Autor: RTS, CNN

Info
20.09.2019.
20:15 > 19:53
Putnici na letu "Delta erlajnsa" ostali su prestravljeni nakon što je avion iznenada "propao" više od devet kilometara.
  • Lena

    23.09.2019 17:02
    @sasa
    Hvala, ceo clanak je bas haotican i nije mi bilo najjasnije kakve veze ima dekompresija sa propadanjem. Kontrolisano brzo spustanje nije isto sto i propadanje,
  • Beli mag Feliks

    22.09.2019 15:58
    @crni dani letenja
    Ne brini, daće i tebi diplomu kad-tad.
  • Sasa

    21.09.2019 18:00
    Poslednja
    recenica je pogresna i ostavlja utisak da se ne zna zasto je avion popadao.
    Ne zna se sta je idukovalo signal da nesto nije u redu, a pilot je namerno spustio avion. Niko nije povredjen a ljudi su ljudi, skloni panici i ne treba ih kriviti. Panika je normalan deo ljudskog zivota i u stresnim situacijama svako drugacije reaguje.
    Detalji ovde:
    https://gizmodo.com/delta-plane-dives-nearly-30-000-feet-in-mere-minutes-fo-1838264216
  • Drum

    21.09.2019 15:39
    Crni dani letenja, sad si ga lupio pa ostao živ.

    Zahvaljujući tim raznim kompjuterima i softveru koji upravlja letom možemo zahvaliti veoma bezbedne letove.

    Do Boeinga 737 MAX 8 ne znam da li je neki avion pao zbog softvera, ako je i bilo, to je mali broj u odnosu na ostale uzroke.

    Softver je olakšao navigaciju, praćenje parametara tokom leta, postigao efikasnije iskorištenje goriva, smanjio umor pilota i omogućio da više ne bude po tri ili više člana posade u kokpitu, nego dva.

    To što je Boeing ubrljao je njegova greška i sramota, zbog trke za profitom, sada neka plati štetu i izgubi deo profita.

    Ovo što se desilo na letu u tekstu je klasičan primer dekompresije. U ovom slučaju avion ponire maksimalnom brzinom kako bi došao na bezbednu visinu, odnosno visinu gde ljudi mogu da dišu. Jer na velikoj visini vazduh je redak i mali pritisak. Tako da je trup aviona po pritiskom na velikoj visini. Da se nije spustio veoma brzo bi svi u avionu tako reći zaspali zbog nedostatka dovoljne količine kiseonika.
  • hm

    21.09.2019 07:33
    @crni dan
    ginuli su ljudi zbog greške projektanta, pilota, procedure, pa avijacija nije prestala da ih koristi već ih je unapređivala, zar ne?
  • Vasilije

    21.09.2019 06:55
    Normalna procedura
    U pitanju je normalna procedura u slucaju dekompresije putnicke kabine. Deluje zastrasujuce, ali rapidna promena visine je spasila zivote putnika.
  • miša avokado

    21.09.2019 06:53
    Ako je došlo do pada pritiska u kabini pilot je morao da spusti avion ispod 2000m da se putnici ne bi udavili od nedostatka kiseonika, tako da je naglo propadanje sigurno bilo namerno. Svaka čast pilotima i osoblju. Preksinoć je na Natgeo bila emisija o padu aviona na liniji Atina-Kipar kom su se svi, uključujući i pilote, onesvestili zbog naglog pada pritiska.
  • Boro Čorbo

    20.09.2019 21:19
    Uzrok je da je avion propo.
  • exc

    20.09.2019 20:59
    Uf
    ne da bih se u..o
  • Crni dani letenja

    20.09.2019 20:35
    Najbolje je pilotiranje, odnosno "letenje aviona" prepustiti programerima i petljama u softveru, kao i malobrojnim senzorima na telu aviona.
    Pa da.
    Jer, ljudi se najbolje uče kroz greške.
    I tako, kad pogine jedno 200-300 ljudi, svaki programer shvati šta se desilo, pa ispravi programsku petlju.
    A piloti?
    Čemu oni, stvarno.
    Kad postoje tako lepi softveri, kojima možete poveriti svoj život.

    Odnosno, priča o tome kako ljudi sa diplomama postanu žestoke budale...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna