Kako pišu "Novosti", predsednik Samostalnog sindikata FCA Srbija Zoran Marković kaže da ugovor Srbije i FCA važi ne do kraja ove godine, kako se to često navodi u javnosti, već do 2023.
"Do 19. oktobra ove godine važi sporazum o subvencijama i drugim pogodnostima koje Srbija daje, a do 2023. prema ugovoru, Srbija može da ponudi Fijatu svoj deo akcija - jedan deo akcija ili svih 33 odsto", dodao je on.
Trenutno, proizvodnja fijata 500 L u kragujevačkoj fabrici se odvija po planu. Radnici će kako je to uobičajeno, u svim fabrikama ove kompanije u svetu, na tronedeljni kolektivni godišnji odmor krenuti 1. avgusta.
Veliki broj evropskih medija spekuliše da će Markione objaviti da se proizvodnja "jeftinih automobila" (misli se na "pandu") iz Italije seli u Poljsku, a da će se u tim fabrikama, pre svega onoj u Napulju, praviti modeli "Džipa" i "Alfa romea".
Prema istim izvorima FCA grupa će pod brednom "fijata" ubuduće proizvoditi samo modele porodice "500" i "panda" što bi značilo da će fijat 500 L, koji je i dalje najprodavaniji u svom segmentu u Evropi nastaviti da silazi sa linija kragujevačke fabrike. Ima i medija koji uveliko pišu da će se u Kragujevcu praviti neka verzija modela baziranog na platformi "fijata argo", koji se pravi u Brazilu i koji bi bio plasiran pod imenom "fijat primo".
Inače, u Srbiji niko ne zna koliko je novca na ime subvencija dodeljeno stranim kompanijama da bi ovde otpočele biznis. Postoje rasuti podaci na sajtu Vlade, Ministarstva privrede, Razvojne agencije Srbije i APR-a, koji govore o nekim vidovima podrške ili povoljnog kreditiranja, a obuhvataju izvore sa različitih nivoa vlasti. Ali, čak i da se uspe u sabiranju iznosa, od kojih se neki često vode na više mesta, a drugi nisu prikazani, konačan podatak je nemoguće dobiti tim pre što novac nije jedini podsticaj.
Kako je pisao list "Danas", investitori su u velikom broju slučajeva imali i druge vrste podrške, od besplatnog zemljišta, uređenih hala ili oslobađanja carina na uvoz repromaterijala, a neretko država je preuzimala i obaveze gradnje saobraćajnica do lokacije investitora, kao u slučaju Fijata ili obezbeđenja drugih infrastrukturnih objekata. Nastojanje da se dođe do ukupnog iznosa otežavaju i brojni tajni ugovori sa strancima, koji ne pružaju uvid u to šta im je obećano, posebno ne u delu koji se odnosi na "specijalne povlastice" i skrivene dotacije. Domaći privrednici retko su mogli da računaju na takvu vrstu izdašnosti.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 12
@Zivan
Sta je sledece? Mi hranimo ceo Torino i pola Italije?
Od tog fiata 500 nase proizvodnje je vazduh u gumama, voda za pranje prozora i natocen benzin. Treba da im kazemo hvala sto ste dosli u ovu nedodjiju.
pajo patak
@Mali privatnik
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar