Autor: RTS

Info
15.09.2019.
11:49
Agencija za bezbednost saobraćaja detaljno se pozabavila profilom srpskog vozača i to onog koji je opasnost na putu, za sebe i druge učesnike u saobraćaju.
  • hm

    16.09.2019 12:35
    Problem prosečnog čoveka je što nije baš mnogo pametan, ali misli da jeste. nema dovoljno pameti da primeti šta sve ne zna, pa mu je samopozdanje ogromno. Što manja pamet, veće samopouzdanje i obrnuto. Ljudi koji mnogo znaju nikad nisu bahati, jer što više znaju, više su svesni koliko ne znaju. Evo npr. pametnjaković koji je analizirao obaveznu brzinu u selu, uzeo je ubzir u svoju analizu dva faktora, izostavio drugih dvadeset kojih nije ni svestan u svojoj ograničenoj pameti. Da jest, možda bi bio saobraćajni inženjer, ovako je sveznajući srbin opšte prakse sa disertacijom iz kafane, koji zna bolje od saobraćajnog inženjera, a zna i kako je u razvijenim zemljama, iako nikad nije bio i ne poznaje ljude koji tamo žive. Evo npr. majstore, samo jedno od raznog - da li ti je palo na pamet: ok, kuće su dalje, ne smeta im, pešaci šetaju uz kuće ne smeta ni njima, a jesi li razmišljao o tome da to selo ima svojih npr. 10000 vozača koji svakodnevno cirkulišu ulicama gde žive, a pri tvojoj brzini od 70 km/h glavnom ulicom, oni ne mogu bezbedno da se uključe na nju sa sporedne?
  • Vozač

    16.09.2019 07:33
    Jači smo od sudbine
    Većina komentara samo potvrđuje rezultate istraživanja.
    A kako bi bilo da se, za promenu, pridržavamo propisanih ograničenja brzine i da u automobil ne sednemo ni sa makar jednom popijenom čašicom rakije? I da vidimo šta će da se desi...
    Slažem se da su putevi loši, ograničenja brzine povremeno besmislena, politika kažnjavanja nedosledna i tome slično. Ali istraživanje se bavilo odnosom nas vozača prema poštovanju propisane brzine i vožnji pod dejstvom alkohola koji su najveći uzročnici saobraćajnih udesa. I rezultati su loši. Nije se bavilo odnosom države prema putnoj infrastrukturi i sprovođenju saobraćajnih propisa. J
    el možemo barem to da priznamo?
  • Branko

    16.09.2019 02:02
    Ko sve ne vozi auto u NS, cuvali ovce i krave po krsevima Crne Gore i Bosne pa zajahali Mecedes-e, BMW-e i Audi-je!
  • @Brat

    15.09.2019 23:34
    Ti dobro si?
  • :/

    15.09.2019 22:49
    -
    Trenutno sam u Grckoj. Ogranicenja su 60-90 na magistralnim pravcima, a 50 u gradu. Na autoputu od 110-130 i svi voze koliko je ogranicenje. Nemas potrebu nikoga da pretices. Iznenadio sam se koliko se ovde brzo vozi.
  • Mg

    15.09.2019 21:02
    Kad pročitate komentare samo vam se potvrdi da je sve u tekstu istina - ljudi su neviđeno glupi, puni sebe i neodgovorni, i uvek im je neko drugi kriv, a oni sami sve znaju najbolje. Strašno je šta se sve događa u saobraćaju i kakvi sve idioti sedaju za volan.
  • Nik

    15.09.2019 20:09
    ograničenje brzine
    Pa zato treba ukinuti generalno ograničenje brzine na autoputevima. To što će neko tamo da vozi 180 ili 220 (ako ima takav auto) ne spada u nenormalno ponašanje, jer se autoputevi i prave zato da omoguće veće brzine (odvojene trake itd), a ako je to loše, zašto isto to nije loše u Nemačkoj. Inače je svaka brzina veća od 80 pogibeljna i tu ne pomažu er-begovi ni pojasi. Vozači treba jednostavno da su svesni da je vožnja automobila opasna delatnost, ali da treba razlikovati bezbednu brzinu (do 80) od normalne brzine, a to je na autoputu 250 - na toliko većina proizvođača ograničava svoje automobile. Na svim ostalim putevima i u naseljima je normalno da brzina bude ograničena.
  • mjaukalo

    15.09.2019 19:40
    A sto da postuje kad u najgorem slucaju moze da dobije nosenje nanogice na godinu dana.
  • Brat

    15.09.2019 19:00
    Jaja
    Jajare blam ih da budu gospoda i voze ograniceno jer samo jajare jure i ubijaju nevine. Ako ste takve jajare hajmo dobrovoljci sto vise u ludare i zatvore, jajara je naziv za glupost, za glupane.Gospoda je naziv za pametne koji umeju da se kontrolisu, nekada se to zvalo normalnim covekom, a sada gospoda i jajare ili sljam kako vec hocete. Inace imam auto kakav niko ne moze da priusti, a jajare u drndavim auticima juredok se neraspadnu.
  • High ISO

    15.09.2019 18:32
    Uslovno zeleno, zmigavci, odstojanje, kruzni tok....to nista? Velike nepoznanice vozaca nebeskog naroda. Nebeski vozaci, kako prigodno zvuci.
  • Ivan

    15.09.2019 17:31
    .
    Niko ne komentarise da su oni trebali nesto smisleno i kvalitetno da urade kao agencija,a ne da gube vreme i polemisu sta je,ko je i zasto je
  • Bob Rock

    15.09.2019 17:19
    Ala ova palamudi... Pa neće ljudi radije da plate kaznu nego da ne krše propise, nego je svaki zakon besmislen ako se ne sprovodi. Stalno neki novi zakoni o saobraćaju sa sve drakonskijim kaznama, ali se vozači (kao i bilo ko drugi) ne kažnjavaju DOSLEDNO. To je potrebno. E, mi treba da im objašnjavamo. Bolji bi bio efekat da su manje kazne, ali da ljudi te kazne i plaćaju (kad počine prekršaj).

    A o tome da je teško poštovati propise kad vidiš da si glupi i da ih donose glupani, o tome su drugi već dovoljno rekli. :)
  • Posmatrač

    15.09.2019 16:44
    Realno
    Iz prethodnih komentara se vidi da je žena potpuno u pravu. Svi znaju da je ograničenje "suludo i besmisleno" i niko ga ne poštuje. Stručnjak do stručnjaka! To je jedan od naših velikih problema, što smo uvek najpametniji!
  • socko

    15.09.2019 16:03
    Srpski vozači mahom žure na berzu. Na Berzu u Susek, Budisavu, Begeč, ...
  • Telep

    15.09.2019 16:00
    Sto puta mi je došlo da uzmem radni auto i krenem redom da češem sve one što stoje u desnoj traci na Bul Patr.Pavla. Policije i pauka NIGDE! Napravili idioti bulevar sa jednom trakom i niko od nadležnih ne reaguje.
  • telep

    15.09.2019 15:52
    Vidim priča se o putevima ali ja stvarno nisam cuo do sada da se iko slupao zbog toga. Sudar se desi zbig nepaznje ili zbog prebrze voznje, ili zbog vise faktora, ali da se neko slupao zato sto put ima talase na sebi nisam cuo. Uostalom valjda osetite i vidite po cemu vozite, usporite dok ne prodjete taj deo
  • NS Sale

    15.09.2019 15:09
    ????
    Da slažem se sa iznetim mišljenima i stavovima,ali nikako da Agencija za bezbednost saobraćaja posveti pažnju "pažljivim" vozačima,tj onim čija brzina kretanja ne prelazi 25-30 km u naseljenim mestima ili 50 km van naseljenog mesta gde je brzina dozvoljena od 70-80km???!!!Naravno obavezno se pojave u špicevima,kada je frekvencija saobraćaja baš baš.....
  • Lazo

    15.09.2019 15:01
    Najstrasnije je sto defanzivni vozaci ne znaju koliko su opasni po bezbednost saobracaja. Ovi agresivni bar su svesni. Kad neko na magistralnom putu ogranicenje 80 vozi 50 danju u idealnim uslovima i nikog ispred njega i misli da mu je to ljudsko pravo jer nije prekoracio brzinu. Kad neko vozi 20km/h u gradu na Bulevaru a pritom skrece u pogresnu traku pri skretanju u levo. Ali ne prekoracuje brzinu pa je to uredu. Kad neko staje a ima prvenstvo prolaza, itd. itd. Sve defanzivno a opasno.
  • Za srpske vozače

    15.09.2019 14:53
    Nema milom, samo silom
    Ja sam za testiranje vozača u Srbiji.
    Na semaforu betonsko-metalni zid, koji izađe iz tla na crvenom svetlu.
    Testira se poštovanje propisa i ispravnost kočnica.
    Pa redukujemo malo vozače, a i vozila.
  • Drum

    15.09.2019 14:51
    Dark Veber, baš tako, suluda ograničenja.

    Uhvatili su se brzine kao najvećeg uzroka, a po meni je brzina tek na tamo nekom 10. mestu.

    Prvi uzrok bi bio prevelika gustina saobraćaja i bahato ponašanje u svakom smislu. Drugi je stanje puteva, da su na pojedinim mestima putevi toliko loši da te grbe i kolotrazi izbace iz putanje, ne bitno koja je brzina u pitanju.
    Treći razlog je što se dopušta izgradnja i postavljanje svega i svačega pored puteva, pa ti objekti zaklanjaju pogled ili čak ako su svetleće reklame znaju da odvuku pažnju. Pešaci idu noću kolovozom bez ikakvog osvetljenja, bar da uzmu svetloodbojnu traku oko ruke.
    Takođe prevelika gustina saobraćaja, stalna ograničenja od 50 ili 60 nekoga učine nervoznim, nekoga uspavaju.
    Neki nagaze po gasu prvom prilikom drugi od uspavanosti neke stvari ne vide.
  • Puk. Ratko Puškaš

    15.09.2019 14:47
    ...
    Nezaustavljivi uvoz mora polovnih krševa je podigao mobilnost nižih klasa do nivoa koji će skupo da nas košta, ne samo ovde nego i na globalnom nivou. Odsustvo kulture u saobraćaju koje vas izjeda je samo odraz odsustva opšte kulture karakterističan za nižu klasu. Mislite da su nešto kulturniji kada izađu iz polovnjaka?
  • Rotkvarija

    15.09.2019 14:34
    Eeee, ako je Agencija rekla...
    Za 9 miliona € godišnje koliko nas košta ova Agencija, može to i bolje.
    Gomila šlosera koja lupeta naokolo za sve pare.
    Ako bi se i bavili bezbednošću, morali bi da obrade podatke o stanju puteva, stanju signalizacije (horizontalne i vertikalne), opravdanosti za brzine na pojedinim deonicama...a ne o nalepnicama na automobilima i kako one utiču na bezbednost.
    Jednostavno rečeno...UKINUTI.
  • commie

    15.09.2019 14:13
    Sve neki saobraćajni stručnjaci... Pri brzini 50km/h od 5 pešaka jedan pogine a kada se vozilo kreće 60km/h od njih 5 samo jedan preživi. Ova nova vozila (SUV) imaju veću masu pa ubijaju na još manjoj brzini. Fizika i biologija se ne menjaju modernizacijom automobila...
  • Ns

    15.09.2019 13:54
    Zemlja paradoksa
    Samo u Srbiji je moguce da na profilu autoputa(pupinov most) ogranicenje bude 50. Stavljaju table 40 izmedju naseljenih mesta tamo gde ima pigodan zbun da se sakriju saobraćajci. I onda pametuju kako treba da se postuju igranicenja... a policija tuda prolazi duplom brzinom (bez rotacije)...
  • Dark Veber

    15.09.2019 13:50
    Ne pada mi na pamet da poštujem vaša glupo određena ograničenja brzine. Nikad ne pijem kad vozim, uvek sam vezan, svetla upaljena, ali ni u životu ni u saobraćaju ne poštujem propise za koje vidim da su suludi. Gde je ograničenje adekvatno poštujem.
  • bananarama

    15.09.2019 13:48
    Prosečan Srbin je jako neodgovoran, samoživ i neosnovano prepun samopouzdanja. Srbin ako sa nekim mora da se neđe u 15:00 i do te lokacije mu treba 30 minuta vožnje, umesto najkasnije u 14:30, on će krenuti u 14:55. Juriće kao lud, napraviće gomilu saobraćajnih prekršaja i na mesto sastanka će stići u 15:20 iskazujući rime nepoštovanje prema osobi sa kojom je trebao da se nađe u 15:00. Prosečan Srbin kada ode nekome na slavu, a vozi, obavezno će popiti koju. Kada mu skreneš pažnju da ne bi trebao da pije jer vozi, odgovoriće ti "ja bolje vozim pijan nego većina treznih", "znam gde su patrole pa ću voziti okolo", "imam ja tehniku duvanja u balon pa ih zeznem". Većina tih koji su puni sebe i sebe smatraju izuzetno dobrim vozačima, u životu nisu oprali šoferku, proverili pritisak vazduha u gumama i nivo ulja u motoru. Mnogi nemaju pojma ni kako se sipa gorivo u rezervoar. Smotani su kao sajle pa čekaju da im to obavi radnik na pumpi.
  • White Power

    15.09.2019 13:20
    Zemlja gamadi
    Bolje da se dotični trutovi iz "agencije" pozabave idijotskim propisima, umesto što glumataju neke "profajlere" FBI.
    Represija, besmislena ograničenja, kontrole na najidijotskijim mogućim mestima, loš kvalitet puteva i putne signalizacije daleko više ugrožavaju bezbednost nego prekoračenja brzine od 5 ili 10km/h.
    Čini se da su neki od mera i propisani samo da bi nervirali učesnike u saobraćaju.
    Neka urade profil prosečnog srpskog propisa, pa će im biti jasno koji stepen idijotizma je utkan u svaki od njih.
    Pogotovo oni saobraćajni.
  • Drum

    15.09.2019 12:41
    Kršim ograničenje brzine tamo gde vidim da je postavljeno bez razloga. Takođe su naša ograničenja ostala od pre 50 godina, kada su auta bila daleko lošija u smislu voznih karakteristika, kočnice i bočno ubrzanje.

    Treba uraditi reviziju ograničenja, pa onda pričati dalje.

    Nije retkost da kroz njive ili šume imamo pregledan put, kojim se može voziti 90, a ograničenje je 60 iz ne znam kojeg razloga.

    Takođe ima slučajeva gdje put ide kroz naselje, ali su kuće istaknute od puta tako da bi ograničenje moglo biti 70. U takvim mestima treba izgraditi pešačke staze uz put, a ne ograničiti brzinu. Jer džaba ograničavati brzinu kada se opet pešaci i vozila moraju gurati.

    U normalnim državama se gleda povećati brzina i protok, a ne ograničiti i usporiti.
  • Puniša

    15.09.2019 12:34
    ...
    Da li je anketa uzela u obzir kvalitet, smislenost i logiku određenih saobraćajnih propisa, na primer ograničenja na pojedinim deonicama, stanje puteva i kvalitet voznog parka?
    Bavili su se samo posledicama, a ne i uzrocima. Kao kada uradite anketu u zatvoru i skontate da je većina ljudi tamo radila neke loše stvari, a neki su čak i ubijali.
    Prosečan srpski vozač je smoren do bola i pre nego što uđe u auto. Iscrpljen od birokratskih budala.
  • Prolaznik

    15.09.2019 12:32
    Najveca opasnost...
    Najveca opasnost na putu su sami putevii prateca infrastruktura... vise zakrpe nego puta, autoput nam se talasa i raspada na nekim deonicama do te mere kao da je srednji vek i kaldrma.

    Druga stvar, preterane mere represije dovode do revolta koji gledate na putevima vec decenijama u nazad. Da ti mladi ili bilo koji mogu u zivotu da se dokazu, da uspeju u necemu sto ih ispunjava ne bi bilo toliko siledzija, ovako ljudi veoma cesto u tome pronalaze izduvni ventil i dozu adrenalina koja im je malo potrebna da ih prodrma i da se osete mocno i ostvareno - seratonin je cudo!

    Daleko od toga da podrzavam agresivnu voznju, ali i ja uhvatim sebe kada mi neko pomeri zivac kako se na brzaka istresem na autu. I onda ogranicenja 30, 50, na deonicama gde je put kao pista ogranicenje 60, a put gde se raspada 80. Majmuni parkirani u desnim trakama pa ulica efektivno ima jednu umesto 2 kolovozne trake, sve to utice na nivo nervoze za volanom.
  • Lemonhead

    15.09.2019 12:29
    Sve biznismeni žure da potpišu ugovore sa ino partnerima. Vreme je novac, rade 16 sati dnevno. A realno se žuri u klajdžu da se uplati tiket ili u kafanu da se troše pare od sumnjivih građevinskih projekata.
  • Seka Persa

    15.09.2019 12:23
    Ne poštovanje odstojanja pri velikim brzinama?
    (Lepljenje drugima u tur)

    Nošenje pojasa?

    Zaobidjeno?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna