić je bio "čovek budućnosti", Dragoljub Mićunović "ozbiljan državnik - naš predsednik", Dragan Maršićanin "predsednik običnih ljudi", Milutin Mrkonjić "naš drug - dela govore", Milanka Karić je ukazivala da je "porodica snaga Srbije", za Čedomira Jovanovića "Život je zakon", Marjan Rističević bio je kategoričan - "Ne dam zemlju za fotelju", piše "Politika".
 
U trci za predsednika 2004. godine Boris Tadić i Tomislav Nikolić imali su skoro identične slogane. Obojica su ohrabrivali građane, Tadić rečima "Samo napred", a Nikolić sa "Napred, Srbijo".
 
Kada se pogledaju poruke predsedničkih kandidata na predstojećim izborima, čini se da ćemo i njih brzo zaboraviti. Direktor marketinške firme "Pragma" Cvijetin Milivojević analizirao je za "Politiku" predizborne poruke predsedničkih kandidata.
 
Aleksandar Vučić - Brže, jače, bolje: "Slogan su izvrtele takoreći sve stranke proteklih godina i u principu ne znači ništa. Međutim, odlično je urađen vizuelni identitet te poruke sa incijalima AV koji oblikuju strelica ka gore, ka napred - to je dobra ideja."
 
Saša Janković - Bez straha: "Nisam razumeo da li je njegovo 'Bez straha' slogan ili naziv grupe građana koja ga kandiduje."
 
Vuk Jeremić - Moramo bolje: "Poruka deluje socijalistički. To ništa ne znači, poštapalica bez sadržine. Očekivao sam bolje od njega." 
 
Boško Obradović - Da živimo kao ljudi: "Boško ima dobrih ideja, koje ume rafalno da sipa, očekivao sam da će neka od tih poruka biti slogan. Kao na primer, nešto od onoga ko se on predstavlja, kao, u pozitivnom smislu, srpski nacionalista, porodičan čovek, tradicionalista, a istovremeno mlad."
 
Aleksandar Popović - Čovek ispred svega: "On liči na svoj slogan, prepametan, relativno mlad, ali kampanja i slogan su mu zamorni. Svi su zapamtili njegovu kampanju 'Različak' za gradonačelnika Beograda i on jeste 'različak'. To je trebalo da bude i dalje."
 
Saša Radulović - Glasaj protiv Vučića: "To može da bude poruka biračima, ali ne i slogan. Slogan mora da ima neki cilj, da bi neko glasao za tebe, ovako birači poruku da glasaju protiv Vučića mogu da shvate i kao savet da glasaju za Miroslava Parovića, Vojislava Šešelja, Sašu Jankovića." 
 
Vojislav Šešelj - Najboljeg za predsednika: "To jako liči na njega, to su sujeta i prepotencija koju on ima."
  • alias

    28.03.2017 21:13
    алексанdар
    Да ли је нако приметио да је Александар Вучић на ћирилици, док је слово д у имену латинично!?!

    Питао сам девојку на његовом штанду код Футошке, које је ово слово, а она каже нисмо приметили. Еј, по целој земљи, а нису приметили!
    Неписмени.
  • Prolaznik

    28.03.2017 17:39
    Nepismeno...
    Ajde ovako...

    "Aleksandar Vučić - Brže, jače, bolje: "Slogan su izvrtele takoreći sve stranke proteklih godina i u principu ne znači ništa. Međutim, odlično je urađen vizuelni identitet te poruke sa incijalima AV koji oblikuju strelica ka gore, ka napred - to je dobra ideja.""

    Prvo nije gore i napred, nego gore i dole ( sa akcentom na dole ako se ista pitam). Drugo, inicijali su na latinici a poruka na cirilici... Trece, "Brze, jace, bolje!" je toliko slicno, da ne kazem prepisano od naslova pesme Daft Punk. A vizuelni identitet i dalje nema nikakve veze ako je proizvod sranje...

    Ali jelte, njegova ciljna grupa nije ni svesna da ni slogan ne mogu da smisle...

    Ostalo je verovatno pronadjeno na Google-u kada su kucali, "jake motivacione poruke"...
  • NN

    28.03.2017 13:05
    Sirotinja uzvraca udarac! Samo jako!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija