Barbici sve teže, stižu je Spajdermen, Transformersi i Tor

Barbika se nalazi u problemu boreći se sa Spajdermenom, Torom i princezom Lejom, što pokazuju teškoće njenog proizvođača Matela (Mattel) u suočavanju sa konkurentskom kompanijom Hasbro.
Barbici sve teže, stižu je Spajdermen, Transformersi i Tor
Foto: Pixabay
Iako je dugo bio iza Matela, Hasbro je u 2016. prvi put ostvario godišnju zaradu od pet milijardi dolara i u prva tri meseca ove godine ostvario bolje rezultate od Matela. Ove dve kompanije se u svetskoj industriji igračaka za prvo mesto bore s danskom kompanijom Lego.
 
Hasbroov uspeh je najvećim delom razultat činjenice da su prošle godine preuzeli od Matela licencu za proizvodnju igračaka po Diznijevim filmovima "Princeze" i "Zaleđeno kraljevstvo", osigurana je i proizvodnja igračaka po "Transformersima", "Toru" i "Spajdermenu", a najverovatnije i za najnoviji nastavak iz serijala "Ratovi zvezda", film "Poslednji džedaj", koji će se pojaviti u decembru.
 
Matel ne može da računa na veliku zaradu od trećeg nastavka serijala "Automobili" i superherojskog filma "Wonder Woman". 
 
Hasbro je preuzeo vođstvo i u domenu igračaka koje koriste tehnologiju, poput drona koji nosi kameru i koji omogućava deci da prate njegovo kretanje na ekranu i gađaju strelama ili plišanih životinja kojima se može menjati krzno i odgovaraju na glasovne komande.
 
Matel je 2015. pripremio teren za to s Barbikom i povezao se sa televizijskom kućom Ej-Bi-Si (ABC), gde su njihovi inžerenjeri predstavljali deci svoje ideje.
 
Ti stari recepti i dalje dobro služe slavnu lutku koja je u prodaju puštena 1959. Nakon pada, prodaja je ponovo porasla prošle godine i dostigla skoro milijardu dolara na svetskom nivou zahvaljujući novim "oblicima".
 
Matel je u januaru na mesto izvršnog direktora doveo iz Gugla (Google) Margaret Džordžijadis, pa se investitori nadaju da će to doneti nove tehnološke aspekte igračaka.
 
Džordžijadisova će svoj program razvoja izložiti u junu na konferenciji finansijskih analitičara u Njujorku.
 
Uspeh Hasbroa i teškoće Matela podgrejali su spakulacije o približavanju dve američke kompanije, a analitičari procenjuju da oni zajedno s Legom drže oko 50 odsto američkog tržišta igračaka, dok ostatak deli desetak drugih proizvođača.
 
Ali i "starinske" igre se dobro drže. Prodaja slagalica i društvenih igara u SAD je tokom 2016. porasla za 18 odsto u odnosu na 2015, a prodaja igara koje se igraju van kuće za 10 odsto.
 
Analitičar Kit Snajder je rekao da "roditelji žele da provedu vreme sa svojom decom, a šta je bolje od dobre partije 'Monopola'?". Prava na "Monopol" ima Hasbro.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Umro modni kreator Roberto Kavali

Preminuo je italijanski modni kreator Roberto Kavali, decenijama dizajner "džet-seta" s eksluzivnim materijalom kakav je koža pitona i uz korišćenje živopisne štampe (printova) na tekstilu.