CRTA je na konferenciji za medije u Beogradu predstavila istraživanje koje je radjeno u periodu od 2. oktobra 2017. godine do 15. januara 2018. godine, koje je pokazalo da je kampanja za izbore počela još na jesen prošle godine, a ne od dana raspisivanja izbora.
U analizi, koja je trajala dva i po meseca, bili su obuhvaće televizije RTS, Prva, N1, Studio B i Pink, portali Blic, Kurir, B92 net, i dnevne novine Blic, Večernje novosti, Kurir, Informer i Politika.
Članica Upravnog odbora CRTA Tamara Skroza kazala je da su od predstavnika vlasti u medijima najviše bili zastupljeni gradonačenik Beograda Siniša Mali i gradski menadžer Goran Vesić, dok su pojedinačni akteri iz opozicije bili neuporedivo manje prisutni.
Ona je dodala da je istraživanje pokazalo da se gradjani Srbije najviše informišu putem televizije, a najmanje putem internet portala, kao i da su predstavnici vlasti mnogo više prisutni na TV kanalima i to u pozitivnom tonu, što pokazuje "veliku disproporciju u predstavljenosti pripadnika pozicije i opozicije".
Skroza je ocenila da mediji o predstavnicima vlasti izveštavaju u "pristrasno-navijačkom tonu", što znači da "navijaju za njih", dok se o opoziciji izveštava u "neutralnom tonu". Ona je kazala da su Studio B i Beogradska hronika RTS-a imale "pristrasno-navijački ton" i to najviše za Sinišu Malog i za Gorana Vesića, dok je među štampanim medijima toga bilo najviše u Večernjim novostima i Kuriru.
Programski direktor CRTA Raša Nedeljkov kazao je da veliki broj poruka u medijima pokazuje da se za beogradske izbore vodi negativna kampanja i da postoji velika neravnopravnost, a najviše na televiziji, gde su pripadnici vlasti neuporedivo više predstavljeni od pripadnika opozicije.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 5
sremac
Ako mediji kažu
Da narod gleda nečije gaćice, ćebad i pije pivo.
Samo kod nas maloumni postulati da treba da bude što više u očima naroda.
Kao i maloumne reklame, čiji je cilj da ih zapamtiš po nekoj agresiji ili zlu.
Valjda su uvereni da ćeš im nekad oprostiti i ipak kupiti proizvod koji su ti ogadili.
Kažu da je i Nikolae Čaušesku stalno bio u glavama naroda.
Futog
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar