Hvala, ceo clanak je bas haotican i nije mi bilo najjasnije kakve veze ima dekompresija sa propadanjem. Kontrolisano brzo spustanje nije isto sto i propadanje,
recenica je pogresna i ostavlja utisak da se ne zna zasto je avion popadao.
Ne zna se sta je idukovalo signal da nesto nije u redu, a pilot je namerno spustio avion. Niko nije povredjen a ljudi su ljudi, skloni panici i ne treba ih kriviti. Panika je normalan deo ljudskog zivota i u stresnim situacijama svako drugacije reaguje.
Detalji ovde:
https://gizmodo.com/delta-plane-dives-nearly-30-000-feet-in-mere-minutes-fo-1838264216
Zahvaljujući tim raznim kompjuterima i softveru koji upravlja letom možemo zahvaliti veoma bezbedne letove.
Do Boeinga 737 MAX 8 ne znam da li je neki avion pao zbog softvera, ako je i bilo, to je mali broj u odnosu na ostale uzroke.
Softver je olakšao navigaciju, praćenje parametara tokom leta, postigao efikasnije iskorištenje goriva, smanjio umor pilota i omogućio da više ne bude po tri ili više člana posade u kokpitu, nego dva.
To što je Boeing ubrljao je njegova greška i sramota, zbog trke za profitom, sada neka plati štetu i izgubi deo profita.
Ovo što se desilo na letu u tekstu je klasičan primer dekompresije. U ovom slučaju avion ponire maksimalnom brzinom kako bi došao na bezbednu visinu, odnosno visinu gde ljudi mogu da dišu. Jer na velikoj visini vazduh je redak i mali pritisak. Tako da je trup aviona po pritiskom na velikoj visini. Da se nije spustio veoma brzo bi svi u avionu tako reći zaspali zbog nedostatka dovoljne količine kiseonika.
Ako je došlo do pada pritiska u kabini pilot je morao da spusti avion ispod 2000m da se putnici ne bi udavili od nedostatka kiseonika, tako da je naglo propadanje sigurno bilo namerno. Svaka čast pilotima i osoblju. Preksinoć je na Natgeo bila emisija o padu aviona na liniji Atina-Kipar kom su se svi, uključujući i pilote, onesvestili zbog naglog pada pritiska.
Najbolje je pilotiranje, odnosno "letenje aviona" prepustiti programerima i petljama u softveru, kao i malobrojnim senzorima na telu aviona.
Pa da.
Jer, ljudi se najbolje uče kroz greške.
I tako, kad pogine jedno 200-300 ljudi, svaki programer shvati šta se desilo, pa ispravi programsku petlju.
A piloti?
Čemu oni, stvarno.
Kad postoje tako lepi softveri, kojima možete poveriti svoj život.
Odnosno, priča o tome kako ljudi sa diplomama postanu žestoke budale...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Avion "propadao" devet kilometara, putnici prestravljeni
Autor: RTS, CNN
Info
•20.09.2019.
•20:15 > 19:53
Komentari 10
Lena
Beli mag Feliks
Sasa
Ne zna se sta je idukovalo signal da nesto nije u redu, a pilot je namerno spustio avion. Niko nije povredjen a ljudi su ljudi, skloni panici i ne treba ih kriviti. Panika je normalan deo ljudskog zivota i u stresnim situacijama svako drugacije reaguje.
Detalji ovde:
https://gizmodo.com/delta-plane-dives-nearly-30-000-feet-in-mere-minutes-fo-1838264216
Drum
Zahvaljujući tim raznim kompjuterima i softveru koji upravlja letom možemo zahvaliti veoma bezbedne letove.
Do Boeinga 737 MAX 8 ne znam da li je neki avion pao zbog softvera, ako je i bilo, to je mali broj u odnosu na ostale uzroke.
Softver je olakšao navigaciju, praćenje parametara tokom leta, postigao efikasnije iskorištenje goriva, smanjio umor pilota i omogućio da više ne bude po tri ili više člana posade u kokpitu, nego dva.
To što je Boeing ubrljao je njegova greška i sramota, zbog trke za profitom, sada neka plati štetu i izgubi deo profita.
Ovo što se desilo na letu u tekstu je klasičan primer dekompresije. U ovom slučaju avion ponire maksimalnom brzinom kako bi došao na bezbednu visinu, odnosno visinu gde ljudi mogu da dišu. Jer na velikoj visini vazduh je redak i mali pritisak. Tako da je trup aviona po pritiskom na velikoj visini. Da se nije spustio veoma brzo bi svi u avionu tako reći zaspali zbog nedostatka dovoljne količine kiseonika.
hm
Vasilije
miša avokado
Boro Čorbo
exc
Crni dani letenja
Pa da.
Jer, ljudi se najbolje uče kroz greške.
I tako, kad pogine jedno 200-300 ljudi, svaki programer shvati šta se desilo, pa ispravi programsku petlju.
A piloti?
Čemu oni, stvarno.
Kad postoje tako lepi softveri, kojima možete poveriti svoj život.
Odnosno, priča o tome kako ljudi sa diplomama postanu žestoke budale...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H