U pripremi zakon koji će stati na put SMS prevarama

Nijedna firma do sada nije kažnjena za slanje i naplatu preskupih SMS poruka, najčešće zabavnog sadržaja, u slučaju kada su ih bez znanja građana isporučivali na njihove brojeve mobilnih telefona.
Na taj način, kroz razne igrice, kvizove, lažne pretnje računarskim virusima, ove firme varaju neupućene, a pritom ne ističu cenu i opis usluga koje nude. "Novosti" pišu da će zakon, koji je u pripremi, obezbediti nešto bolju zaštitu korisnika mobilnih telefona, jer će na duplo veći račun odmah biti obavešteni.
 
Nacrtom zakona o elektronskim komunikacijama biće detaljnije uređeni uslovi početka i prestanka pružanja SMS poruka sa dodatom vrednošću (VAS), kako se nazivaju poruke koje se dodatno naplaćuju.
 
"Propisana je i obaveza operatera da obaveštava pretplatnika u cilju sprečavanja prekomerne potrošnje, kada trenutni iznos zaduženja za tekući mesec bude dvostruko veći od prosečnog iznosa zaduženja za uslugu u prethodna tri meseca. Na ovaj način će pretplatnici biti obavešteni o povećanom iznosu zaduženja za tekući mesec, i biće u prilici da pravovremeno reaguju", kažu u Ministarstvu telekomunikacija.
 
Ministarstvo je ovlašćeno da obavlja inspekcijski nadzor nad radom ovih operatera, prilikom redovnih kontrola i po prijavama RATEL-a i korisnika. Nijednoj takvoj firmi nije zabranjen rad, već su im samo ukinuli pojedine servise na koje su se korisnici žalili, prenosi ovaj dnevni list.
 
Ako uslugu nisu naručili, a pritom su je dobili uz "paprenu" cenu, korisnicima mobilnih telefona preostaje jedino da se žale upravo toj firmi koja im je i napravila ceh, o čemu je nedavno pisano. Ili eventualno operateru u čijoj su mreži, koji je u ovom slučaju samo "posrednik". A tek potom RATEL-u, kao nadležnoj agenciji koja ih kontroliše.
 
"Nisu sve VAS poruke i ostale usluge sa dodatom vrednošću neželjene. Korisnici imaju najveći problem sa porukama čije primanje se naplaćuje, a čiji prijem korisnici prihvate, često nesvesno, preko računarskih aplikacija, igrica ili lažnih dojava o virusu. Preporuka je da se broj mobilnog telefona ne dostavlja neoprezno, bez upoznavanja sa uslovima i cenom", navode u RATEL-u.
 
RATEL ne vodi statistiku koliko je bilo prigovora građana na ovakve usluge. Poznato je samo da su oni česti, i da, ukoliko se dokaže da usluga nije pravilno oglašena, operater korisniku vraća novac.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Miki

    09.04.2017 08:38
    Čitam, ne verujem...
    Nadam se da će zakon pre zdravstvenih knižica.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija