Izmene Zakona o prevozu putnika zabranjuju upotrebu digitalnih aplikacija

Kompanija CarGo saopštila je danas da je neodgovorna izjava pomoćnika ministra za saobraćaj Saše Stojanovića da "Nacrt Zakona o prevozu putnika ne zabranjuje upotrebu digitalnih aplikacija u delatnostima koje se bave organizacijom prevoza putnika".
 Izmene Zakona o prevozu putnika zabranjuju upotrebu digitalnih aplikacija
Foto: Pixabay
Stojanović je rekao ranije da izmene Zakona o prevozu putnika propisuju obavezu taksista da koriste taksimetar, da izdaju račune i pečatiraju ga, ali dodaje da to ne znači i zabranu upotrebe digitalnih aplikacija u delatnostima koje se bave prevozom putnika.
 
Kako je CarGo naveo u saopštenju, ovim izmenama Zakona o prevozu putnika u značajnoj meri se "ograničava dalji razvoj delatnosti prevoza putničkim vozilom, obeshrabruje se korišćenje novih tehnologija, inovativno poslovanje i razvoj konkurencija ne srpskom tržištu".
 
Kako su naveli, neke od najproblematičnijih stavki iz nacrta Zakona o prevozu putnika su – da ne predviđaju digitalnu aplikaciju kao zamenu za tehnološki zastareli taksimetar, zatim insistiraju na pečatu što je suprotno Zakonu o privrednim društvima i naporima Vlade Srbije da se digitalizuje srpsko tržište. "Smatramo da je nečuveno da se prevozom putnika putničkim vozilom može baviti samo taksi prevoznik", ocenio je direktor CarGo kompanije Vuk Guberinić.
 
Dodaju da su problematične i stavke po kojima je dozvoljen samo određen broj taksi prevoznika, čime se, kako su naveli, ograničava mogućnost ulaska na tržište kvalitetnije ponude. "Nov nacrt Zakona propisuje i fiksiranu cenu prevoza, što onemogućava pružanje kvalitetnije ponude ili efikasnije, odnosno jeftinije usluge građanima. Propisuje i izuzetno restriktivne uslove za nove vozače i automatsko 'priznavanje kvalifikacija' postojećim vozačima bez obzira na realno stanje, čime se otvoreno ograničava konkurencija", naveli su.
 
Prema njihovim rečima, izmenama se insistira da taksi vozač ima završenu tačno određenu srednju školu, čime se ograničava sloboda rada drugim građanima, a ograničenjem "jedna dozvola, jedan vozač, jedno vozilo" u Beogradu, troškovi neefikasnosti se svaljuju na građane. Dodaju da nov nacrt Zakona o prevozu putnika propisuje fotokopije dokumenata, što je, kako su istakli, suprotno Zakonu o elektronskom dokumentu i naporima Vlade u pravcu digitalizacije.
 
"Odredbom da preduzetnik mora 12 meseci da ima prebivalište u JLS pre nego što sme da registruje preduzetničku radnju za taksi prevoz, smatramo da se ograničava kretanje, odnosno relokacija i rad unutar Srbije", naveo je CarGo u saopštenju. Kako su naveli, izmenama je "namerno i direktno onemogućena usluga iznajmljivanja vozila sa vozačem", osim u nekoliko određenih slučajeva, a odredbom da "limo vožnja mora biti 'dogovorena u sedištu prevoznika'" zakonski se zabranjuje dogovaranje telefonom, putem interneta ili na drugi način, što je suprotno Zakonu o obligacionim odnosima.
 
CarGo je upitao pomoćnika ministra za saobraćaj Sašu Stojanovića "zašto važan sektor IT zajednice nije bio uključen u radnu grupu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture koja se bavila ovim izmenama, a u kojoj su učestvovali predstavnici Taksi udruženja".
 
Ranije je Stojanović izjavio da je izrada propisa završena, a da će predlog Zakon o prevozu putnika ići na izglasavanje u Skupštinu Srbije po hitnom postupku. CarGo je upitao "zašto postoji nužnost da te odredbe, u čijem kreiranju nisu učestvovali svi relevantni sagovornici, što pre stupe na snagu i zašto će se o predlogu Zakona o prevozu putnika odlučivati po hitnom postupku. 
 
U maju su taksisti blokirali centar Beograda tražeći da se kompaniji CarGo zabrani da uz pomoć istoimene digitalne aplikacije organizuju prevoz putnika. Protest je prekinut kada su predstavnici taksi udruženja ušli u radnu grupu Ministarstva saobraćaja u kojoj su se bavili izmenama Zakona o prevozu putnika.
  • Predragg

    24.07.2018 01:40
    Ako nam je Crkva u 13. veku,sto i ostatak drzave ne bi ostao. Nemoguce je zaustaviti novo vreme ,tehnologije i komunikacije.Mozes se boriti ,neces uspeti.Kako se nisu setili ,a moglo je jos pre 5 godina,da fiskalizuju taksiste i pijace. I to moze da se zavrsi za 30 dana,da zele. Podraziumevam realne i plative poreze ,ali i apsolutnu proveru budzetse potrosnje,posebno kazne za kriminogene politicare.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Počinje popis belih roda u Srbiji

Društvo za zaštitu i proučavanje ptica Srbije saopštilo je danas da će od 22. aprila do 31. maja raditi prvi krug popisa belih roda u Srbiji, a u drugom krugu popisivaće rode od 17. juna do 15. jula.