Info
28.10.2019.
19:46 > 19:46
Pitanje je mogu li se porezi i doprinosi u IT sektoru realnije naplatiti, ako se povlasticama koje pruža paušalac već četvrt veka koriste advokati i lekari privatnici.
  • Realnost

    31.10.2019 11:26
    Realista
    Mislim da uslovi za rad za sve treba da budu isti, a to znači da svi treba da plaćamo porez. Porez na dodatu vrednost, porez na dobit, porez na zarade. Porez na imovinu treba ukinuti je vlasnik platio porez kroz gradnju ili kupovinu imovine, a i plaća ga kroz razne poreze, tj. platio ga je kroz proizvod ili uslugu koju je pružio. Plaća porez na zaradu od imovine. Porez na imovinu je dupliranje poreza.
    Danas u eri bežične komunkacije sva pravna lica mogu biti obveznici PDV-a, tj. svaki prodavac na pijaci, svaki taksista, svaki majstor,... može izdavati PDV račun, a to važi za sve, pa i paušalce.
    Smatram da ne bi trebalo da bude privilegovanih profesija kao što je advokatura i medicina.
    Možda mogu da postoje različite stope poreza prema krajnjim korisnicima tako da advokat i lekar ispostavljaju PDV račun sa 10% PDV-a, ali oni treba da budu u sistemu PDV-a i da im porezi i doprinosi na zarade budu jedinstveni kao i za sve zaposlene u državi. Takodje porez na dobit može da bude definisan u određenim stopama zavisno od obima obrta sredstava, ali svi koji privredjuju treba da ga imaju.
    Iz poreza i doprinosa se finansira čitav državni sistem: javne službe, obrazovanje, zdravstvo, vojska, policija, pravosudni sistem, kultura, prirodna sredina,...Onaj ko ne žele da plaća poreze i doprinose direktno radi protiv države, jer neće da učestvuje u finansiranju celog zajedničkog sistema. Svuda u svetu za takve postoje određeni nazivi.
  • Advokat Jelena

    30.10.2019 10:54
    HA
    Kao advokat, samo ću reći jednu stvar: dođite svi u advokaturu!
    Svi mogu koji ispune uslove, mogu biti advokati.
    Dođite, ne znate šta propuštate.

  • Gibo

    30.10.2019 10:14
    Sasa i strane firme
    @sasa koji je napisao da "strane firme ne mogu da zaposle nase ljude po ugovoru o radu naravno, tako da je rad sa stranim firmama preko preduzetnickim agencijama sasvim legalna i legitimna i normalna stvar."

    Strane firme mogu da zaposle naše ljude koji su tada "zaposleni kod nerezidentnog pravnog lica". Moji prijatelji iz visokotehnološke struke (ne IT) tako rade za firme koje imaju sedište u npr. Nemačkoj. Rad sa preduzetničkim agencijama je legalan, takođe postoji razlog zbog kojeg pomenute firme insistiraju da njihovi zaposleni doprinose sistemu socijalne i zdravstvene zaštite države u kojoj žive.

  • @Preduzetnik

    29.10.2019 22:20
    Posto si neupucen i nevest. Ne kradu porez samo IT strucnjaci pausalci.
    Dobar deo vlasnika firmi registruje po par preduzetnickih radnji na clanove porodice preko kojih izvlace novac sa racuna kako ne bi platili porez.
    Recimo firma se bavi odrzavanjem liftova i vlasnik i clanovi porodice imaju jedan d.o.o. i dve preduzetnicke radnje koje su u sistemu pausalnog oporezivanja. Umesto da plati dobit i uzme novac sa racuna d.o.o. preduzeca. Zenina radnja fakturise konsultantske usluge osnovnoj firmi i zena podize novac sa racuna uz delic poreza.
    Ovo se toliko rasirilo da se ne zna ko vise krade, politicari ili narod :)
  • Pera

    29.10.2019 16:41
    Jako je lose kada pametni i vredni ljudi brane kradju poreza, kako izmisljaju razloga zasto se to na njih ne bi odnosilo i slicno...
    Niko ne voli da placa porez ali ga placamo. Odrastite. :)
  • Samo pitam

    29.10.2019 16:21
    1, Kada će država uvesti u normalan poreski sistem sve one zvanično nezaposlene koji rade na "crno" i nikakve poreze ne plaćaju,a imaju zavidnu imovinu?

    2.Kada će država uvesti u normalan poreski sistem svoje zaposlene koji "dodatno" rade posle podne , na crno , nikakve poreze ne plaćaju i svi se prave blesavi da ne postoji ova nelojalna konkurencija pravom privatnim preduzetniku?
  • Preduzetnik

    29.10.2019 15:44
    Niko ziv ne krade porez - to neki nikako da shvate. Pogotovo mi koji vodimo poslovne knjige, imamo zavrsne racune, sve prijavljeno, sve oporezovano, samo sto nam je status 'preduzetnik'. Nikom nije jasno zbog cega se test odnosi i na nas dok su doo-ovi izuzeti. Zele da nam pozatvaraju agencije bez valjanog i suvislog obrazlozenja.
  • /

    29.10.2019 14:36
    /
    Ako cemo sve po propisima. Nek se lepo zabrani firmama da programerima u ugovor stavljaju odricanje od intelektualne svojine.
    Jer svaki program je autorsko delo i svaki programer poseduje posebna prava koja su vezana za koriscenje programa koje je napisao. Programer mora da se odrekne tih prava da bi dobio posao.

    Najbolje je svesti sve na robovsku snagu. Ma lupam. najbolje je da komsiji crkne krava.
  • Dragana

    29.10.2019 13:31
    Porez za sve
    Svi treba da placaju porez. Mozda ce ih onda interesovazi gde ide njihov novac. Ovako, pune se dzepovi, zdravstvo, prosveta i pravosudje propada a njih sve bas briga.
  • b

    29.10.2019 13:06
    ZA Paušalac vs DOO
    Ali DOO ne može da plaća paušalni porez kao preduzetnik nego se plaća sve redovno...
  • @Test samostalnosti

    29.10.2019 12:05
    Test samostalnosti nije nas izum. Kod nas je veoma jednostavan i blag. Trebali su da prepisu Irski ili Nemacki test samostalnosti.
    Test se uvodi onima koji imaju povoljnost kako istu ne bi zloupotrebljavali. D.o.o. uvek vodi knjige. Ko se plasi testa moze da pocne da vodi knjige i nema nikakvog problema.
  • Paušalac vs DOO

    29.10.2019 11:45
    Test samostalnosti za DOO
    Da li kod DOO-a ima uslov da 70 odsto prihoda ne sme da dolazi od jednog klijenta? Koliko DOO-a ispunjava ovaj uslov? Zašto smo mi preduzetnici gori od DOO?
    Ako je cilj ovih izmena bio da domaći DOO ne bi zapošljavali paušalce preko agencija, umesto u radnom odnosu, pa onda je valjda trebala da se radi reforma DOO-a, a ne paušalaca? Pa njima zabranjujte koga smeju i ne smeju da zapošljavaju i tako dalje. 9 uslova za njih da vidimo da li ispunjavaju. Paušalcima uslovi, a DOO-u opraštate i još dajete podsticaje da zaposle redovno ljude. Lepo se namešta situacija da par velikih firmi dobije jeftinu radnu snagu. Kapirajte, nećemo da radimo za vas, lokalne preprodavce. Radimo direktno za strance.
    Inače totalno pogrešan i tendenciozan članak.
  • Zoolok

    29.10.2019 10:28
    1/2
    Ogroman broj delatnosti sme i radi kao preduzetnik kao pausalac, evo samo nekih: "lekari, stomatolozi, apotekari, veterinari, profesori, prevodioci, tumači, inženjeri, arhitekte, fizioterapeuti, zubni tehničari , advokati i druge slične profesionalne delatnosti".

    Na ovo dodajte bar jos 50 delatnosti, manje-vise bilo ko moze da radi kao preduzetnik pausalac, ako zeli i ako mu se to odobri od strane poreske uprave. Ali hej, onda nema godisnjeg, bolovanja, i ostalog, a i nisi kreditno sposoban, pa ko voli, nek' izvoli.

