Autor: 021.rs

Info
15.10.2020.
15:21 > 16:05
Nakon najave države da će se krenuti sa naplatom poreza za uplate iz inostranstva, koja prvenstveno pogađa predstavnike IT sektora, ali i druge frilensere došlo je do organizovanja inicijative "Ne uništavajte IT".

Komentari 125

  • M

    23.10.2020 14:30
    Informacije
    Predlazem da od 1. novembra imamo grupu samo za informacije (za komentare vec imamo, hvala 021).

    Cula sam da je milion ljudi na tom spisku (registru) primalaca novca iz inostranstva.

    Da li ce drzava prekrsajno i krivicno da goni milion ljudi?

    Kako ce to da utice na prvo naredno glasanje, koje je blizu? Milion ljudi puta clanovi porodice.

    A ne daje zdravstvenu knjizicu kad se covek samooporezuje i plati zdravstveno.

    Da li ce da natera ljude da napuste zemlju usred korone? Ostace njihove porodice, ps ce glasati kako ce glasati. Jer obveznik nije lice kome centar zivotnih aktivnosti nije u Srbiji.

    Umesto da napisu novi propis za ovo i da bude posten.
  • Aca & Andrej

    21.10.2020 00:20
    BOT
    Koliko je ovde samo SNS botića ljigavih.
  • Nikola

    20.10.2020 06:11
    Niko u metu da pogodi
    Ljudi, ovde se 2-3 teme raspravljaju. Oni hoce zadnjih 5 god da naplate nesto sto je po poreskoj upravi neosnovano. Kod nas angazovanje fizickog lica od strane pravnog lica nije regulisano. Ne postoji. Ne mogu pozvati neku zenu da cisti moju firmu i davati joj na ruke 1000rsd. Takav vid angazovanja ne postoji. Ili radi kod mene kao cistacica ili angazujem firmu u kojoj je zaposlena itd.. Sem u slucaju kada stranka placa dnevnice botovima. Gde je porez na to i kako platiti? Tu vam je i odgovor. Jel to Srbija prva u svetu koja ce da klasifikuje predavanje engleskog kinezima kao kriminal ili ce to regulisati? Evo ovog momenta pozovite poresku i pitajte kako se obracunava ovaj porez u it slucaju (legalno ga mozete placati samo zadnji mesec, 30 dana od datuma prijema. Vi prijavljujete sami sebe za prekrsaj za sve ostalo). Oni pojma nemaju i tako 7god unazad. Isti odgovor, cekaj dok se regulise. Samo knjigovodje vode rec a poreznici i ekonomisti cute. Probaj/pitaj/dozivi!
  • Komentar

    19.10.2020 14:01
    Pa šta ti plačeš? Svima je isto, ali nisu svi imali pravo da ne plate.
  • Tesa

    19.10.2020 13:27
    @@Tesa
    Kad ovo drustvo odluci da pravi drzavu onda cu platiti bez problema koliko god, dok se pare od poreza koriste za finansiranje stadiona, huligana i dilera sa tribina, Jovanjice ne pada mi napamet. Narod treba da odluci hoce li da pravi i finansira mafijaski svinjac ili pravnu drzavu!
    Placam Loncara da on oslobadja Saleta Mutavog iz zatvora i da ovaj diluje drogu po BG-u?
    Poredis online programere sa dilerima, mafijasima i huliganima sa tribina, sa doktorima Zemunskog klana? Tebi oceigledno ne smeta sto imamo mafiju koja reketira svoj narod!
  • Pa ja ne mogu

    19.10.2020 12:26
    za IT-jevac, ali posten:

    Steta sto nisi pametan koliko i posten, cim se tako obracas jednoj o najkorumpiranijih institucija drzave. Ako te neko zaustavi na ulici i trazi da izvrnes dzepove, daces im sta god da traze zato sto si posten? Ja zaista ne znam sa cim da uporedim uzimanje dve trecine primanja osim sa raspasanim banditima. To sto nose oznake drzave na sebi je samo jos veca sramota i to je momenat kad uvidjas problem. Ne dajes drzavi dajes banditima. To sto ti poimas ove neustavne djilkose kao ozbiljan drzavni aparat je za zaljenje. To je kao kad ti djilkos trazi 10 evra za "hleb" ili "lek", a znas da ce kupiti drogu. Ti mislis da nesto pomazes, a u stvarnosti svima pravis problem i produzavas agoniju. Urazumi se, ne daju se pare drzavi jer ih trazi kako hoce i kad hoce. Ima da mi pravda svaki cent.
  • Pa ja ne mogu

    19.10.2020 12:13
    Za @Tesa:

    Molim te ne pricaj o inteligenciji, bar ne dok se sluzis glupom retorikom i pretpostavljas (??). Ja sam u IT, nisam mogao da dobijem vrtic za dete, nisam imao vezu. Vezu su imali jarani. Morao sam da placam privatni jer nije bilo mesta u vrticima. Da li su od mog placanja poreza podigli nove vrtice ili nedaj boze opremili bolnice? Nisu. Sta su uradili sa parama? Digli spomenike, kupole, hramove? Pa sta sad da radim, da ga vodim u SPC umesto u vrtic? Molio bih vas da umuknete, a jos manje pretpostavljate. Samo ispadate glupi. I sve to kritikujuci socijalnu inteligenciju IT Sektora. Pa da li mi vodimo drzavu, budzete, gde idu pare od poreza? Ne. Zasto bi bilo ko od nas bio odgovoran za bilo sta? Obratite se drzavi za tu socijalnu neinteligenciju. Kao sto je neko rekao, dve trecine primanja za sta? Da bi tebi bio lepsi ikonostas? Ne moze. Ako je za vrtice i bolnice, skole - nema problema. Za olos ne dam i nemam nameru. Tacnije, imam nameru da nekako izbegnem placanje tako visokih dazbina jer ne mogu da biram gde moj novac zavrsava. Nemojte mi samo pricati da drzava bolje zna, moze da se desi da pocrkamo od smeha.
  • Voja

    19.10.2020 11:35
    Oporezivanje
    Nisu još našli način ada realno oporezuju estradu,a sada nišane na IT.Prosečan svadvarski pevač zaradi više od programera.
  • @ @Tesa

    19.10.2020 10:46
    Raduj se druze, cvetace ti ruze.
    Nesto ce se sigurno promeniti, ti od toga APSOLUTNO NISTA NECES IMATI.
    Ako do sada nisi bio u stanju da razumes gde zivis, neces ni u buducnosti.

    Ti poredis neku uciteljicu stranog jezika online
    sa ubicama, silovateljima, lopovima, razbojnicima? Bravo.
    Ja bih rekao da je tvoja socijalna inteligencija na rezervi
    jer se pravis da ne razumes sta ljudi hoce.
    Ja tebi, ovoj zemlji, drustvu ne dugujem ama bas nista.
    A ovo sto "koristim od drzave", recimo da koristim od sopstvenih i doprinosa
    moje familije ovoj raspadnutoj rupetini. Razumes. No more.
  • @Tesa

    19.10.2020 08:42
    Socijalna inteligencija IT-jevaca je na niskom nivou, mozemo slobodno reci da je na nuli. Opste obrazovanje je takodje krajnje tanko, sto se i vidi iz prilozenih komentara.
    Pravdati svoj lopovluk sa tudjim je kao kada bi pravdali oruzana razbojnistva, iznude, siledzijstva i nasilje nad zenama jer, eto, neki krimosi to rade nekaznjeno pa ajmo onda svi da bijemo i mlatimo zene, upadamo u prodavnice naoruzani i tome slicno.
    Sutra ces zasnovati porodicu (ako vec nisi), slaces dete u drzavni vrtic, koji se finansira iz poreza. Postedi me patetike kako ces dete slati u privatni, jer i za privatni grad daje subvencije (iz poreza). Koristicete sve sto mozete od drzave (sigurno ste uzeli i 100 EUR drzavne pomoci), a necete platiti ni dinara. Dno dna.
  • Tesa

    19.10.2020 00:58
    @@Developer
    Da placa porez i da se od toga finansiraju Porsche Macan od 80 000 eura za Velju Nevolju Belivuka vodju navijacke grupe Janjicari ili Pavla Bihalija iz Levijatana? Jesi ti normalan? Mafiju da finansiraju IT programeri? Koja je to logika? Mislis da ljudi ne znaju da je mafija zaposela drzavu i poresku upravu? Da se placaju dzipovi vladika cija SPC ne placa porez? Mislis da ljudi koji svaki dan kodiraju su glupi i ne znaju gde zive?
  • realno

    18.10.2020 22:14
    potpuna kontrola
    Realno,

    oni ne mogu da prisile sve ove ljude da plate,
    koliko god se vi sladili mislju da ce se to desiti.
    Koga uhvate , srecno sta god da odlucite.
    Drzava vam placa zatvor, hranu, smestaj, nije tako lose kada se okrenu stolovi.
    Bolje nego zivot na ulici ili na kanapu.
    Ostali, koji vec nisu ,ce naci nacin da ne placaju porez, nije tesko.
    Vi se penite ovde koliko hocete , to se vec desava.

    Drzava ne mora da pise novi, bolji zakon.
    Nece moci da uzimaju nikakav porez jer ga gotovo niko nece placati,
    ovi sto su neku crkavicu namicali nece vise ni raditi, ici ce na biro ili ako mogu otici ce
    da zive negde drugde. Mozda motaju kablove, to je ta prekvalifikacija kojoj tezimo.
    Feudalizam. Kvalifikovani i oni koji mogu ce takode otici da rade drugde.
    Nece biti cistog priliva novca (ne obrtanja) i potrosnje tog novca. Domace banke ce takode osetiti manji priliv novca. Drzava se do sada pokazala kao neuka i gluva te je vec par puta osakatila pojedince u IT-u. Ovo je izgleda poslednji udarac na jedinke.

    Umesto da pisu bolji zakon i da svima bude dobro, sahranice i ovu granu.
    Na kraju drzava gubi igru.

    Pre strucnosti treba savladati znanje o svojim pravima i primeni istih.
    Pustite glas.
  • @kiki AKA programer

    18.10.2020 21:57
    Spamujes druze isti komentar gde god da se pojavis.

    http://rs.n1info.com/Biznis/a661509/comments/IT-strucnjak-Porez-mora-da-se-plati-ali-ovi-nameti-deluju-protivustavno.html

    Evo odgovoricu ti ovde na tvoje odgovore tamo.
    1.Ne IT nije na vrhu zarada po zanimanju u Srbiji. Nisi proverio.
    2.Ne ne dobijas socijalnu zastitu, staz, zdravstveno , kreditnu sposobnost...
    Izmisljas price, spamujes, botujes. Zao si i primitivan za nekog ko radi u IT.
    Nije ni cudo sto ne odudaras od proseka posto sam se nagledao svakakvih
    napuvanih kretena koju su utripovali da su neki aj-ti potencijal i znanje.
    Nije to za svakoga.
  • Kiki

    18.10.2020 19:56
    poznavalac situacije
    Ovde je problem to što je većina ljudi iz IT-a koristila rupu u zakonu i zapošljavala se preko paušalne agencije. Znam dosta ljudi koji su bruto zarađivali oko 4.000 EUR, a plaćali porez i doprinose oko 30.000 din. Znam i slučajeve ljudi iz Beograda kojima je čak i tih 30.000 bilo mnogo pa su agencije prijavljivali u gradovima u južnoj Srbiji gde su imali troškove manje od 20.000 din. Da rezimiram, zaradiš brudo 4.000 EUR, tj. 470.000 din., platiš porez 20.000 din, što znači da na ukupnu neto zaradu od 450.000 din. platiš porez i doprinose u iznosu od oko 4.5%, što nigde u svetu ne postoji. Sada se bune što treba da plate 60% na neto zaradu kao i svi ostali zaposleni u Srbiji. Ja ne shvatam odakle ta ideja da ljudi iz IT-a, sa inače najvišim zaradama u Srbiji, treba da plaćaju manji porez od ostalih građana. Zakon treba da bude isti za sve. I sada oni mogu da posluju kao pravi preduzetnici (prodaju aplikacije na App Store ili Google Play, rade za više klijenata itd.) i da plaćaju poreze kao preduzetnici, ali ne mogu da koriste taj vid oporezivanja kada su regularno zaposleni u domaćoj ili stranoj firmi. Ja sam inače iz IT industrije.
  • @Developer

    18.10.2020 19:08
    Putuj slobodno, ali prvo plati porez koji dugujes.
    P.S. Znamo da neces nigde jer u zemljama ciji si jezik pobrojao nema muljanja i kraduckanja poreza, to ima samo u Srbistanu. Zato svi vi koji kradete porez i pretite odlaskom necete nigde, nazalost.
  • Emigracija Srba 60ih

    18.10.2020 18:10
    "Švedska i Norveška do pre 50 godina bile sirimašne. Siromašnije nego Srbija sad. Je li mislite da su budućnost tražili u neplaćanja poreza."

    Ovo je ogromna izrecena gupost i nerealno poredenje .
    Ucite deco od ovakvih obrazovanih idiota.
    Nemojte da budete kao on.
  • Teodosije III

    18.10.2020 18:07
    Evo smislio sam rešenje za one koji neće da budu paušalni preduzetnici.
    NPR oni koji daju časove jezika Kinezima.

    I sve u okviru našeg jezičkog područja, ne mora da se zna mađarski.

    Odeš u Podgoricu (ili Tivat) otvoriš račun i uzmeš karticu. I to je to!
  • Programer

    18.10.2020 17:47
    Dakle, ja nisam nikakav bot, ne pripadam nijednoj stranci, ali ne krivim vlast za sve što se dešava. Vlast je loša.

    Ja samo mislim da u Srbiji dok je pojedincu dobro (materijalno) sve OK. Bolji sam od drugih - boli me uvo što drugi nije snalažljiv kao ja.

    Mnogi sektori su bili u težoj situaciji, ali fućka mi se za lekare što im mala plata, za prosvetne radnike, građevince, itd. Tako vlast deli i vlada. A ja ću da sedim ispred računara i živim u balonu.

    Poznajem mnoge države. Kako u Srbiji najmanja izlaznost - nije mi jasno.


  • Programer

    18.10.2020 17:25
    Ko o čemu developeri kako će se snaći najbolje od svih.

    Moje pitanje je ko je glasao i kako može pravljenje balona biti rešenje svih rešenja? Koliko godina niste morali da plaćate i koliko ste očekivali da će to da traje?

    Švedska i Norveška do pre 50 godina bile sirimašne. Siromašnije nego Srbija sad. Je li mislite da su budućnost tražili u neplaćanja poreza.

    To je tako u Srbiji vekovima. To mene čudi.

    Da su developeri najpametniji - nema spora. Samo ja žalim više kad ode lekar ili profesor. To ja plaćam porezom. Sve teže nađem i ko će da mi popravi cev u kuhinji.
  • Developer

    18.10.2020 16:05
    Ne brinite za nas snaćemo se
    Narod je postao jako ljigav. Kako kako mladi odlaze iz zemlje a kad se mladi snađu i rade u zemlji i u istu unos devize a onda ih treba opljačkati. Sve što zarade preko plate motača kablova treba im uzeti. I zaista mislite da se nećemo snaći? Jednom smo se snašli u ovakvoj Srbiji, zaista misliš da će nam biti problem da pored engleskog koji znamo naučim Nemački, Holandski, Švedski...i odemo preko. Živo me zanima šta će biti kad građevina stane, kad se domaća potrošnja smanji, jer nema deviza...
  • Penzioner

    17.10.2020 19:14
    Sekiracija
    Nemoj se ti sinko sekirati za penzije. Nemoj molim te, svaki put kad ste branili bake i deke mi smo naderali.
  • PC operater

    17.10.2020 18:14
    Penzija
    Za 5 godina ću, Bože zdravlja, imati uslov za penziju (naravno ako ovi napredni ne izvrše promene i u toj regulativi). E sad, da li ću primati penziju ne znam, nisam sigurna. Ali ne zbog ovih što "kraduckaju poreze i doprinose" nego zbog ovih što kradu i lapaju na tenderima i javnim nabavkama, na burazerskoj ekonomiji.
    Podržavam sve mlade i pametne, nezavisne ljude koji se snalaze bez partijske knjižice. Sigurna sam da bi rado sebe stavili u sistem kada bi on postojao. I da, nadam se da će ih ovo probuditi, da većini neće ovo biti kap koja će preliti čašu i konačan razlog za odlazak odavde, nego će ih probuditi iz letargije i naterati da shvate da su pametniji od ovih koji vode ovu državu i da moraju da se uključe u promene i izgradnju uređenog društva.
  • @Miki

    17.10.2020 18:12
    "Nemacki sistem je bolji, ali je i skuplji za odrzavanje te su i poreski izdaci veci."

    Ma hajde? A sta recimo taj Nemac ima ponudeno za taj njegov doprinos?

    "Ako ne zelite da se povinujete zakonima u Srbiji, ili kao sto neko od vas ovde napisao - da mozete da zivite gde hocete, onda molim lepo - idite ali tek posto platite sve sto niste platili do sada."

    Evo trcim da zadovoljim tvoje zelje. Kome da platim?

    "Dakle, ziveci u Srbiji korisitie, parkove, setalista, prodavnice, struju, pruge, skole, vase deca idu u vrtice i zauzimaju mesta nama koji placama (privatni vrtici takodje!), zdravstveno (kakvo takvo), reke , jezera......... El sad jasnije?"

    Pa cekaj, sta ako sam turista? Koristim sve to ali ne placam porez i doprinose, takode ne dobijam ni benefite tog poreza. Mesta u vrticima nema, to bi znao da imas decu. Privatni vrtici su skupi i ma koliko god mislis da frilens donosi para, jednostavno nije moguce platiti. Koje zdravstveno? Ne postoji zastita a infrastruktura jos manje. Ne koristim reku ne pijem jezera, gledanje je besplatno. Da neces mozda da naplatis i protok vode kroz grad? Daj covece , opusti se, pogledaj iznad sebe. Taj je krivac za tvoju zavist.

    Ja sam turista u svojoj zemlji.
    Stavicu cvikere.
  • @PC operater

    17.10.2020 17:34
    Za 5 godina ces primati penziju koja se isplacuje iz poreza i doprinosa onih koji porez uredno i redovno placaju. Na osnovu tvog komentara reklo bi se da podrzavas lopovluk onih koji "kraduckaju" poreze i doprinose. Da li to znaci da je po tebi u redu da onda niko ne placa poreze i doprinose, sto bi onda vodilo ukidanju penzija, pa neka se snalazi ko kako ume po stare dane, ukljucujuci i tebe naravno?
  • Misko

    17.10.2020 16:49
    @@Lale
    Sta se ti lozis? Platice porez onaj ko hoce, onaj ko nece ce prebaciti svoju firmu i sve tamo gde hoce. Onaj ko nece da finansira ovaj mafijasko Radikalski kriminal taj ce se snaci. Uzivaj u zivotu i pusti druge da rade sa svojim novcem i zaradom sta hoce.
  • Lale

    17.10.2020 16:44
    @@Lale
    Naravno da necu platiti, da placam radikalsku mafiju, Velju Nevolju, Levijatan, dzipove za njih, dzipove od 80 000 eura za vladike, da placam bahanalije SNS ne pada mi napamet. Kad ovo drustvo odluci da pravi normalnu drzavu kao Svedska, Danska, Norveska, Finska, platicu porez bez i jedne reci.
  • Dada

    17.10.2020 16:08
    E, pa ljudi kada ostanete bez novca, nadam se da ćete shvatiti i vi izaći na protest.
    Ništa lično, meni je drago da neko može sam sebe da izdržava, ali da vam prete i oduzimaju hleb...a, već ste platili porez...
    Velika podrška za vas.
  • PC operater

    17.10.2020 15:58
    @IT-evac, ali pošten
    Po svemu sudeći mi smo kolege. Mislim po znanju iz IT.
    Po poštenju nismo, sigurno.
    U svojih 60 godina života marljivo sam učila, radila, od nikog ništa žiicala, tražila. Uvek sve obaveze i namete platila, nikom dužna.
    I jedva čekam da mi dođu ovi iz Poreske uprave da me "pretresu" kao jednog od potpisnika peticije.
    I samo se nadam da će oni koje ova glupost (još jedna u nizu ovih mudrosera) stvarno pogađa, poslušati savet jednog Igora ovde:
    "Vama ja u opisu posla da nalazite resenja, pa nadjite! Ovo dolazi, pripremite se."
  • M.

    17.10.2020 15:03
    Stari zakon, nije pravilno pro
    Ovaj Zakon je napisan odavno. Tada nije postojao Internet. Ni Freelance nije postojao. Namera zakonodavca svakako nije bila da oporezuje Freelance, koji nije postojao. Namera zakonodavca sigurno nije bila da oporezuje decu, koja ovde nisu mogla da nadju posao, nego im je druga drzava dala hleb.

    Svaki propis se mora tumaciti ciljno - sta je zakonodavac zeleo da postigne u vreme donosenja zakona (zarade ljudi u spoljno-trgovinskim predstavnistvima, diplomatiji.. ).

    Svakako cilj zakona nije bio da oporezuje Freelance, koji u to vreme nije postojao.

    U primeni prava, zakonsku normu ne treba samo puko procitati, treba je pravnicki (ciljno) tumaciti.

    Osim toga, kome je ova drzava i nasa firma dala posao, neka plati. Kome tudja firma da posao, tamo je platila porez. Nacelo izbegavanja dvostrukog oporezivanja. Ako drzava nije zakljucila sporazum o izbegavanju dvostrukog oporezivanja, nije bila dovoljno vredna.

    Trece, deca sto ovde potrose za zivot, podstice delatnosti cije proizvode kupe, a PDV ide opet drzavi.

    Cetvrto, sa tim parama idu u menjacnicu, njihove devize podiizu ponudu deviza na deviznom trzistu i tako doprinose stabilnosti kursa dinara. Stavite malo prst na celo, pre nego sto pocnete da primenjiujete staru normu. Ranije se drzava radovala doznakama iz inostranstva, bas zbog kursa dinara. Nije sekla granu na kojoj sedi.

    Peto, posto je prodat deo Beogradjanke, kad smo vec kod punjenja budzeta? A novogodišnje sijalice ce jos malo pa da zasvetle..
  • @Lale

    17.10.2020 12:28
    Plati porez i ne filozofiraj.
  • Teodosije III

    17.10.2020 11:33
    Sve prihode iz inostranstva treba osloboditi poreza. To bi bilo nešto kao stimulacija izvoza za koju država daje ogromne pare, kao i što daje stimulacije stranim investitorima, uglavnom za motanje kablova.
    Frikenseri ništa nisu dobili od države a donose ogromne pare.
    Te pare povećavaju potrošnju, investicije bez kredita, građevinarstvo a to se sve kasnije naplati kroz druge poreze.
    Ali se satim parama ne može manipulisati kao sa parama iz budžeta!
  • Lale

    16.10.2020 23:56
    @IT-jevac
    To pricaj nekom drugom, ko se "juce rodio". Lapaju svi od kodova i algoritama, do poreskih rajeva do svega. I vrhovi IT-ja Gates i Jobs su lapali ideje i ko zna sta jos. Pogotovo u Srbiji koja je svetska prestonica lopovluka, lazi i muljanja. Uvek sam se "jezio" onih koji dokazuju svoje postenje drugima, i uvek sam znao da je to ili polu istina ili totalna laz. I da "preposteni" programeri ce uvek za zlog kolegu reci "haker" koji otima i misli zlo drugima, a pritom oni ostajuci posteni (a sve u stilu "drz'te lopova"). To je licemerno kao sve u ovoj zemlji.
  • @Doktor Miki

    16.10.2020 16:05
    El sad jasnije?
    Umesto da se pridruzis neplacanju, ti cutis ko pi*** i placas i pozivas i druge da budu budale i placaju.

    Parkovi se ne odrzavaju, setalista su da slomis nogu ili bar iscasis zglob, prodavnice se ne finansiraju od poreza, struja je medju najskupljim u evropi (i pored jednog od najjeftinijih kWh), skole su budibogsnama, u vrticima nema mesta ili su prekobrojne grupe, zdravstveno sem penzionera i najvece bede niko i ne koristi, reke i jezera zapuseni, zagadjeni, opljackani, itd.
  • IT-jevac

    16.10.2020 15:44
    za @Lale
    Moje kolege nisu utajivaci poreza, vec ljudi koji posteno zive od svog rada i placaju porez u zemlji u kojoj zive. Lopov je lopov, bez obzira iz koje branse bio, ako ima takvih u IT sektoru njih svakako ne smatram kolegama.
  • Lke

    16.10.2020 15:41
    Ah kako mi je drago što sam otišao. U Njemačkoj redovni porezi i doprinosi 37,5% (29,5% ako supružnik ne radi ili zarađuje dosta manje od mene) samo što ja od tih poreza od države i dobijem nešto zauzvrat. Da ništa drugo ne dobijem dovoljno je što mogu računati na vrhunsko zdravstvo i jednog dana penziju od svog rada. U Srbiji ni jedno ni drugo ne postoji već odavno.
  • Kaca

    16.10.2020 14:54
    @Guten Morgen
    "Od čega su putevi i ostala infrastruktura uređeni u razvijenim državama? Od poreza"

    nije od korupcije - to je sigurno!

    Sta drzava radi? Samo krade za svoju bratiju! Sve su isisali sada jadan narod, ljudi koji drze casove preko neta treba DOBRO da se narade da bi zaradili jedva 600 dolara. Sa pola od 600 USD ne mozes sastaviti mesec, a treba da radis kao konj.

    Da drzava nije takav lopovluk i bratija kao sto jeste, ljudi bi placali porez jer na taj nacin ulazu u drustvo. A za bratijske dzepove da puni niko se ne gura!
  • Marko

    16.10.2020 14:34
    Ja ne znam šta je vama ljudi? Svi računaju kako da izbegnu plaćanje poreza, pa puno je pa da ne plaćaju mladi pa onda samo oni koji preko 600e zarade.... Svašta sam ovde pročitao.... i ne samo porez, najradije bi svi izbegli sve namete... i penziono i zdravstveno ako može i sve... U normalnim zemljama, dobijate bruto platu, i 40% - 60% toga vam se skine i to što ostane je neto i to koristite.... Svi koji žive u Srbiji treba da plaćaju svoje obaveze u Srbiji, ne bitna je struka i poreklo novca

    E sad, druga priča je šta se sa tim novcem radi i to što je naša država lopovska, to treba da sredimo mi sami, ali eto... mi kucamo ovde komentare :)
  • Igor

    16.10.2020 13:58
    Licno mene ovo ne pogadja, ali hocu samo da kazem, pametni ljudi koji su pogodjeni bi trebalo da znaju da od kukanja nema nista. Aman, nadjite resenje, bilo to otvaranje firmi po estoniji, devicankim ostvrvima, kipru, verovatno sve moze da se zavrsi online. Sve ljudi iz IT sektora smatram pametnim i snalazljivim, ali kada vidim ova silna kukanja nije mi jasno. Vama ja u opisu posla da nalazite resenja, pa nadjite! Ovo dolazi, pripremite se.
  • Doktor Miki

    16.10.2020 13:25
    svi kao jedan
    Jednostavno je: Svi treba da plate porez, ili niko ne treba da plati.
    Nije fer da online zanimanja budu povlascena u odnosu na sve nas ostale koji onda ispadamo budale.
    Cim zivis u Srbiji, koristis sve njene beneficije (kojih odushe nema bas mnogo al ajde).
    Nemacki sistem je bolji, ali je i skuplji za odrzavanje te su i poreski izdaci veci. Ako ne zelite da se povinujete zakonima u Srbiji, ili kao sto neko od vas ovde napisao - da mozete da zivite gde hocete, onda molim lepo - idite ali tek posto platite sve sto niste platili do sada.
    Dakle, ziveci u Srbiji korisitie, parkove, setalista, prodavnice, struju, pruge, skole, vase deca idu u vrtice i zauzimaju mesta nama koji placama (privatni vrtici takodje!), zdravstveno (kakvo takvo), reke , jezera......... El sad jasnije?
  • Tračak nade

    16.10.2020 13:11
    Izgleda da su IT- evci, sad kad je došlo po njih, ipak čuli i za bugarske stanove, i za tetku iz Kanade i svašta nešto... Osnujte stranku, kandidujte ideju da NIKO ko svojim radom zarađuje platu ne plaća porez (samo pdv kad kupuje hleb i mleko), dobićete bar 2 miliona glasova!
  • Vla

    16.10.2020 12:59
    porez
    Zasto i advokati ne izdaju fiskalne racune ?
  • Goran

    16.10.2020 12:00
    Zakon mora biti prilagođen
    Kao i do sada najbogatiji i u ovom poslu će se snaći, ali šta ćemo sa onima kome je to džeparac ili borba za goli život?
    Zakon bi morao biti fleksibilan. Do 26 godine života davaoca usluge ništa ne treba oporezovati do iznosa od 350eura sem zdravstvenog osiguranja(ukoliko ga već nema po drugom osnovu). Ukoliko zaradite više od ove cifre na mesečnom nivou onda plaćanje poreza od 10% bez umanjenja od 16 300din.
    Zašto? Zato što se može smatrati da su osobe do 26g još uvek mlade i da je dobro da se snalaze i zarađuju. Za sitne pare se ne isplati uplaćivati PIO jer će vam osnovica za penziju biti manja i uticati na vaš prosek.
    Posle 26. se može smatrati da ulazite u zrelo doba kada je već normalno da razmišljate ne samo o bližoj budućnosti, već i mnogo više unapred. Osobama iznad 26g treba uračunati sve obaveze koje zarađuju više od 600eura. Porez bi platili 600*117,8=70.680 -16 300=54 380 i to je osnovica za porez. 54380*10%= 5 438DIN. Doprinosi bi bili po izboru u smislu osnovice. Do ovog nivoa zarade mogli bi da birate oćete da je obračunate na minimalac ili na 70 680 *25,5% za PIO i 10,3% na ZDR i 0,75 za NZ. Oni koji mogu sebe da vole nek plaćaju na 70 680din. Sve ovo važi ako ste nezaposleni i nemate drugih prihoda.
    Za one koji zarađuju više od 600eura se primenjuje sve kao i što je propisano.
    Ukoliko ste zaposleni i ovo vam dođe kao dodatan prihod, plaćali bi porez na već propisan način ali bi PIO plaćali kao mogućnost da sebi poboljšate penziju.
    OVO JE PREDLOG
  • Murko

    16.10.2020 11:06
    dobar sns knjigovodja i inspektori te jednostavno ne primecuju.
  • Lale

    16.10.2020 10:10
    @IT-jevac
    Onda si sigurno IT-jevac u nekom JKP-u i radis na PC486 programiranje u Fortranu, cim ovo mozes za svoje kolege da pises.
  • Miki

    16.10.2020 09:58
    Zdravstveno
    Neko je napisao da mi zdravstveno placamo 10%. To znaci da ja bez prava na izbor sam u obavezi da svakog meseca placam 50% vise nego najskuplje privatno osiguranje koje postoji ( ukljucuje privatne apartmane u drzavnim bolnicama i slicno u slucaju teze bolesti) . Ako cemo fer, dajte nam izbor pa da biramo. Takodje, ovo garant niko ne zna, postoji gornji limit za penziju i on je oko 2000 evra ako se ne varam. Znaci vi placate PIO procentualno ali ako ste preko 2k ta razlika sto prelazi gornju sumu se ne racuna. To je barem info koji je moja firma dobila kada je krenula to da proverava.
  • programer

    16.10.2020 09:58
    @nebojsa
    Da. Slažem se. Takve stvari se rešavaju na drugi način, na primer na izborima. Na žalost u Srbiji je utaja poreza, iskorišćavanje situacije iako nije pravedno, varanje, itd. način rešavanja svih problema od kako postoji država.

    Možda je car Dušan znao rešenje.

    Izlaznost na izborima je najmanja u Evropi, a utaja poreza najveća jer ne valja vlast. Vlast nije država.

    Ni prethodne vlasti nisu valjale, ali ja sam studirao džabe. Svaki student je dobijao kredit za troškove (jesu minimalni, ali ne možemo reći nije ništa) koji nije vraćao ako ima dovoljan prosek. Najbolji su imali stipendije za putovanja i nagrade.

    Takođe mislim da nije isto ako državu napusti programer koji ne plaća porez i lekar specijalista čije školovanje košta mnogo više (plaćeno porezom od siromašnih jer što si bogatiji država više smeta i manje plaćaj) i koji su preko potrebni državi i ljudima (ne vlasti). Tu su još i profesori, najbolji stručnjaci u oblasti u koje je uloženo mnogo i koji nestaju. Problem su i dobri kvalifikovani radnici kojih jednostavno nema, a preko su potrebni.



  • Gaga

    16.10.2020 09:32
    Mafijaska vlast REKET
    Pregovarate sa mafijom na vlasti? Da li ste vi IT-jevci normalni? Sa mafijom se pregovara samo o jednoj stvari, o uslovima njihove predaje.
  • NezavisniVojvodjanin

    16.10.2020 09:23
    AJmo IT sad pokazite
    Hajde sad IT-ijevci dovoljno je jednim malicioznim kodom da pokazete ovima koji izigravaju vlast da nema potrebe za vama, obustavite rad,srusite sve Windowse, zakljucajte sve baze i prica se resava. Nije drzava napala vas, vec mala krimi grupa sto se dohvatila takozvane vlasti. Oni pljackaju sve nas a pod okriljem takozvane drzave. Doneli zakone da je sve sto oni rade i pljackaju legalno , a sve sto narod radi da je nelegalno. NJima je cilj da imaju siromasne podanike koji su okupirani pukim prezivljavanjem i onda se najlakse vlada. A kad su ljudi bogati i nezavisni sa njima ne mozes tako lako. Ova drzava nije drzava naroda vec krimi grupe, dokazano zadnjih 30 godina, sa malim izuzetkom.
  • @Guten Morgen

    16.10.2020 09:15
    "Od čega su putevi i ostala infrastruktura uređeni u razvijenim državama? Od poreza."
    Kad se kod nas porez bude koristio u ove svrhe, platićemo dobrovoljno. Kod nas se porezom plaćaju novogodišnji ukrasi, megalomanski spomenici, fontane, aerodrom u Republici Srpskoj, šalje se pomoć državama koje imaju 50 puta bolji standard od nas, i da ne nabrajam dalje svo rasipanje para...
  • Marko

    16.10.2020 09:13
    U nemačkoj važi za programere da ukoliko ćeš kao freenalcer zarađivati do 500e dnevno da ti se ne isplati i da odeš i da se zaposliš. Freelance se isplati tek od oko 600e dnevno jer su nameti na bruto primanja ogromni.... Eto...
  • 9

    16.10.2020 08:08
    Evo rešenja
    Malo hakujte sistem jorgobanke poput virusa koji
    je zadesio NS upravu .Tako jedno tri puta da vidimo
    S(n)S programerčine i taj potencijal njihove
    "intelegencije" pa onda u pregovore.

    Koliko je smrdija uložila u IT sektor i Vaše lično
    znanje i usavršavanje? Kolike su olakšice dali za
    nabavku opreme i digitalizaciju?Brljabi usta puna IT
    sektora, a rezultati nula. Sistem za polaganje mature tri puta padao.
    Znači koliko oni Vama toliko i Vi njima.
  • IT-jevac

    16.10.2020 07:54
    ali posten
    Savet poreskoj, sve one koji su potpisali peticiju pozvati na razgovor i pretresti ih od glave do pete. Ispitati njihovo finansijsko stanje i novcane tokove i naplatiti porez sa kamatom, u skladu sa zakonom. Kraj price.
  • Joe

    16.10.2020 07:48
    Правда
    Ако порез плаћају "Јура", "Лир", "Континентал", "Делфи", "Ал Равафед", Вулин на теткине паре, онда треба да га плаћају и фриленсери. Због чега би фриленсери требали да имају другачији третман у односу на наведена правна и физичка лица?
  • Stanoje

    16.10.2020 07:26
    Zašto taj IT sektor ne napravi neki jednostavan program i dokaže da su se svi političari obogatili preko korupcije. Da je jednostavno nemoguće sa njihovim primanjima steći tolike nekretnine i ziveti na tom nivou. Kako je moguće da od mesečnih primanja oko hiljadu eura za desetak godina stvore nekretnije od par stotina hiljada eura a morali su živeti, decu školovati, zimi na skijanje a leti u Grčku na odmore.......?????
  • Profa

    16.10.2020 07:14
    Rajska ostrva
    A šta će biti sa Rajskim ostrvima i porezom? Jel plaćaju državi?
  • Miki

    16.10.2020 02:14
    Porez
    Pozvali smo popa za sahranu, uzeo novac na ruke po ko zna kojoj tarifi, i da li je on platio porez za to sto je strpao ispod mantije? Gde su krstenja, vencanja, pa 40 dana, pa 6 meseci, pa godisnji pomeni...........
  • Tja

    16.10.2020 02:13
    @Zoran

    Ja se time ne bih hvalio, to što ste ćutali sve vreme nije nikakav uspeh. Trebalo je da dođu neki mladi da se bune umesto vas? Ili da ne menjaju skaradno smeće od sistema možda? Koja je poruka, da su oni koji žele promenu budale ili da ne podržavate promenu jer bi to značilo da ste budale? Da bude i dalje svima teško? A posle "mladi su g....a, razmaženi su" i takve priče. Ne bih rekao.
  • Tja

    16.10.2020 01:10
    @dijasporac

    Pazi kad ne postoji šansa da iko zdravog razuma relativizuje porez od 60%
  • Anti Strucnjak

    16.10.2020 00:47
    Sta vas je botova ovde, dali su vam varijacije na temu kao ja placam sto drugi ne bi. Ajde tamo po sendvic i da cutite, mi vas placamo. I vas i vase gazde. Nazalost to je tako trenutno. E sad, citajte - doce kraj tome a trudicemo se da ovaj put oznacimo ko je bio protiv svog naroda.
  • Krcko

    16.10.2020 00:27
    A oni?
    Niko da spomene one "kladionicare" sto vise po ceo dan u kladionicama i zaradjuju prakticno se izlezavajuci. Svaka dobit je prihod, zar ne? Kako stoje stvari sa njihovom zaradom? Pa oporezujte onda!

    Koliki oni porez placaju i zasto? Da ponovim, u pitanju je prihod! Sta je sa doprinosima? Zvanicno su nezaposleni pa im ostatak naroda placa zdravstvenu zastitu, a mozda i socijalnu pomoc?

    Licno sam misljenja da SVI treba da placaju porez, uzimajuci u obzir i ADVOKATE i CRKVU i sve koji se provlace jer ima se moze. Posteno?
  • Nebojša

    15.10.2020 23:54
    Mogu kako hoce
    Mogu kako hoce, ali ne mogu dokle hoce. Zavisi od svih nas.
    Elem, umesro da budzet napune rako sto ce javna preduzzeca oraviti profit a ne da se pljackaju kao EPS, TELEKOM, DUNAV,. ELEKTROMREZE, PUTEVI SRBIJE, SRBIJA ŠUME, VOJVODINA ŠUME, VODE VOJVODINE i da ne nabrajam, oni zele da uguse najsoosobnije koji pare ubacuju u Srbiju i tu ih trose i investiraju.
    U isto vreme njihovi ljudi, bliski carini i poreskoj upravi, koji bivaju redovno apanazirani velikim svotama novca uvoze polovnu ooremu kao staro gvozdje a prodaju na komad, za to je primer ugostiteljska, pekarska, mesarska oprema vredna preko 120 miliona evra koja je 100% neoporezovana, a nagazili mlade i sposbne ljude koji pridaju pamet a ne drzavu.
    Ne znaju sta je sramota, ali znaju ata je reket, pljacka, prevara, koruocija, stranacko zaposljavanje i drugi vidovi pljacke naroda i drzave.
  • Bane

    15.10.2020 23:52
    Nikad lakse nije nego sada otvoriti online racun u SAD banci. Skladistite tamo lovu, mesecna primanja koja imas su za njih boranija procices ispod radara i onog momenta kada skupis dovoljno para uplatite sebi skolu negde u SAD. Neki koledz, master ili beclor svejedno. To je nesto najbolje sto cete ikad uraditi u svom zivotu. Onda iz SAD mozete isti taj freelance da radite dok se skolujete.

    Ako ste bas zagrizli da ostanete u Srbiji postoje udruzenja koja ce fakturisati umesto vas autorske racune, uzeti vam dobru proviziju oko triedest posto ali zato se novcu gubi svaki trag, to ostaje samo u internim dokumentima izmedju vas i udruzenja a lova cista.
  • Sa90

    15.10.2020 23:05
    Lupate gluposti
    Hajde vise ljudi, raspitajte se malo o tematici pre nego sto krenete da lupate gluposti.

    Nije ovde toliko veliki problem porez (20%) nego ostali nameti. Placa se PIO, a ne ide vam staz. Ovde govorim o fizickim licima koji su nezaposleni, a rade online. Procenat za PIO je 25%. Zdravstveno je jos 10%, a nemaju prava da overe knjizicu. Od 3 stavke (porez, PIO i zdravstveno), vi dobijate od usluga samo ono sto se od poreza odvaja. Na sta se trose te pare je vec neka druga prica.

    Da treba samo porez da se plati, vecina bi ga i platila, ali ne mozete reci da je normalno da se skine ljudima ~55%, a da na neke stvari nema nikakvo pravo.
    Inace, vecina ni ne zaradjuje te basnoslovne cifre od par hiljada EUR za koje ste se svi vezali. Oni koji zaradjuju su se vec prijavili kao agencija ili firma. Pa niko nije lud da strepi od kazni ili sl. ako vec ima solidna primanja.

    Inace, kada vec spominjete druge zemlje, mislim da je malo degutantno pominjati Nemacku, Norvesku i sl. Pogledajte samo malo oglase na internet sajtovima, najmanje je frilensera iz tih zemalja jer nemaju toliko potrebe da rade tako. Inace, pogledajte kako su to resile Rumunija, kako planira Makedonija i sl. Opet cemo mi biti pametni i otimati pare, a tamo gledaju da podsticu ljude da sire posao.
  • Programer

    15.10.2020 22:49
    Ovo apsolutno nema veze sa IT strukom.
    Ovo ima veze sa svima koji prime uplatu na devizni racun kao fizicko lice i to je po zakonima oporezivo i ljudi su duzni da plate porez na to.

    Ne razumem u cemu je problem?

    Ako ti je poslala porodica onda problema nema... problema ima ako je to zarada... a kao takva podlozna je porezu...

    Uvek se moze otici odavde... nije fer da mi koji radimo kako treba placamo za ove druge, dok oni uzivaju...

    Ps. Ne ulazim u to da pola stvari ne funkcionise u drzavi i misljenja sam da treba da se uvede zakon za taj neki posle posla posao (freelance) nwoporeziv do nekog iznosa (austrija varijanta).

    Doo - svakih 1000 evra kosta barem 350 evra drzavi.. da ne ulazim u ostale troskove... i sad ispada ako bi faktrisali kao fizicka lica napolje bilo bi bolje....
  • @dijasporac

    15.10.2020 22:48
    "Freelanceri su jeftina radna snaga koja ne razvija zemlju kao sto pokusavaju da predstave, njih unajmljuju da odrade dosadne i nezahtevne rutine jer stede vreme pravom programeru ili dizajneru."

    Ti si druze ,izgleda, supalj k'o frula. Hteo si reakciju evo..
    Ti zelis da mislis da su frilenseri boranija ali pojma nemas ko se cime bavi
    i na kojem nivou. Nagadas.Evo ja mogu da ti tvrdim da cu svoj posao da uradim od 98% ljudi
    iz Srbije koji se bave istim poslom. Nisam arogantan.
    Konkurentan sam i pravim visokokvalitetni proizvod.
    Moji klijenti su san nekom plitkom coveku, poput tebe.
    Ne moraju svi kvalitetni radnici da rade po firmama.
  • milicica

    15.10.2020 22:36
    najperspektivnija
    Pa kad ste tako perspektivni u cemu je problem placajte porez kao i svi mi i kao ceo svet. Pitam se zasto bi vi ostvarivali dobit i hvala bogu da mozete a drzavi sipak. Idiotizam. Mislim da bi se svi u svetu da ovo citaju pitali da li ste vi i mi ludi.
  • Programer

    15.10.2020 22:26
    Ovde postoji gomila zamenjenih teza i prica koje nemaju veze sa vezom.
    - na sav novac koji je HONORAR pri tom je direktno adresiran na fizicko lice se trazi placanje poreza (iz inostranstva ili odavde)
    - zakon nije izmisljen juce. postoji duzi niz godina, e sada sto ga niko nije postovao to je nesto drugo.

    Kako to funkcionise ... neko nesto uradi za nekog stranog klijenta ili firmu, firma mu uplati 1000 evra recimo, i on je naravno duzan ili da krivotvori iskaz o poreklu novca (poslala mama, tata) ili da prijavi kao honorar. I njemu legne 1000 evra na racun, Super :)

    Ono sto nije uradio, jeste da je morao to da oporezuje (kako ovde, tako i u svim drzavama sveta... nema tu neke mudrosti... ukoliko je negde napolju vec nesto oporezovano, trazi se dokaz o tome, i ako imamo sporazum sa tom drzavom o izbegavanju dvostrukog oporezivanja, to se uzima u obzir ...)

    Nema nikakve razlike izmedju ovog i dosao majstor, okrecio stan, kes u ruke ... i ovaj nista ne plati drzavi ... (mnogo veci problem ... siva ekonomija, itd)

    Postoji i problem, sto ako vi odete tamo negde i naplatite to na 'ruke' mozete uneti do 10k para .. i direktno izbegnete oporezivanje ... posto ne morate prijaviti nista u tom slucaju ...

    E sad, to se usladilo mnogima, i sad kad je doslo da se poravnaju racuni .. e onda frka ...
    otvori druze firmu, (preduzetnik, doo) ili prijavi i plati porez... ebiga.

    Ne verujem da cje ljudi koji su zaradili sicju da budu na meti .... nego ovi koji uvlace na hiljade.
  • Lale

    15.10.2020 21:59
    @@ @@miki
    Da li ti mislis da ova bagra od naroda to razume sto si rekao? Tesko, da razume ne bi glasala za ratne huskace 90ih za primitivnu reciklirane Radikalcine 90ih. Ovaj narod je zatucan i glup i kao takvom mu nema pomoci, osudjen je na propast i izumiranje, a teritorija na raspad.
  • IT

    15.10.2020 21:32
    Morate na ulicu.
  • realno

    15.10.2020 20:49
    A Siniša Mali da li plaća porez za iznajmljivanje 24 stana u Bugarskoj? Znamo da Crkva ne plaća porez, a ima veća prava od nas koji plaćamo, ali mene interesuje da li ona za zemlju koju poseduje plaća "naknadu za odvodnjavanje" što svi koji imaju zemlju plaćaju. Eto, to nije porez, pa ako su oslobođeni poreza neka to plaćaju. A da li palćaju komunalije, voda, smeće itd?
  • @ @@miki

    15.10.2020 20:32
    Druze, mozes ti da trazis penziju 1000 puta, dzaba, neces je dobiti, postoje uslovi za istu. Ne ispunjavas = nema penzije, kraj price. Ionako ce vec za desetak godina biti daleko vise penzionera tako da ce iste biti nemoguce isplacivati i onima koji ispunjavaju uslove/koji su decenijama uplacivali penziono.

    Isto vazi i za zdravstvo, dzaba sto imas drzavno kad nema lekara, sestara, gaza, lekova, ma sapuna i carsava. Kakva crna intenzivna nega, otidji u neku bolnicu ili zamoli nekoga da ti snimi, kao u horor filmu, ne d'o bog nikome, bolje kod veterinara ici
  • IT NS

    15.10.2020 20:01
    IT NS
    Radim u IT vec vise godina i svo vreme placam porez, ja i mnogi drugi. Da li smo svi mi idioti sto to radimo? Sramota za drzavu sto je dozvolila do sada da mnogi u IT ga ne placaju, nego rade na minimalcu a 80% na ruke.
  • @@miki

    15.10.2020 19:44
    1
    @miki15.10.2020 • 18:57
    evo zasto
    Freelanseri ne koriste "beneficije" koje drzava daje (ako mislis na zdravstvo, penziju, itd.)
    Koriste i te kako. Ti si mlad, pa ne znas ljude koji su se u srednjim godinama razboleli ozbiljno. Privatno zdravstveno ima neki limit i kada se potrosi, onda se ide u drzavnu bolnicu. I onda se zaborave svi argumenti kako nikad nisam trosio iz zdravstvenog fonda... sta vise zahtevaju bolje. Ako nisu uplatili nista u fond zasluzuju li? Pogledaj cenovnik koliko je dan na intenzivnoj nezi, pa reci koliko tvoje privatno osiguranje dana moze da potrosi. Znam firme koje daju privatno osiguranje od jedne hiljade evra po godini! (ovo zato da mogu da kazu kako to imaju)

    Da unose novac to si u pravu. Da nisu na budzetu i to.
    Ali kada se ide u penziju, naravno da traze od drzave penziju. Cesta zabluda mladih programera je da je penzija daleko, ili da je nece doziveti. Istrazivanja kazu da 3/4 ljudi doceka penziju. Starost u siromastvu i nemogucnosti da se radi je teska.

    Da li si dobio kao dete zdravstvenu zastitu? Da li si dobio obrazovanje besplatno? Ako nisi, imao si pravo na drzavni fakultet da si bio dovoljno dobar.

    Tako da nisu nista duzni drzavi, naprotiv.
    Ako si doovde stigao... ipak nije da nista nisu duzni.

    To sto vlast krade me strasno boli. Ali utajom poreza krao bih od medicinskih sestara i vaspitacica i uciteljica.

    Pretpostavljam i da ne ides da glasas jer je to za glupake. Ti dobro zaradjues tebi to ne treba.

    Inace sam programer.
  • Aleh

    15.10.2020 19:40
    Oporezovati svakih njihovih pedeset evra i onda te pare dati linglongu ili nekim gongo organizacijama, za plate botovima... sudijama u mišjoj rupi, policiji da selektivno štiti, velik je spisak korisnika.
  • @Mile

    15.10.2020 19:33
    Placaj Mile i 96% ko te j***
    "Mi ostali ne plaćamo porez na zaradu 46 nego 62%, takodje placamo i pdv, putarinu i sve ostalo i ne kmecimo."

    Kaze ona stara: "Cega se pametan stidi, tim se budala ponosi".
  • dijasporac

    15.10.2020 19:32
    @Tja
    Ako su ljudi iz "IT sektora" gde freelanceri sebe uvrstavaju toliko sposobni i toliko nadljudi u odnosu na olos sa kupljenim diplomama a koji radi u poreskoj sluzbi zasto onda sva ova buka, pobuna i peticije? Jednostavno, nastave po starom, zeznu nevidjenim forama olos iz poreske sluzbe i uzivaju u silnom novcu koji zarade u odnosu na nekog nesposobnog diplomiranog programera sa ETF-a koji radi u Nordeusu ili DMS-u? Mnogo ste bolji i pametniji, zasto trosite vase dragoceno vreme na komentare i peticije?

    Stalno pricam da Srbija samo treba da pogleda preko plota, sta i kako je uradjeno recimo u Hrvatskoj jer su se oni uskladili sa EU ciji su integralni deo. I gle, tamo se placa porez na tu vrstu usluga, zapravo na svaku uplatu iz inostranstva. A kad pogledas i odande pobeze svako ko moze...

  • Lol

    15.10.2020 19:31
    O čemu pričaju botovi, kakav IT sektor? Radi se o freelancerima, nisu svi iz IT freelanceri i nisu svi freelanceri u IT. Ali da, IT će se snaći ako imaju traženo znanje. Ja da dajem toliko na porez, želeo bi da se pitam za šta, to što je neko dobio izbore, ne daje mu pravo da radi šta hoće i još da se arogantno ponaša. Za te pare oću da biram.
  • Pera

    15.10.2020 19:30
    Ova akcija nema nikakve veze sa IT preduzevima i IT industrijom. Ona pogadja samo one koji kradu porez i rade nelegalno. Regularna preduzeca i preduzetnici nemaju nikakve veze sa ovom akcijom i nece imati bilo kakvih problema.
  • Brat Mili

    15.10.2020 19:27
    U redu.Neka onda i sve ostale crkve i ostali verski klanovi plate porez na imovinu,promet i sl.
    Pošteno?
    I ovako sve crkve peru pare od sličnih njima...
  • Vrlo

    15.10.2020 19:17
    Jednostavno
    Porez treba da se plati ali brate dragi ne derite sa 60,70,80%.

    Ljudi koji predaju Kinezima Engleski online em su u drugoj finansijskoj dimenziji od nekog ko razvija softver za strane firme em jos trebaju da daju 70 posto onog sto zarade.

    To nije fer.

    Ljudi se skoluju i cesto sami zapnu da uce u slobodno vreme da bi napravili nesto od sebe i ovde ziveli normalno a drzava ih za to klepa. Drug mi vozi kombi, distribucija pica. Vozac. Ima vecu platu od drugarice koja je zavrsila Filozofski i predaje engleski online. Jel on mora da da 70% svoje plate?

    Napravite normalan porez, podsticaje, edukaciju, rangiranje, procenat po mesecnoj zaradi.
    Pa onda polako povecavajte ako bas mora.

    90% frilensera su normalni ljudi koji bi placali porez kad bi sistem bio normalan. Pa niko ne zeli da strepi od poreske sta vam je!

    Ono sto ovde ljudi ne kontaju jeste da drzava sa neuredjenim sistemom naplate poreza za online poslove onemogucava da se ljudi tim poslovima bave jer im se ne isplati!

    I onda kad ti ljudi vide "poslala tetka iz Kanade" i ostale malverzacije, naravno da ce da budu besni.
  • dijasporac

    15.10.2020 19:15
    Nije mi bilo jasno zarad cega se bune freelanceri, zarad visine poreza ili samog uvodjenja poreza za njih ali posle saopstenja vidis da ti ljudi imaju tezak fijuk u glavi i da ne zive u realnom svetu.

    Koliko kontradiktornosti u saopstenju "pobunjenika"...
    Do danas nisu placali nikakve poreze na svoj rad a sebe svrstavaju u IT industriju, IT industrija su kako ozbiljne firme ( Nordeus, Comtrade, Schneider DMS, RT-RK...) tako i gomila malih firmi (5-10 zaposlenih ali na regularnom poslu i plati) a ne freelanceri koji rade zanemarljiv deo posla i koji su nevidljivi u sistemu. Freelanceri su jeftina radna snaga koja ne razvija zemlju kao sto pokusavaju da predstave, njih unajmljuju da odrade dosadne i nezahtevne rutine jer stede vreme pravom programeru ili dizajneru. Znaci, niti su IT industrija (jer su nevidljivi u sistemu) niti su razvojna snaga za drzavu. Kratko i jasno, boranija koja je upala u oci drzavi jer izgleda da pokusava da kopira ozbiljne drzave. Naime u ozbiljnim drzavama svaki $$ koji vam legne (putem bankovnih racuna, a sa paypala ili slicnih platformi morate ih u realan zivot ubaciti opet oreko banke) je poreziv, kraj i nema price ili se ide u zatvor na Spicberg ili Sing-Sing.

    Imam u porodici jednog takvog, namakne par stotina $$ mesecno na codiranju, preti godinama da ce da se pokupi i napusti Grbavicu i zaradi silne pare u EU ili USA a nije se makao niti sta preduzeo jer mu fali diploma za posao u nekoj ozbiljnoj firmi, bilo u Srbiji bilo napolju.
  • Nana

    15.10.2020 19:15
    @miki
    To u mnogim slučajevima nije tačno. Poznajem mnogo njih koji tako rade i prijavljeni su na biro, samim tim imaju i zdravstveno. Ako nije nikakvo sto ga koriste?! Pa idite gospodo svaki put kod privatnog lekara, nemojte koristiti nista drzavno.
    Ovde je bačena koska da se narod posvađa između sebe dok elita i dalje mulja i radi mimo zakona. Niko ovde ne spori da su oni lopovi ali to ne abolira vas od plaćanja poreza.
  • Zoran

    15.10.2020 19:07
    Imam firmu 18 godina
    Plaćam državi:
    -PDV na ulaz robe i razliku u ceni
    -Porez na dobit
    -Poreze i doprinose na plate
    -Porez na zakup
    -Ukoliko želim da podignem svoju dobit plaćam dodatnih 15% (na onaj porez na dobit od 15%, tačnije ukupno 30%)
    -Do pre koju godinu sam i plaćao taksu (porez) na isticanje firme

    Ne vidim razlog zašto gospoda koja rade u IT sektoru ne bi plaćali isto kao i ja, ili još bolje...DA JA NE PLAĆAM POREZE KAO I ONI.

    Nemam apsolutno veze sa politikom, moja je jedina primedba zašto se ovo nije uvelo i ranije i zašto svi ne plaćamo isto.


  • @Pera

    15.10.2020 19:00
    Ti da zivis u Srbiji znao bi da policija i sudovi i rade na razvoju kriminala a da se lopovi (strani i domaci tajkuni i politicari) debelo subvencionisu i imaju apsolutna prava tj. za njih zakon ne vazi
  • @miki

    15.10.2020 18:57
    evo zasto
    Freelanseri ne koriste "beneficije" koje drzava daje (ako mislis na zdravstvo, penziju, itd.)
    Ne iznose nego unose novac u drzavu.
    Ne rade za domace bizMismene ni za drzavne organe ni za gradjane (fizicka lica) Srbije (dakle nikako nisu na budzetskoj sisi)
    Ne rade u Srbiji nego u inostranstvu (to sto im je kompjuter i stolica u Srbiji ne znaci ama bas nista)

    Tako da nisu nista duzni drzavi, naprotiv
  • Glupa država

    15.10.2020 18:53
    Država ne zna da njihova znanja vrede 2-3 godine i posle toga ćao, sve od početka, godine učenja i nespavanja, zdravstveni problemi, a pregaze ih mlađi.
  • Telep

    15.10.2020 18:52
    Diktatura trazi podanike
    "...ali i stvoriti državu građana koji nisu teret, već motor jednog društva"
    Pa to i jeste problem: ovom rezimu upravo i trebaju gradjani koji jesu teret, jer to onda znaci i da su apsolutno zavisni og gazda. Ovaj rezim se gnusa i uzasava toga da neki gradjani mogu da privredjuju nezavisno i slobodno.
  • Smrdijestina

    15.10.2020 18:42
    Jel IT freelance-ri placaju skolovanje, socijalno,... ljudima iz Republike Srpske i Crne Gore?
    Evo sada ce vam se IT-jevci Dodik zahvaliti sto mu finansirate bracelu... Bosansku glasacku masineriju mora neko finansirati, a to ce biti IT. Cestitam vam gradjani dobili ste ono sta ste hteli i zasta ste se izborili!
  • /

    15.10.2020 18:39
    /
    stvar je sto frilenceri mogu uzeti od $300-500 mesecno preko frilens sajtova pa im je puno od toga odvojiti za poreze.
    resenje je u drugacijem oporezivanju.

    dok su subvencionisane it firme su pranje love

    resenje je u drugacijem oporezovanju.

    drzava je ili bez love ili velike it firme ubijaju slobodnjake da bi snizile cenu rada.

    isto je djilas uradio sa malim agencijama
  • pera

    15.10.2020 18:25
    ..
    "nezavisni i slobodni ljudi". U tome i jeste problem sa ITjem.
    A pod dva, tom peticijom ste se upravo stavili na nisan poreskoj. Pa vi stvarno mislite da su oni u stanju da identifikuju bilo sta sa svojom osnovnom skolom i kupljenim diplomama? U SNS Srbiji samo propaganda radi. Sto bi identifikovali bilo koga kad mogu da vas zastrase i 20% ce da plati, a ostali ce se sami prijaviti u nekakvim peticijama.
  • Paljba

    15.10.2020 18:05
    Odavde
    Uspesna osoba iz It sektora koja je freelancer, novcano je sposobna da zivi bilo gde. Selite se, ne ostajte ovde. Ovo je drzava trulezi. Ovde ako zahvaljujuci talentom, upornoscu i trudom uspete, drzava ce se postarati da vas vrati na pocetnu tacku A.
    Da li bosancerosi i crnogorci sa dvojnim drzavljanstvima placaju poreze, m? Ko ce namiriti sva ta buduce drzavljanstva, to veliko sns glasacko telo? Pa vi, It-evci... za pocetak. Nadjite koji god nacin da ne date ovoj drzavi lopovskoj ni dinara!
  • Raja

    15.10.2020 18:02
    Ova vlast nije u stanju da postavi sistem koji bi bio kreativan i stvarao nesto novo. Zato im je bukvalna otimacina kroz poreze, uz enormno zaduzivanje u inostranstvu, jedino sto znaju da urade. S druge strane, nije mi jasan razlog zasto bi IT sektor bio izuzet od oporezivanja. Ima ljudi drugih zanimanja koji rade za firme u inostranstvu, ali im ne pada na pamet da izbegavaju porez. Po cemu su oni specificni u odnosu na prime gradjevinsog inzinjera koji sa Limana radi za firmu u Kanadi. Voleo bih da cujem objasnjenje negog od genija iz IT.


  • Sramota!

    15.10.2020 18:00
    A strancima poklanjaju sve!
    IT sektor treba da trazi da, se i njima daji subvencije kakve se daju strancima koji ovde otvaraju fabrike i zaposljavaju ljude. Poklon parcelu, placene doprinose za zaposlene,.. Sve.. Pa da li je normalno da domacim poslodavcima namecu sto troskova a strancima se sve poklanja?
  • Piško

    15.10.2020 17:53
    ...
    "IT sektor" neka raščisti relaciju sa FTN, pa se čujemo oko korupcije za sve dalje.
  • Tja

    15.10.2020 17:35
    Ne mogu da se odlučim da li su oni toliko glupavi ili toliko bezobrazni. Svakako, pucaju sebi u koleno. IT sektor nije ni glup ni nesposoban, svako će se snaći da izbegne. Mene samo interesuje šta su ovi debosi sa vlasti mislili da će postići sa tim nametima? Ako neko zna, kome nameštaju posao? Mislim, mere su im previše retardirane da bi iko normalan mogao reći da je to dobra ideja.
  • NSremac

    15.10.2020 17:30
    A ostali?
    Po tom modelu sve privredne grane treba da budu izuzete iz plaćanja poreza.
    Ne uništavajte poljoprivredu, ne uništavajte zanatstvo...
    Niste ništa posebno dragi IT- jevci. A to što dobro zarađujete je samo još jedan razlog da platite porez.
  • ???

    15.10.2020 17:19
    Ovca
    Gde su komentari???
  • Lepi

    15.10.2020 17:08
    zaobici parazite
    Moraju da se nahrane intelektualno nejaki i lenji koji rade u gradsko-republickom aparatu+ besomucna korupcija kojoj nikad nije dosta. No, ti intelektualno nejak i lenjii su obicno fizicki agresivni i nemoralni. Jedini nacin je da oni koji su pametniji nadju kreativne nacine da zaobidju hranjenje ove parazitske bagre. Ja verujem u te kreativne.
  • Djuka

    15.10.2020 16:56
    Da komsiji crkne krava.
    Ajmo dusebriznici. Objasnite nam kako svi moraju da placaju porez.
  • Mile

    15.10.2020 16:55
    Ma 'ajte molim vas
    Mi ostali ne plaćamo porez na zaradu 46 nego 62%, takodje placamo i pdv, putarinu i sve ostalo i ne kmecimo. Ako vam se ovde ne svidja idite u tu zemlju gde zaradjujete pa tamo nemojte da placate porez! Muka mi je od sitnih muvatora koji misle da su pametni jer nikom nista ne placaju!
  • Inspektor Višekruna

    15.10.2020 16:38
    Smanjite poreze
    pa slobodno hapsite one koji neće da plate!
    Srbija je zemlja u kojoj je skupo raditi, a jeftino posedovati!
    Uvek kad mi neko kaže da je porez na imovinu veliki znam da ne radi ništa! Nisam bez imovine, plaćam i te poreze, ali smešni su u odnosu na sumu koju mi odbijaju od zarade!
  • Rip Kirbi

    15.10.2020 16:37
    Brkate pausalce koji imaju prijavljenu delatnost i one koji primaju novac na svoje privatne devizne racune kao fizicka lica. Ili mozda nije tako?
  • Toma

    15.10.2020 16:34
    Pametnice poltronske
    Jos uvek se nismo digli iz pepela a nama se pojavljuje drzavni cinovnik sa suludom idejom o oporezivanju jedine branse koja uspesno radi. Zar vi stvarno mislite da je mlad i nadprosecno pametan covek toliko naivan da vam dozvoli ovakve nebuloze. Podignite poslove na visok nivo a zatim zavlacite poresku ruku u dzepove a ne ovako kako je neki poslusnik zamislio. Oterace te i ovo malo strucnjaka sto nam je preostalo.
  • ne razumem

    15.10.2020 16:27
    stvarno ne razumem zasto se ne bi platio porez na prihode. to se placa u svakoj zemlji. razlikuje se samo visina poreza.
  • Veterinar

    15.10.2020 16:25
    Ofšore
    Svi da ste registrovali i u Švajcarskoj i lepo ofšor zona bato, a samo doprinose spuštaš u Srbiju. Pa neka političari gledaju. Hvala bogu na internetu.
  • Radnik poreski obvez

    15.10.2020 16:24
    E pa niste crkva, a verovatno ste i 100€ pomoći zdušno prihvatili.
    Naravno da svi treba da plate porez
  • ENIAC

    15.10.2020 16:18
    Dosta više
    Naravno da freelance beleži rast kad ne plaća porez. Sad će ovde da lamentiraju na temu kako plaćaju porez kroz PDV kad kupe nešto u prodavnici. Ima i nas ostalih što znamo šta je kompjuter, plaćamo doprinose i takođe ovde kupujemo svašta, tako da ta teza slobodno može da se zaboravi. Ili niko da ne plaća ili svi redom plaćaju. Pa onda pokažite svoje magične freelance biznis sposobnosti i izazovite opšte divljenje nas zavidnih nesposobnjakovića.
  • Jedan novi zakon

    15.10.2020 16:16
    im tura ruku u dzep
    Mislim da je dovoljno sto placaju porez u obliku PDV-a kada trose pare ovde. Ne vidim poentu placanja lokalnim samoupravama jer one apsolutno nista nisu uradile za njih. Nisu im u stanju ni obezbediti posao, to je neka osnova egzistencije! Frilensing se vrlo lako moze raditi bilo odakle i uglavnom se radi za strane kompanije. Nista srpska drzava i srpska privreda nisu uradile da omoguce tim ljudima normalnu egzistenciju. Nemaju zdravstveno osiguranje, lece se kod privatnika, penziju svejedno nece docekati.
  • Nana

    15.10.2020 16:15
    Pa mi smo ludi...
    Šta to sad znači?!
    Moja firma prijavljuje na punu platu radnike, hajde onda da i ja budem prijavljena na minimalac a razliku u džep. I lekari i svi ostali.
    Ako im ovo zaista prođe ja ću se sa direktorom dogovoriti da me odjavi, a kad dođem do penzije onda me bas briga, posto ću ako dozivim imati 100 godina.
  • Promgramer

    15.10.2020 16:13
    Ajto sektor treba da radi ali svi prihodi da idu u drzavnu kasu a njima da se isplacuje minimalac jel ce tako jedino da pomognu ekonomiju.
  • dugo se cekalo

    15.10.2020 16:11
    Tek se na IT moralo udariti da bi se neko u ovoj drzavi konacno pobunio na besmislene marze, takse, fantomske namete i nepotrebne poreze (ne pricamo o porezu na prihod, to je OK i to svaka drzava na svetu ima i to treba da se placa). Jedna stvar je placati porez, sto opet ponavljam, treba da se plati, a druga stvar gomilu drugih besmislenih nameta, sto bukvalno svako ko je zapocinjao bilo kakav privatni posao zna jer kao poklon pri otvaranju uvek doceka drzava sa svojim taksama. A ove starkelje i drzavni potrcci sto komentarisu - Ako, ako, i treba da placaju jer zaradjuju vise - Vi ste, dame i gospodo i razlog sto ovakva banda opstaje vec DECENIJAMA na vlasti i treba sramota da vas bude zbog toga i nasledja koje ostavljate buducim generacijama.
  • Mile

    15.10.2020 16:05
    Cuvena tema, porez ili ne. Neki kazu placaj, skole bolnice ovo ono, drugi kazu placaj ti skole i bolnice ja svoje pare zaradjujem krvavo i ne dam ih nikome, treci kazu kako ovi oni ne placaju sto bih ja placao... U civilizovanim zemljama je normalno placati porez tako da kod nas samo treba da odlucimo da li cemo prvo postati civilizovana zemlja i onda placati porez ili cemo placati porez sada i nadati se da ce to pozitivno uticati na to da postanemo civilizovana zemlja.
  • Pera

    15.10.2020 16:05
    Mislim da treba da im se priduze i druge grupe. Pokret protiv policije i sudova radi razvoja kriminala. Pokret za subvencionisanje lopova i slicno... Pokret za veca prava lopova...

    Stvarno su smesni. Porezi i jesu visoki za one koji ih placaju jer ove grupe godinama da ne kazem decenijama kradu. Nisu u pitanju samo pojedinci vec i citava preduzeca iz IT sektora se bave ovakvim malverzacijama.
  • Đuki

    15.10.2020 16:04
    Mogu li onda i ostali da ne plaćaju porez? Ili samo mi da ga ne plaćamo?
  • pera

    15.10.2020 16:03
    tu je nase prokletstvo. cutali ste kada su pausalcima uvodili test.
    svi cute sve dok ne dodju po njih, a onda zele solidarnost i razumevanje ostalih.
    danas dolaze po nekog drugog sutra po tebe. nece biti postedjenih osim advokata
  • Rusofil_IQ0

    15.10.2020 16:03
    Zivte u lopovko teroritickoj drzavi, GORE nema ni u africi

    Bolje da sto pre to uvidite i pakujete kofere a ovde nek ostanu bitange, politicari i drzavni placenici
  • Nsadjanin

    15.10.2020 16:02
    Kad su uterivali IT firmama i pausalcima frilenseri se nisu culi vec su trljali ruke.
    Firme i pausalci su bar placali porez.
    Zaista je apsurdno da kao fizicko lice prihodujes, a nista ne placas. Ispada da su svi oni koji su otvorili firme budale.
    Slazem se sa subvencijama koje nisu fer, ali isto tako i frilenseri su nelojalna konkurencija firmama.
  • szzz

    15.10.2020 15:56
    tek ce da bude
    POOOOOBUNAAAAAAA!!!!!
  • miki

    15.10.2020 15:52
    necu ni ja da placam porez
    zbog cega bi frikenseri bili povlasceni u odnosj na sve koji nisu frilenseri, a kojih kma daleeeeeeko vise u ovoj drzavi? Zasto svi mi "ostali" moramo da placamo poreze se ne povunkmo?
    Samo da podsetim da frilenseri zarsdjuju uzasne sume novca koje godinama taloze van drzave i veoma lepo zive ne placajuci poreze drzavi u kojoj zive. Ja sam lekar i necu ni ja da placam porez, ali hocu sve beneficije koje drzava daje? Sta cemo sad?
  • ---

    15.10.2020 15:46
    PETICUJA
    Schneider Electric Novi Sad. Mi mali ljudi u toj kompaniji smo proglaseni za tehnoloski visak! Stajem na stranu velikih, jeste, samo oni treba da zive!!!!! Bravo!!!!!!
  • Guten Morgen

    15.10.2020 15:45
    Ko ne plaća porez pravi prekršaj koji je podložan sankciji.
    Ko je nezadovoljan, neka ode.
    Ali je plata programera 2000evra+ i bilo gde u inostranstvu kao i ovde, a tamo se sa tom lovom ne može živeti lagodno kao u Srbiji.
    Od čega su putevi i ostala infrastruktura uređeni u razvijenim državama? Od poreza.
  • rale

    15.10.2020 15:45
    Uvesti da pojedinci koji primaju uplate do 1000 eur mesecno ne moraju da placaju nikakve poreze i doprinose. Nakon toga simbolicno. To je jedino sto ce spreciti ljude da otvaraju firme i racune po drugim drzavama ili da trguju u digitalnim valutama i tako to.
  • maca

    15.10.2020 15:42
    čerupanje
    Šta je novo?
  • maca

    15.10.2020 15:42
    čerupanje
    Šta je novo?
  • Stanoje

    15.10.2020 15:34
    IT sektor je odradio zapažen posao u propagandi SNS-a. Ovo im je zahvalnost za to.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna