Autor: Nova ekonomija

Info
21.11.2020.
22:23 > 09:42
Broj poreskih prijava za samooporezivanje dupliran je u odnosu na isti mesec prošle godine, pokazuju podaci Poreske uprave.

Komentari 143

  • Glasac

    30.11.2020 10:11
    Izadjite na glasanje!!!
    Freelancer izgleda da vas se ipak tice ko je na vlasti i kako vodi drzavu.

    Osetili ovi IT sektor pa su ga opkolili sa svih strana.

    Izadjite na glasanje i resite problem, ovde ga resiti necemo.
    Ovjasnite vasim porodicama (Roditeljima, babama, dedama, braci, sestrama, zenama) koje pomazete tim novcem od freelance-a da moraju i oni da glasaju i sta su vam ovi uradili, da ste radili da bi postali duznici.

    U parlamentu mora da postoji opozicija da je osnos poslanika 49% SNS ostali 51% svih ostalih, vladu bi mogli da formiraju "svi sotali".

    Izadjite na izbore, dzba sad kukate po drustvenim mrezama, kuklali su i pausalci.
  • Goran

    24.11.2020 20:18
    @dijasporac
    Pa nisi inteligentan cim generalizujes i koristis statistiku i procente u svrhu manipulisanja i ubedjivanja. Taj koledz kvalifikuje njegovu strucnost? Koledz na zapadu samo kvalifikuje platu u kompaniji i to pod uslovom da ima i hoce neko da ga pokriva sa poslom. Znanje je relativan pojam, uvek mozes pronaci u nekome ne znanje i proglasiti ga glupim. Imigranti su izgradili americko naucno drustvo. Koliko je kineza, indijaca po univerzitetima po USA, Kanadi? Nikola Tesla je jedno vreme kopao kanale, sto ga ne kvalifikuje kao manulenog radnika koji nije inteligentan i sposoban. Bele kragne kako ih ti zoves su iskomplexirani zapadnjaci koji su umislili da ih status i diploma smesta u drustveni stalez. Te pretpostavke obicno vrlo brzo spsuste na zemlju kada vide nekog npr. azijata ili iranca da ih presisa i po statusu i po moci. Tada postaju iskomplexirani, kao i nasi koji odu u Kanadu i skontaju da nikada nece biti vlasnici nekretnine i da kredit mora 3 generacije da otplacuje (sto mnogi nece da priznaju), dok jedan kinez, vijetnamac ili indijac iz Azije kupi u roku od mesec dana. Znam ljude u Aziji koji zaradjuju ono sto ti neces za ceo svoj zivot u Kanadi, tako da glupo je govoriti da u Aziji zive freelance-ri koji rade za 1e dnevno. To samo govori koliko imas uske zivotne vidike, ali opet nikad nije kasno da ih otvoris, preporucujem ti da otputujes malo po Aziji, promenices svoje misljenje o njima veoma, mozda ti se i svidi pa ostanes... :)
  • Milivoje

    24.11.2020 18:07
    TehnikeSNSManipulacijeNarodom
    1. Preusmeravanje paznje: Paznju javnosti preusmeravati sa vaznih problema na nevazne. Prezaposliti javnost poplavom nebitnih informacija, da ljudi ne bi razmisljali i stekli osnovna saznanja o razumevanja sveta.
    2. Stvaranje problema: Ta metoda se naziva i "problem-reakcija-resenje". Treba stvoriti problem, da bi deo javnosti reagovao na njega. Na primer: izazvati i prenositi nasilje sa namerom, da javnost lakse prihvati ogranicavanje slobode, ekonomsku krizu ili da bi se opravdalo rusenje socijalne drzave.
    3. Postupnost promena: Da bi javnost pristala na neku neprihvatljivu meru, uvoditi je postepeno "na kasikicu", mesecima i godinama. Promene, koje bi mogle da izazovu otpor, ako bi bile izvedene naglo i u kratkom vremenskom roku, bice sprovedene politikom malih koraka. Svet se tako vremenom menja, a da to ne budi svest o promenama.
    4. Odlaganje: Jos jedan nacin za pripremanje javnosti na nepopularne promene je da ih se najavljuje mnogo ranije, unapred. Ljudi tako ne osete odjednom svu tezinu promena, jer se prethodno privikavaju na samu ideju o promeni. Sem toga i "zajednicka nada u bolju buducnost"olaksava njihovo prihvatanje.va
    5. Upotreba decijeg jezika: Kada se odraslima obraca kao kad se govori deci, postizemo dva korisna ucinka: javnost potiskuje svoju kriticku svest i poruka ima snaznije dejstvo na ljude. Taj sugestivni mehanizam u velikoj meri se koristi i priliko reklamiranja.
  • Milivoje

    24.11.2020 18:07
    TehnikeSNSManipulacijeNarodom
    6. Budjenje emocija: Zloupotreba emocija je klasicna tehnika, koja se koristi u izazivanju kratkog spoja, prilikom razumnog prosudjivanja. Kriticku svest zamenjuju emotivni impuls (bes, strah,...). Upotreba emotivnog registra omogucava pristup nesvesnom, pa je kasnije moguce na tom nivou sprovesti ideje, zelje, brige, bojazni ili prinudu, ili pak izazvati odredjena ponasanja .
    7. Neznanje: Siromasnijim slojevima treba omoguciti pristup mehanizmima razumevanja manipulacije njihovim pristankom. Kvalitet obrazovanja nizih drustvenih slojeva treba da bude sto slabiji ili ispod proseka, da bi razlika izmedju obrazovanja visih i nizih slojeva ostao nepremostiv.
    8. Velicanje gluposti: Javnost treba podsticati u prihvatanju prosecnosti. Potrebno je ubedjivati ljude da je (in, moda) pozeljno biti glup, vulgaran i neuk. Istovremeno treba izazivati otpor prema kulturi i nauci.
    9. Stvranje osecaja krivice: Treba ubediti svakog pojedinca da je samo i iskljucivo on odgovoran za sopstvenu nesrecu, usled oskudnog znanja, ogranicenih sposobnosti ili nedovoljnog truda. Tako nesiguran i potcinjen pojedinac, opterecen osecajem krivice odustace od trazenja pravih uzroka svog polozaja i pobune protiv loseg ekonomskog sistema.
  • Vladimir

    24.11.2020 18:05
    Milosevicevi su uzimali rukama...zuti lopatama...a ovi SNS-ovci bagerom...
  • Krsta

    24.11.2020 18:02
    Primecujem da su botovi poceli i da pisu komentare i hvalospeve na racun lika i dela Velikog Vodje i njegove manipulativne propagande placanja REKETA SNS mafiji, a ne samo da udaraju minuse!
    Nadam se da su im povecana primanja ili bar smanjena partijska davanja, ili bar svez sendvic sa Matijevic smrdusom i uzeglim majonezom...
    Prijatno!!! @Puna usta poštenja
  • dijasporac

    24.11.2020 17:06
    @Milanka
    Pa eto, nisam dorastao poslu freelancera, ne moze biti svako tako inteligentan, obrazovan i uzvisen u odnosu na genijalce u tom poslu. Napolju, valjda mislite na tom trulom Zapadu, su ljudi uglavnom neobrazovani, daleko manje inteligentni i netalentovani u odnosu na srpske freelancere kojima je eto dovoljna i srednja skola da nadskoce nekog ko je diplomirao na Stanfordu ili St.Mairtin's-u recimo.

    Pazi kad na tom trulom Zapadu, recimo u Kanadi 65% stanovnistva ima vise od srednje skole (koledz i univerzitetsku diplomu) a sa srednjom skolom ako nemas zanat tesara, vodovodzije, elektricara ili autolimara mozes raditi samo u prodavnici ili na telefonu u korisnickim uslugama. Te takozvane manuelne poslove uglavnom rade imigranti iz belog sveta, zato i zemlje Zapada "uvoze" toliko imigranata jer domicilno stanovnistvo uglavnom ima obrazovanje i radi poslove "bekih kragni". Freelance posao radi retko ko jer je to ekstremno malo placeno i radi ga jeftina radna snaga iz Azije i Rusije koja je u bescenje oborila cene.

    Kad se srpski freelancer pun samopouzdanja iseli recimo u USA ili UK lupi glavom u zid, zestoko. Prvo ga razbiju troskovi zivota, pa uvidi da mu ono sto je zaradjivao od tog posla nije dovoljno da pokrije ni 25% zivotnih troskova, pa onda ga dokosuri kad mu naplate porez na sve sto je zaradio i onda ukapira da mora da radi neki stalan i ozbiljan posao da bi zaradio za zivot i postane hauzmajstor. I sve manje radi kao freelancer a sve vise kreci stanove. Zivot.
  • Jovan

    24.11.2020 16:48
    Ja platim porez, ti platiš porez, a onda ON od tog poreza pokloni dva miliona nekoj crkvi koja ga drži na vlasti. U isto vreme nema para za škole i bolnice.
  • G pen

    24.11.2020 15:57
    Ne raspravljajte se sa sendvicarem. Jos ce dobiti dva sendvica. Onaj ko smatra da je opravdano ukrasti (smanjiti) nekome penziju i onaj ko opravdava finansiranje naci zajebancije iz PIO fonda i zaskace frilensere a ne lopove i krimanalce iz vlasti i oko nje nema obraza i nikada nije imao uvida u to sta placa. T.j. dobije neto platu Jesam za placanje dazbina ali i nesto za uzvrat. Uvedite kao kod normalnih drzava da cuvamo racune i za to dobijemo neky olaksicu. Bez ovoga je dokaz da je ovo jos jedan nacin PLJACKANJA. A prrpoznao se da je radikalska botina time sto proteruje.
  • Bili Kid

    24.11.2020 15:49
    Ovaj Srpski narod je toliko napacen, slab, ne sposoban da se podigne da mu
    SNS lazi prijaju vise od istine, i dovoljno je da se pojavi vest vlastodrzac kao Vucic a intelektualno zakrzljao, pa da narod poveruje u razne bljuvotine i bajke, jer ovde je narodu ispran mozak po svakom pitanju pa i ovome. Slusamo demagoga Vucica, a sve institucije su nam se srusile, i pred ocima nam se ruse, ni SANU, ni Univerzitet, ni SPC, ni skola, ni novine nisu to sto bi trebalo da budu...Narod koji je imao jednog Svetog Savu koji nam je odredio viziju za vecnost, odredio vam put, pa onda dodju Karadjordje i Milos i naprave drzavu svaki na svoj nacin i onda dodje Vuk i udari temelje kulture i jezika, knjizevnosti, istorije i napravi knjizevni jezik, pretvori se u ovakvo izopaceno i potonulo drustvo. Kad jedan narod izgubi svoj temelj, svoje korene svoj identitet, sta mu ostane? Ne ostane mu nista, ostane mu ovo razulareno, amoralno ponasanje sa prostaklukom primitivizmom sa Farmom i Zadrugom...Sto bi rekao Mesic: "Nije Srbe na vrbe, vec Srbe na Srbe"...e ovo je Srbe na Srbe... laz, otimanje, gramzivost, pohlepa, prostakluk, primitivizam, siledzijstvo, nepotizam...Ovako kako smo krenuli izumrecemo kao narod, i time ce ovi zapadnjaci ostvariti svoje licemerne ciljeve, jer znaju da mi sami ne mozemo
    da se normalizujemo, da smo suvise slabi, korumpirani, jadni, propali da bi se izdigli i sve nas je manje i najstariji smo narod u Evropi. Jel ova zemlja zasluzila da bude gurnuta u ovaj SNS mulj?
  • Freelancer-pausalac

    24.11.2020 15:07
    Nek komsiji crkne krava
    Ovo se sve radi da bi se unistili pojedinci koji
    rade za svoj za sebe da bi kompanije poput Nordeus-a,
    Microsoft-a, Continental-a imale mogucnosti da doniju sto
    kvalitetnije inzenjere za sto manje novca, a da ne govorim
    o tome da primaju subvencije od drzave da zaposljavaju
    ljude koji nikada nisu ni stigli do biroa za zaposljavanje
    jer se bave deficitarnim zanimanjima.

    Kada sam poceo sa freelance-om, raspitivao sam se u poreskoj
    na koji nacin bi trebao da se tretiram, nisu imali objasnjenje.

    Drzava sada trazi da se plati retroaktivno penziono i zdravstveno
    koje nisam imao kada sam radio freelance.
    Sto znaci da kada nisam bio u mogucnosti da privredjujem
    nisam imao primanja, kada sam isao na godisnji nisam imao primanja
    itd. Drzava me je smatrala kao socijalni slucaj, nisam imao zdravstveno.

    Kasnije sam se odlucio da predjem na pausal, ali je drzava i tu izasla u susret
    velikim kompanijama koje subvencionise i od kojih verovatno pojedinci imaju
    finansijske koristi (legalne ili ne vreme ce pokazati).
    Uveli su test samostalnosti koji nisam bio u mogucnosti da
    prodjem jer sam imao samo jednog klijenta.

    Prakticno te drzava tera da budes u sivoj zoni ili da zatvoris.

    Ovakvim odlukama i zakonima, se pravi negativna selekcija, pametni odlaze, a
    manipulativno biracko telo ostaje.
    Od kako su unistili pausal ja licno poznaje desetak ljudi koji su napustili Srbiju

    Mogli bi malo da se ugledamo na Rumune.
  • Fica

    24.11.2020 13:21
    @Puna usta poštenja
    Tiltujes od prezivanja SNS sendvica?
  • Puna usta poštenja

    24.11.2020 11:58
    Drago
    Opet podrazumevaš da fond uvek treba da dotira država iz budžeta. U "normalnim zemljama" na koje se uporno pozivaš toga nema. Ako je lagao za bankrot i štaviše si "100% siguran", pa šta čekaš, zašto ne podneseš tužbu zajedno sa drugima koji misle isto? Čekaš da neko drugi to uradi umesto tebe ili je da Vučić sam protiv sebe podnese?
    Razumem da za tebe važi da upornim laganjem o ustavu i zakonima koji nikada nisi pročitao ta laž postaje istina. Ne, neće. Tako je, norveški fond je velik pa su čak i tamo najavili umanjenje penzije, bili su prošle godine o tome članci u novinama. Penzija nije zagarantovana kategorija, to je tvoja izmišljotina. Isplata iz sredstava penzionog fonda je zagarantovana a ne visina isplate i to sam napisao od čega zavisi samo što si i dalje zaslepljen komunističko-socijalističkim nasleđem u kojem je država-partija "garantovala" za sve zarad socijalnog mira. Avioni, tenkovi, PVO su kupovani iz budžeta a ne iz penzionog fonda, uporno podmećeš istu laž, umesto dotiranja penzionog fonda novcem iz budžeta novac je otišao za nešto drugo, sad da li je to bilo opravdano ili ne daje prostor diskusiji. To sve međutim nikako ne menja činjenicu da ste svi vi koji namerno ne plaćate poreze i namerno izbegavate svoje obaveze dok delite svima lekcije, i to apsurdno o trošenju budžeta koji ne punite, najobičniji lopovi sa punim ustima poštenja i to ću ponavljati zauvek dok se tako licemerno ponašate. Lično vi ste doprineli zasmrđivanju ove zemlje.
  • Drago

    24.11.2020 09:57
    @Puna usta poštenja
    Odakle se isplate? Smanji se rashodna strana rekoh ti, prodaju se drzavni automobili, otkazi u javnim sluzbama, gorivo se uskracuje, prodaju se objekti, ljudi nemaju vise sluzbena vozila... Normalne zemlje znaju da su penzije sveti gral cija je jedina opcija koji jedino pred totalni bankrot (Vucic je lagao za bankrot u to sam 100% siguran) kada i poslednjeg coveka iz drzavne sluzbe otpuste, i kada poslednja sluzbena kola Vlade Srbije prodaju. U Smrdiji to rade tako sto penzije protivzakonito i protivustavno umanje. Zato i jesmo Smrdija, jer ovde nista nije sveto i stabilno, ni stan ni penzija, apsolutno nista. Norveski naftno-penzioni fond je najveci na svetu i ima akcije u svim svetskim kompanijama, cak i u kompanijama za naoruzanje, tamo neces naci opravdanje za protivzakonito umanjenje penzija. Mozes da ides po celoj EU, umanjenje ovde umanjenje onde, to su stvari opasne za finansijsku sigurnost zemlje, kad to neko uradi poverenje je unisteno i zemlja ide prema bankrotu. Penzija je zagarantovana kategorija i taj koji je potpisao tu uredbu treba u zatvor dugogodisnji. S obzirom da ni Dafina ni Jezda koji su pokrali nisu u zatvoru bili ovo ce ostati Smrdija. Otme 10% penzija a onda kupi vojne avione, tenkove, PVO... jel to normalno? Podseca na Dafinu, Jezdu, kupovina oruzija za Arkana, Kapetana Dragana? Jel takvoj zemlji treba placati porez? Da li svaki gradjanin/penzioner tako moze naci razlog da umanji 10% placanje poreza drzavi? Samo kaze: "pred bankrotom sam nemam"
  • marko

    24.11.2020 08:52
    Neupućena 22.11.2020 • 23:28
    Da li neko može da pojasni zašto freelancer ne može da se prijavi kao preduzetnik i da tako plaća porez? Da li bi u tom slučaju imao staž i zdravstveno osiguranje?

    U teoriji može, ali u praksi nema smisla. Ako se prijavi kao preduzetnik, imaće od 40 do 50 hiljada dinara mesečno troškova (porez+doprinosi+knjige+razno) što je za većinu freelancera sve što zarade. Osnivanje preduzetničke radnje ima smisla tek kad mesečni prilivi budu iznad 150 hiljada dinara

    Ja sam isto bio frilenser duži niz godina, naravno čim sam počeo dovoljno da zarađujem postao sam preduzetnik - jednostavno isplati se. A kako sam imao i malo sreće pa sam naleteo na dobar projekat, osnovao sam i DOO pre par godina.

    Mislim da svi frilenseri žele da plate poreze i registruju radnje. Svako ko ima porodicu veoma dobro zna zašto su prihodi "na belo" važni, ali frilenseri su 90% mladi ljudi (da ne kažem klinci) koji imaju veoma niske prihode. Ganjati njih za tu siću je teški blam za poresku, a još veći blam za ekipu u komentarima kojoj bale idu na usta čim nečija krava počne da kašljuca ;)
  • Puna usta poštenja

    24.11.2020 08:03
    Drago
    Kakva greška, gde sam tvrdio da si u bilo kojoj stranci? Naravno da ih je dozvoljeno umanjiti. Penzije se u Srbiji usklađuju zakonom i isplaćuju iz penzionog fonda, kada nema novca u penzionom fondu voljom vlade se država zadužuje i u ovom jednom slučaju voljom iste vlade su bile umanjene. Odakle da se isplati novac ako ga nema? Nije tačno da nigde u svetu toga nema, odakle ti uopšte takva ideja? U svetu su fondovi podložni tržišnom kretanju i države ih ne dopunjuju, svaki od njih pa i naš sredstva investira u investicije malog rizika što ne znači da rizik ne postoji. U ekonomskoj krizi 2008. je više penzionih fondova pretrpelo velike gubitke i nigde nije bilo građanskog rata, pa i prošle godine su Norvežani najavili umanjenje penzija zbog niskih stopa. Pare od penzija su poverene u fond sa ciljem očuvanja vrednosti i ništa više od toga. Ako fond nije poslovao dobro, nema očekivane isplate, osim u državama poput Srbije koja potom dotira fond iz budžeta. Te floskule o zagarantovanoj visini isplate i ti možeš nekom retardu sa memorijom pileta "prodavati".
    Ponovo pitam, zašto niste plaćali poreze ranije, pre odluke o umanjenju penzija? Išli ste kod baba Vange da vam prorekne šta će biti u budućnosti pa proaktivno niste plaćali poreze godinama pre toga? Država su njeni građani, a njeni građani su gomila lopova i secikesa sa punim ustima poštenja i uvek spremnim izgovorima zašto ne poštuju svoje obaveze, od kojih si upravo ti "svetli" primerak. Kakav narod, takva i vlast.
  • Puna usta poštenja

    24.11.2020 07:23
    Bobby
    Tipično za nekog sa punim ustima poštenja - od mene traži kreativnost a on je taj koji uporno ponavlja isto u nedostatku argumenata, bot, podriguša, gazda, podriguša, bot, podriguša, gazda, podriguša. Evo i stoti put da napišem, možda proradi taj jadan jedan preostali neuron u tvojoj glavi zatrovanoj aditivima iz suhomesnatih proizvoda. Porez je i u Srbiji 10%. Doprinosi i zdravstveno osiguranje nisu porez. Ako ti je bolje u Severnoj Makedoniji, idi u Severnu Makedoniju. Nemoj ovde da smrdiš i kršiš namerno zakone dok na sva svoja "prepoštena" usta vičeš kako "ne trošiš resurse zemlje", idi tamo gde ti je bolje. Idi gde god hoćeš, a dok si ovde ima da poštuješ zakone ove zemlje. Predložio bih ti da se upustiš u borbu za promenu zakona, ali da bi to uradio moraš se istaći javno svojim imenom i prezimenom što naravno nećeš uraditi jer si namazan lopov kojem će odmah potom lopovluk izaći na videlo i diskreditovati ga za bilo kakvu političku borbu. Ti si jedini koji ovde konstantno pljuje svakoga sa čijim se mišljenjem ne slažeš, LICEMERU I POLTRONU LOPOVSKI! Imam i dalje velika slova. Stoti put pominjem, STATUS JE REŠEN, ti si lopov i prevarant po aktuelnom zakonu i nevešto izbegavanje tih činjenica ti neće pomoći !!
  • Drago

    23.11.2020 17:03
    @Puna usta poštenja
    Greska ja nisam u bilo kojoj stranci niti bilo ko iz moje porodice. Penzije se umanjuju? Jel ti mene zezas? Koje si ti struke kada govoris ovu glupost? PENZIJE JE DOZVBOLJENO UMANJITI? STRASNO!!!! Pare od penzija su ZARADJENE, to nigde u svetu nesme da se dira (umanjuje), pipne, za takve stvari u svetu imas gradjanski rat na ulicama. razumes? A puniti penzioni fond od poreza je isto kao kad bi banka isplacivala iz depozita. Suludo? Secam se Dafine i Jezde, "para NEMA za isplatu vasih stednih uloga", a ustvari drzava "isisala" novac iz slamarica i finansirala ratne avanture Kapetana Dragana, Seselja i Arkana. Te floskule kako NEMA mozes nekom retardu sa memorijom pileta "prodavati"...
    Upravo je SNS sa tih 10% poslao ljudima poruku time da ne placaju PIO i porez. Poverenje u sistem poreza i PIO je time unisteno. Nije hteo svojoj bagri u JP/JKP da uskrati na rashodnoj strani dnevnice, gorivo, automobile, subvencije... Zato sto je to armija glasaca i podrska SNS mafije. Placanje poreza se postize poverenjem, a ne vikanjem po portalima 021 lopovi lopovi i vredjanjem drugih koji drugacije misle... Nazalost, to takvi kao ti nikada nece razumeti, i onda naravno da nemas nista protiv da se tvoje pare od poreza trose na sendvice i gorivo za raspale SNS autobus eksurzije po Srbiji. Drzava nije samo uzimanje poreza vec i poverenje u sistem...
  • Puna usta poštenja

    23.11.2020 15:41
    Drago
    Penzija se umanjuje ili uvećava prema zakonima, finansijskoj stabilnosti zemlje i njenom budžetu, onom istom kojem vi ne doprinosite. Pare za penzije ne padaju sa neba, ako nema za isplatu zbog malverzacija onda se slažem da odgovorni trebaju ići na sud. Ako nema zbog finansijske krize usled koje je spoljnotrgovinski deficit porastao, onda se ili smanjuje ili se zemlja dalje zadužuje, a to je opet moguće samo ako vlada tako odluči a ne jedan čovek. Tačno je da je vlada jednom penzije umanjila, ista vlada a i one pre nje su se pre toga iz istog razloga zaduživale. Vi međutim porez niste nikada plaćali, ni pod kojom vlasti, ni pre, ni za vreme ni posle tog umanjenja penzija. Vi ste u potpunosti isti lopovi kao oni koji su umanjili penzije, a i vama i njima su puna usta poštenja dok nalazite milion i jedan razlog zašto baš vi ne treba da plaćate ništa dok istovremeno sebično upotrebljavate resurse ove zemlje koje uzimate zdravo za gotovo. E pa tako i oni ne misle da treba da odgovaraju zbog umanjenja penzija, iz istog razloga zbog kojeg vi mislite da ne trebate odgovarati zbog neplaćanja poreza. Iz vas takvih potiče i vlast, nije ova vlast potekla sa Marsa, te smo stoga u večitom vrzinom kolu prevaranata i secikesa kojima su, još jednom - puna usta poštenja.
  • Bobby

    23.11.2020 14:31
    Puna usta poštenja
    Ehhhh saddd...daj malo kreativnosti, valjda i vi botovi imate nesto od skole ? I ne preteruj sa podrigusom, pozlice ti. Evo i treci put da napisem, mozda prorade ta jadna dva neurona u glavi pa shvatis. Republika Severna Makedonija regulisala je status radnika na internetu porez iznosi 10%, Bosna Hercegovina regulisala je status radnika na internetu porez iznosi 10%+5% za zdravstveno osiguranje, status je regulisan i u republici Bugarskoj EU zona...i jos mnogo drugih ukljucujuci i Nemacku od koje zazires, a jedan svez podatak je i Portugal, gde se drugar cudu cudi kako porez moze da bude 58%. Eto primera a i onih iz blizeg okruzenja. Moje drage i postovane kolege i ja medj njima, JESMO oni koji bogate ovu zemlju I JESMO POSTENI I POSTENIM RADOM SMO DOSLI DO SVOJIH ZARADA. Nismo tako jadni da nam treba SNS kartel a i necemo da se klanjamo gazdama, k'o vi na lancu. I sad zelimo da budemo fer i posteno oporezovani. LICEMER I POLTRON si ti jer pljujes postene radnike koji bogate republiku Srbiju. To radis iskljucivo zbog svojih malih sitnih prljavih egoisticnih interesa, jer ni za sta drugo i nisi sposoban. Treci put pominjem zemlje u okruzenju, STATUS JE RESEN Porez je najvise 15% !! Vesto izbegavanje tih cinjenica ti nece pomoci !! :)
  • Drago

    23.11.2020 13:11
    @Usta puna poštenja
    Hahah... obozavam ove sto im je po volji zahvataju tudje stednje i dzepove. Penzija je jedna vrsta stednje kod drzave. Kada neko na vlasti (Vucic, Tadic,...) umanji penziju to znaci da je ugrozio finansijski sistem zemlje i zato mora ici na sud. Tako i lopov udje u tvoju kucu napise ugovor potpise samo on i otima i krade tvoje stvari, zlato i novac. Moze jer ima Ugovor koji je lopov sam sa sobom potpisao. Tvoju stednju u banci moze banka svojim aktom da otme bez saglasnosti tebe kao poverioca? Zvuci poznato Dafiment i Jezdina stednja 90ih? Finansiranje ratova i SPS? Muka mi je da mi o finanisjama pricaju lopuze koje nisu videle sveta i uredjenih zemalja. Porez treba da se placa ali onima koji postuju drzavu, Zakone i Ustav. Kada mafija vlada njoj moze jedino reket da se placa i nista vise.
    Slazem se u jednoj stvari sa tobom kakav je ovaj narod takvu je i vlast dobio i dozvolio.
  • Usta puna poštenja

    23.11.2020 11:40
    Drago
    Ne čudi me da svoj lopovluk pravdate drugim lopovima, to i jeste vaš karakter i zato i tvrdim da ste svi isti i da su vam svima puna usta poštenja. Vi namerno održavate takav sistem i taj lopovski mentalitet iz ličnih, sebičnih interesa, dok vam nisu poreznici zakucali na vrata ćutali ste i pravili se ludi. Recimo i ja znam za više slučaja nerešenih ubistava, to naravno znači i da imam puno pravo da ubijem lično tebe bez ikakve kazne zar ne? Ne može neko mene da kažnjava za ubistvo dok se sva prethodna ubistva ne reše - to je tvoja naivna taktika i zamena teza, i to ti neće uspeti nigde na ovom svetu pa čak ni u Srbiji takvoj kakva je.
    U kojem se to članu Ustava pominje "veličina penzije"? Sve što je ustavom određeno je da se penzijsko osiguranje uređuje zakonom i da se država stara o ekonomskoj sigurnosti penzionera, nikakva veličina penzije. Toliko ste nesposobni da ste odabrali da se protiv uredbe vlade o umanjenju penzija borite na jedini način koji je pogrešan, izmišljanjem odredbi ustava koji niste ni pročitali. Nije ni čudo što nam je ovakva vlast, iz takvog lošeg, neobrazovanog, lopovskog i lažljivog naroda nikada ni neće poteći bolja.
    Niste odgovorili zašto ove poreze niste plaćali ni za vreme prethodne vlasti? Da li je i tada budžet bio njihov "džeparac" ili ste za taj period smislili neki novi razlog samo da ne plaćate svoje obaveze?
  • Alex

    23.11.2020 11:17
    Lupetanja
    U ne znam već koliko komentara sam pročitao otprilike "...treba da im platim a ništa ne dobijam za uzvrat, ni penziono ni zdravstveno...". To su gluposti nestručnih i neobaveštenih. A šta vi mislite šta plaćate kad plaćate porez i doprinose? Pa dabome, plaćate i penziono i zdravstveno i samim tim ste i osiguranici po tom osnovu, može da vam se overi zdravstvena knjižica, kad jednom dođe vreme da idete u penziju, računaće vam se i ove uplate. Stvarno je više dosta te paušalne kuknjave a niko da dođe u poresku i da se raspita šta dobija a šta eventualno gubi!
  • Drago

    23.11.2020 10:22
    @Puna usta poštenja
    Zamena teza je tvoja taktika. Ja sam govorio da je budzet Srbije i PIO fond Vucicev privatni dzeparac koji on po svojoj VOLJI trosi/otima kao da mu je deda ostavio iz Bugojna. On sam krsi zakone ove zemlje i Ustav i tako daje pravo svakom gradjaninu da ne postuje zakone i Ustav. Sta tu nije jasno? Velicina penzije je Ustavna kategorija i kada uzimas moras da menjas Ustav. Zar ne? Ja nisam govorio o sebi i mojim (ne)placanjima poreza, ja kazem da je ovo Privatna drzava jednog coveka kao sto je budzet njegov licni dzeparac. A kada Srpsko drustvo bude htelo da pravi norma drzavu sa uredjenim sistemom, Ustavom i zakonima koji se PRIMENJUJU na SVE u zemlji (a ne selektivno) tada cu podrzati placanje poreza naravno!
  • Puna usta poštenja

    23.11.2020 09:06
    Drago
    O da, to je još jedan motiv koji se ponavlja a koji ste smislili kao univerzalno opravdanje za svoju krađu i lopovluk - dok ne zavlada apsolutna utopija ti nećeš da plaćaš poreze. Niste ih plaćali ni pod Tadićem ni pod bilo kojom vlasti, vlast ove zemlje je upravo vaše ogledalo, svi ste lopovi i prevaranti i isto tako su vam istovremeno svima puna usta poštenja.
  • Puna usta poštenja

    23.11.2020 09:02
    Bobby
    Gde sam to, mizerna, jeftina i samoživa osobo, hvalio bilo koga? Praviš se blesav i za kritiku tvog lopovluka podmećeš "hvaljenje gazde". Niste vi plaćali poreze ni pre dolaska na vlast presvučenih radikala, to nema nikakve veze sa time ko je vlasti već sa vama lično i vašim lopovskim karakterom. Tako je, jesu JAVNI i mogu se proveriti da to što si izneo NIJE ISTINITO, prvo si poredio poreze u SAD potpuno ignorišući da u njima nema zdravstveno niti penzije osim socijalne a onda i da je u Nemačkoj porez 17% a to uopšte nije porez za nemačke državljane i da čim pređeš 450 evra moraš na to da plaćaš dodatnih 20% za penzioni fond iako si stranac. TI JESI SAMOŽIV. Lepo sam napisao da imam i ja velika slova. Ti od svoje zemlje KRADEŠ i punim ustima "poštenja" pravdaš svoj lopovluk da bi svoju sebičnu guzicu natrpao podrigušom i majonezom koje si oteo. Ti i tvoje kolege niste ni na koji način cenjeni niti poštovani, poštovanje je uslovljeno time da si najpre pošten i poštuješ zakone zemlje u kojoj živiš slagao se sa njima ili ne. Naravno lakše je biti nepošten iz sebičnih razloga da sebi namakneš što više dok lažeš kao pas da "ne koristiš resurse zemlje" i dok su ti puna usta poštenja kako baš ti "državi donosiš bogatstvo", pa možeš li biti veći licemer? Samo nastavi sa jeftinim uvredama i da mi pripisuješ "podrigušu" i "gazdu" ako si toliko nesposoban pa je to jedino što možeš smisliti za argument, tužna, sirota i lažljiva osobo.
  • Neupućena

    22.11.2020 23:28
    Da li neko može da pojasni zašto freelancer ne može da se prijavi kao preduzetnik i da tako plaća porez? Da li bi u tom slučaju imao staž i zdravstveno osiguranje?
  • Lizaci Podriguse

    22.11.2020 21:37
    Smrdiji ne trebaju freelanceri njoj trebaju sendvicmasteri da po ceo dan prezivaju sendvice i motaju kablove za 200e mesecno.
  • Bobby

    22.11.2020 21:30
    Puna usta poštenja
    Puna usta poštenja
    Gledaj da sto vise hvalis gazdu svoga, i privatnu drzavu koju on pravi, mozda ti sutra da malo vecu kost. Podaci koje sam izneo su JAVNI i moze ih svako proveriti. Naveo sam jos neke drzave sem Nemacke i PODACI SU PROVERENI, JAVNI I ISTINITI. JA NISAM SAMOZIV. SVOJOJ ZEMLJI DONOSIM BOGATSTVO SVAKOG MESECA. A TEBI STVARNO NISAM KRIV STO MORAS DA SE BRUKAS ZA MALO PODRIGUSE I MAJONEZA. Ja i moje cenjene i postovane kolege ne bezimo od poreza, mi samo hocemo da budemo posteno oporezovani i da kao i svi ostali radnici imamo mogucnost da ostvarimo svoja prava. Od poreza ne bezim. Iako znam da taj novac nece biti upotrebljen za javna dobra vec za ishranu vas na lancu. A da ne zaboravim, najvaznije, status je regulisan i u Makedoniji = 10%, i u Bosni i Hercegovini = 10%+5% za zdravstveno osiguranje. Tuzna i sirota osobo, zasto si toliko mizerna i jeftina.
  • Drago

    22.11.2020 21:30
    @Puna usta poštenja
    Moji roditelji su ceo zivot placali za Kosovo i sta je bilo od toga? Uplacivali 35 godina za PIO i onda dodje Vucic i otme im protivustavno 10%. Placanje dzeparca Vucicu je totalno bolesno kao i tvoj komentar o nekoj fiktivnoj drzavi. Kada ovo drustvo bude zelelo i imalo snage da napravi normalnu drzavu sa uredjenim sistemom tada je normalno i da se placa porez. Ovako se placa reket za dzeparac SNS mafiji. Porediti uredjenu Nemacku sa SNS svinjcem Smrdijom je stvarno glupo i za retarde. Oni Nemci su svoju lekciju sa diktatorom naucili a mi je ponavljamo svakih 20 godina pritom postajuci sve gluplji i gluplji sto se tice drustvenog i drzavnog uredjenja.
  • Uroš

    22.11.2020 20:18
    Živimo u privatnoj Srbiji, jednog čoveka (i njegovog brata), u državi gde je laž sve, od vrha vlasti, do dna, gde se sve svodi na otimanje, prevaru obmanu...
    Šljam, polusvet, banda, talog, ološ, bašibozuk, poganija, žgadija, svetina, bagra, fukara; mediokriteti, pajaci, nikogovići, šibicari, diletanti, hohštapleri, ignoranti.

    Esencija najgoreg što Srbija ima!
  • Smrdijestina

    22.11.2020 20:16
    Kakva sprdacina od placanja REKETA SNS mafiji, rashodnoj strani budzeta i drzave u celini!
  • Puna usta poštenja

    22.11.2020 19:47
    Bobby
    Verujem da nisi beli dinar dao inostranstvu jer nije tvoj dinar toliko beo već je više crn, ali spreman sam da prihvatim da od kada radiš taj posao nisi nikada napustio granice Srbije, nikada nisi išao na letovanje van Srbije ili u turističku ili poslovnu posetu bilo kojoj drugoj zemlji. Znači ti si onaj kojeg viđam po gradu kako levitira u vazduhu dok ide do privatnog lekara, jer si "poštenjačina" koja neće da upotrebljava trotoare i puteve za koje nije platio? Trebao si odmah tako reći, izvinjavam se što sam tvrdio da trošiš resurse zemlje. Upravo si ti LOPOVČINA I MANIPULATOR koji izmišlja i laže kako "ne troši resurse zemlje", da bi MAFIJA ZA KOJU RADIŠ I KOJOJ SE KLANJAŠ imala za svoje sebično dupe kao da ste sami na svetu i ne živite u društvenoj zajednici. Debelo si slagao za Nemačku isto kao što manipulišeš brojevima u SAD i porediš različite stvari, ne samo što je takva vrsta oporezivanja rezervisana za inostrane radnike sa radnom vizom a ne nemačke državljane već i čim pređeš manje od 500 evra mesečno moraš plaćati 20% kompletnog prihoda samo u penzioni fond pored poreza. Ne verujem ni ja da išta od toga tebe interesuje, ti voliš samo sebe i svoje dupe i plan ti je da ne plaćaš ama baš ništa od svojih obaveza jer si sebično, samoživo stvorenje koje je umislilo da pravila za njega ne trebaju da važe. Idi u Nemačku onda ako ti je tamo bolje pa njima nemoj plaćati poreze, dosta je bilo više vas samoživih lopova sa punim ustima poštenja.
  • Dema Gogić

    22.11.2020 19:46
    @Privatnik 100% nisi privatnik, nego botoc i trolcina. Rekoh bi i vise, ali nece koment proci moderaciju. Zelim te svega sto si i ti zelis ovde frilenserima... bahata stoka...
  • gastos

    22.11.2020 18:40
    mali ljudi veliki lopovi
    kao prvo ne razumem zasto frilenser treba da placa porez srbiji na zaradu ako ga placa stranac, po meni jedina razlika izmedju mene i frilensera koji radi u srbiji za strance je u tome sto je priroda mog posla takva da ja moram fizicki da budem prisutan na bausteli u becu da bi zaradio dnevnicu, kao drugo drzava bi trebala da bude srecna sto ce on trositi taj zaradjeni novac u srbiji i samim tim ce placati pdv akcize i druge namete koji pune drzavnu kasu za razliku od mene koji vecinu novca potrosim u austriji i zato ne treba da im zavlaci ruku u dzep i tera ih da premestaju i potrosnju u drugu drzavu, ne znam koliko tacno novca u kesu imate pravo da unesete u srbiju bez ikakvih ogranicenja ali bar jedno 5-10 hiljada evra, ja da sam na njihovom mestu otvrio bi nerezidentski racun i bilo kojoj drugoj drzavi u okruzenju, i svakog prvog lepo kad je plata sednem u auto i odem do npr. osjeka podignem lovu na bankomatu i pa pa lopovi.
  • Obican gradjanin

    22.11.2020 18:30
    Sve se oporezuje
    Ako ce frilenser sa 200-300 dolara primanja da plati 60% drzavi od toga, onda ja glasam da se udari porez na svaki sendvic!
  • Privatnik

    22.11.2020 18:03
    @Misko
    O sada sam i u JKP, i to ni manje ni više nego nedeljom pre podne? Menjam izgleda poziciju svaki dan kako već vama odgovara. Svaka čast!
    @Gaga
    Jedino obećanje sam dao ovde tebi da ću svoj glas poveriti onima koji će vas dovesti u red bez izuzetka, a za to možeš zahvaliti samo sebi i svom poganom jeziku. Samo tako nastavi.
    @FreelanceIvy
    Sendvičaru, vi ste krivi za neispunjavanje vaših obaveza, nikada i nigde vas niko nije krivio ni za šta drugo samo što volite da se pravite blesavi, menjate teze i banalizujete svaku diskusiju. Idi žali se i ti američkoj ambasadi da vas diktator tera da platite porez, siguran sam da je za njih nečuveno da građani plaćaju poreze.
    @Trt
    Samo napred, glasaj za koga želiš, to je između ostalog tekovina demokratije, pa ćemo videti koga ima više i ko će propištati.
  • Bobby

    22.11.2020 18:00
    Puna usta poštenja
    Svaki dinar koji zaradim potrosim u Srbiji, od kad radim ovaj posao beli dinar nisam dao inostranstvu. Ne koristim resurse zemlje imam privatno zdravstveno osiguranje. LOPOVCINA I MANIPULATOR si ti i tebi slicni, koji se zalazu za placanje drakonskih poreza, da bi MAFIJA ZA KOJU RADIS I KOJOJ SE KLANJAS imala da vas nahrani sendvicima i dala vam po iljadarku, jer jadni sem kuckanja "hate" komentara ni za sta drugo niste ni sposobni. A sto se tice evro zone i freelance poreza tice,evo citaj: CESKA =13.2% sa ukljucenim zdravstvenim osiguranjem, Kipar, Maltaaa ejjj Malta = 5%, Nemacka = od 7% do 17.5... !!!!! I jos mnogo drugih. samo ne verujem da ista od ovoga tebe interesuje, jer ti nisi ovde jer volis svoju zemlju i svoj narod, vec po direktivi onih koji zele da uniste i zemlju i mladost Srbije.
  • Trt

    22.11.2020 17:41
    @Privatnik

    Bogami ću i ja glasati za svaku opciju koja privatnicima poput tebe još jače i pohlepnije sedne za vrat. Mnogo ste se nešto usku*čili, treba vas cediti dok ne propištite.
  • FreelanceIvy

    22.11.2020 17:40
    @Privatnik
    Sendvicaru, jesmo mi krivi sto je tebi lose. Sto se nisi bunio za subvencije stranim kompanijama, idi zali se burazeru i Vucicu da ti da neke subvencije jer si Srbin a ne nekim stranim motacima kablova sa radnicima u pelenama.
  • Gaga

    22.11.2020 17:37
    @Privatnik
    Zar nisi obecao Princu od Bugojna i njegovoj sekti da ces glasati i dovesti minimum jos 10 glasova? Tako to obicno ide.
  • Misko

    22.11.2020 17:35
    @Privatnik
    Hahah... kako da ne ti si privatnik u JP/JKP-u za SNS botovanje prepodne u vreme dok drugi moraju da rade u pelenama. Svaka cast!
  • ivan

    22.11.2020 17:31
    mora se jesti
    Botovi moraju da jedu. Neko to mora da plati.

    Ko ce da plati?

    Oni koji sami zaradjuju, kojima drzava nista nije dala. Koji se oznoje za 300 eur.

    Kome da plate?
    Onima koji pljuju druge, koji su prodali veru za veceru, koji su nesposobni i a vrh karijere im je uhlebljenje u nekoj drzavnoj firmi.
  • Puna usta poštenja

    22.11.2020 15:14
    @Bobby
    Laž i manipulacija je upravo sve što ste vi rekli. Nije tačno da je procenat poreza i doprinosa u Americi i EU daleko manji u Srbiji, u više zemalja EU je čak i veći. Mogućnost zarade i njenu visinu niko nije ni pominjao i to sa procentima nema nikakve veze. Al' šta vredi i meni da se raspravljam sa vama, kad vi radite za sendvič i 'iljadarku, vi BOTČINE svakog meseca otimate od naroda od radnika od svih koji nešto vrede i koji su POŠTENI kada plaćaju svoje obaveze dok se vi pravite pametni i ne plaćate NIŠTA a koristite resurse ove zemlje!!! TI JESI LOPOV !! Tebi ne treba sendvič ni 'iljadarka jer si ih sam UKRAO I PRISVOJIO !!! Vidiš kako imam i ja i velika slova i uzvičnike? Lepo je zato kako si se "upecao", znaš da izbegavaš svoje obaveze ali su ti zato puna usta poštenja dok drugima deliš lekcije.
  • Privatnik

    22.11.2020 14:49
    Gaga jede ko zna čije sendviče sa ko zna čijom podrigušom? Zanimljivo. Počeli neki da dele sendviče frilens sektoru da bi botovali ovde o neplaćanju poreza. Ti si ili prespavao 30 godina mahanja nogama pa sad pametuješ napamet, ili si žešće retardiran. Šta god da je od ta dva, za tebe i nije ništa bolje od puste livade, bez kanalizacije i pijaće vode koju nisi ni platio, da na njoj smrdiš kao frilens glupavo goveče.
    Sada i ovde čvrsto obećavam da ću glasati za svaku političku opciju koja se bude zalagala da vas uvede u red bez izuzetka, kada ste već ovakva govna kakvim pokazujete svojim uvredljivim komentarima onda sa vama i treba postupati kao sa govnima. Sada idi i mami svojoj koja te je tako lepo vaspitala reci da je goveče, ološu smrdljivi.
  • Boba NS

    22.11.2020 14:07
    piorezi i sve ostalo
    Prhodi koji dolaze iz inostransva za ove ljude se moraju racunati kao bruto prihod a ne neto kako ga sada racuna PU. Znaci ti ljudi od tih prihoda pokrivaju troskove rada kao i sva ostala preduzeca. Nabavka sredstava za rad, placanje poslovnog prostora ( to sto rade od kuce nema nikakve veze ), placanje goriva, telefona, telfonoiranja. Njam brzog interneta. Kad se odbiju ti troskove porez se placa na ono sto ostane.
    Ne, nego ce da se placaju porezi i doprinosi na bruto prihod, pa to nema nigde.
  • Ivan

    22.11.2020 13:50
    Doprinosi
    Zanima me ako jedan mesec imam uplatu od 10Eur i prijavim poreskoj, platim doprinose za pio 2 eura, zdravstveno 1 eur i porez na dohodak 2 eur da li taj mesec imam pravo na zdravstvenu knjižicu i koliki staž mogu da upišem?
  • Ivke

    22.11.2020 11:58
    Cvrc
    Sad su na red došli frilenseri, zato što kad ova vlast ne može da ućari nešto onda krene da uništava, znaju da neće još dugo biti na vlasti pa bi da dohvate sve što mogu a sada i nema više odakle, kasica presušila a armija botova bi htela sendvič, e pa nema više.
  • Bobby

    22.11.2020 11:33
    @Puna usta poštenja
    Laz je sve sto ste rekli, procenat poreza i doprinosa u Americi i EU je daleko manji nego u Srbiji a mogucnost zarade i sama zarada daleko veca. Al' sta vredi meni da se raspravljam sa vama, kad vi radite za sendvic i 'iljadarku. I to vam placa ovaj narod. 45000 politicki izabranih funkcionera i vi BOTCINE svakog meseca otimate od naroda od radnika od svih koji nesto vrede. Stace vam narod za vrat !!! KRIMINALCI I BANDO !!! JA FREELANCER JA SVOJIM RADOM BOGATIM OVU DRZAVU !! JA NISAM LOPOV. Meni ne treba ni sendvic ni 'iljadarka !!!
  • G pen

    22.11.2020 11:31
    Frilenseri ce placati vise poreza od ovih botova. Ljubomorni su na frilensere zato sto nisu zemare, botovi, uvlakaci, clanovi, vezarosi... a najvise zato sto znaju da nesto da rade jer kome u svetu trebaju ovi ,,menadzeri'', sefcici, prevaranti, lopovi, ktiminalci, pa cak i ekonomisti, pravnici...sve nabedjeni da su nesto a u stvarno svetu su NEPOTREBNI. E zato su ljubomorni i mogu opstati samo u ovom mulju od drzave sto su stvorili. A znate koje zivotinje uzivaju u blatu.
  • Bobby

    22.11.2020 11:01
    Za Privatnika-a
    @Privatnik
    Mi nismo lopovi, nego radnici preko interneta, zelimo da nas drzava oporeze posteno. Kao recimo u Americi gde su porezi i doprinosi oko 20% ili Makedoniji gde je porez 10% ili Bosni i Hercegovini gde je porez takodje 10%. To sto ti placas neke ogromne poreze i prihvatio si da te kriminalci gaze nije nasa krivica. Sirom sveta IT industrija se pomaze od strane drzave i gleda se da se rastereti nameta, sem u Srbiji. Zemlji gde ce neki "PRIVATNIK" radije da stane uz kriminalce i opresore naroda nego uz sam narod. Uz mlade ljude koji se bave ovim poslom iskljucivo zbog toga sto drzava nije u stanju da pokrene privredu i omoguci im zaposlenje u skladu sa njihovom strucnom spremom. Potrudi se jos vise da pljujes mlade ljude, potrudi se da se uclanis u stranku mozda te neki buraz iz parlamenta pomazi po glavi, pa dobijes i neku subvenciju !!
  • @Kiza

    22.11.2020 10:14
    Respekt za frilensera koji je ziveo ko bubreg u loju godinama radeci na crno bez ikakvih troskova koje ostatak sveta ima, i sad kaze "jbg, bilo je lepo dok je trajalo, jasno da nije moglo zauvek, i ovo je dobro".
    Bljak za frilensera koji se upljuje da nam objasni da je njegov rad na crno bio koristan za sve nas i od opsteg dobra za drustvenu zajednicu. Zadrzi malo dostojanstva i ne vredjaj nam inteligenciju.
  • Stole

    22.11.2020 09:13
    Botovi
    Naprednjačka armija plaćena od poreskih obveznika da štancuje komentare i dislajkove. Inače, kažete niko se nije iselio kad je odrezan porez paušalcima. Bome jeste. Setite se u martu koliko je gastarbajtera bilo preko!
  • Privatnik

    22.11.2020 08:00
    @Misko
    Molim vas izvinite, nisam bio upoznat da sam morao prvo od vas tražiti dozvolu da subotom pišem komentar kako ne bih izgubio status privatnika, naivno sam verovao da imam takvo pravo kao i svi drugi, sreća moja da vi niste "nemoralni, pokvareni i bezobrazni". I šta ću sada, mogu li i ja da pređem u frilensere, da radim i zarađujem kao i do sada a ne plaćam nikakve poreze? I mi radimo za inostrane kupce i novac koji zaradimo je svež priliv u zemlju, valjda je onda dovoljno da plaćamo samo PDV na hleb i mleko u radnji a policiju, vatrogasce, zdravstvo, prosvetu i ostalo što upotrebljavamo neka nam finansira neko drugi? Hoćemo li dati takve privilegije i ostalim izvoznicima? Uvedimo sistem gde porez plaćaju samo ti često pominjani frizeri ako jedna država može tako da se izdržava, nije važno što skoro nijedna država u svetu to ne može, mi ionako verujemo da smo najpametniji na svetu?
    Naprotiv, dokle god je baš takvih kao vi, sitnih lopova i prevaranata uvek spremnih da opravdaju sopstveni i tuđi lopovluk drugim lopovima i prevarantima koje ne opravdavaju, neće ovde biti nikada bolje i nikada se nećemo izbaviti iz tog lošeg, prevarantskog mentaliteta. Veliki lopovi opstaju zahvaljujući vama lično i svaki i do jednog od njih može navesti svaki i do jednog od vaših razloga zašto oni više doprinose privredi zemlje. Vama upravo odgovara da država bude nesređena i takvo stanje održavate iz ličnih, sebičnih interesa dok apsurdno istovremeno kritikujete tu istu nesređenost.
  • Kiza

    22.11.2020 02:17
    Za vas koji vrištite
    1. Ono što su frilenseri unosili, je čist kapital od kojeg je cela zajednica imala korist. To nije postojeći novac koji se vrteo u državi, već svež kapital koji održava ovu zemlju i inflaciju. Sad kad taj kapital nestane, svi vi što likujete, osetićete to na svojoj koži, što kroz povećanje cena, što kroz inflaciju, kroz zaduživanje države, itd. Smejući se njima, vi se smejete sami sopstvenoj gluposti i neupućenosti u to kako ekonomija funkcioniše.

    2. Stvarno vam je žao što do sada nisu plaćali nesposobne parazite na državnoj sisi, plagijatore, već je taj novac podeljen među građanima Srbije, od prodavca na pijaci i u pekari, do proizvođača nameštaja i turističkih agencija? Oni su heroji, za vas moralne pigmeje. Čak i nesvesni postojanja tog zakona, nisu davali novac u ruke za puteve koji se pre otvaranja raspadaju, zdravstvo koje je u kolapsu, gondole, rasvete, jelke od 80.000 evra, i fontane, otimanje od penzionera, dok decu lečimo SMS-ovima.

    3. Kao legalisti, morate znati da je otpis poreza isto tako legalna mera, uvedena u zakon. Što se bunite? Više para za vas.

    4. Jel bi vi uplaćivali PIO a da vam ne teče staž, i da bacate pare u vetar?

    5. Jel bi uplaćivali zdravstveno, a da ne možete da overite knjižicu, i da morate da idete kod privatnika? Jer eto, ta dva su po zakonu, dragi legalisti.

    Legalisti su najgluplji soj ljudi. Nacisti su isto bili legalisti i postupali po zakonu, samo da vas podsetim. Ako ne umete moral da odvojite od zakona, onda ste kao ljudi nule.
  • B

    22.11.2020 00:28
    Ocekivano
    PU trazi zrtve medju svima koji imaju priliv iz inostranstva na racunu. Svi koji ne salju kes autobusima su im na nisanu.
    Najsmesniji su mi ovi "privatnici" koji vicu da se mora platiti porez. Placate mito da vas ostave na miru, imate veze u vlasti, eto kako opstaje privatnik u Srbiji. Izvinite sto jos ima ljudi sa malo casti i morala koji ne zele da finansiraju gigantski javni sektor i politicke kampanje, koji nece da finansiraju SPC, novogodisnju rasvetu u julu, spomenike do nebesa, jarbole, zicare, drzavne "privatne" medije, UDB, policije i milicije raznih vrsta, vojne igre, igrice i VBA. Ima jos ljudi koji znaju da je sistem sa 63% linearnog poreza na dohodak osudjen na propast. Politicari ce pobeci sa svojim milionima, ali su ljudi u Srbiji krivi jer biraju najgore i vise vode racuna o zdravlju komsijine krave nego o svom poslu...
  • Milenko

    21.11.2020 23:39
    Ko je platio porez?
    Sve ovo vreme se spominju neki ljudi koji su uredno plaćali poreze a niko da se seti da nam objasni ko su ti ljudi? Da li su to frilenseri, neki naučni saradnici na nekim visokotehnološkim institucijama u inostranstvu, neki vajari ili, možda novinari? Koja je struktura tih ljudi? Možda su to neki slikari? Oni su jedini mogli da budu definisani zakonom i uredno zavedeni sve ovo vreme. Za frilensere nije nikada postojala šifra delatnosti.
  • Roki

    21.11.2020 23:31
    Kad ima volje put se nađe
    Bez brige frilenseri, potpisan je mini šengen, a Makedonija uvodi 0% porez za frilensere, samo prijavite prebivalište tamo i problem rešen.
  • Milivoje

    21.11.2020 23:29
    Pakosnima
    A vi ste baš na svaki zaradjeni dinar platili porez i pripadajuće doprinose? Nikada niste podučili neko dete kod kuće, plaćali gorivo na račun firme, platili komšiji moleru ili električaru sve doprinose zato što vam je učinio uslugu ( u Srbiji je to na pola na teret poslodavca, pola na teret radnika)? Nikada niste prodali stari televizor, makar skupljačima otpada? Nikada niste dali radnicima minimalac a na ostatak novca platili samo porez na dobit? Koliko radnika u ovoj zemlji još uvek prima platu u koverti? Baš svako od vas ovde je neki preduzetnik? Nema ni jednog koji sedi na narodnoj grbači, u državnom preduzeću? Baš svi ste taj svoj novac zaradili i baš na sve ste platili i poreze i doprinose?
    Ne budite smešni.
  • Mike

    21.11.2020 23:06
    Milermont@yahoo.com
    Problem oko freelencera je što je velika većina protiv sns i radikala... Kad budu malo počeli da čitaju Šešelja i budu za veliku Srbiju.. Možda vodja popusti...
  • Mile

    21.11.2020 23:03
    @ e
    Ako je vama dosadno ono u cemu drugi uzivaju, mozda je to do vase nesposobnosti da razumete lepotu stvaranja. A to se vidi i u vasem ubedjenju da se tamo neki frilenseri bune jer ne zele da imaju obaveze kao i drugi.
    Prevideli ste cinjenicu da su frilenserima propisani mnogo veci nameti nego bilo kom drugom u ovoj zemlji. Obaveze postoje, ali ne i prava. U tome je problem. Mozda to premasuje vase mogucnosti, ali bar pokusajte da razumete.
  • Milanka

    21.11.2020 22:59
    @MomciloNS
    Zasto bi neko u Nemackoj izjavio da ne zeli da plati porez? Znate li vi je Nemacka raj za startapove i kolika je zarada onih koji tamo rade? A obrazovani ljudi se uvek i svuda traze i cene. Tamo nije problem platiti sve doprinose jer za uzvrat svako dobije brutalno dobar sistem i obezbedjeno lecenje o trosku drzave. I ako daju drzavi pola, jos uvek im ostane prilicno lepa suma za zivot, 5-10 puta veca od srpskih plata. A tamo su cene hrane iste kao kod nas, a oprema za rad cak i jeftinija. Zasto neko ne bi otisao tamo gde je trazen kad ga drzava ne zeli ovde?
  • Milanka

    21.11.2020 22:52
    @Dijasporac
    Ovde niko do sada nije pretio, ali ce mnogi da odu. Da ste dorasli poslu frilensera, shvatili bi ste koliko malo napolju ima ljudi koji su sposobni nas posao da obavljaju. Znali biste da se u EU retki obrazuju jer i sa srednjom skolom mogu pristojno da zive. Kad biste mogli to da shvatite, razumeli biste da vecinu frilensera angazuju da nauce nesto od njih.
  • Petra

    21.11.2020 22:52
    Podrzimo frilensere
    Frilenseri unose devize u drzavu i trose ovde, sto pogoduje ekonomiji Srbije. Niko.nije frilenser jer nece da radi, vec jer ne moze naci posao. Ovi ljudi su krem srpskog drustva, obrazivani, vredni i sposobni.
  • Frilenser

    21.11.2020 22:51
    Sramota!
    Najstrasnije od svega je sto frilenseri u Zakonu o radu ne postoje, ali ih u Zakonu o oporezivanju ne samo ima, vec se tretiraju kao neki multimilioneri i tajkuni. 46% za poreze i doprinose na SVAKU pojedinacnu uplatu + NEMA minimalnog neoporezivog dela! Ja kad zaradim 100e, treba da otrcim drzavi da udelim 46 - i da pritom NEMAM radni staz, bolovanje... Sa uracunatim kamatama, ljudi bi morali da plate i do 80% svega sto su zaradili u proteklih 5 godina. Sta to znaci u prevodu? Izvrsitelji, zaplena imovine, zatvori i porast broja samoubistava.
    Ali nema veze sto je moja krava crkla, vazno da ce i komsijina uskoro.
  • e

    21.11.2020 22:31
    Jedva cekam da im nalepe poreze i doprinose, posebno it-jevcima medju njima, iste kao svima drugima. Dosta bre vise, u celom svetu to jedno obicno zanimanje, sasvim prosecno, cak je predmet zezanja na racun toga sto je dosadno, samo kod nas neka umisljena elita 21. veka.
  • Trt

    21.11.2020 21:41
    @dijasporac

    Posebno su ludi za stručnjacima poput tebe koji se kao razumeju u sve i svašta i glumataju da su gazde, zato je tebi i lakše da na internetu glumiš da si napolju uspeo.
  • Cox

    21.11.2020 20:33
    Za dijasporca
    Retko glup i zlonameran komentar. Dok frilenceri sada vrište (kako ti kažeš), ti verovatno onanišeš. Bolesno!
  • Gaga

    21.11.2020 20:16
    @Privatnik
    Privatnik jede SNS sendvice sa Matijevic podrigusom? Zanimljivo. Vucic poceo da deli sendvice sa uzeglim majonezom i privatnom sekoru da bi botovali ovde o placanju poreza freelance-rima. Ti si ili prespavao 30 godina mahanja s tri prsta pa sad pametujes napamet, ili si zesce retardiran. Sta god da je od ta dva, za tebe i nije nista bolje od puste livade, bez kanalizacije i pijace vode, da na njoj smrdis kao DOO glupavo govece.
  • Misko

    21.11.2020 20:09
    @Privatnik
    Prvo ja nisam freelancer. Drugo, ti nisi privatnik jer imas vremena ovde da pises komentare i bavis se sa freelancer-ima. Trece, tvoje misljenje da nekome drugome bude gore a ti da udobno sedis u svojoj stolici je nemoralno, pokvareno i bezobrazno. Dokle god je takvih kao ti ova banda radikalksa ce vladati jos 100 godina i 100 godina unistavati. Uostalom i da jesi privatnik, veoma mi je poznato kakav je privatan sektor u Srbiji, koliko je dorastao u poslovanju.
  • Ti platiš

    21.11.2020 19:19
    Oni odluče šta sa tim
    Da će još jednom donirati SPC, i to za uređenje platoa ispred Hrama, odlučeno je pre dva dana na sednici Vlade Srbije. Kako je navedeno u Rešenju o upotrebi sredstava tekuće budžetske rezerve, za Crkvu će u te svrhe biti izdvojeno 230.306.000 miliona dinara ili oko dva miliona evra, piše Nova.rs, danas.
    Pa sad verovali ili ne, želeli da se novac prikupljen od vašeg poreza usmeri u nešto preko potrebno ili ne, to nije vaše. Vaše je da platite porez.
    I ne, ovim ne zagovaram izbegavanje poreskih i drugih obaveza, nego nešto mislim pa valjda se i mi građani i poreski obveznici nešto pitamo.
  • porf

    21.11.2020 19:07
    Iskrena podrska za frilensere
    Moja najiskrenija podrska za frilensere. Sama nisam frilenser, ali mnogi prijatelji jesu. To su sve do jednog pametni, posteni, vredni i sposobni ljudi, koji svaki dan grebu dok im nokti ne otpadnu, da bi si svaki dan nasli angazman i zaradili za sebe i porodicu. To su pametna deca za koje nije bilo mesta i posla u njihovoj rodjenoj zemlji. Oni su ipak izabirali da kopaju i grebu, umesto da beze prvim vozom u inostranstvo. Najmanje sto treba da uradimo za njih jeste da im omogucimo da rade u normalnim i regulisanim uslovima koji su prilagodjeni njihovoj specificnoj situaciji.

    Prestanimo da ih uporedjujemo sa frizerkama i pekarima jer su uslovi njihovog rada u potpunosti drugaciji, a nasi zakoni su losi i oslikavaju vreme od pre 70 godina. Ceo svet se trudi da privoli frilensere i digitalne nomade sebi, i to ne bez razloga. Rad na internetu je buducnost a mi cak i svoje mlade ljude teramo napolje, umesto da se trudimo da postanemo centar za ovakvu vrstu poslova. A mi svi ostali treba da gledamo malo dugorocnije, a ne samo da likujemo nad ljudima i svoje frustracije i bes usmeravamo na njih umesto na vlast i drzavu koji nas sve zajedno potlacuju. Budimo slozni, ljudi dragi
  • Privatnik

    21.11.2020 18:52
    @Misko
    Vrlo dobro, izvolite onda poslušati svoj sopstveni savet. Kukate kako vam nije dobro, izvolite idite negde u svet pa tamo frilensujte i izbegavajte plaćanje poreza. Ne razumem vaše kukanje. Vaše frilensovanje vaša stvar, kada ne ide dobro jer više ne možete da varate državu ključ u bravo i ćao.
    @Ona jedna
    Ne umete draga gospođo ni vi da čitate već samo da naturate svoje. Procenite i vi gospođo rizik vašeg poslovanja, svako poslovanje nosi sa sobom rizik. Rizikovali ste i poslovanje zasnovali na neoplaćanju svojih obaveza, sada toga više nema pa onda "zapalite" više odavde, šta čekate? Da li vam treba pomoć, da vam ja platim troškove selidbe? Evo zalažem se da vam država oprosti deo dugovanja na ime poreza umesto vaših troškova selidbe, da li je to dovoljno ili tražite još?
  • Владимир

    21.11.2020 18:15
    Наравно да није у реду да се порез наплаћује ретроактивно јер они који су порез покушали да плате су добили податак од Пореске да они тај порез не обрађују, тако да је пропуст државе што закон није примењиван од 2003. и за то не могу бити кажњени фриленсери.
  • Mile

    21.11.2020 17:51
    @Miljan1
    Progresivno oporezivanje moze doci jedino narodnom revolucijom i totalnim unistavanjem postojeceg sistema koji imamo u Srbiji, jer ce njegovo donosenje i primenu braniti politicari Vucic, Jeremic, Djilas, Dacic... i oligarsi iz kluba Privrednik. To nece biti lako niti se moze tek tako doneti u Srbiji.
  • Zlatko

    21.11.2020 17:16
    Za par godina nece biti ni 10 hiljada freelensera, jer se vecini prosto nece isplatiti, ali ce zato biti novih kineskih fabrika guma i motacnica kablova koje treba nekako popuniti jeftinom radnom snagom, a za cija radna mesta ce drzava dotirati milione evra.
  • Ona jedna

    21.11.2020 16:38
    @Privatnik
    Pošto ne umete da čitate, a imate doo procenite rizik vaseg poslovanja. Nigde i ponavljam, NIGDE nisam ni nagovestila protivljenje placanju poreza. To ste nazalost umislili.

    E da, radila sam i ja ranije za doo, nesto na crno, pa na polucrno. Bez mokrog cvora i prostora za sedenje, bez prostora za ostavljanje svojih stvari. Radila sam 10 sati nedeljno duže od placenog i od maksimuma. Nije mi bila dodatno placenja nocna smena. Rad praznicima takodje. Stajala sam 10 sati na nogama bez pauze.

    A onda sam i ja postala “privatnik”. Tj preduzetnik. Jer mi se smučilo da bacam novac u vatru, čuj mene u vučićeva usta, u vartu mislim.
    Zapravo kad bolje razmislim i dalje je isto. Samo na papiru drugačije piše.

    I vama je tako, samo vi ne vidite. A to je vaš problem. A kad ga uvidite nece biti nikog da stane vama u odbranu prava. Jer cemo svi da zapalimo odavde.
  • Bata Kupertinovic

    21.11.2020 16:00
    Poreska matematika
    Ovako, ja sam frilenser i zaradio sam 1000 dolara preko platforme na internetu za mesec dana. 10 poslića po 100 dolara. Da bih poslovao u Srbiji treba za svaku zaradu da platim porez. Ok od 100 dolara platforma uzme 20% i 80 dolara pošaljem na račun u banku sa naloga to košta 30 dolara. Stigne mi 49 dolara u evrima na račun jer se desi konverzija i duga konverzija u dinare da bih sa dinarskog platio porez od tih 49 dolara u dinarskoj protivrednosti. Od 100 dolara oduzmen norminarnih 20% i izračunam 55.5% kolko treba da platim državi to je 44.4 dolara od 80 dolara. Meni ostane 4.6 dolara čiste zarade od jednog poslića. Znači ukupno imam 10 puta toliko. Od 1000 dolara svega 46 dolara mi ostane. Eto sada slobodno bilo koji zaposleni i preduzetnik u Srbiji može slobodno da kaže da tako plaća svoj ceh državi i da je to i čisto i pošteno baš. Jel tako. To je super. Naravno i pritom nemamo nikakva prava u ovoj zemlji.
  • Frielnserka

    21.11.2020 15:56
    Jeste student sa 200 eur primanja može komotno da otvori DOO jel? Iz svoje sobe iz doma xD
    Mogao bi pausal da otvori, međutim pošto radi za jednog klijenta pada test samostalnosti tako da to otpada.
    Dakle ostaje mu da, da pola od toga državi, za porez pio i zdravstvo koje ni ne može da ostvari.
    Ako neće, preti mu da mu stigne 5,10,15 hiljada eura zaostalih poreza, kamate i kazni koje će imati 15 dana da plati.

    Ako vi preduzetnici mislite da je ovo ok, i da je izvoljevanje i da nemamo pravo da se bunimo onda ok

    Samo želimo da nas zakon prepozna, i da ne kažnjava nas što takav zakon do sada nije postojao eto toliko
  • Miljan1

    21.11.2020 15:45
    Ocigledno je da komunisticki mentalitet i dalje uspesno opstaje na ovim prostorima.
    Ova gospoda sto vice na sva usta ,,porez mora da se plati'' prvo da nauce nekoliko stvari:
    Prvo, Frilenseri ne rade u Srbiji nego u inostranstvu i unose nov kapital u zemlju, samim tim porediti ih sa ostalim preduzetnicima koji vrte isti novac na domacem trzistu je besmisleno. Ovim zakonima o porezima i doprinosima ti ljudi moraju sad da placaju duple poreze. Svako ko ima bar malo logike u glavi zna da se porez placa tamo gde je zarada ostvarena u suprotnom gastarbajteri, radnici iz Katara, Emirata i kruzera bi isto placali dupli porez. Izvoznici robe npr imaju pravo da zahtevaju povracaj poreza od drzave.
    Pitanje je zasto Srbija i dalje nema Sporazum o izbegavanju dvostrukog oporezivanja sa SAD kao sto ima sa drugim zemljama.
    Drugo, ovde imamo socijalisticki zakon o porezima i doprinosima po kojem sto manje zaradjujes, vise placas i obratno, sto unistava celo preduzetnistvo ne samo frilensere. Treba uvesti progresivno oporezivanje sa neoporezivim iznosom vise od tog iznosa se cepa 10-50%.
    Trece, malodusnost nikad dobro nije donela nikom. Svi mali preduzetnici bez obzira sta rade treba da se ujedine i pritisnu vlast da donese zakon o progresivnom oporezivanju i zakon o doprinosima po kojim drzava nece da otima penziono i zdravstveno od zaposlenih nego ce sami zaposleni da odluce da li ce imati penziono i zdravstveno kao u svakoj modernoj zemlji.
    Ovo je vreme preduzetnistva a ne komunizma.
  • Misko

    21.11.2020 15:27
    @Privatnik
    Ti ovaj svinjac nazivas drzavom? Jel se salis? 2 Fudbalska kluba kao i dileri sa tribina se finansiraju iz Budzeta od tvog poreza, kupuju im se dzipovi... i ti to nazivas drzavom?
    Pricas ovde bajke a znas i sam da je ovo mafijaski sistem gde kako se ko "snadje" i ko je "dobar" sa kime. Tvoj komentar je kao da imas firmu u Svedskoj ili Finskoj. Ovde nema sistema nikakvog niti ce ga biti od najviseg mesta do najnizeg, i ti mozes ubedjivati njih da se povinuju do sudnjeg dana. Pricati price kako se sistem Srbije zasniva na placanju poreza freelance-ra je u najmanju ruku smesan i glup, jer je ovde toliko sve unisteno i upripasteno u poslednjih 30 godina da je ovo igla u senu.
    Inace, kukas kako ti nije lako, zatvori lepo firmu i idi negde u svet pa otvaraj tamo ili radi kao radnik? Ne razumem tvoje kukanje. Tvoj DOO tvoja stvar, kad ne ide dobro kljuc u bravu i cao.
  • Kristi

    21.11.2020 15:18
    Svaka vam cast
    Mnogo mi se svidjaju ovi katarticni pravdoljubivi sto sad likuju i izigravaju neku moralnu superiornost, kao utajivali mi porez od nasih sitnih plata a oni, uzorni gradjani, placali sve i sad im drago sto se egzistencijalno ugrozavaju desetine hiljada mladih ljudi i njihove porodice. Kao, zasluzili smo, sami smo krivi, na stranu to sto su u vecini slucajeva zarade toliko male da bi bilo koji od postojecih modela oporezivanja bio ili neisplativ ili neodrziv, a i to i sto poreska uprava godinama nije radila svoj posao. Svaka cast, Srbende, i ovim botovima sto rade to za pare i posebno ovima sto rade to samo zbog izopacene gratifikacije. Polako, jednog dana ce i vama da crkne krava, pa ce neko drugi da se raduje ;)
  • Aleksa

    21.11.2020 15:03
    Status radnika na internetu je regulisan svuda u okruzenju osim u Srbiji. U Makedoniji je porez sa doprinosima 10%, u BiH porez 10% zdravstveno 4%. Samo u Srbiji je 56% za poreze i doprinose, bez mogucnosti da se koriste prava za PIO i zdravstveno. I sve to za 5 godina unazad sa kamatama, sto ukupno iznosi 80% svih prihoda. Ovo je najveca pljacka gradjana od Dafine i Jezde, gradjana koji od drzave nisu dobili nista. Kasa je prazna, hajde da opljackamo gradjane.
  • Bata Kupertinović

    21.11.2020 14:59
    Poreska matematika
    Ovako, ja sam frilenser i zaradio sam 1000 dolara preko platforme na internetu za mesec dana. 10 poslića po 100 dolara. Da bih poslovao u Srbiji treba za svaku zaradu da platim porez. Ok od 100 dolara platforma uzme 20% i 80 dolara pošaljem na račun u banku sa naloga to košta 30 dolara. Stigne mi 49 dolara u evrima na račun jer se desi konverzija i duga konverzija u dinare da bih sa dinarskog platio porez od tih 49 dolara u dinarskoj protivrednosti. Od 100 dolara oduzmen norminarnih 20% i izračunam 55.5% kolko treba da platim državi to je 44.4 dolara od 80 dolara. Meni ostane 4.6 dolara čiste zarade od jednog poslića. Znači ukupno imam 10 puta toliko. Od 1000 dolara svega 46 dolara mi ostane. Eto sada slobodno bilo koji zaposleni i preduzetnik u Srbiji može slobodno da kaže da tako plaća svoj ceh državi i da je to i čisto i pošteno baš. Jel tako. To je super. Naravno i pritom nemamo nikakva prava u ovoj zemlji.
  • Privatnik

    21.11.2020 13:44
    @Goku
    Šta vam to znači "nemamo godišnje odmore"? Pa vi ste samozaposleni, sami sebi određujete godišnji odmor kada i koliko hoćete. Da ne treba država da vam određuje godišnji odmor? Ko plaća godišnji odmor radniku u DOO, država ili DOO? Isto tako vi sami sebi i određujete i plaćate godišnji odmor, ne razumem šta je to što hoćete, da vam poreski obveznici Srbije (znate, oni koji plaćaju porez za razliku od vas) finansiraju vaš godišnji odmor? Šta mislite, da li neko nama u DOO garantuje mesečne prihode? Mislite da nama ne propadaju poslovi iz raznih razloga? Mislite da nama pada novac sa neba za isplatu plata i doprinosa?
    Kao što već napisah, ako je zaista tako onda treba što hitnije rešiti probleme sa stažom i osiguranjem, a ovo ostalo je čisto izvoljevanje, nemate nikakve druge niti veće poteškoće u poslovanju od nas ostalih.
  • Privatnik

    21.11.2020 13:37
    @Ona jedna
    Ja nisam frilenser, imam doo. Meni klijenti dolaze na noge, ne moram uopšte da ih ganjam, licence i ostale troškove poslovanja ne plaćam to mi pokloni Deda Mraz, a u radnji sam oslobođen tih 20% PDV-a. Rečenica je sarkastična ako pojedini to ne umeju da shvate.
    Nego oprostite da vas pitam, zašto ste platili 30% poreza na zarad u USA? Zašto im niste rekli da nećete to da platite? Zašto plaćate te konverzije i provizije, zašto i tima kojima to plaćate ne kažete da nećete da to plaćate? Nije valjda da je takva bahatost rezervisana samo za Srbiju?
    Sa druge strane, podržavam da se reši problem staža i zdravstvenog osiguranja ako je to zaista tako da uplatite a ne dobijete staž i osiguranje, to nije u redu.
  • Kiza

    21.11.2020 13:33
    Bravo Tijana
    @Tijana
    Vidim da ti statistika nije baš nešto poznata. Ako 1 osoba plati porez, a 299 ne plati, onda nešto nije u redu sa sistemom, i pitanje je zašto ti ljudi nisu platili porez, a ne zašto onaj jedan jeste, jer je on ovde u rangu statističke greške, šanse. Odgovor je, da poreski službenici nisu imali pojma, i nisu mogli da daju ispravne informacije, jer se zakon nije primenjivao 19 godina, on jeste postojao, ali se primenjivao sporadično samo onda kada banka posumnja na priliv novca, pa to prijavi poreskoj. Nisu mogli da znaju, jer niko nije radio sa fizičkim licima. Nigde nije postojalo uputstvo, koje bi i taj službenik mogao da pročita. Svi oni sada gledaju u pod, jer znaju da je ovo njihova greška, pored nakaradnog zakona koji ovaj oblik POSLOVANJA ne prepoznaje, niti nudi neke beneficije i prava, za uplaćeni novac. Ne može država da potražuje dugovanje za NIŠTA jer joj se tako nadiglo. Osobe koje posluju na ovaj način od doprinosa koje bi trebale da uplaćuju nemaju apsolutno ništa. Nemaju staž, ne mogu da overe zdravstvenu knjižicu. Šta uplaćuju onda?

    ''Uputstva su jasna'' - a poreska prvi put premijerno objavila uputstvo za plaćanje ovog poreza 09.11.2020. godine na svom sajtu, u rubrici NOVOSTI.
  • Puna usta poštenja

    21.11.2020 13:30
    @Bobby
    Dozvolite onda i ja vama "bandoglavom botu" da pojasnim: od tih 23% u Americi dobijate mizernu penziju što je usled razlike u standardu još bednije od srpske penzije i pre te penzije ne dobijate nikakvu zdravstvenu zaštitu. Stoga morate da plaćate dodatno zdravstveno osiguranje kao i dodatnu penziju osim ako ne planirate da postanete socijalni slučaj. U pravu ste zato da Srbin plaća dva i po puta veći "porez" od Amerikanaca, kada uzmete i uporedite nešto što nije uporedivo jer su uslovi različiti zaključak zaista jeste takav. A kada ostrašćenost ostavite iza sebe i uračunate sve izdatke, vidite da taj Amerikanac plaća isti toliki procenat koliko i Srbin, a istovremeno isto koliko i građani evropskih zemalja, svuda je ovaj procenat veoma sličan. I imajući u vidu šta ste napisali u zaključku, jedina lopuža ste gospodine upravo vi.
  • Prosecan Srbin

    21.11.2020 13:16
    Izaci cemo na ulice
    Samo zamislite 100 hiljada ljudi (vecinom iz Beograda i okoline) i njihove porodice, prijatelje, neka bude da je 200 hiljada ljudi. Zajedno marsiraju u mirnom protestu ka Poreskoj Upravi. Cuje se poneki uzvik. Negde muzika. Zamor ljudi koji prica. Onda ta masa od 20 beogradskih blokova koja blokira saobracaj dodje ispred Poreske Uprave. Okruzi je. I narednu zgradu. I onu tamo. I jos 10 zgrada u svakom smeru. I samo stoji. U tisini. Cekamo predsednika, premijerku, ministra, direktora, kogagod da nam se obrati. Dok mi cekamo, svakim satom provedenim na ulici drzava gubi 10% naseg rada, jer ga ne obavljamo. Svaki poreski obveznik gubi nasih 10% i gubice dok drzava ne odluci da nam da porez od 10% BEZ socijalnog od 25.5% i obaveznog zdravstvenog od 10.3%.

    Evropa gleda. Slusa i gleda. Svet gleda. Slusa i gleda. Pomno prate desavanja ovde. Da li vam treba jos jedan minus?

    Razmislite o tome.
  • Sendi

    21.11.2020 13:12
    Ponestalo para u kasi, pa hajde sada da se otme onima koji su su snasli da zarade i da donesu devize u Srbiju, bez icije pomoci, i bez zauzimanja radnog mesta nekome u Srbiji. Treba da postoji poseban zakon o frilenserima, nista retroaktivno, i da porez bude minimalan a doprinosi dobrovljni, jer je to za drzavu cista zarada od nekog ko moze sutra da ode na pr. u Maledoniju da zivi i tamo odnese novac.
  • Maja

    21.11.2020 13:00
    Poklon od tetke
    Zašto da platim porez? Meni je poslala tetka iz Kanade. Ministar Vulin mi je rekao da na to ne treba plaćati. Ja slušam ove na vlasti.
  • Nina

    21.11.2020 12:51
    Ljubomora je cudo
    Podrska frilenserima! Nikad nebi bila parazit i pisala komentare za sendvic i vodu. Drzite se sendvica, bice vam uskoro mnogo gore nego frilenserima. Ionako mogu da vas sutnu "nadlezni" sve sa sendvicem kad im se prohtije ;)
  • MarkoIT

    21.11.2020 12:44
    Odliv mozgova
    Drzava ocigledno nastoji da otera i poslednji soj sposobnih ljudi. Uzas
  • Goku

    21.11.2020 12:42
    "u Srbiji" ili "iz Srbije"
    Ovih dana se velika polemika vodi u komentarima oko toga treba li ili ne treba plaćati porez. Neki kažu da treba, a i drugi neki kažu da treba, samo što ovi prvi koji kažu da treba tvrde da treba da se plati i unazad 5 godina. I poreza. I socijalnog osiguranja. I zdravstvenog osiguranja. Da se plati 5 godina nekorišćenja zdravstvenog osiguranja, jer se ljudi upućuju na privatne klinike, dok se za operacije ili čeka ili "podmazuje" zlanim narukvicama, satovima ili jednostavno kešom. Pritom, da se plaća socijalno za staž koji se, po trenutnom zakonu, NE MOŽE računati.

    Mi, RADNICI NA INTERNETU (čitaj FRILENSERI, NE influenseri), nismo priznati kao radnici koji novac zarađuju u inostranstvu i nemamo APSOLUTNO NIKAKVA PRAVA koja radnici koji rade U Srbiji imaju. Nemamo godišnje odmore. Nemamo bolovanja. Posao nam donosi prihod, npr, jednog meseca 1000e, a naredna 3 ni dinara (što ispadne 250 EURA MESEČNO, AMAN!).

    Mnogo je nelogičnosti oko rasprave na netu, jer mnogo sluga vlasti utiče na neopredeljene da dele njihovo mišljenje klasičnim ispijanjem mozga "da komšiji crkne krava" uz "pa ja li sam budala da plaćam godinama jer sam frizer, a njima da se oprašta".

    Drage dame i gospodo SRBI (pre svega, jer je ovo SLOGA Srba), nije nam cilj da se nama oproste dugovi jer smo mi na kolcu trenutno, već da napravimo ravnopravnije tržište i da SVI imaju prava vredna ove zemlje. Da smo svi jednaki u očima vlasti i poreske uprave.

    Rad "u Srbiji" i "iz Srbije" nije isto.

    Živela demokratija!
  • Freelancer1

    21.11.2020 12:30
    Pera filozof
    Koliko ljudi vole da filozofiraju cudo jedno.Kada bi upotrebili to svoje slobodno vreme da nesto procitaju tj. da se informisu adekvatno o problemu naplate poreza i doprinosa frilenserima i to retroaktivno, bilo bi puno bolje i njima i nama.

    Umemo mi da tumacimo zakone, ali ocigledno da drzava zanemaruje zakon ili ga sprovodi po slobodnom nahodjenju kad zatreba.A usput oprasta milionske dugove za porez raznim glavonjama radi mira u kuci.

    Potreban nam je novi zakon o porezima gde se frilenseri prepoznaju kao kategorija, a ako vec Vlada zeli da ulaze u taj sektor neka donese zakon sa primerenim porezima za frilensere i sa opcionim placanjem doprinosa i zdravstvenog osiguranja po zelji.

    Time bi se privukli i frilenseri/digitalni nomadi iz inostranstva da rade u Srbiji i da ovde trose svoj zaradjeni novac.
  • Mile

    21.11.2020 12:23
    Zakon je los, treba ga menjati
    Sve što se zaradi mora se dati državi jer je tako propisala. Rad od kuće je tezi nego rad u fabrici, gde se odradi i ide se kuci. Dok samostalan rad na računaru traži 20sati dnevnog rada, a pitanje je hoće li moći da se naplati rad, jer često bude pravara. Iako bi trebalo platiti penziono i zdravstveno, ne može se izvaditi knjižica niti ako se ide preko 65 godina ne može se penzija izvući, jer nema poslodavca po nazivu firme, a novac je uplaćeno. Svi hoće da plaćaju porez, ali koji treba da bude normalan i prihvatljiv i da se imaju i neka prava. Zakon je pre 20 godina pravljen kada nije bilo interneta, kako je moguće sada da se oporezuje što tada nije ni uneto u zakon u ovakvom sadašnjem obliku? Treba razgovarati i doći do rešenja prihvatljivog za državu i ostalih 100000 ljudi koji su u problemu sa državom.
  • dz0

    21.11.2020 12:12
    Kad se već sve prepisuje iz EU što onda naši off shore ministri ne prepišu i iznos do kojeg se ne plaća porez na primanja, neki minimum, u Nemačkoj je to recimo 7500 evra na godišnjem nivou. Ovo su gluposti da ljudi prijavljuju 50 evra za porez. Krivične gluposti osnovnih ljudskih prava koje bi sud u Strazburu lako potvrdio.
  • Milos

    21.11.2020 12:11
    Budite bot
    Predlazem mladim frilenserima da budu botovi - odgovornost nikakva, plata solidna, znanje nepotrebno. Budite bot, jer Srbija je raj za botove!
  • Kiza

    21.11.2020 12:09
    Olako shvatanje poreza
    Ljudi zdravo za gotovo shvataju plaćanje poreza i bespogovorno i bez razmišljanja nasedaju na onu 'mora samo da se umre i plati porez'.
    Izbacite iz glave prethodno znanje o porezu, i pročitajte šta pišem:

    Kada reketaš uđe u neki lokal i traži pare, on nudi zaštitu. Dakle, nudi nešto, za novac koji traži.

    Kada poreska naplaćuje 45% poreza i doprinosa fizičkim licima, ne nudi mu NIŠTA.
    Pardon, greška:
    Nudi korupciju na svim nivoima. Nudi Vučića i ukidanje demokratije. Nudi savijenu kičmu, nudi pogled u pod. Nudi raspalo zdravstvo, ali ne nudi overenu zdravstvenu knjižicu za pare koje traži. Ne nudi staž. Ne nudi godišnji, kao što ima radnik u preduzeću, ne nudi pravnu zaštitu, ne nudi nikakva prava. Nudi pljačku bez opravdanja. Nudi na mestu ministra finansija, osobu koja je utajila porez, koja je falsifikovala doktorat. Nudi neoliberalizam koji gura celu državu u propast. Nudi opraštanje poreza gubitašima, ja da ih platim. Ali meni, koji upumpavam kapital u državu, i trošim kod lokalca na pijaci, nudi pet godina plaćanja poreza, za koji nemam apsolutno ništa, osim doživotnog duga, prekid jedinog posla koji sam imao, verovatno razvod braka. To direktno utiče i na tog lokalca na pijaci. Utiče na svaki privredni subjekat jer - para NEMA. Ali, zato mogu da se subvencionišu stranci i iznosi kapital, da se nose pelene u fabrici, da se gaji marihuana, nameštaju tenderi, da se lažiraju diplome, da se ucenjuje narod radnim mestom. E, moj narode Srbije. Rob si bio, rob si ostao, 100%
  • Tičerka

    21.11.2020 12:03
    Nek' komšiji crkne krava
    Vidi se po komentarima koliko se ljudi razumeju u tematiku problema, ali ipak daju za sebi pravo da komentarišu u tipično srpskom maniru "ako je meni nije dobro, zašto bi tebi bilo drugačije".
    Nije problem porez, porez se mora plaćati, niko od nas to ne osporava! Problem su doprinosi, PIO (ne ide ti staž jer te ne priznaju kao radnika) i zdravstveno (ne možeš overiti knjižicu jer ne priznaju te kao radnika)!
    Znači od nas se traži da platimo za nešto a na na to nemamo pravo! I to 26% od svake sume!
    Ako nas ne priznaju kao radnike i nemamo prava na to, zašto bi to morali da plaćamo?!
    Gde je logika u tome?!
  • Bobby

    21.11.2020 11:52
    Da pojasnim BOTOVIMA sto nas teraju u Ameriku...FEDERALNI POREZ+DRZAVNI POREZ+SOCIJALNO/PENZIONO+MEDICARE = 23% Dakle, da ponovim za bandoglave, 23% od svake zarade !! Pa kad ste toliko pametni da se uvlacite politicarima i pljujete svoj narod, svoje mlade ljude da znate da je u Srbiji taj iznos 58% !!! Dva i po puta vise....ejjjjj...Srbijo moja zlatna...Srbin placa dva i po puta veci porez od Amerikanca. A to je zato sto 45000 politickih funkcionera i botova svakog meseca ispruzi rukicu i kaze: DAJ, DAJ, DAJ. Traze zlikovci i tirani i izdajnici traze da im radnik, pravi radnik da polovinu svega sto je mukom zaradio !!!! EEEE NE DAM !! NE DAM LOPUZE I TACKA !!!!
  • M

    21.11.2020 11:51
    Uplati za PIO, budi bez penzij
    6 godina radnog staza mi je propalo jer je inspektor odbijao da odradi svoj posao, iako je vise nas prijavljivalo problem. U sistemu je pisalo da smo zavedeni da radimo tu gde radimo ali dinar nije uplacen. U januaru 2015.te, primera radi, morali su da provere 2014.tu i da reaguju jer nije nista uplaceno. Menjao sam posao vise puta, napustao sam Srbiju, vratio se i postao frilenser. Receno mi je da ne mogu da se prijavim jer ovaj vid poslovanja nije zaveden u zakonu. Trebalo bi da tuzim drzavu sada!!!
    Zakon iz 2001.ve i 2003.te spominje ostale prihode, ne frilensere. Frilenser nije zanimanje vec nacin poslovanja. Nemam zdravstveno, nemam staz, nemam bolovanje, nisam kreditno sposoban. ADSL je uveden 2005.te, a i PayPal nije postojao kada su uvodili zakon. PIO i zdravstveno moze da se racuna tek od januara 2020.te jer nije bilo definisano pre. Traze od mene 47% za porez i PIO a DANA staza opet necu dobiti! Traze mi 10% kamate za svaku godinu! Zasto mi u Poreskoj nije receno o obavezama ranije? ZASTO MOM PRETHODNOM POSLODAVCU NIJE TRAZENO 10% ZA SVAKU GODINU ZAKASNJENJA!!?
  • Vladimir Trajkovic

    21.11.2020 11:51
    Da pomognem ovima koji porede EU i USA sa situacijom u Srbiji...
    U drugim zemljama za frilensere postoji neoporezivi deo iznosa, u Srbiji NE.
    U drugim zemljama frilenseru se priznaju troškovi rada, u Srbiji NE.
    U drugim zemljama za plaćene doprinose frilenser dobije penziju, u Srbiji NE.
    U drugim zemljama za plaćeno zdravstvo frilenser dobije pravo na zdravstvo, u Srbiji NE.
    U drugim zemljama frilenser ima pravo na blovanje, trudničko, godišnji odmor, u Srbiji NE.
    U drugim zemljama je porez do 10%, u Srbiji NE.
    U drugim zemljama je penziono opciono, u Srbiji NE.

    Da, hoćemo da bude kao u EU i SAD.
  • @Tijana

    21.11.2020 11:49
    Netacna informacija. Vec vise od 5 godina se ovaj porez placa iz fotelje pomocui sistema E-porez. Uputstva su jasna i izmisljanje da je neko, nekome u Poreskoj rekao da ne placaju porez.
    Frilenseri su kao mala deca. Kako je onda deo njih uredno placao poreze zadnjih 10 godina, doduse to je bio veoma mali procentualno ali veoma savestan deo frilenserske zajednice?! Ostali su znali da njihove kolege placaju porez i sve ove godine su im se rugali.
    Utajivacima naplatiti ukraden porez do poslednjeg dinara, da se ne bi ponovilo da se opet rugaju postenim i savesnim kolegama.
  • CovekOsoba

    21.11.2020 11:46
    Ali nivo svesti i (ne)informisanosti ljudi koji pisu "Jednostavno je, mora se platiti porez"...
    Niko to ni ne osporava, ali je pitanje na koji nacin. Definitivno nije nacin "Ajde da ih pustimo par godina pricom da to ne treba pa da im krknemo kamatu". Malo informisanja nije na odmet pre nego sto pocnete da osudjujete.
  • Frilenserka

    21.11.2020 11:45
    Želim da plaćam porez!
    Neka država uredi zakon o frilenserima i rado ću da se registrujem i plaćam dažbine.
    Želim i ja kao i svi drugi da imam zdravstveno, pravo na porodiljsko i da mi ide staž i da izađem iz crne zone!
  • Mare

    21.11.2020 11:39
    Ova smešna država nije u stanju da porez na lični dohodak mora biti uplaćen isti dan kada je i lični dohodak pa da tako radnik ima svaki mesec platuOvako poslodavac plati porez državi svaki mesec a platu kada hoće tako da ima firmi poput čuvene novosadske štamparije gde plata kasni mesecima i niko ništa ne može poslodavcu pošto svakoj vlasti donira...A vi sada lomite koplja o freelenserima...Smešni ste ali baš,baš...da ne dobijete platu koji mesec vi bi se raspali....
  • Ona jedna

    21.11.2020 11:38
    U se i u svoje kljuse
    Ja sam frilenser. Zaradila sam 1000 evra, zvuči zabavno? I jeste, radim ono što volim, sama. Ali misu klijenti došli na noge. Kako ih ganjam i dobijam mogla bih nekoliko tomova da napišem. Mnogi mislili lako je. Probali i pobegli. Najmanje se baviš tim poslom, a najviše psihologijom. Platila sam 30% poreza u USA na tu zaradu. Par procenata još ode na konverzije i provizije. Nekih 670 evra prijavim kao zaradu. Bavim se autorskim, umetničkim radom. Nikad mi to ne priznaju za odbitak od 50% na normirani trošak (foto oprema i softverske licence koštaju kao garsonjera na Vračaru), već samo 20%. Ok to je 603 evra poreske osnovice. 20% mi je porez na prihode. To je 120 evra manje. 154 evra je pio, 62 evra je rfzo. Ostane mi 334 evra. Ne priznaje mi se što sam već platla porez na zaradu u USA, za pio ne dobijam upisan staž, za rfzo ne dobijam overenu knjižicu i pravo na lečenje. Ovih 334 evra ću potrošiti u zemlji i dati 20% na pdv. Ako smatrate da mi nismo fer što tražimo jednaka prava kao svi zaposleni koji plaćaju isto a ostvaruju prava iz doprinosa, umite pa probajte vi da napravite nešto sami u životu. Kad kažem sami ne mislim na nadnice od 1000 din nedeljno da ostavljate botovske komentare ovde. Uostalom jel vi prijavljujete te prihode i što ne?
    Jeste li to videli od Malog? Nadate se da ćete jednog dana biti kao on, mag utaje poreza, otvaranja offshore firmi na Malti, Kipru i Devičanskim ostrvima? Nadate se da ćete i vi prodati za dinar sopstvenu decu poput njega? Stanite u red
  • Porez

    21.11.2020 11:36
    Laz
    Svuda u svetu postoji neoporeziva osnova,samo kod nas nema.Po ovim komentarima bolje je da uzimam penziju od roditelja i da me oni izdrzavaju, nego da budem freelanser,ili da udjem u zadrugu.
  • Маркеђани

    21.11.2020 11:34
    Видим да и даље шаљу ботове да трубе о морању плаћања пореза. Нико од фриленсера није рекао да не треба да се плаћа порез, али порез за тај вид посла мора да се промени у закону како су то урадиле све земље у Европи, па чак и оне које су финансијски лошије од нас имају разумне стопе пореза за рад на интернету. Како да очекујете да људи плаћају доприносе и здравствено а да за то не добију ни стаж ни књижицу? Како очекујте да људи који један месец зараде 500€ а наредна три ништа, да плаћају паушал од око 30.000 динара месечно? Ти људи уносе чист новац у државу, док од државе нису тражили ништа за узврат. Е сад лепо да се притисне систем и да се донесе поштен и фер закон о опорезивању радника на интернету јер је тренутно закон застарео. Ајде држави која се дичиш неком напредношћу? Шта чекаш? Сви су испред тебе, а тебе воде неки као напредни?
  • Mare

    21.11.2020 11:34
    Crna zona
    E moj Pero, kad nemaš uslove da budeš paušalac, a nemaš nikakav ugovor, ne možeš da primaš zaradu na tekući ili devizni račun, nego preko neke platforme primaš pare pa ih onda prebacuješ na svoj račun - kako ti to kao preduzetnik, kao doo da pravdaš? Kako legalno da posluješ i vodiš knjige? Obraćali se knjigovođama - ili ne znaju, il kažu da ne može ili da rizikujem sa paušalcem pa me valjda neće proveravati! A šifru delatnosti niko ne zna da ti kaže - može biti ovo, može biti ono. Al ako staviš jednu a poreski službenik proceni da je to neka druga delatnost (u šifrarniku je inače nema) onda kazna... I tako u krug.
  • Đoniz

    21.11.2020 11:30
    Za pojedince koji ne kapiraju u čemu je problem. Nije tačno da ne želimo da plaćamo porez već ne želimo da plaćamo pio ako nam ne ide staž i ne želimo da plaćamo zdravstvo ako ne možemo da overimo knižicu. Takođe ako imamo nikakva prava po zakonu o radu valjda je logično da manji porez plaćamo u odnosu na zaposlene. A pogotovo ne želimo da plaćamo kamate na prethodnih pet godina jer je neupućenost poreske nas dovela u situaciju da dugujemo pare koje nemamo. Sa druge strane ni država nema kapacitete da evidentira i naplati od toliko ljudi i za tako dug period. Najbolje je urediti tu oblast i time povećati poreske prihode, a dublje u ilegalu se uvek može.
  • Neskolovana

    21.11.2020 11:30
    Ako, ako, sendvicari i motaci kablova, samo nastavite tako. Botujte i mislite tudjom glavom. Ali zaigrace mecka i pred vasim vratima jer sve ce ovo jednom proci. I ipak se okrece.
  • Frilenserka

    21.11.2020 11:27
    Nek komsiji crkne krava
    Da nije frilensa, nikad ne bih zavrsila fakultet jer roditelji nisu imali novca da me finansiraju. Ne kazem da ne treba da platimo neki porez, ali ne treba i da nas unistavate. Da li je fer da platim 50% od zarade koja je recimo 400 dolara? Uzme mi firma procenat, uzme mi banka procenat, sta meni ostaje? Znate li kolika je stanarina u univerzitetskim gradovima? Bitno da se porez oprasta tajkunima i velikim facama, a subvencije dele sakom i kapom firmama koje daju otkaz i svojim radnicima daju minimalce. Ako se svi slozimo bice nam svima bolje.
  • Gastarbajter

    21.11.2020 11:23
    Ponavljam
    Odgovori na redovne botovske gluposti koje se vazda vrte u krug:
    1. "Porez morate platiti kao svi ostali" - Previsoka stopa poreza i doprinosa, nema neoporezivog dela kao kod zaposlenih, nema prava na penziono i zdravstveno, nemate nikakvu zastitu od prevare. Posao je nesiguran.
    2. "Porez se placa svuda" - Da, s tim sto znate sta placate i imate prava jer je u normalnom svetu status frilensera regulisan i obaveze prilagodjene realnostima ove vrste poslovanja
    3. "Pravili ste se ludi i namerno izbegavali da placate" - Radnici u poreskoj upravi, u bankama, i knjigovodje su davali ljudima pogresne informacije godinama.
    4. "Sve je zakonski regulisano, nema veze sto se vama ne svidja" - Radi se o zakonu iz 2001. kad ovaj vid poslovanja nije postojao u formi u kakvoj postoji danas. Trziste je cvetalo godinama i to nije bila tajna, drzava je sama kriva sto nije adekvatno regulisala ovaj vid poslovanja kao druge zemlje.
    5. "Otvorite firmu ili pausal" - Za firmu su troskovi previsoki za relativno male zarade (porez i doprinosi na platu, dobit, dividende, knjigovodja, itd.). Za pausal su fiksni iznosi takodje previsoki u vecini opstina, mnogi padaju test samostalnosti, i mnoge delatnosti nemaju sifru. Pored toga, sada otvoriti firmu ili pausal ne amnestira od "duga" iz prethodnog perioda.
  • Ivica

    21.11.2020 11:22
    Dok Makedonija smanjuje poreze i otvara IT centre, Srbija nastoji da uguši svoj IT sektor. Šta mislite, zašto u Srbiji uopšte postoje programeri? Zbog toga što je država organizovala program prekvalifikacije ili zato što su nezaposleni ljudi našli šansu u radu preko Interneta? Jel ovo ta digitalizacija koju sprovodi naša vlada?
  • Sandra

    21.11.2020 11:16
    Volim da vidim koliko sada poštenog sveta među nama ima. Svi ti preduzetnici kojima radnici nisu prijavljeni na minimalac, pa im majstori, spremačice i sl svi daju račune jer će i oni da plate porez i doprinose. Volim kako mi pošteni Srbi volimo da plaćamo retroaktivno nešto sto ne možemo ni da koristimo kao npr. penziono i zdrastveno. Ne znam kako, pored svih poštenih Srba, ova država nema dovoljno u budžetu. Garant sada uz sendvič daju i jogurt a to košta...
  • Petar

    21.11.2020 11:14
    Debelo ćete zažaliti što ste dirali frilensere. Videćete.
  • Jocaaaa

    21.11.2020 11:14
    Aman ljudi
    Obaveza je da se placa, ali da li bilo ko od vas platio uslugu na koju nema pravo. Da li bi placali Pio a da vam ne moze biti upisan radni staz?! Isto i za zdravstveno vazi! Znaci da platimo sve a da nista ne dobijemo. Dok drugi placaju a sve to imaju pravo da koriste. Shvatate li sustinu problema? Meni licno teze pada sto me moj narod koji volim ne razume i ne zeli da razume, nego sto drzava zeli da mi uzme sve... i vise nego sto imam. Nikad ni jedno obavestenje stiglo nije. Izdrzavam dve porodice od tih 500$ mesecno. Kako da drzavi dam polovinu ako ne dobijam ni staz ni zdravstvo. Posao mi nisu nasli iako mi je otac poginuo kao policajac 99 na kosovu. Nikakvu pomoc drzave imao nisam. Placam svaki racun i nemam dinar duga. Uspeo sam da se snadjem bez njihove pomoci iako su mi obecavali posao. I sad zele da od mene naprave kriminalca? Pitajte Vulina sto nije platio porez nego su mu navodno pare od tetke iz kanade. Ne moze to tako. Mora doci do nekog dogovora i freelanceri moraju biti prepoznati kao radnici, iako ima meseci kad se nista ne zaradi...
  • Crni Gruja

    21.11.2020 11:14
    Zahvaljujuci ljudima koji vode drzavu i onih koji podrzavaju ovakvo maltretiranje ja sam napustio Srbiju. Zivim 10x bolje i ne slusam ove likove koji nas trpaju u crne i sive zone,...
  • Kristina

    21.11.2020 11:13
    S jedne strane 8 miliona evra koji svake godine udju u zemlju bez da drzava mrdne prstom, sa druge strane brda ljudi na socijalnoj pomoci i drzava koja dobija apsolutno nista jer niko ziv nema te pare koje oni hoce. Jednostavna matematika
  • Miki

    21.11.2020 10:46
    Niko se nece iseliti
    Iseljavanje ce biti u kolicini kao i kad su pausalcima doneli novi zakon: ravno nula ih se iselilo.
    Neznacnje nije opravdanje.
  • Nimbus

    21.11.2020 10:44
    Jasno je da svi treba da placaju porez. Frilenseri, advokati, crkva i svi oni biznismeni bliski SNS-u kojima se to oprasta. A sta je sa offshore kompanijama? Znam da je ovo bolna tacka, ali sta je sa Novakom Djokovicem, koji je prijavljen u Monte Karlu da ne bi placao porez Srbiji? Jeste, mnogi ce reci sta je on sve uradio za Srbiju. Tacno, ali nije platio porez.
    Sto se tice ove situacije, frilenseri treba da plate porez, ali ne na ovaj nacin. Ne 80% i ne retroaktivno. Napravite neki plan, zakon za ubuduce, da mogu ljudi da planiraju kad ugovaraju poslove. Ako nastave sa ovakvim pritiscima, nacice ljudi nacin da izbegnu porez za ubuduce, to je bar lako. Otvoris racun u Madjarskoj banci, odes jednom mesecno u Segedin i podignes pare za 2.5% provizije i eto ti. Mnogi i rade na taj nacin, godinama. Ili u neku drugu EU drzavu koja im je bliza, sva sreca okruzeni smo EU drzavama.
    E sad, odgovor na pitanje sta je drzavi skuplje, pa naravno da je nasoj drzavi lakse da nasilno naplati kakav-takav porez, pa neka ode pola frilesera. Ne razmislja ova vlast dugorocno, nego samo od izbora do izbora. Samo sta moze da pokaze i ukrade u toku jednog mandata. Koji je plan napravila za 5-10-20 godina? Nista! Imamo onaj bedan 'Srbija 2025' koji je zamlacivanje naroda i mrtvo slovo na papiru, nista konkretno. Samo prazna i nerealna obecanja.
  • Pera

    21.11.2020 10:43
    Čemu služi država? Čemu služi patriotizam? Pljački naivnih. Šta država daje? Ništa. Šta uzima? Sve, ukoliko joj dozvolite. Pođite od suštine: ko je "država".
  • Panchev0

    21.11.2020 10:37
    @Pera i ostali
    Nemojte spinovati i govoriti neistine. Freelanceri (F) nisu za to da se ne placa porez, vec doprinosi. I vest koja se prenosi nije potpuna. Svi su se uhvatili za porez, a niko ne spominje doprinose koji su preveliki, neposteni i nizasta (20%+26%).
    Naime, trazi se od F da plate i doprinose 5 godina unazad (zdravstveno i penziono), a koje im nece biti uracunato u staz niti ce im biti obracunati troskovi lecenja koje su sami snosili.
    I jos za to hoce kamatu???
    Dalje, neistina je da F zaradjuju basnoslovne iznose. Ima i takvih, ali oni su svega par % od preko 100000 ljudi koji se bave poslom. Velika vecina zaradjuje taman toliko da prehrani porodicu i nemaju nikakvu ustedjevinu, a sada im se trazi da plate "zaostala" dugovanja od po preko 10000e? Ovo je cista pljacka, jer drzava pokusava saktriti istinu, a to je da su spickali budzet i da vise nema para za drzavne SNStranacke trutove koji decenijama sede na grbaci i naroda i drzave.
    Na kraju, svima kojima su usta puna "porez se mora platiti". Makedonija je za F spremila petogodisnji plan gde ce postepeno smanjivati poreaz i doprinose sa ciljem da budu 0% 2025! Grcka sprema od nove godine "plan7", gde ce F placati porez od samo 7% narednih 7 godina, sa naglaskom na strance koji nisu boravili u Grckoj prethodnih 7 godina. U BiH su pokusali ovo uraditi pre 2g sto se desava u Srbiji, smanjili su porez na 10%. Kosovo neoporezuje prvih 1000e, Australija 300$ a do 1000 je 5%.
    Svi smanjuju dazbine za F, samo Srbija povecava?!
    Idiotizam
  • pera

    21.11.2020 10:37
    Lopovska država
    Nije problem u porezu već u doprinosima. Hoće da im ljudi plaćaju milione za nešto što neće dobiti. Ovako će biti dok se ne ukinu lopovski nameti i svi treba da razmisle da odu da žive i rade na nekom lepšem i boljem mestu.
  • @dijasporac

    21.11.2020 10:28
    Haha, to si jako dobro primetio, ziva istina. Ti sto skice u panici najglasnije su najmanje sposobni bilo gde da odu.
    Cak i da te price o odlasku jesu tacne (a nisu, nego su blef nivoa petogodisnjeg deteta), drzava manje gubi njihovim odlaskom nego oprastanjem poreza.
  • Milan

    21.11.2020 10:05
    Frelance pređi na blockchain
    Ljudi pređite na blockchain. Sve je regulisano, nema ovakvih gluposti da se naplaćuje nešto za protekli period.
  • Tijana

    21.11.2020 10:04
    promasena poenta
    u ovom tekstu se ne spominje sustinski problem - do decembra prosle godine su ljude iz poreske vracali jer sistem nije prepoznavao ovu vrstu delatnosti u velikom broju slucajeva i nisu znali kako da im obracunaju porez. sada se porez mora platiti sto je u redu, ALI freelancer kao takav nema pravo na koriscenje zdravstvenog, na porodiljsko, na godisnje odmore - sve ono sto je zagarantovano pravo drugih zaposlenih koji takodje placaju poreze. gledam ove komentare i vidim samo da ljudi nisu procitali nista osim ovog teksta na temu... malo se sire informisite, nije bas tako jednostavno kao sto deluje na prvu.
  • Frilenser

    21.11.2020 10:02
    100e
    Evo vam moj primer. Za novembar, a cini mi se i decembar zaradicu 100e. Znaci moram da zaradim taj novac, odradim neki posao, a onda ici u poresku da se cimam da bih im dao 56e za koje ne dobijam ama bas nista. Ja nadjem posao, ugovorim ga i odradim i jos moram njima na noge ici i oni dobiju 56% od toga, a ja ni zdravstveno, ni penziono, ni bolovanje, ni godisnji... Nista. Ostane mi 44e koje kada potrosim platim 20% pdv, znaci jos 9e drzavi. Na kraju od 100e zaradjenih mojih je 35. I onda se pojave prepametni motaci kablova da mi pisu kako se porez mora placati. Motajte kablove ljudi, ne kontate ovo.
  • Pera

    21.11.2020 09:44
    Dobar deo frilensera je u crnoj zoni jer ne placaju ni dinara poreza. Povecavajuci obuhvat naplate smanjuje se a ne povecava crna zona. Kada frilenser pocne da ostvaruje redovna primanja onda moze da registruje radnju ili preduzece i tako smanji poresko opterecenje. Ovim se isto smanju crna zona. Deo ce pokusavati raznim procedurama da izvrda placanje obaveza ali to ce biti stalna igra sa poreznicima i neko ko od toga zivi cesce udje u normalno poslovanje nego sto postane Al Kapone. Budite odgovoran i savestan clan drustva, radite vredno, dobro zaradite i platite svoje obaveze.
    Kao odgovoran i savestan clan drustva borite se za to da se vas novac tj. novac od poreza racionalno i na najbolji nacin koristi.
  • Ekonom

    21.11.2020 09:43
    Otisli bi oni svi ali tamo gde bi rado otisli se ipak placa porez :)
    Ne brinite, ostace svi ovde jer ovde jos uvak mogu i da muljaju i smuljaju veliki deo istog :)
  • pa

    21.11.2020 09:41
    Otpustanje viska radnika na drzavnoj grbaci jer ih ima jedno trecina od ukupno zaposlenih bi dalo najbolje rezultate.
  • Milan

    21.11.2020 09:37
    Hoces u EU?
    ...e ,onda MORAS da placas porez.
    Hoces da zivis kao u Americi?
    MORAS da placas porez.
    Stize to polako i ovde.
    MORAS da placas porez.
    Zavrsena prica. Samo budala to ne shvata.
  • /

    21.11.2020 09:26
    /
    ostati bez onih kojima se pere novac
  • MomciloNS

    21.11.2020 09:26
    Pa nek se isele. Baš me interesuje kako ću proći kad u Nemačkoj kažu da neće da plate porez.
  • Sima

    21.11.2020 09:25
    Licemerno...
    Ne razumem čemu ovoliko potenciranje "muke" frilenserske? Možemo li naslov menjati sa npr. "Oproštaj od medicinskih sestara ili duplo povećanje plate?"? I tako za svaku delatnost... Urazumite se. Porez mora da se plati.
  • dijasporac

    21.11.2020 09:07
    Ko preti odlaskom iz zemlje nikad ne ode iz nje, zivotno iskustvo. Napolju su ludi za ljudima koji imaju vestine i znanja srpskih freelancera
  • Milan

    21.11.2020 09:06
    "Državu bi mnogo više koštalo guranje velikog broja građana još dublje u crnu zonu" Sta je tacno dublje u toj crnoj zoni od visegodisnjeg neplacanja poreza i ostalih nameta?
  • Đoni

    21.11.2020 08:55
    Sada naplatite porez i ovima što im muž,žena,deca i rodbina šalju novac iz inostranstva.A kada već hoćete sve da oporezujete onda naplatite život,postojanje,dah i oči što otvorimo svako jutro u ovoj jami od države.
  • Milan NS

    21.11.2020 08:40
    "Politika"
    glasilo jednog čoveka kao i pre njega.
    Nije se zbog podnošenje prijava "probudila svest" nego se ljudi boje kamata i fendovanja
  • Novosadjanka

    21.11.2020 08:33
    Bezte
    Bezte ljudi odavde, da nemaju vise od koga da otimaju. Nek se uguse u sopstvenom lopovluku.
  • Una

    21.11.2020 08:28
    Ali poreznici govore o moralu, pa presmešno.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna