Bogatašima prodaju flaširanu vodu sa Arktika za 100 dolara

Arktik se obično povezuje sa ekstremnom hladnoćom, ali i čistim prostorom bez zagađenja.
Ova druga osobina iskorišćena je od strane nove norveške kompanije koja se nada da će da zaradi prodajom vode visoke klase, koja dolazi topljenjem leda. Zanimljivo da kompanija posebno cilja tržište muslimanskih zemalja.
 
Koliko god to čudno zvučalo, obična voda za piće može uskoro da postane luksuzna roba. Naravno, razlog više za to je ako voda dolazi iz jedinstvenog izvora ili poseduje izuzetne kvalitete. Novi brend Svalbardi iz Norveške pokušava da osvoji srca ekstravagantnih bogataša, koji su spremni da plate 100 dolara za flašu vode.
 
Ideja za ovaj luksuzni proizvod je nastala kada je norveško-američki preduzetnik i bivši analitičar Volstrita Džamal Kuerešibio odmarao na Svalbard arhipelagu. Danas se on bavi flaširanjem vode u blizini Longjira, glavnog grada ove norveške prekomorske teritorije.
 
"Visoka cena odražava značaj dobre priče i ekskluzivnosti, budući da Svalbardi, koji se proizvodi i puni na 79. severnoj paraleli, očigledno nije samo još jedna flaša vode. Inače, u vodi iz glečera nema ništa posebno što bi je izdvajalo od drugih. Mi smo po tom pitanju iskreni i ne želimo nekog da prevarimo", izjavio je koinvestitor Terje Aunevik u izjavi koju je preneo Sputnik.
 
Prema njemu, voda visoke klase je trenutno jedan od najbrže rastućih segmenata tržišta pića na svetu. Ipak, za skupe proizvode su potrebni kupci koji mogu da ih priušte. To je razlog zašto se kompanija fokusira na tržišta muslimanskih zemalja.
 
"Postoji oko 1,5 milijarda muslimana u svetu koji u osnovi ne piju alkohol. To je zapravo veliko tržište za bezalkoholna pića koji se mogu koristiti za specijalne prilike", kaže Aunevik, prenose Novosti.
 
Profesor Fred Selnes, ekspert za marketing na BI norveškoj biznis školi, tvrdi da prodaja luksuznih proizvoda ima svoju logiku.
 
"To su simboli koji se prodaju kupcima koji žele da ih drugi primete. Oni žele da kažu svojim prijateljima 'vidi šta ja mogu priuštiti'. Kada imate mnogo novca, troškovi zapravo nisu bitni", rekao je Selnes.
 
Međutim, uprkos blistavoj perspektivi, Svalbardi je već na udaru ekoloških aktivista. Samo se jedna od pet flaša ove kompanije reciklira. Kritika uključuje i etička pitanja, jer mnogi veruju da nije u redu da zaradite novac podavajući vodu iz jedne od najnetaknutih oblasti na svetu, dok milioni ljudi žive bez pristupa čistoj vodi.
 
S druge strane, Svalbardi se priznaje nulta emisija štetnih gasova. Kompanija navodno podržava veliki broj projekata zaštite životne sredine koji uključuju i napore da promoviše dostupnost čiste vode u Ugandi.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti

Mesec će dobiti svoju vremensku zonu

Bela kuća objavila je memorandum u kojem traži od američke svemirske agencije NASA da uspostavi novi standard za lunarne vremenske prilike do 2026. godine.