U toku izgradnja tunela i vijadukta kod Čortanovaca

Na deonici železničke pruge Stara Pazova – Novi Sad, kod Čortanovaca, u toku je bušenje šipova za postavljanje vijadukta, koji će biti izgrađen u plavnom delu Dunava.
Na najzahtevnijoj deonici pruge Beograd–Budimpešta, u toku je i probijanje novih tunela. Izgradnja ovih objekata, koja se finansira iz ruskog kredita, košta 258 miliona dolara, a obavlja ih ruska firma "RŽD Internešenel" sa domaćim podizvođačima.
 
Plavni teren u blizini Dunava, ali i padine Fruške gore, najveći su izazov u modernizaciji tog dela pruge. Da bi savladali najtežu deonicu, izvođači će postaviti više od tri hiljade šipova, dužine 80 kilometara.
 
"Ova deonica je najkomplikovanija zato što je ovde klizište. Da bismo mogli sa tunelskim cevima da izađemo i da pređemo, morale su da se rade dve nove tunelske cevi, ukupne dužine oko 2.250 metara, morali smo da radimo zaštitu klizišta koja se radi u tri nivoa", objašnjava za RTS direktor projekta Vidoje Milentijević.
 
Zato se dva meseca radi na nekoliko lokacija istovremeno, a količina potrebnog materijala meri se u milionima kilograma.
 
"Do sada je potrošeno oko 3,5 miliona kilograma armature. Do sada je urađeno 470 šipova na ulaznom i izlaznom preduseku tunela i oko 80 šipova na vijaduktu", kaže Milentijević.
 
Vijadukt, dužine tri kilometra, gradi se od Čortanovaca do Sremskih Karlovaca, imaće dva koloseka i biće postavljen iznad obale Dunava na 59 stubova, a najviši je 28 metara.
 
"Takav vijadukt jeste prvi u istoriji srpskih železnica zato što ima toliko tešku geologiju. Ide kroz Frušku goru", ukazuje direktor "RŽD Internešenela" Mansurbek Sultanov.
 
Na ovoj pruzi vozovi će razvijati brzinu i do 200 kilometara na čas. Baš zato, zbog bezbednosti, ona će čitava biti ograđena, a umesto pružnih prelaza na njoj će se nalaziti nadvožnjaci i podvožnjaci. Dotrajali objekti biće zamenjeni.
 
"Postoje stanične zgrade i peroni, čitava infrastruktura od Stare Pazove do Novog Sada. Sve se to projektuje i gradi po najsavremenijim evropskim propisima", ističe Sultanov.
 
Vijadukt i tunel bi trebalo da budu završeni za četiri godine, a tokom druge faze radova na ovoj deonici biće rekonstruisana postojeća pruga, a gradiće se i novi kolosek u dužini od 40 kilometara.
 
A kako će izgledati planirani tunel kroz Frušku goru možćete pogledati OVDE.
  • Чортановци

    04.01.2018 11:23
    Пројектна документација
    Поштовани,
    Да би отклонили било какве сумње и нагађања, да ли ће или неће у селу бити железничке станице, у прилогу је линк ка инђијској општини, где је већ неколико година изложен цео Пројекат изградње пруге на потезу Инђија-Бешка-Чортановци (7z. file 950MB).
    Постојаће само једна, заједничка, железничка станица и за Чортановци и за Бешку и то у атару између села.
    Може се све детаљно видети, па и где се пробија тунел, а према томе и који плацеви изнад тунела више неће бити грађевинско земљиште ван грађевинског реона.
    http://www.indjija.net/upload/documents/Planovi/5-Plan_detaljne_regulacije_Beograd_Subotica.7z
  • Mestan

    03.01.2018 13:38
    Pratilac
    Jos davne 2000 godine, ako ste pratili stampu u to doba su Francuski strucnjaci rekli da je ekonomski visoko neisplativa a gradjevinski gotovo neizvodljiva ta trasa pruge, od Cortanovaca-Karlovacko-Petrovaradinskog rita i Novog Sada. Sada odjednom idemo napredno unazad i mi cemo to da ostvarimo. Sto budala zamisli to ne moze sto pametnih da opravi. Kada cemo vec tim laznim predstavnicima i doktorima dati nogu, inace cemo uskoro od njih dobiti lopate za kopanje da ne bismo mogli da kazemo da smo na dnu, nego "kopaj" pa neces biti na dnu, Ovo je DNO DNA.
  • Чортановци

    03.01.2018 08:35
    @brasa
    Шта је писац хтео да каже?
    Формулишите питање, да бих знао шта да Вам одговорим.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti