Autor: 021

Info
02.12.2020.
07:23
Udruženje frilensera i preduzetnika Srbije (UFPS) navodi da, prema važećem Zakonu o porezu na dohodak građana, Srbija porez i doprinose za penzijsko i zdravstveno osiguranje može zahtevati ne samo od frilensera, već i od državljana koji rade i žive u inostranstvu.

Komentari 120

  • Andreja

    27.11.2023 07:43
    ja sam oftslmolog u Austriji i pokušavam sa se vratim u Srbiju ali mk se ne priznaje diploma u Srbiji, vec 2 godine dostavljam dokumentaciju za nostrifikaciju.... umesto da mi pomogne drzava i da mi nadje posao, za jer nista nisu ulozili u moje skolovanje a lista cekanje za operaciju katarakte je visegosnja! kao da neki ljudi u Srbiji ne zele da Srbija napreduje
  • Kole

    03.01.2022 08:08
    Porez
    Posteno bi bilo ko se skilovao I zaposlio u inostranstvu ne bi trebalo nista da placa a ovi sto su ovde isli u obdaniste zavrsavali skole I imali praksu besplatno a kada je trebalo to ulozeno da vrate drzavi oni otisli ,normalno bi bilo da vrate to ulozeno makar kroz porez.
  • Siki

    09.12.2020 22:50
    Dobio da platim na 4500 zarađeni eura trebam platiti 550000 hiljada od čega je 150000 kazna za ne prijavljivanje pa ovaj zakon nije bio u primeni ko je ikad prijavljivao porez na dohodak koji je oporezovan jeste dobio sam povrat dela poreza na poresku u Srbiji koju su zadržali oko 450 e pa me zanima šta sam ja to zaradio ako neko ima neku ideju da mi kaže šta da radim jer mi dođe da se ubijem od muke
  • Nemanja

    09.12.2020 13:50
    Nula
    Ja radim u Zanzibaru a političarima neću dati ništa ....ovde zaradjujem plaćam porez zdravstveno penziono....žena u Srbiji diže preko bankomata karticom koju sam ja koristio ovde ...provizija je 5 %....Kad bude Vulinova tetka platila za 200000 e porez možda ću i razmisliti ,znači nikad.ja samim tim sto trošim svoju platu u Srbiji već plaćam porez PDV...Bolje da odustanu od toga jel onda neće dobiti ni to
    Hvala ..pozz iz tople Afrike
  • Janko

    05.12.2020 22:12
    Srpska Napredna Salamura
    Kako ce naplata poreza od gastabajtera uticati na kvantitet punjenja Radikalskih dzepova?
  • Misko

    05.12.2020 22:10
    @Smigl
    Pogodio si dijasporcu u nezgodnu tacku, odavno sam ja rekao da je to dokon covek koji nema sta drugo nego da pise ovde sastave i price, deli savete, objasnjava sta treba a sta ne...
    Nije za dzabe dijasporac Vucicev pitomac.
  • dijasporac

    05.12.2020 17:48
    @Smigl
    Pazi kad je ovo slobodan portal na kome moze da pise ko hoce, a pazi kad je tekst o oporezivanju gastabajtera a moj nick je dijasporac - mora da si freelancer kad ne vidis povezanost. Reagovao sam na imbecilno saopstenje iz tvog udruzenja, saopstenje koje nema veze sa mozgom i gde u svoju pricu zele da uvuku i nas druge neistinama koje konstantno sire.

    A sta ja radim sa svojim viskom vremena je moja stvar, gde ga provodim i sta su moji planovi takodje. Da li dolazim na portal koji ima veze sa gradom u kom sam rodjen i ziveo 40 godina je moja stvar, da li cu da na njemu ostavljam komentare takodje.
  • Hvala lepo

