Notari će raditi upis nekretnine u katastar

Prema novom Zakonu o postupku upisa u katastar nepokretnosti i vodova umesto na dosadašnjih pet šaltera, čitav postupak upisa imovine završavaće se samo na jednom mestu, kod notara, koji će dokumentaciju od državnih institucija dobavljati u potpunosti elektronski.
Notari će raditi upis nekretnine u katastar
Foto: Pixabay
Nova procedura omogućiće da se upis imovine izvrši za svega nekoliko dana, bez dodatnih troškova za građane, navodi se u saopštenju Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture.
 
Postupak upisa imovine odvijaće se tako što javni beležnik umesto kupca nepokretnosti pribavlja podatke iz katastra nepokretnosti, potom overava ugovor o kupoprodaji, a onda taj ugovor digitalizuje, overava elektronskim potpisom i šalje katastru elektronskim putem po službenoj dužnosti. Kada primi ugovor od javnog beležnika, katastar ga prosleđuje po službenoj dužnosti Poreskoj upravi i lokalnoj poreskoj administraciji, što će osloboditi građane odlaska u čak pet institucija. 
 
Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović najavila je da će donošenjem novog zakona, građani i investitori upisivanje nekretnina završavati na jednom mestu, kod javnog beležnika. Ona je rekla da je predlog izmena Zakona o postupku upisa u katastar nepokretnosti i vodova upućen u Skupštinu Srbije i da će se kada se usvoji "čitav postupak upisa odvijati elektronski".
 
Građani danas, prema njenim rečima moraju da obiđu najmanje šest mesta da bi upisali kupljenu nekretninu. "Reforma katastra je nastavak 'reforme decenije', uvođenja e-dozvola, koja je zaista bila revolucionarna", rekla je Mihajlović.
 
Dodala je da postupak za predmete, koje katastar sada rešava u drugom stepenu, traje i deset-petnaest godina i da ima nerešenih slučajeva iz 1986. godine. "Novim zakonom i reformom katastra, sve će se odvijati u mnogo manje koraka i sa mnogo manje potrošenog vremena", rekla je Mihajlovićeva.
 
Novina je i uvođenje načela oficijelnosti, koje podrazumeva da se postupak upisa u katastar pokreće po službenoj dužnosti, tako što se Republičkom geodetskom zavodu (RGZ) isprave dostavljaju putem e-šaltera, umesto da se kao danas uglavnom pokreće na zahtev stranke.
 
U saopštenju se navodi da će reforma katastra omogućiti povećanje pravne sigurnosti vlasnika nekretnina, podići će efikasnost rada zemljišne administracije i omogućiće brže i efikasnije obračunavanje poreza na imovinu i poreza na prenos apsolutnih prava.
  • :)

    19.05.2018 19:09
    Компарација
    Богат, богатији, НОТАР!
  • kimi

    16.05.2018 13:07
    @JovaNS

    Mogu da se slozim , ja sam samo rekao za to da moze sve elektronski bez redova stajanja setanja od ustanove do ustanove itd itd ...
    E sad dal je to dobra ideja sto je dato Notraima da to rade ili ne ,to ne znam ...
    Po meni realno kada neko kupi sta, ima ugovor, sa tim ugovorom moras ici u Poresku da se prijavis, i oni bi trebali na dalje da rade sve sami, uknjizba itd itd i sve da ti se dostavi na kucnu adresu.
    Dobro pitanje je npr sta ako taj Notar umre.. ne znam ,ali ako on/a salje podatke E-dokumente Poreskoj ili Katastru ,postoje tragovi ne? A i sem toga, mozes ti dobit npr papirnatu overu necega od Notara kao i sad, i to imas samo ti i niko drugi recimo, i da ti i to bude dokaz ako gde zatreba.
  • neko

    16.05.2018 09:52
    "16.05.2018 • 08:36
    Katastar je po mom misljenju do sada izuzetno dobro radio svoj posao i bio je faktor sigurnosti gradjana."

    Sad bi ti nešto rekao.... Komšinica došla da uknjiži stan. Neko je njena dokumenta primio, zaveo, ukucao, neko je to prekontrolisao i upisao upis prava svojine na pogrešan (moj) stan, jer je čitao broj sa komercijalne skice projekta, umesto broj stana u zgradi.

    Sad stoji pogrešna zabeležba od decembra meseca (pola godine), stan ne mogu da prodam jer će neko da pita "šta ti je ovo" i normalno da neće rizikovati. Da ne pričam da na šalteru 3 (Jevrejska) neće da prime zahtev za ispravku nego mora ponovo red za 1 metar levo na šalter 4 (prvi put), poštom ne stižu dokumenta iako kažu da je "isto" (drugi put), tako da sam 3x morao da idem da bi tražio da isprave svoju grešku. Pritom su u fazonu "biće gotovo kad bude, ne smaraj". Ni komšinica još nije uknjižila.

    Pre 2 godine su mi u Železničkoj izgubili rešenje o legalizaciji koji su poslali iz Radničke, putovao je papir 6 meseci taj jedan kilometar i nije doputova. Da ne bi čekao ponovo po službenoj dužnosti da urade svoj posao, platio sam 5000 RSD i podneo sa svojom kopijom (overenom naravno, još taksi)

    Sve ovo je ista stvar kao i raspale fontane i sve drugo što je posledica angažovanja po liniji podobnosti, a ne po znanju i kvalitetu. Ovo su stvari koje i treba da se plate, ali da se dobije stručna usluga (upis u zemljišne knjige), a ne da se vrljavo odrade. Sve je tačno opisano u "Državnom poslu"

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija