Stroži tehnički pregledi zakočili prodaju polovnih vozila

Posle pravog "buma" u uvozu i prodaji polovnih vozila, kada je za pet godina u Srbiju ušlo više od 650.000 vozila većinom starijih od 16 godina, tržište je stalo, kažu prodavci.
Osnovni razlog je stroži tehnički pregled jer je malo polovnjaka iz uvoza koji bez naknadnih popravki mogu da ga prođu. Na automobil koji je star između 13 i 17 godina, da bi zadovoljio tehničku ispravnost, pored cene od 2.000 evra, treba dodati troškove za delove i popravku od najmanje 500 evra. Uz troškove registracije, polovni automobil koštaće najmanje 3.000 evra. Taj iznos dovoljan je za učešće u kupovini novog automobila.
 
"Prošle godine je uvezeno 380.000 polovnih automobila, a registrovano je svega 120.000, što znači da se taj ostatak od 260.000 vozila i dalje nalazi na auto-placevima. Ove godine je uvezeno oko 80.000 polovnjaka, a još nemamo podatke koliko je prodato. Stala je prodaja pa ljudi neće ni da uvoze. Stvar je u besparici. Ljudi nemaju dovoljna primanja da bi sebi obezbedili bolji auto. Trenutno najbolje rade auto-servisi jer starija vozila zbog strožeg zakona ne mogu da prođu tehnički pregled pa idu na popravke da bi bila tehnički ispravna", objašnjava za "Kurir" prodavac sa jednog od beogradskih auto-placeva. 
 
Kupci su oprezni, a prodavci se žale da već dugo ne uspevaju da prodaju ništa. Trenutno se samo preko interneta nudi oko 150.000 polovnih vozila.
 
"Prodaja je veoma slaba, ranije je već u ovo doba, do 10 sati, bilo prodato 100 vozila", priča drugi prodavac za RTS.
 
Objašnjavaju i da je kupaca manje jer su se ljudi uplašili novih pravila.
 
"Već osam nedelja pokušavam da prodam automobil, prodaja je stala, bio je pred registraciju, pa mu je istekla, ponovo sam ga registrovao, ali opet kupaca nema", požalio se jedan prodavac.
 
U zemljama zapada već sada se na saobraćajne dozvole starijih vozila stavlja pečat, kako se vozilo starije od 15 godina ne bi moglo registrovati na teritoriji EU – najčešće zbog emisije izduvnih gasova, a zatim i zbog bezbednosti. Takva vozila, međutim, čine okosnicu prodaje u Srbiji.
 
Stručnjaci kažu da je novi, pooštreni tehnički pregled, način da se spreči vožnja nebezbednih vozila.
 
Podsetimo, načelnik saobraćajne policije pre nekoliko dana objasnio je kakva vozila prolaze tehnički pregled, a kakva ne, o čemu možete čitati OVDE.
  • Prolaznik

    10.08.2018 08:08
    Standardi...
    Ne znam šta vam je čudno tu što ljudi hoće da se trte u limuzinama.

    Samo kod nas noćni portiri puše Marlboro i piju viski u izlasku... Da se vidi raskoš!
  • /

    09.08.2018 23:32
    /
    Svi ste budale koji bi za kola stara 18g dali vise od 1.200e kolika im je cena po oglasima

    Ovo je jos uvek oligarhijska drzava
  • Wtf

    09.08.2018 21:37
    Ne verujem sta vidim. Jadni vi sa glavama ako mislite da je sandero nov sa 70KS neko vozilo. Decu u tome ne bih 50km vozio a ne negde dalje. Svaki ali svaki entry level executive cak i 20 god star je za sandera i ayga svemirski brod

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija