Stručnjaci pozdravljaju najavu da će srednjoškolci od 2022. početi sa polaganjem državne mature, koja će zameniti prijemne ispite za fakultete, ali ukazuju da postoje veliki rizici da se predložena matura realizuje.
Zbog ofih reformi imamo poluglupe,retardirane učenike.Završio sam srednju školu pre Šuvarice 76g.Tri razreda ,četvrti nije postojao.Imam diplomu o završenoj školi i diplomskom radu.Sad niko ne priznaje da je završena srednja škola i izjednači treći i četvrti iz sedamdesetih.Posle reforme uveli četvrtu godinu gde je uveden marksizam,a sve što smo mi učili razvukli na 4 godine.Uz to mi smo imali dualno obrazivanje (servis fabrike u školi)kao i dva predmeta umetnost i zdravstveno u elektrotehničkoj školi za koje smo dibili ocene.
Ovo će biti jedan neuspeo eksperiment koji će kao takav trajati godinama i time uništiti visoko školstvo, a kao i sve loše u ovoj državi niko neće to promeniti.Gospodo iz ministarstva, ovakva državna matura prati sistem obrazovanja u kome samo gimnazijalci nastavljaju školovanje, onda je pošteno da kažete deci da su srednje stručne škole nivo zanata i da ne mogu dalje da se školuju. Drugo, reformišite u potpunosti osnovno i srednje obrazovanje pa onda uvodite tu maturu, ali ne vi ste smislili da na ovaj " komunistički" sistem, gde ste čak i gimnazije sveli na usmerene uvodite opštu maturu.Ali treba opravdati pare iz EU i dati utisak da se nešto radi pa hajd' da "otaljamo" ovo. Sram vas bilo!
Nisj problem nikakve komunikacije, kreiranje testova i slicne racionalne stvari. Problem je lokalna korupcija. Prijemni na fakultetima je pre svega dobar da i se ljudi odveli iz lokalne sredine i testirali pod kontrolom ljudi koji ih ne znaju. I svima jednako. Ovde bi u nekoj skoli neki profesori "bili manje pazljivi" kao sto se redovno desava, pogotovo u manjim sredinam. (Zar pre koju godinu jedan direktor nije rekao da kako neko ocekuje da moze sutra u oci komsijama da pogleda ako ne pomogne deci na prijemnom?)
Poseban problem je besmislenost "male mature". Testovi gde rezultati nemaju normalnu raspodelu, vec su kao nase prosecne ocene u skoli bliyu maksimuma su apsolutno besmisleni i svode se na cistu srecu. Zadaci moraju biti dovoljno teski da se vidi znanje, a ne da se ocekuje da svi mogu resiti sve. Koliko je trebalo za upis u NS gimnazije - oko 90% pretpostavljam? Pun nam grad, a i drzava cistih genijalaca? Ili ljudi sposobnih da uce napamet vecu kolicinu gradiva, mozda?
Posto se ministar Sarcevic vec dokazao (bahati, bezobrazni, nevaspitani ) molimo vas da samo on ne odlucuje i ne pravi ovaj proces. Neka pametni ljudi koji su posteno zavrsili fakultete, doktorirali NE NA MEGA, osobe sa fakulteta i skola od znanja i prakse ucestvuju u ovim promenama. Sarcevic neka se bavi uniformama za 2035g. Nemojte da su nam deca stalno pod stresom i kunici!
Iz godine u godinu se smislja i unapredjuje ova tema...Svaki novi zakon je komplikovaniji i tezi od onog predhodnog.
Za to vreme deca su nam sve gluplja i gluplja. Nenacitani, nesposobni za samostalan zivot. Sa ocima na ekranu telefona, bez ikakvog prakticnog znanja. Ne umeju ispeci palacinke a kamoli resiti cetvorosatni test, sastavljen od celokupnog skolovanja.
USB afera u najavi. Jer sadasnje generacije drugcije ne mogu resiti ove probleme.
Gde je greska...pita li se iko?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Uvođenje državne mature: Problemi male mature su mala maca za veliku
Autor: N1
Info
•17.01.2020.
•09:18 > 09:18
Komentari 7
Ana
dragan perković
Ana
Maksa
Poseban problem je besmislenost "male mature". Testovi gde rezultati nemaju normalnu raspodelu, vec su kao nase prosecne ocene u skoli bliyu maksimuma su apsolutno besmisleni i svode se na cistu srecu. Zadaci moraju biti dovoljno teski da se vidi znanje, a ne da se ocekuje da svi mogu resiti sve. Koliko je trebalo za upis u NS gimnazije - oko 90% pretpostavljam? Pun nam grad, a i drzava cistih genijalaca? Ili ljudi sposobnih da uce napamet vecu kolicinu gradiva, mozda?
Novosadjanin
trose
sdragan
Za to vreme deca su nam sve gluplja i gluplja. Nenacitani, nesposobni za samostalan zivot. Sa ocima na ekranu telefona, bez ikakvog prakticnog znanja. Ne umeju ispeci palacinke a kamoli resiti cetvorosatni test, sastavljen od celokupnog skolovanja.
USB afera u najavi. Jer sadasnje generacije drugcije ne mogu resiti ove probleme.
Gde je greska...pita li se iko?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H