Zbog neočitavanja brojila građani ponovo u redovima za reklamacije

Pojedini Novosađani, kako tvrde, ponovo imaju problema sa visokim računima za struju, pošto im za prethodnih mesec, Elektroprivreda Srbije nije očitala brojila.
Zbog neočitavanja brojila građani ponovo u redovima za reklamacije
Foto: 021.rs
Nakon afere sa uvećanim računima za decembar, kadrovskih otkaza u EPS-u, prekida ugovora sa konzorcijumom preduzeća koji su doveli do greške u obračunu računa, reklamacije ne prestaju.
 
Ponovo su se zbog neočitavanja brojila stvorili redovi na šalteru za reklamacije u EPS-u u Novom Sadu. Jednom Novosađaninu je na računu za maj prikazano da bi trebalo da plati 670 dinara, što je on i učinio. Međutim, kada se vratio sa godišnjeg odmora i otvorio račun za struju, sačekalo ga je neprijatno iznenađenje. 
 
"Na računu za jun mi je pokazalo da bi trebalo da platim 9.305 dinara, s tim da imam 4.000 duga za prethodni period, odnosno za račun koji sam platio. Naravno, jasno mi je o čemu se tu radi, te da niko nije izašao da očita brojilo. Kada sam otišao na šalter za reklamacije, bila je gužva. Građani su se bunili, ali su nam oni davali samo uopštene fraze o tome kako su oni 'to podelili na dva meseca', kako nije očitano i da moramo na drugačiji način da ostvarimo svoja prava", priča on za 021.rs.
 
 
U EPS-u na pitanja o tome postoje li problem u vezi sa očitavanjem brojila, kao i da li je angažovan dovoljan broj radnika na tom poslu, odgovaraju da se brojila u Novom Sadu očitavaju redovno.
 
"Sve teče po planu, kao i u ranijim mesecima. U slučaju kada merni uređaj nije očitan, a najčešći razlog je neobezbeđen pristup mernom mestu, pozivanjem korisničkog centra ili na šalteru za reklamacije kupac može da prijavi stanje nakon čega će biti dostavljen korigovani račun. Kada je u pitanju način obračuna utroška električne energije kupcima kojima tokom redovnog očitavanja brojila nisu mogla biti očitana, odmah po urađenom naknadnom očitavanju rade se korekcije računa. Korigovani računi se kupcima odmah dostavljaju, kako bi kupci imali i primeren rok za izmirenje računa", navode u Elektroprivredi Srbije.
 
Po saznanjima 021.rs, tokom maja, meseca zbog kojeg sada građani idu na reklamacije, brojila su očitavali zaposleni u EPS-u. Tada su umesto onih koji bi trebalo da očitavaju brojila, to radili inženjeri, tehničari i drugi zaposleni u EPS-u, koji za taj posao nisu obučeni.
 
Razlog tome bi bio što je novi tender za izbor preduzeća koja će očitavati brojila raspisan u aprilu, a ugovor sa istim konzorcijumom preduzeća koji su obračunavali i sporne račune iz decembra zaključen tek 8. juna.
 
Naš sagovornik se požalio i na to da ga u pravnu službi nisu primili. Kako je rekao, umesto objašnjenja kako je došlo do propusta, oni su potegli argmuent "kratkih pantalona", zbog čega je morao da odlazi kući da se obuče "pristojnije".
 
"Uopšte mi nije problem da platim račun, to se ne dovodi u pitanje. Ipak nije svejedno da li ću platiti u dva dela ili odjednom 9.000 dinara. Prosto, voleo bih da znam ko je odgovoran za ovakav javašluk. Oni su se zatvorili u svoj birokratski sistem, globe narod i baš ih briga. To je katastrofa", zaključuje on.
 
Većina građana koja je bila u redu za reklamacije, kako smo se i sami uverili, nalazili su se tamo zbog neočitanih brojila. Po rečima jednog sugrađanina, kojem takođe nije bilo očitano brojilo za maj, račun za jun je podelio na dva dela, pa će tako i platiti. 
 
I dok građani i dalje čekaju na šalterima za reklamaciju, u EPS-u navode da će naredno očitavanje brojila u Novom Sadu biti početkom avgusta. U ovom preduzeću navode da bi građani, koji budu odsutni od 1. do 6. avgusta, trebalo da obezbede pristup brojilu ili da blagovremeno dostave stanje brojila kako bi im račun bio poslat u uobičajenom roku.
  • Luka

    06.03.2018 12:17
    Uvek oni u pravu
    Pet meseci mi nisu očitavali brojilo,zvao više puta...kažu niste bili kod kuce,brojilo mi na ulici visi na banderi...zbrojili sve kilovate i kao podelili na dva racuna koji su došli isti dan..u drugom mi odmah racunali kamatu što nisam platio prvi...a cifre strašne,više kilovata mi napisali u skupljoj zoni..a zalbu uvazili i smanjili racun za dve hilj.kad sam pitao sto neje podeljeno na pet meseci..kažu da je bilo vanredno ocitavanje...rade šta hoce..strašno
  • Мунгос

    28.07.2017 11:01
    Оваквих проблема никада није било 70 година уназад, док Енергетска комисија Европске уније није забранила ЕПС-у да сами очитавају бројила. Дала је налог ЕПС-у да ангажује неку ново формирану фирму „за очитавање братееее“ и то тендеризацијом.
    То је произвело наравно „трошкове очитавања“ и они су наметнути потрошачу, уместо да трошкове сноси онај ко продаје енергију.
    Орвелизација на сорошоидан начин. Иде на руку присталицама теорије Сионских Мудраца.
  • koka

    27.07.2017 09:15
    meni nije ni stigao racun

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti