Menu 021

Planira se izgradnja biciklističke staze od Novog Sada do Beograda

Pokrajinski organi planiraju izgradnju biciklističke staze između Novog Sada i Beograda kojom bi se povezala dva najveća grada u Srbiji.
Novi Sad 14.04.2018. | 16:26 > 16:29
Planira se izgradnja biciklističke staze od Novog Sada do Beograda
Foto: 021.rs
Kako se vidi u Planu javnih nabavki Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, u 2018. godini biće objavljen tender za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju ove staze. Vrednost javne nabavke iznosi 30 miliona dinara. 
 
Nabavka bi trebalo da bude raspisana u aprilu ili maju, dok će ugovor biti zaključen tokom juna ili jula. Inače, odluka da se pristupi planiranju izgradnje staze na relaciji Novi Sad-Beograd doneta je na zajedničkoj sednici vlada Srbije i Vojvodine u oktobru prošle godine.
 
Biciklistička zajednica u Novom Sadu poručuje da je izgradnja ovakve saobraćajnice značajna, te da donosi korist brojnim građanima. Marko Trifković iz Novosadske biciklističke inicijative navodi da biciklistička staza ne bi donela benefite samo Novom Sadu i Beogradu, nego i mestima koja se nalaze uz tu rutu.
 
"Svaki turista ostavi deo novca na putu i to svakako doprinosi razvoju manjih mesta. Jedan od razloga zbog kojih je ovakav projekat značajan jeste osnaživanje drugih načina prevoza na celoj destinaciji. To nije veza samo između Novog Sada i Beograda, nego postoji niz mesta između koje treba oživeti atraktivnim i funkcionalnim sadržajima, što znači da treba dati alternativu da im sve bude pristupačno, a biciklističke staze su jedan od načina da se to uradi", poručuje Trifković za 021.rs.
 
I Nebojša Subić iz Biciklističkog saveza Vojvodine smatra da je izgradnja saobraćajnice dobra ideja, ali napominje da se sa tim kasni već gotovo tri decenije. Takođe, ukazuje na to da je potrebno razjasniti da li će graditi biciklistička staza ili biciklistički put.
 
"Ako želimo samo biciklističku stazu, ona bi trebalo da prati rutu Eurovelo 6. Potrebno je definisati hoće li se ona naslanjati na postojeće saobraćajnice drumskog saobraćaja ili će se graditi posebni biciklistički put ili staza koja će biti odvojena od saobraćajnice za motorizovani saobraćaj. U Evropi je to fizičko odvajanje nemotorizovanog od motorizovanog saobraćaja odavno napravljeno. Na to treba da se stavi fokus, a ne samo na trasiranje i korišćenje postojećih saobraćajnica tako što se stavi traka za bicikliste ili se postavi signalizacija", dodaje naš sagovornik.
 
Po njegovim rečima, u realizaciju ovakvog projekta je trebalo da se krene kada su se trasirale staze biciklističkih ruta Eurovelo. Do sada bismo već imali gotove staze, kako kaže Subić, to bi bilo značajno radi povezivanja sela koja se nalaze na deonici od Novog Sada do Beograda. 
 
  
 
Novi Sad se nalazi na dobroj lokaciji, s obzirom na to da Eurovelo ruta 6 prolazi kroz Novi Sad, ide uz Dunav do Beograda, dok je u blizini i Eurovelo ruta 11, koja takođe prolazi kroz prestonicu Srbije i nastavlja južnije. 
 
Naši sagovornici ukazuju na to da su gradovi u Srbiji, pa tako i u Vojvodini, loše povezani biciklističkim rutama. Subić dodaje da ni povezanost sa prigradskim naseljima Novog Sada nije dovoljno razvijena.
 
"Jedno je kada imate biciklističku infrastrukturu u gradu, sa čim Novi Sad može da se podiči. Ipak, veliki broj prigradskih nasilja, Kać, Budisava, Kovilj, kad kreneta prema Rumenci, sve je to nepovezano. Mi praktično nemamo biciklističku infrastrukturu koja je adekvatna razvoju grada i onome što moderan grad treba da ima. Isto je tako i na ruti između Novog Sada i Beograda. Bezbednost biciklista u saobraćaju je najugroženija između naseljenih mesta, najveća stradanja su na tim deonicama, zato što su slabo uočljivi, a slaba je i vidljivost", kaže Subić.
 
Trifković dodaje da se u Srbiji i dalje podstiče to da građani uglavnom koriste automobile kao sredstvo prevoza. 
 
"U Srbiji generalno, pa i u Vojvodini, ne postoji razvijena međugradska biciklistička infrastruktura. Prosto nije se planiralo i zbog toga i biciklisti koriste uglavnom već postojeću automobilsku infrastrukturu. Ima potpuno smisla razvijati tu mrežu i jedan od najvećih benefita je što se razvija domaći cikloturizam. Ljudi se sve više opredeljuju za izlete van grada na biciklima, a za takve stvari je najbolja ta bezbedna infrastruktura gde ljudi mogu da naprave male izlete, do Karlovaca na primer", zaključuje Trifković za 021.rs.
 
Kako je tek u planu izrada tehničke dokumentacije za izgradnju ove staze, nije poznato kada bi izgradnja zaista mogla da počne. U međuvremenu, meštani pojedinih prigradskih naselja podnose inicijative za biciklističko spajanje sa Novim Sadom. Dodajmo i da ovo nije jedini projekat u vezi sa biciklizmom, u koji će Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam uložiti sredstva. U ovoj godini biće realizovane i javne nabavke za biciklističke rute Eurovelo 6 i 11 koje se tiču signalizacije. 
Autor: Zoran Strika - strika@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • 100% Таксиста
    17.04.2018 08:25
    @@@
    Више ће бити користи него од пруге.
  • Bulevar
    17.04.2018 00:24
    Nemamo cestito ni puteve do bgd a oni oce biciklisticku, ebem ti kretensku drzavu!
  • /
    16.04.2018 20:09
    /
    @Marija
    vidim, vozila si bicikli i do banstola ne samo do temisvara
  • diajsporac
    16.04.2018 19:12
    Neverovatno koliko pojedini komentatori ne razumeju sta pise u tekstu i ko je za sta u toj drzavi nadlezan. Dakle, za lokalne gradske i prigradske staze na ciju se precu izgradnju pozivaju komentatori je nadlezna gradska vlast Novog Sada i vas vrli gradonacelnik koga vec godinama birate a tekst je o pokrajinskoj-republickoj (eventualnoj) investiciji. Neverovatno je kad se spomene rec "pokrajinski" kako to Novosadjani vezuju samo za njihov grad, kao da nijedno drugo mesto u pokrajini ne postoji. Pa se posle cudite sto Srem ili Banat hoce da se otarase novosadskih krvopija, mnogo ste isti kao oni iz Beograda.

    Dunavska trasa postoji, koriste je mnogi cikloturisti iako nije bezbedna a ni uredjena. A iz teksta kapiram da se prica o trasi Banstol-Indjija-St.&N.Pazova-Batajnica-Beograd. Ta trasa je logicnija, povezuje veca mesta, za 30-40km je kraca od Dunavske trase a vec postoji i deo izgradjen izmedju Stare i Nove Pazove.

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest