Grad dozvolio da nas samostalni taksisti pelješe, ali ne još dugo

Do kraja godine svi taksi prevoznici, bilo da su samostalni preduzetnici ili članovi taksi udruženja, moraće da voze po jedinstvenoj ceni, potvrdili su za 021 iz Gradske uprave za inspekcijske poslove.

Na ovaj način Grad planira da reši problem koji prave samostalni taksi prevoznici, koji prosečnu vožnju od 250 dinara naplate i po 700 dinara. Po važećem zakonu, oni cene svog prevoza mogu da povećaju koliko god žele, jer je Grad propisao samo minimalne cene, a nije ograničio maksimalne, rekao je glavni inspektor za saobraćaj i puteve Siniša Vujinović.

"Postoje utvrđene najniže ekonomske cene taksi prevoza za tri tarife, a uskoro će se utvrditi i jedinstvene cene, pa će svi na teritoriji grada morati da voze po istoj ceni. Ove novine predviđa Zakon o prevozu putnika, a primena će početi nakon stupanja na snagu nove odluke o taksi prevozu", rekao je Vujinović.

On je za 021 rekao da svi legalni taksisti na registarskim tablicama moraju da imaju oznaku "TX", te da tako građani najlakše mogu da utvrde ko je legalan, a ko ne. Da bi dobili tu oznaku, vozilo, ali i sam vozač moraju da ispune niz uslova, a ukoliko neke od njih nemaju, saobraćajna inspekcija ima pravo da privremeno oduzime vozilo do okončanja procesa na prekršajnom sudu, što je od 2009. urađeno 294 puta, ili mogućnost isključenja iz saobraćaja od 10 do 30 dana, što je urađeno oko 790 puta.

"Divlji" taksisti su u stvari legalni

Novosađanima najveći problem predstavljaju takozvani "divlji taksisti" koji zapravo nisu divlji, već su uglavnom legalni. Česte prijave građana stižu zbog previsokih cena taksista sa tablama koje izgledom podsećaju na table već postojećih udruženja, te građani dolaze u zabunu.

Kako 021 saznaje iz uprave za inspekcijske poslove, većina tih taksista posluje legalno ukoliko su prijavljeni u APR-u, imaju sve potrebne dozvole, plombirani taksimetar i vidno istaknute cenovnike. Ako sve uslove ispunjavaju, inspekcije mogu da ih kazne samo prekršajno, jer koriste table sa nazivima, što se smatra kao reklamno propagandna poruka.

"Na tabli potpuno legalnog samostalnog taksi prevoznika ne sme da stoji ništa drugo sem grba Novog Sada, naziva "TAXI" i evidencionog broja, i šta god drugo da na tabli stoji smatra se prekršajem i da je to reklamno propagandna poruka", objasnio je Siniša Vujinović.

Koliku štetu taksi udruženjima nanose taksisti koji "kopiraju" njihove table za 021 govori Sanja Andevski isped "Delta taksija".

"To traje već četiri godine. Inspekcije su obaveštene, ali sve ti procesi sporo teku. Problem je što se ti taksisti predstavljaju kao naši članovi, pa ubeđuju građane kako smo poskupeli, što nije tačno. Ima ih desetak u gradu i zna se gde obično stoje, a kako bismo rešili ovaj problem morali smo da menjamo kompletne taksi table udruženja", rekla je ona.

Jedini pravi divlji, odnosno nelegali taksisti su zapravo oni koji voze pojedne gradske, ali uglavnom međugradske trase, nemaju taksi tablu niti taksimetar. To su linijski taksisti koji uzimaju posao GSP-u i najčešće ih ima kod Železničke stanice, na Kisačkoj ili Futoškoj ulici.

Sve pomenute kategorije taksi prevoza kontrolišu samo četiri saobraćajna inspektora u Novom Sadu, dok je za teritoriju van grada nadležna pokrajinska inspekcija.  

Inspektori apeluju na građane da prijavljuju nelegalne ili sumnjive prevoznike na telefone 4872-401 i 4872-403 i da ostanu dosledni i dostupni sudovima za dalju saradnju i procesuiranje saobraćajnih prestupnika.

  • @S S

    09.07.2016 15:50
    A mislis, da se sklone i da se sve te pare "sliju" u gradski budzet, kao otisle bi za obdaniste? Ne lazi sebe vise. Otisle bi za egzite i u slicne privatne dzepove. Stvarno nemam nista protiv da neki jadnik u divljem taksiju zaradjuje za zivot, pri tome dajuci znacajnu ustedu onima koje vozi, umesto da se jos pune privatni dzepovi gospode u strukturama. A dokle god jeftinije ukupno izadje da se u kola natrpa 4 ljudi, a vozac pri tome jos i zaradi, umesto da se napuni pun bus na toj liniji, znaci da neko ko organizuje autobuski prevoz ne radi svoj posao kako treba.
  • S.

    09.07.2016 14:04
    Sve sto drzava treba da propise u vezi cena voznje je da cena bude istaknuta i jasno vidljiva i van vozila i unutar vozila. Nikave minimalne ili maksimalne cene.
    I onda lepo znas na cemu si kad vidis cenu i pre nego sto udjes u auto.
    Druga stvar koja treba biti regulisana je kvalitet/sigurnost vozila.
    To propisati i sprovoditi i sasvim je dovoljno.
    Minamalne, maksimalne, propisane cene treba ukinuti i pustiti da konkurencija odradi svoje i formira trziste.
  • S S

    09.07.2016 13:08
    Citat
    Prostom računicom (gde se uzima u obzir samo stanična usluga MAS Novi Sad) bačkopalanački "linijaši" godišnje oštete grad Novi Sad za toliko novca koliko košta izgradnja dečijeg vrtića veličine vrtića Guliver na Novom Naselju koji je kapaciteta oko 2000 dece i zapošljava oko 200 radnika (vaspitači,medicinsko osoblje,kuvari,čistačice,obezbedjenje...).Isto tako,zbog "linijskih taksista",velike gubitke trpe regularni autobuski prevoznici (Lasta,Fenix GiZ,Dunav prevoz,Severtrans,Autobanat,GSP Novi Sad...) i zbog smenjenog broja putnika prinudjeni su da ukidaju odredjene linije i otpuštaju zaposlene.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Da li će Novosađani slušati Beograd?

Po prvi put od 2016. godine deluje da je opozicija u Novom Sadu koliko-toliko na nogama. Nije sjajno, ali je rezultat koji bi prodrmao aktuelnu vlast bio na vidiku.