    Od svih ovih, programeri placaju najveci, ili medju najvecima pausalnim porezima (od sledece godine, 48.000 mesecno; advokati, recimo, 19.000 u proseku). Taksisti 12.000. Takodje, kod programera je naplata prakticno 100%, dok taksisti duguju milijarde, za ostale moze da se proveri, da si, recimo, novinar koji pise na tu temu.

    Test samostalnosti ciljano gadja programere koji rade sa jednim klijentom, jer su oni kao zapravo zaposleni kod tog klijenta, a nisu "zapravo" preduzetnici. Verovatno ima i takvih slucajeva, ali programeri ovde rade za jednog STRANOG klijenta, koji nam uplacuje iznose iz inostranstva, a ovde ni nema predstavnistvo. I mi svi sad padamo taj test, a ne znam gde bismo mi to mogli da se zaposlimo? Od 1. januara, svi smo kriminalci koji rade utaju poreza.

    Ne cudi me da publika ovde naseda na spin i na pricu ove vlasti. Jeste malo cudno kako im ne verujete da su doktori nauka, ali im verujete kad vam kazu da programeri "ne placaju porez".
  • socko

    29.10.2019 07:53
    Priča o porezu je samo žvaka. Cilj je namestiti jeftinu radnu snagu Continentalu i drugima uz vlast vezanima. Iako se misli da Srbija ima puno i kvalitetnog IT kadra, to nije tačno. Nema ga dovoljno, a kvalitet je u proseku vrlo slab, zato što se niko ne bavi stvarnim obrazovanjem tih ljudi u praksi. U najboljem slučaju juniori dobijaju da krckaju neko đubre od koda i šta bude bude. Seniori i ljudi sa znanjem i iskustvom niti hoće to da rade, niti pod Continental, DMS, Rtrk, Microsoft uslovima koji se svode na iznajmljivanje radnika strancima uz skidanje kajmaka. Dakle, ponestaje ovaca za šišanje, morali su učiniti nešto da vrate ovčice u tor. Više novca u budžetu, kao, je samo priča za lakoverne.
  • 100%Таксиста

    29.10.2019 06:38
    @@@...
    Немојте случајно да заборавите фискалне касе Таксистима. Они раде и по 14 сати дневно. Ограничити х на рад 180 часова месечно, па да видимо колико таксиста треба град (нпр. Нови Сад), а не да се буне да их има превише.
    Адвокати да за сваки узети динар од грађана плате порез, тј. да издају парангал рачун или фискални, показале би се суме одпола милиона месечно. Наравно да издају рачун и за отети новац, не само договорени.
  • @Preduzetnik

    29.10.2019 06:37
    Kada citam komentare IT strucnjaka pausalaca sve vise sticem utisak da su nezreli u oblasti biznisa.

    Niko ne spori da ste strucni i da ste opstvenim trudom i znanjem ostvarili zaradu. Ono sto Vam izgleda nije jasno da novac koji se nalazi na racunu firme/preduzeca nije vas vec firmin. Taj novac postaje vas kada platite porez.
    Do sada ste se snalazili i izbegavali placanje poreza u najgorem slucaju u iznosu do 90%, sada ce biti malo teze da se krade porez i to je to. U Srbiji vazi princip samooporezivanja, nema inspektora koji dolaze 2-3 godisnje da obracunaju porez. Problem onima koji kradu porez je sto ako budu uhvaceni, kazne su drakonske. Iz ovoga sledi savet, budite posteni i placajte vase obaveze. Ako necete, onda ste obican kriminalac. Neki kriminalci su uspesni ali vecina nije.
  • Cruella Deville

    29.10.2019 06:34
    Nisu samo advokati i lekari nagrađeni na ovaj način. Izvršitelji i notari koji imaju najveća primanja, takođe su paušalci i izdvajaju minimalno za poreze.
  • Nesa

    29.10.2019 04:02
    Ah
    Placanje obaveza drustvu? Kojem drustvu? Narodu? Opstem interesu? Sta pojedinac ima od "drustva"? Samo stetu. Nema drustva, postoje samo interesi Vladara sveta.
  • Nisam advokat

    29.10.2019 03:03
    Ali se sećam
    Advokati su dugo štrajkovali jer su im ukinuli mogućnost sastavljanja ugovora o prodaji nepokretnosti a paušalac je bio nus-zahtev. Uostalom, kako da poreska zaviruje u spise lekara i advokata kada je to privilegovan odnos.
  • Novosadjanka

    29.10.2019 02:17
    Pacijent
    Cesto sam privatni pacijent zbog stanja u nasem zdravstvu. Dr za dete nam dolazi na crno, jer se kod iste ne moze zakazati jer nikad nema mesta i juce je kasno...Totalna poreska evazija. U privatnim domovima zdravlja par dr prijavljeno a plejada istih iz Kamenice, Decje bolnice, Betanije ordinira na crno, gde su licnim marketingom stekli status "medijske zvezde" koji papreno naplacuju. To zaista nije tesko proveriti, ako poreska uprava ima zelje i volje, znanje vam cak i ne treba.
  • Preduzetnik

    29.10.2019 00:22
    Pausalan tekst o pausalu
    Ovo sto drzava radi se odnosi na sve - i na nas koji vodimo knjige i sve placamo kao i velike firme. Ima cak kolega koji su i u sistemu PDVa. Zasto im smetamo ako vodimo knjige? Najveci broj ljudi se pobunio ne zbog toga sto drzava zeli nesto da regulise, vec zbog toga sto to radi 1) u tajnosti, 2) sa lobistima velikih IT kompanija, 3) nejasno i neprecizno. Niko ziv ne zna, osim ekstremnih slucajeva, da li ili ne prolazi taj sumanuti tekst. Sedam pitanja je podlozno tumacenju. Cudno je da drzava zakon sprema sa velikim IT firmama u strogoj tajnosti i onda ga po hitnom postupku uvodi. Sve nas na koje se zakon odnosi niko nista pitao nije. Razgovori su u poslednjih par dana vodjeni, bez i jednog suvislog odgovora od strane ekipe koja ga je pisala. Mi sto vec radimo cemo se nekako snaci, ali zamislite sutra mladog programera koji bi da pocne. Ako nadje samo jednog klijenta - odmah pada test. Teramo ga u ilegalu. Zamislite nekog ko je zaposlen, pa zeli dodatno da zaradi i da drzavi plati sta je duzan, pa otvori agenciju preko koje radi 2~3 sata dnevno. Najverovatnije pada test.
    I manite me vise prica o samim ciframa. Meni niko ne placa struju, internet, telefon, prevoz, niko mi ne kupuje racunare i kancelarijsku opremu. Sada je ponoc i 20 - ja sam jos uvek na poslu. Kada sam bolestan, kada je praznik, kada sam na odmoru - zarada mi je 0. Sutra mogu ugovor da mi raskinu i tada mi ostaju samo obaveze prema drzavi. Svi samo u tudj tanjir nos zabadaju...
  • Shin Sekai

    28.10.2019 23:18
    A cime je to Zivane drzava izasla u susret IT sektoru? Cime? Time sto daje novac od tog poreza konkurenciji, da bi ista ta konkurencija toj firmi preuzela developere? Evo samo kod nas primera Continental. Drzava uze porez i dade nekome "Da bi se zaposlili programeri". Pa nece se roditi odjednom vise programera. Nit je to lak posao da moze za par meseci da se nauci, nit ima dovoljno ljudi da radi. Samo ce preci programeri iz druge firme u tu. Drzava jedino sto je radila je nastetila IT sektoru.
  • @PaDre

    28.10.2019 22:49
    Pogledaj žiro račun SNS partije.
  • PetarPP

    28.10.2019 22:33
    Ima puno IT-jevaca freelancera koji su uspeli da dođu do kojekakvih stranih klijenata preko interneta a da su razmišljali da se legalizju što sada do daljeg neće biti slučaj.
    Mnogi su pokrenuli procedure iseljenja a mnogi tragaju za poreskim rajevima tako da će ovim državni budžet odnosno budžet stranke biti samo manji te im se kolaps bliži.
  • Pera

    28.10.2019 22:24
    Ok, clanak ali IT strucnjaci ce opet bojiti belo u crne ne bi li dokazali da nisu krali porez.

    IT pausalci u vecini placaju mnogo manji porez nego redovno prijavljeni radnici. Ako IT strucnjak maksimalno zloupotrebljava sistem pausala (sto je i sada kaznjivo) on ce na mesecnom nivou platiti 32000 dinara za porez i doprinose i moci ce svakog meseca na podigne 468000 dinara sa racuna. To znaci da je on realno oporezova n32000/468000*100=6,83% Znaci zbog poreske utaje on placa deset puta manji porez nego sto bi placao da je u normalnom radnom odnosu kod svog poslodavca. Velikom broju onih koji su "pametni" se ovo dopada jer nigde u svetu ne postoji ovako mali porez i sada kada treba da se uvede red bune se. Ako su sigurni da je drugde bolje neka probaju, oni ovoj drzavi doprinose tako sto je dobila jos jednog lopova - utajivaca poreza a to nije pozeljno. Toliko.
  • Sava

    28.10.2019 22:19
    Sedi, jedan
    Živane, sedi, jedan.
    Nauči da programiraš, pa se javi da popraviš ocenu.
  • Pera pisar

    28.10.2019 22:01
    Znaci ovi imaju milion opravdanja da ne placaju porez kao i ostali! Pa stvarno dokle? Apsolutno se slazem sa svim iznetim u tekstu, ali su se eto advokati naslo uvredjeni pa izigravaju nekakve botove obrazlazuci nam, kako jelte, postoje RAZLOZI zasto su oni bogom dani da budu drzava u drzavi. A o lekarima u privatnom sektoru tek da ne trosim ovaj prostor. Uvrede se do groba ako im se ne placa u kesu.
  • /

    28.10.2019 21:58
    /
    cemu evroazijska unija ako hocete sve da knjizite.
    kazite da menjate poreski sistem a ne ovo sluzbino/udbasko igranje sa medijima
  • PaDre

    28.10.2019 21:30
    Oporezuj crkvu prijatelju!
    Uvedi ih u legalne tokove novca! Niko ne zna ni koliko novca prolazi kroz tu organizaciju! Sve rade van sistema. Navedite mi jednu organizaciju u svetu da posluje sa novcem, legalno, a nigde nikakvog traga?!?
  • Tokmak

    28.10.2019 21:28
    Ravnopravnost
    Svi oni, programeri, lekari, advokati i još neki slični, ako ih ima, moraju plaćati porez i doprinose kao i svi ostali. Zašto neki prelazni period, to nije potrebno. Ovako,, kako je sada, oni koji najviše zarađuju plaćaju najmanje poreze.
  • Chiki

    28.10.2019 21:27
    Koji horor od teksta
    Zivane pobedio si sa ovim: "Država je, kao što bi i trebalo, već poprilično izašla u susret sektoru koji postaje nosilac izvoza". Cega god se nasa drzava dotakla je unistila pa samo gledaj kako ce i IT ako ovako nastavi.
    A to da je digitalne nomade oslobodila poreza programerima iz Srbije znaci isto koliko i stanje poljoprivrede u Mozambiku.
    Super je sto ce olaksice biti 70,65 ili koliko vec naredne 2-3 godine, pomoci ce nasim firmama da zaposle programere regularno i slazem se da to treba da urade. Problem je sto to rade na racun nas frilensera kojima ce eto sasvim slucajno pausal da ode na blizu 50000 za 3 godine sto ni jedan programer pri cistoj svesti nece placati (jer je skoro duplo od onoga sto sad placamo).
    Da mi je znati kako u Madjarskoj moze da bude pausal 160e a kod nas 400+...
  • IT

    28.10.2019 21:20
    Upitna Matematika
    Na stranu što se u članku barata sa više neproverenih "činjenica", ono što je veoma lako moguće proveriti je da je izjava da bi IT paušalci trebali da plaćaju 6-7 puta veće doprinose nikako ne odgovara realnosti.
    Naime, kolege IT paušalci plaćaju oko 25o EUR mesečni paušal. 6x 250 je 1.500 EUR. Da bi neko imao obavezu za doprinose i poreze od 1.500 EUR, morao bi da zaradi 3.500-4.000 EUR mesečno - čak i za mesece kada nema posla, na bolovanju ili godišnjem odmoru. Šta reći za koleginice koje su na porodiljskom bolovanju? Znači na godišnjem nivou oko 45.000 EUR. Šta vi mislite koliko ima kolega koji mogu toliko da zarade? U Nemačkoj, Holandiji, a kamoli u Srbiji.
    Mislm da biste trebali da se malo bolje informišete pre nego što obajvite neproverene podatke.
    Uz problem sa matematikom, još jedan veliki problem u članku je navodjenje razloga zbog kojeg je IT zajednica pokušala da skrene pažnju na pogubne posledice predloga Zakona.

    Na sajtu digitalnazajednica.org je objavljeno zajedničko pismo Vladi Srbije u kojem se navode osnovni problemi.
    https://digitalnazajednica.org/2019-10-28-otvoreno-pismo-povodom-zakona-o-dohotku-gradjana.html
  • Jaja

    28.10.2019 21:10
    Ovo je kao promo materijal. Ja sam zavrsio u roku sa prosekom preko 9.5 programiranje na drzavno fakultetu i ni jedna strana firma mi nije priznala nas fakultet, tako da te pocetna premisa da mi je drzava obezbedila posao - propada.

    Nisu me bas nesto ni naucili na tom faxu, sem nepotizma, koji je sveprisutan i gledao sam kako najglri studenti ostaju na faxu da predaju jer im mame, tate, tetke ili tece rade na faxu.

    A nisam bas ni siguran da je drzava dala infrastruktu, posto je sbb, koji je privatna firma, prvi uveo adsl linije, dok su telekom i ptt i dalje imali dial up.
  • Anonimus

    28.10.2019 21:06
    Odlično izanalizirana problematika, svaka čast!
  • Paor

    28.10.2019 21:05
    Ahahahaha
    Tako su programeri na ovdašnjim univerzitetima stekli sasvim solidno obrazovanje, strane kompanije angažuju ovdašnje stručnjake i zbog dosta brzog interneta u Srbiji.

    I fakulteti i mreža su izgrađeni novcem svih poreskih obveznika, verovatno najmanje baš onih iz IT sektora, s obzirom da su razne forme poreske evazije preplavile ovaj segment.

    Ovo je smešno, samo iz DMS je otišlo dovoljno love da su Ana i AV gostovali a i FTN je renoviran.
  • sasa

    28.10.2019 20:56
    ovaj ko je pisao clanak ne zna neke osnovne stvari. ima mnogo cudnih recenica i netacnih tvrdnji ali napisacu samo nekoliko stvari.
    prvo i osnovno sve do sada sto su programeri radili su radili po zakonu ove drzave.
    drugo, dosta programera ima agencije kroz koje isplacuje licnu zaradu a ne oporezuje se pausalno a sad se ti programeri guraju da osnivaju DOO sa jednim zaposlenim-sobom.
    trece, strane firme ne mogu da zaposle nase ljude po ugovoru o radu naravno, tako da je rad sa stranim firmama preko preduzetnickim agencijama sasvim legalna i legitimna i normalna stvar.
    cetvrto, programeri kao grupacija sa svim svojim agencijama najrevnosnije izmiruju sve svoje poreske obaveze koje im je drzava propisala, dok neki duguju basnoslovne cifre za poreze ali to se tolerise.
    programeri ce i dalje placati poreze, sta god da ova drzava uvede od zakona, samo mozda nece placati ovoj drzavi nego tudjoj..
  • Adv

    28.10.2019 20:51
    ...setimo se samo koliko uporno i dugo su advokati štrajkovali kada je država pokušala da i za njihovo poslovanje registruje kasu....
    Auuu, ne verujem šta je gospodin Živsn odvalio. Protest, a ne štrajk, je bio 2014e kada je svim građanima oduzeta poslovna sposobnost time što je bio predviđen obavezni sastav ugovora kod pisara. Protestom je postignuto to da, ponovo, svi građani imaju poslovnu sposobnost, a samim tim i gospodin Živan, ibda mogu sami sastavljati ugovore, bez pisara, i nez advokata. Šzo se kasa tiče, većina ih jedva čeka, jer uz kasu nema popusta, i dođem ti tarife.
  • kuzze detelinara

    28.10.2019 20:46
    o čemu pričamo?
    Ne čitamo svaki dan ovako dobar članak. Moji komplimenti autoru koji se čestito i predstavio,.
    Korektno koristite reč "država"
    ja ću biti konkretniji: uposleni kadar nadležnih službi ministarstva Vlade RS procentualno ima manju šansu da uvede red u poslovanje advokata, privatnih klinika, taksista ili čak i pijačnih prodavaca nego da reši ovo sa IT stručnjacima.
    Pametnom dovoljno
  • Rade

    28.10.2019 20:41
    "Naravno, da se programeri-preduzetnici bune, navikli su na izdvajanje siće za obaveze prema društvu. Država je, kao što bi i trebalo, već poprilično izašla u susret sektoru koji postaje nosilac izvoza."

    Pa mi jedini i plaćamo poreze, ja lično dajem više od prosečne plate, da li ste vi normalni? Kada odemo videćete od čega ćete tada živeti... ovaj narod stvarno nije normalan.
  • Salamander

    28.10.2019 20:36
    eeee onda će
    lekari i advokati morati da plaćaju knjigovodje, pa će poskupeti.
    A da se uvede sistem kao u HR? "Glavarina" ?

  • Cigla malter

    28.10.2019 20:31
    Najbolje je da se proteraju svi advokati, lekari i programeri. Onda ostatak neka se leci sendvicima, neka sendvicima donose pravdu i neka prave kapital sa sendvicima. Ziveli sendvici, svi za jednoga, sendvic za sve.
  • Krcko

    28.10.2019 20:29
    Tacno
    "Stvar je u tome da država učini i korak dalje, odnosno da i privatne lekare, a posebno advokate vrati u redovan poreski sistem, kako je to uobičajeno svuda u razvijenom svetu."

    Dodao bih onda jos i crkvu, ili bolje reci SVE verske zajednice.

    .

  • misa avokado

    28.10.2019 20:20
    Živane, bio bi red da si za članak dao reč i drugoj strani. Lekarska ordinacija i advokatska kancelarija ne mogu potpasti pod trenutne propise, iako bi mnogi, prvi ja, voleo da advokat ima fiskalnu kasu, jer bi klijent morao odmah da plati svoju obavezu, a ne "dođem ti". Osnovni razlog zašto se trenutno ne mogu uvesti fiskalne kase je ovlašćenje poreske uprave da zatvori objekat koji isečak ne izda, što sa advokatskom kancelarijom nije moguće, jer bi postojale nesagledivo opasne posledice po klijente (propuštanje rokova za žalbe, zastupanje stranaka na osnovu dokumenata koja stoje u kancelariji, to su ljudske sudbine u pitanju, dakle vrlo ozbiljne stvari.
    Slažem se da je paušal previsoko postavljen, ali bio je na 3 miliona pa je povećan na 6 miliona pre 5 godina. Razlog da advokat bude u paušalu je realan. Paušalac je preduzetnik koji ne može sam da vodi knjige iz objektivnih razloga. Samostalan advokat nema vremena da vodi knjige. Knjigovođa košta 100e mesečno. Mnogi za to nemaju. Oni kojima je promet preko 3M godišnje možda i imaju, ali advokatske fakture takođe sadrže osetljive informacije koje su za uzak krug ljudi, dakle što više ih ljudi vidi, to se krši pretpostavka poverljivosti. Onda bi ih razmatrali i poreznici, knjigovođe, bankari...tu je kraj advokatskoj tajni.
  • /

    28.10.2019 20:14
    "Klasična poreska rupa."
    Gospodine Zivane Lazicu.
    Znaci pausalci iskoriscavaju rupu tj drugim recima krse zakon?
    Prosto me ne iznenadjuje da je default ponasanje ljudi ovde "ako komsiji crknr krava ja cu biti bogatiji od njega"
    Ljudi ce imati od oko 400e do 1500e plate, sad mi objasnite kako ce to narodu pomoci? Jedino sto ce biti jeste da ce neko da dobro napuni svoje dzepove.
    Ja svakako sa porodicom idem iz drzave tako da me zabole. Imate srece sto programeri ne protestvuju agresivno pa da vidimo dokle ce drzava da nas jase.
  • Milan

    28.10.2019 20:13
    Pre svega advokati su strajkovali skoro 4 meseca, jer je zakon o JB samo beleznicima dozvoljavao da prave ugovore. Morate imati u vidu da zvanje advokata ne znaci odmah i mlacenje para. Trenutno u NS ima preko 1200 advokata. Za ovaj grad je to itekako previse. Od ovog broja bar 600 je mladih advokata. Ovi pocetnici ne mogu da zarade ni za pausal. Za drzavu je mnogo bolje dauzme garantovane iznose, nego da advokati vode knjige. Samo vodjenje knjiga ne znaci i da ce se prijaviti sav prihod, kao i izdavanje fiskalnih racuna. Advokati mogu kao i lekari vrlo ako zaobici ove svoje obaveze. Ovo vazi samo za fizicka lica, a pravna lica placaju na racun, pa je sve transparentno. Dakle, za drzavu je sigurno bolje da odmah ukalkulise prihod, nego da ceka kraj godine i utvrdjuje zaradu.
  • Gađanje ciframa

    28.10.2019 20:03
    Tekst bi imao donekle smisla da se ne gađa nepovezanim ciframa. "u Srbiji i advokati i lekari privatnici takođe porez plaćaju paušalno, dakle i desetak puta manje nego što bi plaćali da su propisi i za njih onakvi kakvi su za opštu radnu populaciju". Desetak puta manje?! Ako je mesečni paušalni porez advokatu 30.000 rsd, deset puta više je 300.000 rsd. Mesečno. Porez. U kom svetu vi živite kada mislite da advokati zarađuju mesečne iznose na koje bi trebalo da plate tri stotine hiljada dinara poreza...
  • Rendgen

    28.10.2019 20:00
    Prosto
    Za advokate je veoma prosto pratiti evidenciju i onda lepo iz suda i od notara se prikupe svi njihovi podnesci, tuzbe, zalbe, pristpi rocistima i pretresima, saslusanjima,......sve bukvalno. Imali bi pravo 0.5% koliko je dopusteno inace za reprezentaiju da rade gratis ili umanje cenu i nista vise od toga. I onda lepo plate poreze na sve te prihode. Softver postoji u sudovima i sve je lako pratiti. Pa u NS imate ekstremno poznate advokate koji imaju manje od 10 faktura godisnje a sve ostalo uzimaju u kešu i ne placaju porez.
    Za lekare je teze ovako resiti ali kontrola je moguca na "ala Bidža" nacin. Prati se koliko je ljudi uslo koliko su se zadrzali i onda na kraju dana lepo provera. Pogotovo treba zabraniti rad i privatno i u drzavnim bolnicama i klinikama,domovima zdravlja. Pa ko hoce peivatno neka radi a u drzavnim bi se oslobodilo mesta za mlade.
  • Blago nama

    28.10.2019 20:00
    Ostavljamo desetine hiljada dinara za "Dobar dan, doktore, mogu li samo da pitam...", a fiskalnog računa niko nikad nije video.

    Sediš, gledaš kako prolaze pacijenti i listaju hiljadarke, a ne daj Bože da izdaju fiskalni račun.
    Procenjujem da je to dnevno nekoliko stotina hiljada dinara, nefiskalizovanih.

    Ali, očigledno postoji dogovor sa inspekcijama, kada se usuđuju da tako rade.

    I nije fer u odnosu na sve ostale lekare, koji izdaju račune a imaju daleeeko manji promet.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna