Od 17. septembra zabranjeno slanje reklamnih mejlova bez saglasnosti građana

Od 17. septembra, kada stupa na snagu Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu, građani bi trebalo da budu potpuno zaštićeni od pružanja i naplaćivanja usluga koje nisu zatražili, poput određene vrste osiguranja i primanja reklamnih mejlova.
Od 17. septembra zabranjeno slanje reklamnih mejlova bez saglasnosti građana
Foto: Pixabay
Ovim zakonom propisano je da su građani oslobođeni bilo kakve obaveze u slučaju usluga koje nisu naručene kao što je, na primer, slučaj sa određenim vrstama osiguranja kod kojih korisnik uopšte i nije svestan da ima bilo kakve obaveze, niti je te usluge tražio.
 
Takođe, objašnjavaju za Tanjug u Narodnoj banci Srbije, da bi se sprečilo agresivno reklamiranje automatskim slanjem elektronske pošte ili na drugi sličan način, predviđeno je da je taj vid komunikacije moguć samo ako je korisnik na njega prethodno izričito pristao. Iako su i do sada prava korisnika bila zaštićena posebnim zakonima, pre svega Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga, i to naročito u vezi s dostavljanjem informacija u predugovornoj fazi i elementima koje ugovor o finansijskoj usluzi treba da sadrži, osnovna novina koju donosi ovaj zakon ogleda se u tome što se zaštita sada prilagođava korišćenju finansijskih usluga putem interneta i mobilnih telefona.
 
Neka od najvažnijih rešenja koja donosi ovaj zakon odnose se na dostavljanje jasnih i relevantnih informacija u predugovornoj fazi i pri oglašavanju, s tim da je teret dokazivanja da su dostavljene informacije na finansijskoj instituciji.
 
Jedan od novih detalja u ovom zakonu je i da će korisnik moći da odustane od ugovora u roku od 14 dana, osim ako se ne radi o specifičnim ugovorima kao što su devizno-valutni poslovi ili kupovina finansijskih instrumenata čija se cena stalno menja i zavisi od uslova na berzama. Kod pojedinih ugovora rok za odustajanje je duži i iznosi 30 dana, kao što je to slučaj sa ugovorima o životnom osiguranju.
 
"Ovi instituti nisu bili potpuno nepoznati ni ranije u našem pravnom sistemu, ali se ovim zakonom znatno detaljnije uređuju, čime im se daje dodatni kvalitet i veća sigurnost za korisnike", kažu u NBS.
 
S obzirom da u Srbiji još uvek nije dovoljno zaživela upotreba kvalifikovanog elektronskog potpisa kod fizičkih lica, omogućeno je da kod ugovora na daljinu, vrednosti do 600.000 dinara, korisnik daje saglasnost za zaključenje ugovora korišćenjem postojećih metoda dvofaktorske autentifikacije ili šema elektronske identifikacije.
 
Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu stupio je na snagu 16. juna 2018. godine, a počeće da se primenjuje od 17. septembra ove godine.
  • Klijent

    05.09.2018 18:26
    Dokle?
    Deluje mi da će vrli advokati svake trgovačke firme smisliti da ne možeš da platiš ama baš nijedan proizvod a da prethodno nisi dao saglasnost da mogu da te maltretiraju mailovima.
    Kao prvo, pri potpisu ugovora za silne provajdere.
    Kao drugo, gde god nešto plaćaš na odloženo.
    Upravo sam ovih dana imao silne muke da zovući Call centar vrsnog trgovca tehnikom objasnim radnici, trošeći njeno vreme za reklamacije, da njena firma bez mog pristanka šalje reklamne mailove na dnevnom nivou.
    Prvo, zahvaljujući mom Security-ju, ja te mailove ne vidim, ali redovno dobijam obaveštenje o tome.
    Drugo, redovno sve više i više mrzim tu firmu i potrudiću se da nemam u životu više posla sa njom.
    Treće, troše svoje resurse i vreme na uzaludne stvari, samo zato što je neko, negde, nekada ubedio ljude da je marketing nauka i da ima nekog efekta.
    Kada bi se sva sila novca koji se troši na marketing upotrebila na poboljšanje kvaliteta proizvoda, prodaja bi išla sama od sebe.
    Setimo li se bilo kog proizvoda u ljudskoj istoriji, nije ga prodao marketing već ljudska potreba za njim ili njegov kvalitet.
    Lično, nikada ništa nisam kupio zbog brenda, cene ili marketinga.
    Uvek je presudilo nešto van sfere medijskih uticaja.
    Osim agresije, nekulture i sve većeg besmisla, šta nam je to donelo ovakvo ponašanje
    prodavaca? A šta uopšte njima, osim što je marketing posato forma za izvlačenje dela novca u medijske kuće, odakle se posle posebnim metodama vraća ili direktorima marketinga koji potpisuju ugovore..
  • pera

    05.09.2018 16:21
    ..
    @Joca
    Ako si svestan novih tehnologija, a i dalje gledas TV znaci da si ovca, tako da i treba da te kljukaju. TV je postao sredstvo za indoktrinaciju vecinske ostarele Srbije. Sto serija nikad ne pocinje na vreme i nikad u isto vreme, a pri tom se vrte rezimske bljuvotine? Sto? Jel neko misli da je slucajno?
  • Joca

    05.09.2018 14:05
    A TV?
    Mogli bi da zabrane i reklame na TV-u, posto ga vec placamo. Sad nas vec toliko ugnjetavaju sa reklamama na svim kanalima, da je jednostavno neophodno da uskoce drzavni organi i da regulisu i to. Licno planiram da odustanem od SBB-a i gledanje televizije uopste, jer od planiranog vremena za gledanje serije ili filma izgubim bar 40% na gledanje glupih reklama. Zasto bih to vise radio? Neko mi placa za to izgubljeno vreme?

    Netflix ili neki od tih servisa i kraj!

    .

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Pritvor zbog pranja novca za troje uhapšenih

Viši sud u Beogradu danas je odredio pritvor do 30 dana okrivljenima P.D, D.P. i A.S. koji se terete za udruživanje radi vršenja krivičnog dela i pranje novca, saopštio je taj sud.