Kurirske službe sve unosniji biznis u Srbiji

Poštari u torbama sve manje raznose pozdrave sa mora i novogodišnje želje, ali nam zato odeća, kozmetika i tehnika sve češće stižu na kućni prag.
. Pad broja pismonosnih pošiljaka, a porast broja poslatih paketa, trend je u svetu koji nije zaobišao ni Srbiju. Mnogi su u dostavi paketa videli šansu za unosan biznis, pa je tokom prošle godine broj kurirskih službi u našoj zemlji povećan sa 36 na 55.
 
Da posla za njih ima sve više, pokazuju i podaci Republičkog zavoda za statistiku po kojima je broj pošiljaka koje je lane dostavila “Pošta Srbije” - gotovo dupliran. Tokom 2015. oni su isporučili 319.000 paketa, a prošle godine čak 621.000. “Pošta Srbije” prihodovala je prošle godine 194 miliona dinara od klasičnog slanja paketa, a čak 1,8 milijardi od ekspres-usluga.
 
Ovo zato što je naša zemlja specifična i razlikuje se u odnosu na druge baš po tome što naši građani i firme za slanje paketa uglavnom koriste takozvane ekspres-usluge. To podrazumeva da kurir na kućnom pragu preuzme paket i da ga isporuči “na ruke” na naznačenoj adresi. Razlika u odnosu na klasične pošiljke je u tome što korisnik zbog njih ne mora da odlazi na šalter pošte ni kao pošiljalac, ni kao primalac.
 
U RATEL-u razlog za toliku popularnost ekspres-usluga vide u njihovoj ceni, koja je u Srbiji više nego povoljna.
 
"Cena ekspres-pošiljke kod nas je svega od dva do tri evra, dok je u drugim državama to znatno skuplje. U Sloveniji se, na primer, svega oko 10 odsto robnih pošiljaka šalje putem ekspres-usluga, a ostatak klasičnim putem. U Srbiji se veoma mali deo ovih “ekspres-pošiljki” odnosi na slanje robe među građanima. Uglavnom je reč o komercijalnim uslugama između kompanija, ili između firmi i građana", ukazuju u RATEL-u.
 
U “Pošti Srbije” kažu da post-ekspres usluge i paketi beleže kontinuirani trend rasta i tvrde da je to slučaj sa čitavim tržištem poštanskih usluga u Srbiji, vrednim oko 16 milijardi dinara.
 
Vlasnica kurirske službe “D ekspres” Ljiljana Karaklajić kaže da je samo njena kompanija tokom prošle godine dostavila devet miliona paketa širom Srbije.
 
"Nama je rast broja pošiljaka prošle godine bio oko 23 odsto, a još toliki rast je zabeležen i od početka 2017. godine. Većinom radimo sa biznis korisnicima. Internet prodaja je za mnoge isplativiji kanal, jer ne plaćaju ni lokal ni prodavca. Nemamo mnogo pošiljki građana, a oni preko naših kurira uglavnom šalju poklone. Više od 50 odsto paketa isporuči se u Beogradu, a mnogo posla ima i u svim ostalim velikim gradovima, iako radimo na celoj teritoriji Srbije, 24 časa", kaže ona.
 
Karaklajićeva kaže da je konkurencija u ovoj oblasti u poslednje vreme velika. Tvrdi i da mnogi nisu dovoljno profesionalni, a ozbiljnim kompanijama predstavljaju nelojalnu konkurenciju, jer svoje usluge prodaju ispod cene.
 
U RATEL-u ističu veliki značaj Zakona o poštanskim uslugama, koji uskoro treba da bude usvojen. On je, između ostalog, značajan i za suzbijanje sive ekonomije koja trenutno postoji u okviru poštanskih tokova.
 
Neretki su slučajevi da kurirska služba isporuči pokvaren uređaj.
 
Građani nemaju kome da se žale, s obzirom na to da ih kurirske službe primoraju da potpišu izjavu da su primili ispravnu robu, iako im je dostavljena polomljena mašina za veš, oštećen televizor ili pokvaren šporet, a više o takvom iskustvu čitajte u našoj priči OVDE.
  • Goca

    26.04.2022 11:54
    D ekspres
    Ja, opet imam vrlo lose iskustvo sa D ekspresom. Jednom sam cekala tri dana da mi isporuce posiljku i to me redovno obaveste ujutru da cemi posiljka biti isporucen tokom dana. Na kraju kada sam dobila posiljku, videla sam nalepnice koje su zalepili " da je isporuka pokusana ali da nisam bila kuci"
    Za mene su oni najgori
  • Rade

    24.07.2017 10:27
    I ja sam imao nekoliko puta lose iskustvo sa Post Express. Pozovu me ujutro oko 9 sati da kazu da imaju da mi isporuce paket. Citav dan cekam kao budala i onda oko 14 sati mi jave da dodjem u postu i pokupim svoj paket. Koja je svrha onda Post Express i razlog sto se ovo desava ne znam. Zalio sam se nekoliko puta u posti i onda kazu: "Da, on je malo neodgovoran".
  • VP

    24.07.2017 09:20
    Iskustva
    Zdrava konkurencija uvek dobro dodje. Ne znam kakva su iskustva drugih ali ja saljem sa bilo kim samo NE sa PostExpress-om. Kada treba da saljem nekome paket i pitam kojom sluzbom da saljem, dobijem isti odgovor: "Samo ne post Express-om!" Ipak je to drzavna firma gde nema ni trunke odgovornosti niti bojazni od bilo kakve sankcije ako ne odradis korektno posao. Ne kazem da nema odgovornih kurira ali jednostavno ne zelim da gatam hoce li me zakaciti neko ekstremno neodgovoran. Dovoljno je i jednom u 10 puta da ne bude korektno odradjen posao (koji sam platio) da ne koristim njihove usluge ali im je prosek da ce na jednu korektnu uslugu doci jedna koja to nije. Takvo je moje iskustvo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija