Autor: Beta

Info
14.02.2018.
15:30 > 15:46
"Banke imaju pravo da zaračunavaju troškove obrade kredita, ali moraju da građane upoznaju sa svim elementima ugovora i rizicima", rekla je guvernerka Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković.
  • Tako je

    17.02.2018 17:04
    @ EU standard

    Primenimo Eu standard i onda kada je u interesu gradjana Srbije, ne samo kao izgovor za povećanje cena komunalija.
    Primenimo EU standarde i kod bankarskih kredita.
  • EU standard

    16.02.2018 15:03
    Molim guvernerku za pojašnjenje ,koliko iznose kamate i koliko poslovne banke naplaćuju troškove obrade kredita u EU?
  • Smor

    15.02.2018 11:40
    Klijenti ništa ne znaju
    Kad u banku dođe neko ko sve pita za njega kažu da je "smor". E pa vi što ne pitate sve jer se niste prethodno informisali i vi što ne čitate šta ćete potpisati, vi ko "grlom u jagode" potisujte, plaćajte pa se naknadno pitajte šta koliko košta.
  • Opšte neznanje

    14.02.2018 20:08
    Nikad korisnički centar
    Nikad ne zovite korisnički centar za bilo kakvu infirmaciju. Tamo se javljaju "slučajni prolaznici" koji ništa ne znaju. Idite u banku, tražite informacije od direktora ili pitajte stručnjake jer službenici uopšte nisu obučeni za posao koji rade.
  • ...

    14.02.2018 19:59
    Jadni radnici banke
    "NBS se, po rečima Tabaković, zalaže za ujednačavanje troškova obrade kredita kako bi bili "srazmerni uloženom trudu" !!!!
    Znači službenici slučajno sede u banci, lakiraju nokte, grickaju nešto, svratili onako da malo posede..a kad u banku kroči klijent za kredit onda se radnik "potrudi" pa će banka klijentu naplatiti iznenadni neočekivani rad službenika tj. obradu kredita.

    A kamatu koju plaćamo banci ..to nema veze sa radom zaposlenih. Plaćamo kamatu + dodatni uloženi trud.

    Kako se meri "srazmerno uloženi trud" za obradu kredita?
  • skup papir

    14.02.2018 19:46
    Gledam danas prijateljev ugovor za stambeni kredit, uzeli su mu skoro 800 evra, a da nigde ne pise za sta su te pare otisle... Da li je to papir, ketridz za stampanje....? Plus na sve to troskovi slanja opomena, dopisa i sl. kao da mu šalju na zlatotisku.... Naravno, otisao je kod advokata....
  • milicica

    14.02.2018 19:33
    nasla se da stiti
    Procitala i trazila nigde ni u zakonu o bankama ni o zastiti se ne spominje obrada kredita kao posebna stavka, samo osiguranje i kreditni biro.
  • Treba banka da uloži

    14.02.2018 19:17
    u svoje ljude,ne samo da uzima
    @Klijent

    Odlično zapažanje. Ljudi u bankama ne znaju da pomognu. U nekim banakama su neprijatni, da ne kažem drski slepci, mada ima dosta finih ljudi. Ali ne umeju da pomognu. Imao sam neki specifičan posao sa inostranstvom. Ništa komplikovano, ali iznad onog svakodnevnog standardnog posla. Bio sam u jedno 7 banaka, i to u više filijala. Recimo u 12 filijala ukupno. I zvao telefonom korisnički centar. Dobio sam jedno 15 različitih odgovora, kao da pravilnik i zakonska pravila ne postoje. Mislim da sam razgovarao sa jedno 40 ljudi u svim tim bankama. I nisam dobio jasan odgovor!

    A sigurno da postoje neka pravila. Na kraju sam išao "na slepo", pa rešavao problem usput. Pa gde zapne traži rešenje i moli da ti pomognu. Trebalo mi je mnogo vremena da rešim svoj problem, koji na kraju nije delovao ništa posebno, ali eto nisu umeli da mi kažu. Korak po korak. Agonija.
  • Xidrdndj

    14.02.2018 19:16
    Sad će cica da rastimači jer suci su tupi i glupi
  • evil

    14.02.2018 18:56
    I ja bih se ovako smeskao sa 5000 evra mesecno.
  • Klijent

    14.02.2018 18:46
    Bankari, obučite zaposlene!!!!
    Banke su nužno zlo i po pravilu imaju neobučene radnike. U jednoj istoj banci ćete dobiti na dva šaltera različite informacije jer pojma nemaju!!!! Ne daj Bože da pitate nešto komplikovano..odmah zovu šefa koji isto tako daje nepotpunu informaciju i najčešće netačnu. Nisu krivi službenici nego menadžeri i direktori koji nisu obučili ljude koji su u kontaktu sa klijentima. Time samo šalju poruku da nisu pouzdani.
  • Meee

    14.02.2018 18:34
    Bankari primaju plate
    Zašto banke od građana/ klijenata naplaćuju "obradu kredita" i "praćenje kredita" i sl.? Pa službenici i direktori primaju od poslodavca platu a menadžeri i debele bonuse za sve te poslove!!!!!! Klijenti nisu dužni da posebno, "privatno" plaćaju rad zaposlenih u banci, onih koji obrađuju zahtev za kredit, odobravaju i puštaju kredit jer svi ti ljudi su već plaćeni za te poslove.
  • ns

    14.02.2018 18:21
    Ako se guvernerka ovako odnosi prema odlukama suda , sta ocekujete od banaka. Ko moze neka bezi iz ove proklete avlije
  • Brus Vilis

    14.02.2018 18:19
    Molim advokate da svoje predmete ubuduće dostavljaju Jorgovanki. Ona će presuditi. A sudove pretvorite u vrtiće.
  • ludilo

    14.02.2018 18:14
    Baš smo se iznenadili da ovaj belosvetski expert štiti banke, a ne građane...
    Naprednjaci, obožavaju vas opljačkani građani...
  • EKS

    14.02.2018 18:13
    Efektivna kamatna stopa
    Banka u ugovoru definiše koje sve troškove naplaćuje stavkom EFEKTIVNA KAMATNA STOPA. Po zakonu ne može dva ili više puta da naplaćuje isti trošak. Druga i duga priča je što banke reklamiraju kredite sa NKS (nominalnom kamatnom stopom) pa se klijenti zatrče na jeftiniju cifru. Pre zahteva pitajte sve ali baš sve i tražite da vam to napišu u ponudi za kredit. U ugovoru moraju da pišu sve stavke koje klijent plaća.
  • 14.02.2018 18:03
    Kako
    Trazili su mi novac da platim osiguranje kod Nkoska,a to nije n i u ugovoru navedeno,a nije mi ni ponudjen kredit bez osiguranja kod Nkoska...e pa sad cemo da vidimo.odo i ja na sud.
  • Dr

    14.02.2018 17:57
    Sad je jasno
    Zašto Fabus ne da njen "doktorat" na uvid javnosti!
  • pera

    14.02.2018 17:51
    ..
    Smesni ste. A sud koji svi znamo koliko je nezavisan je sad odjednom presudio kako treba? Ili je u toku navlakusa da sto vise ljudi udje u skupi proces, koji ce se na kraju zavrsiti protiv njih, i sve ce morati da plate.
  • RVosha

    14.02.2018 17:21
    Osoba na slici je poznata po rekordnom minusu NBS-a u istoriji
    https://www.blic.rs/vesti/ekonomija/gubitas-nbs-u-minusu-443-milijarde/3yd4vwr
  • klijent

    14.02.2018 16:28
    NBS treba da štiti gradjane od plasiranja loših kredita banaka jer ja kao gradjanin ne znam koji je kredit loš, a koji nije, ali zato NBS bi to morala da zna. Ova svinjarija sa kamatama je posebna priča, sud procenjuje jedno, a dr Jorgovanka nesto sasvim drugo.
  • Pera

    14.02.2018 16:27
    Tacno je da banke mogu da naplacuju troskove obrade kredita, ali Zakon kaze da te troskove moraju da uracunaju u kamatu a ne da lazu da je kamata niska a da od troskova i taksi naplate mnogo vise.

    Jadno je kada izgleda da institucija koja treba da uredi posten odnos izmedju banaka i klijenata to ne radi.
  • deda

    14.02.2018 16:24
    sud je rakao svoje, ende, nesto se nemogu setiti da je bucka expert za pravo, ovo je iste tezine kao da je rekla da ce denver u plejof, otprilike isti nivo poznavanja stvari
  • Tata Ikun

    14.02.2018 16:18
    Mnogo mi znači izjava osobe koja radi za te iste...
  • Franšiza zelenaši

    14.02.2018 16:16
    Banke imaju pravo i da idu u 3pm.
  • VicePR

    14.02.2018 16:14
    Muuuu
    Naravno da je na njihovoj strani, od čega bi inače dobijala 5000E svakog meseca.
    A njeni "stavovi" su poznti od ranije kad je JAVNO pozivala banke da smanje kamate na štednju??? I smanjiše kamate, i opet ostvaruju rekordne profite u Smrdiji!
  • Vladan

    14.02.2018 16:04
    Neprijatelj
    Ne treba nama neprijatelj pored ovih naših... Sve protiv građana a u korist banaka... Cico, Cico...!
  • Nervirach

    14.02.2018 15:57
    Otpor protiv ovakvih je duznost.
  • Nebojša

    14.02.2018 15:39
    Imaju ali ne PROCENAT
    Imaju banke pravo da naplate, ali nemaju pravo na PROCENAT nego na fiksni iznos,
    Drugo, nemaju pravo na PRAĆENJE kredita jer je to IZMIŠLJENI namet.
    Sada probaju da spreče masovne tužbe ali neće moći to da se zaustavi. U suprotnom nastaće haos upravosudnom sistemu gde će po istoj pravnoj stvari sudovi da donose potpuno rzličite odluke, što bi dovelo do toga da nije bitan ZAKON, nego ko sudi i po čijem nalogu sudi. Sudovi su pokazali da mogu da presude ispravno protiv LIHVARSKIH banaka.
    Zakonom je čak zabranjeno da se objavi kada se neka banka kazni, zbog čega je kažnjena čime se potrošači tj građani dovode u zabludu, a zakon iz vremena DS nije promenjen jer bankama tako odgovara.
  • Joca

    14.02.2018 15:25
    Ko je ko
    Dali to znaci da SUD mora postupiti po naredbi g.Tabakovic.
  • @Jorgobanka

    14.02.2018 15:06
    'divoto', da, banke imaju pravo da naplate troskove obrade kredita.
    ali samo jednom i to odmah na pocetku kada se kredit odobri.
    ali nemaju prava da ga naplacuju svaki mesec iznova & iznova.
    niti imaju prava da uzimaju kamatu i na tu sumu. ta suma ne sme da ulazi u sumu duga koji klijent otplacuje.
    #klijentnijerob
  • Joki

    14.02.2018 15:03
    Pljačka
    Kosovsrka iz fotelje varka.
  • Перица

    14.02.2018 14:55
    ЈАГОДИНКА
    Суд донео пресуду рекао НЕ.
    Е онда на сцену ступа неко из масе и каже ДА.
    Ко је старији СУД или неко.
    Због ове изјаве треба да буде моментално сменјена
  • Radivoje Rokvić

    14.02.2018 14:49
    Lud zbunjenog
    Kako odluka apelacionog suda i gospođe sa slike mogu da budu u suprotnosti? Kakva je to poruka ljudima o čijem interesu i jedni i drugi (za dobre pare) brinu. Kao.
  • Banana Republic

    14.02.2018 14:41
    Jorgobanka je iz mesta pljucnula po sudu i presudama. Šta znaju sudije o zakonu tu je guvernerka da sve uredi kako treba. Divlja zemlja uperena protiv svog naroda, šta reći...
  • AleksandarVojvođanin

    14.02.2018 14:40
    Grozomora!
    E kad nam poštanska službenica kaže da banke imaju pravo da naplaćuju "trošak obrade kredita", onda nemamo mi građani šta dalje da mislimo, zar ne!? Njoj i odluka Apelacije ništa ne znači, jer ona najbolje zna sve, za platu od 6000 Eura. Očigledno da je korumpirana, kao uostalom svi u vrhu SNS i vlasti na svim nivoima!
  • kakogod

    14.02.2018 14:10
    bagro
    Kakogod, vidimo se na sudu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna