Radić: Loše održavanje aviona veliki problem Vojske Srbije

Vojni analitičar Aleksandar Radić izjavio da bi starost aviona mogla da bude razlog za pad školskog avion "Super galeba G-4", ali da to ne mora da znači, dodajući da je veći problem loše održavanje tih aviona.
Kako prenosi N1, vojni avion "Super galeb G-4" srušio se kod Kovačice, u blizini Pančeva. Robert Kaloci, pilot major Centra za letna ispitivanja Tehničko-opitnog centra Vojske Srbije, poginuo je u nesreći, dok je pilot major Aleksandar Matić povređen i prebačen na Vojnomedicinsku akademiju, potvrdilo je Ministarstvo odbrane.
 
"Vojska će formirati komisiju koja će se baviti istraživanjem uzroka nesreće, uradiće se analiza ostataka aviona, a biće uzete i izjave od učesnika i svih onih koji su učestvovali u pripremi tog leta, sve što može da bude relevantno da bi se došlo do uzroka udesa", rekao je Radić za N1.
 
Dodaje da komisija u ovakvim okolnostima ne može da da jednostavan, "crno-beli" odgovor, jer zaključci koje ona donosi nikada nisu jednostrani, ali napominje da je za najveći broj nesreća kriv ljudski faktor, ređe tehničke prirode.
 
Ovaj avion je treći avion tog tipa koji je izgubljen u udesima od osamostaljenja Srbije i ukupno četrnaesti od početka eksploatacije, dok su četiri letelice izgubljene u borbenim dejstvima na prostoru bivše Jugoslavije. Radić je rekao da se kod "Super galeba G-4" koristi svetski poznato sedište "Martin Beker", koje je, kako je rekao, veoma pouzdano.
 
"Sedamnaest pilota je iskakalo iz 'Galeba 4' i svi su prošli bez većih povreda. Kada pilot povuče ručicu, mehanizam dalje ide automatski. Pilot prvo mora da zauzme pravilan položaj da bi podneo jako veliko opterećenje koje se desi prilikom katapultiranja. Šta god da se dogodi zbog sticaja okolnosti, ako bi pilot, recimo, ostao bez svesti, padobran sedišta se otvara automatski", rekao je gost N1 i dodao da ne može da pretpostavi šta se iskomplikovalo pri katapultiranju dvojice pilota u Kovačici, od kojih je jedan preminuo.
 
Na pitanje da li starost aviona može da bude uzrok pada, Radić kaže da starost aviona nije toliko bitna koliko njegovo održavanje i remont.
 
"Problem je što je kod nas narušen sistem održavanja tih aviona. Svi znamo da se raspala jugoslovenska avio industrija, sa narušenom državom, stradala je i vojska. Danas imamo presedan da su naši piloti najstariji", izjavio je Radić.
 
Kaže i da su u ustanovi u kojoj se danas desio udes nedavno smenjene sve starešine i da je za to odgovoran načelnik Generalštaba Vojske Srbije Ljubiša Diković.
 
"To nije uzrok pada aviona, ali je stvoren loš ambijent zbog nečije sujete, zbog nekog ko hoće da uspostavi neku disciplinu, u ovom slučaju Ljubiša Dikovića", za kog kaže da je tražio smenu starešina zbog posete Radića toj ustanovi krajem decembra prošle godine.
 
Radić je izrazio nadu i da će Ministarstvo odbrane "povesti računa o porodicama svih stradalih pilota". 
 
"Oni ljudi žive za tu vojnu platu i za tu unifpormu, oni drugog posla nemaju", rekao je.
 
Dodaje da se o tome priča uglavnom u ovakvim situacijama, a da se "kad mediji izgube interesovanje, nastavi dalje po starom".
 
"Naše ratno vazduhoplovstvo mora da ulaže u tehniku, mora da dobije i kadrovska osveženja, bitka za ljude mora da ide uporedo sa bitkom za tehnološko usavršavanje", zaključio je Radić.
  • inace

    12.04.2018 07:52
    dobro je sto kod nas nema sabotaza ni drzavnih neprijatelja
  • Petar

    12.04.2018 07:47
    Istavka
    Voleo bih da danas procitam vest u nivinama:ministar Vulin dao ostavku!
  • drapsinovac

    12.04.2018 00:47
    Pola avio inzenjera i mehanicara koje znam a da su radili u Momi Stanojlovicu ili VOC-u i da su 45-55 godina zivota su negde drugde ili se bave necim drugim. Onih koji su zavrrsili Drapsin ili masinski fakultet, onih koji su znali nesto, onih koji nisu hteli da zive od crkavice i koji misle svojom glavom.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Pritvor zbog pranja novca za troje uhapšenih

Viši sud u Beogradu danas je odredio pritvor do 30 dana okrivljenima P.D, D.P. i A.S. koji se terete za udruživanje radi vršenja krivičnog dela i pranje novca, saopštio je taj sud.