Električna vozila egzotika u Srbiji, na putevima samo njih 114

Od 2011. godine od kada se u Srbiji izdaju nove registarske tablice, prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova, registrovano je ukupno 114 vozila na električni pogon i 90 hibridnih vozila.
Ako uzmemo u obzir da je u Srbiji registrovano više od 1,8 miliona putničkih automobila, jasno je da se radi o čistoj egzotici, mada su glavni trend u auto-industriji u narednim godinama upravo električni automobili, piše "Danas".
 
Kod nas su već duže vreme prisutni hibridni automobili starije generacije, odnosno automobili koji imaju ugrađene baterije koje se dopunjuju radom motora sa unutrašnjim sagorevanjem, poput akumulatora i koji služe samo za "kreni stani" situacije u gradskoj vožnji. U svetu su poslednjih godina sve češći "plag in" hibridi, automobili čija baterija može da se dopunjava spolja i koji imaju nešto veću autonomiju na struju, oko 70-80 kilometara, dok posle preuzima benzinski motor.
 
Ove godine na sajmu automobila pojavili su se neki novi modeli potpuno električnih automobila, kao što su BMW i3, e-golf i e-up kod Folksvagena ili KIA soul EV. Za fabričke električne automobile nema problema prilikom uvoza i registracije. Procedura je ista kao i za obične automobile, a kako su listu "Danas" rekli u MUP-u, postoji i olakšica a to je neplaćanje poreza na motorna vozila sa isključivo električnim pogonom. Ovaj porez se za obična vozila naplaćuje po kubikaži u kreće se od 1.200 dinara za vozila ispod 1.150 kubika, pa do 222.000 dinara za vozila sa motorom zapremine preko 3.000 kubnih centimetara. Takođe, prema istom zakonu lokalne samouprave mogu da oslobode električna vozila plaćanja i komunalne takse koja se kreće od 500 do 5.500 dinara.
 
Ali to i nije bog zna kakva povlastica ako se uporedi sa recimo Austrijom, koja je početkom ovog meseca ponudila podsticaj od 4.000 evra za kupovinu električnog automobila. U nekim drugim zemljama osim finansijske subvencije date su pogodnosti kao na primer mogućnost vožnje u žutoj traci ili jeftiniji parking za vlasnike vozila na struju.
 
Da li će na srpskim putevima biti više električnih automobila zavisi pre svega od toga da li će imati gde da se pune. Iako su oni predviđeni za gradsku vožnju, a sa dometima od 150 do 250 ili 300 kilometara može sasvim dobro da posluži i kućno punjenje, mogućnost da se u nekoj saobraćajnoj gužvi ostane bez baterije izaziva probleme.
 
Zato će do kraja godine biti napravljene prve stanice za punjenje automobila u Beogradu, najavljeno je na okruglom stolu "Električni automobili i razvoj infrastrukture za punjenje vozila u Srbiji". 
 
Opširnije o ovoj temi možete pročitati OVDE.
  • Igor

    03.04.2017 10:30
    Ja bih rado kupio jedan za normalne pare kada bih imao gde (polovan 2008-2012 godište za normalne novce), ali ponuda je baš sjajna:

    http://www.mojauto.rs/rezultat/status/automobili/vozilo_je/polovan/gorivo/Elektricno-Hibrid/poredjaj-po/oglas_najnoviji/po_stranici/18/prikazi_kao/lista/

    ili malo bolje ovde

    https://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/pretraga?submit_1=&brand=&model=&price_from=&price_to=&year_from=2008&year_to=2016&fuel%5B%5D=2312&fuel%5B%5D=2308&door_num=3013&without_price=1&date_limit=&showOldNew=all&modeltxt=&engine_volume_from=&engine_volume_to=&power_from=&power_to=&mileage_from=&mileage_to=&emission_class=&seat_num=&wheel_side=&registration=&country=&city=&page=&sort=

    Cene su, onako, baš pristojne, možeš kupiti dva dobra poovna auta ili čak i jedan ganc nov sa lepim paketom opreme.

    P.S.
    Apsolutno mi nije namera da budem sarkastičan.
  • Nenad

    03.04.2017 09:14
    Neistina
    Ovo je laz. Pokusao sam da uvezem Nissan Leaf pre par meseci i naisao na zid. Nije moguce uvesti taj auto jer ga ekipa iz Ams nema u katalozima a na sva moja pitanja ministarstvu i Amsu sam nailazio na zid cutanja.
  • Lepetričar

    03.04.2017 08:03
    Ne čuje se EPS
    Ne čujem strunjake iz EPS-a i dispečere, šta oni kažu da milion puta 2-3KW noću, jedno 8-10 sati potrošnje, znači 30KW puta milion - svaki dan dodatno na ovu današnju potrošnju?
    Da li nam više znači privreda ili vozikanje?
    I kolika bi onda bila cena KWh?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija