Autor: Tanjug

Info
04.08.2017.
08:04 > 08:04
Predlog da se ograničenje brzine na autoputu poveća na 130 kilometara na sat stručnjaci vide kao temu o kojoj treba ozbiljno razmisliti, s obzirom da, kako navode, svako povećanje prosečne brzine od makar 10 kilometara na sat povećava broj nezgoda, ali i stradalih za tri odsto.
  • Недељко

    05.08.2017 08:11
    Лидери по потреби
    Ми као лидери у региону требали бисмо да идемо бар 140км/с. А види професора тезгароша како већ види прилику да уради студију да ли воз иде брже ноћу или по шинама. А кад се прича о саобраћју ту је и директор да каже како Немачка има три траке на аутопуту, а ми само две. Па и Немачка има 82 мил. становника а ми 7 мил.
  • Milan

    04.08.2017 11:09
    Matematika
    Od mađarske do makedonske granice autoputem je nešto manje od 600km. Ako vozite bez stajanja i usporavanja (što je teško, ali recimo da može) to je 5h vožnje pri 120km/h, a približno 4:37h pri 130km/h. 23 minuta brže s kraja na kraj države!
    Ako to bude samo na nekim deonicama, ušteda je još manja, tako da je ovo više neki jeftin marketing ZM i AV, da se pokaže kako nam bolje ide pa može i brzina da se poveća jer su putevi najbolji u novijoj istoriji...
  • Иван Грозни

    04.08.2017 11:02
    Не знам где постоје подаци о узроцима саобраћајних несрећа које се дешавају код нас на аутопутевима. Али рецимо да се могу груписати у три узрока:
    1 - Брза вожња. Е сад, несреће не праве они што возе 130-135 већ они што дивљају са 170-200.
    2 - Умор возача. Често можемо да чујемо како је у сред ноћи возило слетело с аутопута. Овакве несреће најчешће се дешавају у летњим месецима. Значи брзина ни овде није окидач.
    3 - Ово бих назвао "разне глупости". Нпр. гину пешаци који претрчавају аутопут, гину возачи који паркирају возила у зауставној траци па онда излазе из возила итд.



  • Ja

    04.08.2017 10:57
    racunam
    Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da ne bi bio spreman da prihvati tu cenu i to "samo zarad povećanja brzine i povećanja komfora nekima koji ne žele da se od Beograda do Niša voze dva sata, nego sat i dvadeset minuta".
    Slaba matematika kod profesora; prostom matematikom se dolazi do sledeceg:
    1. U slucaju da umesto 2h put do Nisa traje 1h 20min (kako rece profesor), prosecna brzina kretanja bi trebala da bude 180km/h
    2. U slucaju povecanja brzine sa 120km/h na 130km/h ovaj put bi umesto 2h trajao 1h 50min.
    Kako god da okrenes, profesor se nije proslavio matematikom... mozda nam zato ovako dobro i ide
  • Nella

    04.08.2017 10:56
    "Pročitano"
    Po ovome, sada bi studiju izvodljivosti oni kao "ozbiljni" uradili, a u ceni bi se našlo i 10-tak posto za Tanjug!
  • nestručnjak

    04.08.2017 10:49
    Par pitanja za "stručnjake":Da li u razvijenim državama građanin izgubi nekoliko dana(redovi od rano ujutru u Novom Sadu)da bi zamenio, produžio,podigao ličnu kartu,vozačku dozvolu,pasoš...Da li se dodatno globe oni koji voze na TNG,el.pogon itd.Da li tablice "traju" 7 godina?Da li maju toliko agencija,direkcija za bebednost saobraćaja?Da li njihovi političari,njihova deca,švalerke mogu nekažnjeno da gaze ljude,prave prekršaje ,a da ne odgovaraju?"stručnjaci",molim odgovor na ova pitanja!
  • Novosadjanin

    04.08.2017 10:45
    Limanac
    Podrzavam napisano. Imam pitanje, sta se gradi po Vojvodini? Put do Rume, SO, Beceja... Pa do SO rupa do rupe. Do SU kazu autoput! Neka se provozaju od BG prema NS i dalje da vide kako su nasi putevi samo zakrpljeni i nemamo ni jednu zaobilaznicu. Nasa zaobilaznica odnosno put Evrope vodi nigde i to kroz naselje. Uglavnom gradimo trzne centre koji zvrlje prazni a imamo samo 2 (DVA) bazena.
  • Joca

    04.08.2017 10:42
    Selektivne mere
    Sta je sa ostalim kaznama? Upotreba telefona je opasnija od velike brzine.Sta je sa bukom koju proizvode razni ucesnici,motoristi,traktoristi ,kamiondzije i ostale skalamerije.Sta je za zaslepljujucim svetlima velike snage.Donesite vi nama boljitak, a ne samo novac u kasu iz koje jedino vi uzimate.
  • Vozač

    04.08.2017 10:31
    Profesor je zaboravio glavnu svrhu saobraćaja - mora da teče.120 km/h mogu da idem i vozom do Beograda,ne treba mi auto. Nego šta je vlada opet prodala ili koji porez je novi izmislila dok mi nedelju dana pričamo o brzini na auto putu?
  • Kanarinac

    04.08.2017 10:17
    profesorski
    Citajuci sta je Vujanic rekao, sinuo mi je jedan predlog! Smislio sam kako da potpuno sprecimo saobracajne nezgode i poboljsamo statistiku. Samo treba da ukinemo saobracaj...
    Dizite bre to na 130!
  • PetarPP

    04.08.2017 09:57
    Jel taj profesor ozbiljan?! Juga vozi?
    Pa u Bugarskoj je na autoputu ogranicenje 140 km/h.
    Jako nam dobro ide pored ovih uhlebljenih strucnjaka i zute stampe odnosno agencija tipa Tanjug.
  • aufiderzen

    04.08.2017 09:44
    U Nemačkoj je preporučena brzina na autoputu 130 kmh, a ne "do 250". Ako izazovete saobraćajnu nezgodu sa preko 130kmh, brzina se uzima kao otežavajuća okolnost i može se upotrebiti protiv vas, iako generalno niste krivi (ili manje krivi) za nezgodu.
  • CHE

    04.08.2017 09:43
    E moj profesore
    Sta ti naprica, kao argumentovano i sve sa maucnim autoritetom, zasnovanim na potpunim neistinama. Ovom tvojom pricom, samo kriminalizujes deo ljhudi, i to onaj deo koji se svojski trudi da postuje ogranicenje. A istina je, sasvim drukcija, ljudi tim autoputem voze mnogo brze od 120 i sad, mozda bi se ogranicenjem na 130, smanjio broj nesreca, jer bi neki koji voze 140-150, shvatili da im je i 130 dosta, pa bi se malcice obuzdali, a ne zastajali po 15 minuta da smanje prosecnu brzinu. Ako je put, dobro projektovan i izgradjen, povecanje brzine bi doprinelo povecanom protoku saobracaja i do smanjenja guzvi. Da vi brinete o nasem zdravlju, malo biste pogledali i druge puteve, koji su prepuni rupa, kolotraga, gde ljudi ginu kao muve. Stari put NS Beograd, NS Subotica, ali nije vama interes da ljudi neginu, vec da otimate pare, kroz putarine, kazne, akcize za benzin, idiotluk sa upaljenim svetlima danju, kompletima sijalica, koje cesto i u servisu sa mukom zamenjuju a ne na putu - nocu.....
  • Pešak

    04.08.2017 09:34
    Po cenjenom profesoru, najbolje bi bilo da se uopšte ne vozi, jer bi tada statistika bila idealna.
    A gospodin Okanović mora bilo šta da kaže kako bi opravdao postojanje svog (dobro plaćenog) radnog mesta.
    Mi imamo zagušen saobraćaj koji je uzrokovan nedovoljnim poznavanjem saobraćajnih propisa, bahatošću pojedinaca i besmislenim kažnjavanjima zarad punjenja budžeta.
    I sada se vozi autoputem više od 120, ali bi povećanje ograničenja smanjilo broj izdatih kazni i ništa drugo.
  • dragan

    04.08.2017 09:32
    ministarka
    Naša stručna ministarka saobraćaja kaže da može povećanje brzine jer se ulaže u puteve.

    To je njena stručna procena...
  • Limanac

    04.08.2017 09:15
    Ovaj gospodin stručnjak poredi babe i žabe.
    U Hrvatskoj je ograničenje u naseljenim mestima 70km/h. Da li je i to ustupak turistima?
    Kakve mi veze imamo sa Francuskom i Japanom?

    Pa tamo je putna infrastruktura 10 puta razvijenija nego kod nas. U Srbiji da bi došao od Novog Sada do Sombora moraš da prođeš kroz 7-8 sela. Naravno, oko sela ne postoje obilaznice, već se prolazi kroz glavnu ulicu u naselju.
    U polovini tih sela je mesna zajednica odlučila da smanji brzinu kroz centralnu ulicu na 30 km/h. I onda imaš gomilu teretnjaka koji mile kroz sela 30km/h.

    Kao rezultat dobijemo gužvu po selima, zagađenje, povećan broj udesa i strašno usporavanje saobraćaja. Da li ste možda izvukli statistiku koliko dece strada po manjim mestima zbog gustog saobraćaja?

    Gospodo stručnjaci, ovo što vi zagovarate je rešavanje posledice a ne uzroka!
    Napravite obilaznice oko svakog naselja, pa onda stavite ograničenja od 50km/h!!
    Ja ne želim da prolazim kroz Doroslovo i da tim ljudima tamo pravim gužvu!! Ja samo želim da od tačke A do tačke B stignem što brže, bez ugrožavanja sebe i drugih.

    Za autoputeve je tek budalaština ovo što je stručnjak rekao. Većinu udesa ne prave oni što voze 120-130. Najveći problem su likovi što su umislili da je autoput Hungaroring pa idu po 220km/h! Njih vi rešite i bićemo u ravni sa drugim evropskim zemljama po bezbednosti na autoputevima.
  • dekica

    04.08.2017 09:06
    E da nije nama takvih "strucnjaka", ne bi deca morala da beze iz ove vuko*ebine!
  • Dalibor

    04.08.2017 08:54
    Pa svakako svi vec voze 125,130kmh, retko da se neko pridrzava tih 120, tako da je povecanje logicno..
  • Spectator

    04.08.2017 08:54
    Najbolje nula
    Možda bi bilo najbolje da se brzina ograniči na 10 km/h, i da ispred ide čovek sa fenjerom, kao u 19. veku? Čudno, niko ne spominje prednosti bržeg putovanja, valjda i mi živimo od turizma? Koliko će brzo da vozi stranac koji je pre toga kod nas čekao 3 sata da uđe u zemlju, pa još sat-dva da plati putarinu?
  • Huncut

    04.08.2017 08:41
    ne filozofirajte
    Ne filozofirajte vec dizite na auto putevima na 130 kmh kao svuda u normalnim drzavama sto je.
  • Gerga

    04.08.2017 08:35
    Stručnjaci?
    Jesu li to oni isti "stručnjaci" koji su nam nametnuli tablice sa ČŽŠ, a sada ih ukidaju! Nijedno njihovo "upoređivanje" nije na mestu i pogrešno je tumačeno!
    Oni "upoređuju" ukupan broj nesreća sa autoputem, i još pominju Hrvatsku, Pariz i Norvešku, Japan!
    Uporedite broj vozila autoputem u Hrvatskoj i nesreća na tom istom autoputu, sa našim istim takvim podacima.
    SVE pobrojane zemlje imaju bolji i jeftiniji i daleko BRŽI željeznički transport, ili podzemni, tako da su razlozi za ograničenje drumskim vozilima drugačiji

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna