Žalila se na previsok račun, operater joj poslao izvršitelja
Piše: Nadica Jakovljev
Da je prevarena, da joj zakon ne pomaže, a ni udruženja za zaštitu potrošača, na sopstvenoj koži osetila je Zrenjaninka D.B.
Ona je svom trogodišnjaku kupila nove patike u jednoj od mnogobrojnih prodavnica u centru Zrenjanina. Tri dana nošenja i patika se rašila. Tu počinje njena priča, koja nema srećan kraj.
Nakon reklamacije u prodavnici, patika je poslata na veštačenje. U nalazu inspekcijske kuće "Jugoinspekt" stoji da je patika fizički oštećena. Kako se ona sa tim nikako nije složila, pozvala je Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine.
Tamo su joj rekli da oni rade svoje analize, ali da za to mora da uplati 1.300 dinara što je i učinila i dobila nalaz od "Tekstilinspekta" da patika nije fizički oštećena nego da je greška do prozvođača. Sa tim nalazom, uputila se u prodavnicu i tek tamo saznala da nalaz Udruženja ne obavezuje prodavca.
U Udruženju su joj rekli da je na to upozorena. D.B. tvrdi da u prvom razgovoru tako nešto nije čula. Preporučeno joj je da pravdu potraži na sudu. Razočarana, odnela je patike kod obućara, ovaj ih je zašio, da bi dete uspelo da bar koji put obuje patike koje će uskoro postati male.
Razočarana je, kaže, najviše u Udruženje potrošača.
- Trebalo je odmah da mi kažu da nalaz koji sam uredno platila nije obavezujući za prodavca. Uopšte se ne bih ni upuštala u procedure. Platila sam patike, veštačenje i na kraju, obućara koji je patike nekako zašio - priča za Mrežu 21 ova Zrenjaninka.
Njena sugrađanka M.B. doživela je još veću neprijatnost štiteći svoja potrošačka prava i to od mobilnog operatera čije usluge je koristila.
- Obavestili su me iz kol centra operatera da sam za internet potrošila 15.000 dinara. Sutradan sam otišla u poslovnicu i s obzirom da su mi do tada računi bili najviše 800 dinara, zatražila listing da vidim kako sam uspela da napravim toliki račun. Rekli su da će ga dostaviti na kućnu adresu. Listing nikada nije stigao ali je stiglo rešenje prinudnog izvršitelja o zapleni stvari, koje uzgred nisu ni moje nego mojih roditelja. Ponovo sam zvala operatera, oni su se sad vadili da su listing poslali, a da ja proverim da nije poštar zaturio. Onda sam dobila objašnjenje da nisam mogla krajem meseca da ga zatražim nego početkom sledećeg i, sve u svemu, listing nikada nisam dobila. Izvršitelj mi je skrenuo pažnju da će on stvari zapleniti, a da posle na sudu dokazujemo čije su. Na kraju, moj otac je preuzeo da u ratama isplati dug koji nisam napravila - ispričala je za Mrežu 21 svoje iskustvo M.B. naglašavajući kako je u ovakvim situacijama jeziv osećaj - osećaj potpune nemoći.
Potrošačka prava nisu tema koja previše interesuje medije. Na dnevnom redu su stalno neke velike teme, pa potrošači ostaju prepušteni sami sebi kada se nađu u nevolji.
Tačno je da ima sve više mogućnosti da se građani obaveste o svojim potrošačkim pravima, ali je istina da u društvu nije negovana niti se neguje potrošačka kultura. Zahvaljujući izboru tema, građani mogu više saznati o sadržaju državnih ugovora koji se teško mogu ticati njihovih života, nego što će saznati šta piše u ugovoru koji sklapaju sa bankom, mobilnim ili kablovskim operaterom.
Udruženja za zaštitu potrošača važna su karika između kupaca i prodavaca. Iako im se broj poslednjih godina povećao, činjenica je da veliki broj sredina nema takva udruženja, a stručnjaci iz oblasti zaštite prava potrošača upozoravali su da kvantitet nije jednako kvalitet. Važnije je pitanje kadrovske osposobljenosti nego koliko udruženja postoji.
Stručnjaci ističu da zaštita nije kad je kupac već prevaren, već kad nikome na padne na pamet da kupca prevari. Svakodnevni primeri iz prakse pokazuju da smo od toga još daleko - taman toliko koliko i od Evropske unije.
Komentari 22
Brane
Ne želim nikom da podizilazim samo pišem na osnovu mog iskustva...!
Naime i ja sam dobio OPOMENU napominjem opomenu od sudskog izvršitelja NA KOJU SAM ODMAH REAGOVAO odnosno pozivom istog uspostavio sam vrlo korektan dogovor tako da sam dug isplatio na tri rate bez problema.
Verujem da je gospođa M B predhodno dobijala opomene od samog operatera da postoji dugovanje koje treba izmiriti, a na koje nije reagovala kao i većina nas...!
Poverilac da bi naplatio dugovanja dodatno angažuje sudskog izvršitelja koji na osnovu stanja duga pokreće sudski postupak i naplate dugovanja je brža i efikasnija.
Da napomenem u mom slučaju sudski izvršiterlj je poslao na kućnu adresu opomenu o postojanju duga na 7.500 dinara i da uplatim u roku od tri dana. U protivnom dug će se povećati na dodatno angažovanje sudskog izvršitelja i sudskih troškova na 21.500 dinara ali sve sam rešio samim pozivom izvršitelja. I da ponovim osnovni dug od 7.500 sam platio u tri mesečne rate. A dodatnih troškova nisam imao jer nije pokrenut sudski postupak protiv mene.
I trenutno isplaćujem još jedan dug isto na osnovu opomene sudskog izvršitelja sa kojim takođe imam dogovor da dug isplatim ovog puta na četiri mesečne rate a radi se o zaduženju prema lokalnoj gradskoj čistoći i zelenilu...!
GDE IDU NOVCI?
E, sada krece igrarija sa IZVRSITELJEM!
Na kraju price tetka je isplatila 27000din IZVRSITELJU, od cega je ED otislo malo vise od utuzenog duga tj malo vise od 9200din SAV OSTALI NOVAC (200% DUGA citaj oko 18000din) JE DOBIO (CITAJ NE ZARADIO - DOBIO!!!) IZVRSITELJ!!!!
voja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar