Od petka merenje srednje brzine na svim auto-putevima

Merenje srednje brzine na svim auto-putevima u Srbiji trebalo bi da počne ovog petka, najavljuju u MUP-u.
Od petka merenje srednje brzine na svim auto-putevima
Foto: 021.rs
Srednja dozvoljena brzina sada se meri samo na deonici auto-puta između Šida i Šimanovaca, dok za ostale deonice sistem još nije uspostavljen, piše Politika.
 
Problem je bio u tačnom izračunavanju rastojanja između dve naplatne stanice, jer je manja nepreciznost mogla na sudu da obori sve napisane kazne. Sada je taj problem, prema svemu sudeći, rešen.
 
Sistem merenja počeo je u septembru prošle godine. Reč je o projektu MUP-a i "Puteva Srbije", koji mere srednju brzinu na osnovu vremena prolaska kroz naplatne rampe. Razlika u vremenu i pređenoj kilometraži na auto-putu, od kućice do kućice, daje obračun prosečne brzine. Plan je bio da svi koji prema ovoj računici voze brže od 120 kilometara na čas budu kažnjeni.
 
Nadležno ministarstvo za poslove saobraćaja još 2012. godine donelo je rešenje kojim "Puteve Srbije" ovlašćuje da snima saobraćaj u pojasu naplate putarine u svrhu dokumentovanja saobraćajnih prekršaja, praćenja bezbednosti i protočnosti saobraćaja. Takođe, sve je regulisano i članom 286 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.
 
Ceo sistem za snimanje srednje brzine na auto-putu vlasništvo je "Puteva Srbije". Pre početka primene projekta, objašnjeno je da su sve naplatne stanice pokrivene kamerama, povezane optičkim kablom i da imaju jedan centralni server.
 
Sistem merenja srednje brzine na autoputu koristi se već dugi niz godina u više evropskih zemalja.
 
"Sekšn kontrol", radarski sistem za kontrolu ograničenja brzine na jednoj deonici, veoma uspešno disciplinuje vozače u Austriji već 14 godina. Prvi fiksni "Sekšn kontrol" instaliran je septembra 2003. u tunelu Kajzermilen na bečkom autoputu A22, a cilj je bio da se nateraju vozači da poštuju ograničenje brzine od 80 km/č u tunelu koji ide ispored jednog dela glavnog grada. Statistike pokazuju da je broj udesa na ovoj deonici smanjen za čak 50 odsto, a od njegovog postavljanja nije bilo više nijednog udesa sa smrtnim ishodom čiji je uzrok bilo prekoračenje brzine.
 
U Švajcarskoj je prva kontrola ograničenja brzine na jednoj deonici uvedena januara 2011. godine na A2 u Arisdorftunelu u kantonu Bazel.
 
U Velikoj Britaniji se već duže koristi nadziranje ograničenja brzine na jednoj deonici i tamo nosi naziv SPECS. SPECS kamere su gotovo sve poznate javnosti i objavljene su na zvaničnoj internet stranici. One se nalaze pretežno na sredini puta na plavom stubu, a kamere su žute.
 
U Italiji se ovaj sistem nosi naziv "Tutor" i najviše liči na austrijski. I u Holandiji postoji sistem nadzora ograničenja brzine na jednoj deonici i tamo se zove "Trajectcontrole", a snima svako vozilo infracrevenim blicem od pozadi.
 
Nemačka je krajem januara 2009. započela diskusiju o uvođenju takvog sistema, ali i pored najavljenog početka pilot projekta u blizini Hanovera, koji je trebalo da krene početkom 2016, za sada nema takvih kontrola. Očekuje se da će Nemačka prve Sekšn kontrol uređaje pokrenuti u ovoj godini.
 
Takođe i u Poljskoj pokrenuta je diskusija o uvođenju takvog sistema, pre svega u gradovima.
  • dijasporac

    25.04.2018 22:40
    @PetarPP
    Naravno da se uvek javi neko sa takvom pricom. A ja za takve uvek imam odgovarajucu pricu: `jarane, ja sam u toj zemlji ziveo verovatno duze nego ti (43 godine), duze sam ziveo u Novom Sadu nego ti i tvoji roditelji (takodje 43 godine), placam i danas poreze Srbiji na stan na Podbari i kucu na Salajci, Informatiku Novom Sadu, brojilo Elektrovojvodini, porez na oruzje itd``. Sem toga tu sam jednom godisnje u trajanju od 3 nedelje pa itekako na putu imam problema sa bolidima koje opravdavas sto voze 170km/h a dozvoljeno je za 50 manje. Tu mi zive i roditelji i sestra i braca, kumovi i prijatelji, i svi oni svakodnevno stavljaju glavu u torbu zbog bolida koje ti branis. A imam nameru i ja jednog dana da se tu vratim i zivim pa bih voleo da se normalni ljudi upristoje a gamad pocisti sa puta i iz zivota.

  • Dejan

    25.04.2018 22:10
    Hehehe
    Vidim ves svi pitaju kako ce da voze 200km/h i da piju kafu ispred naplatne rampe, samo se pitam gde ce da piju kafu kad nemaju gde a i zandari odmah teraju kad neko stane, znaci jurim 200 i trosim ludacki gorivo, placam imaginarnu kafu, vreme prolazi i sta sam uradio, jedno veliko nista, nasao rupu u saksiji !! Vozim danas za bgd, ja u autu koji vredi 1000e a pored mene audi s8, mili ispred mene, sve u svemu dodjemo na isto ! Na vreme krenuti na put da ne bi zurili. Sretan put
  • PetarPP

    25.04.2018 21:06
    @dijasporac
    Sve si pogrešno shvatio.
    Nego da te pitam da ne živiš možda u Nemačkoj?
    Čuo li si za autoban?
    Molim te da soliš pamet onima u tvojoj državi jer napustivši ovu si prestao da se boriš za istu te više nije tvoja.

    A sad za neupućene, ova vlast se svim silama bori da prikaže kako se puni budžet a nijedno od tih "punjenja" nije na ekonomskoj osnovi nego je harač.
    Od ovih što su vezani za "bezbednost" mi se posebno čuju crevca.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Preminuo novinar Bojan Tončić

U Beogradu je u 57. godini, nakon duge bolesti, preminuo novinar Bojan Tončić, saopštilo je danas Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS).

Uhapšen zbog pokušaja ubistva u Mirijevu

Policija u Beogradu je, u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom, uhapsila M. P. (41) zbog sumnje na pokušaj ubistva, saopštili su danas iz Ministarstva unutrašnjih poslova.