    05.12.2020 10:13
    Odričem se državljanstva
    E nećeš ga majci. Nema više biroa, čekanja, ludom nadanja, volontiranja. Otišlo se zauvek na put bez povratka.Odriče se moje dete državljanstva, vraća ličnu kartu, nedolazi neštedi ovde već tamo gde zarađuje. Nešalje ni 1 eur ovamo.Sigurno tim parama hoćete da mi vratite umanjenu penziju. Tamo ima zdravstveno, penziono socijalno,tamo je plaćeno tamo zarađuje tamo živi. Hoćete vi da mislite na njih. Ovde mora da plati kod lekara ako bi mu trebao. Neće vam nikada ni doći. Gde ste bili da ih zaposlite. Sada mi kažemo,, E nećeš ga majci,, ovde smo bili ničiji.Ogorčeni su i odlazili,, čovek bez posla neoseća se kao čovek,"Za sve postoji vreme, kada se studira, radi, stvara porodica, stiče i ide u penziju. Nisu bili budale da više čekaju već naučili jezike, diplome u kofere i otišli da rade kod onih kojima su trebali. Ovde su bili bedni broj na birou, bez nade da će do penzije dobiti posao u struci. Oni da vam se vrate, verujete li još u bajke. Neće nikad, odriču se svih vaših ponuda privilegija zlatnog doba, zadržite ga za sebe. Dobili su drugu zemlju, ceo svet je njihova zemlja.Svuda žive ljudi, nemislite da su u van granice ove zemlje marsovci. Mladi nedele ljude po veri boji kože već na dobre i loše, bar moja deca a takvi sada i odlaze. Oni su ovde ničiji ljudi, oni su samo broj na birou.Pomazete i olakšavate im da se odmah odreknu državljanstva ove zemlje. Hvala vam puno.
  • Smigl

    04.12.2020 20:47
    @dijasporac
    Zasto generalizujes? Jel to jedan vid manipulacije? To je kao kad bi rekli svi Amrikanci su losi, zli... Koji je tvoj licni motiv da pises 20 komentara na vest o freelancerima? Iskreno ili si bot SNS koji je izmisnjen u prici o gastabajteru-inzenjeru-dijasporcu iz Kanade koji ima zadatak da "lozi" ljude po 021 ili si zaista nesrecan materijalista, koji nema svoj zivot vec kompenzuje nostalgiju pisanjem komentara na 021. Ako je ovo drugo, onda mi te je zao jer ti dzabe novci koje prihodujes, nisi ni ispunjen ni srecan sa zivotom koji bi trebalo da jesi, svakako te razumem i tada, nikad neces imati nekretninu, i ti si kap u moru a ovde mozes da delis lekciji srpskoj "buraniji", jer boze moj ti si genije a mi nista ne znamo niti imamo pojma, pises komentare da nam objasnis kako treba ziveti i raditi, kakvu drzavu imati (zvuci poznato? Lici na Zvoncicu?). Probaj da uzivas tu gde jesi i asimiluj se kako znas ili se vrati ovde, mozda mozes i u politiku, te sveznalice-genijalci su ovde pozeljni. Ako si bot onda prijatano ti zvakanje sendvica, i samo polako zvaci 10x dok progutas, treba svariti te budjave kifle...
  • Ničiji ljudi

    04.12.2020 20:37
    ???
    Nikada i nikada neću dozvoliti detetu da stupi na tlo gde se rodio a ni samo posle ovoga neće poželeti. Vraćamo vam ličnu kartu zauvek.Ljudi bez posla vam nisu trebali sada ste ih se setili. Zaboravite zauvek na njih a i oni će zaboraviti na ovu zemlju. I deca njihova. Ostajemo mi mrtvi penzioneri kojima samo goli život možete da uzmete. Svejedno nam je. Deca su nam dobila posao hvala zemlji koja ih je primila. Tamo će trošiti novac, tamo su ga i zaradili ovde nikad ni jedan euro. Još samo dušu da im uzmete, imateli duše. Sit gladnom neveruje oduvek je bilo.
  • Mesec

    04.12.2020 20:25
    Deca i unuci, komunista, nacista i kriminalaca moraju od nerada da lepo žive, kada ih narod nije u stanju kazniti, kao u Rumuniji.......
  • Bedni penzioner

    04.12.2020 20:07
    Tužno
    Rodih se u Srbiji. Stekoh bednu penziju, umanjiše je, nevratiše. Nema mora, banje,ni roditeljima ni deci, moraju da studiraju, volontiraju, posla nemaju.Biro, i uzaludna nadanja.Nade nestade, za posao, naučiše jezike, kupismo karte, spakovasmo diplome i odoše zavek. Netrebaju Srbiji.Ostaviše roditelje, brata, grobove predaka, kuće u kojima se rodiše. Tamo u neke klinike, labaratorije, banke itd.po Americi Kanadi Australiji, Eu,dobiše posao deca moja, mojih sestara i brata. Nema ih više ovde.Platiše mi kartu za Ameriku, sedoh prvi put u avion.Vraćajući se vidim Vojvodinu, suze u očima. Kažem mladoj devojci pored sebe koja prvi put dolazi u zemlju gde su joj rođeni roditelji,pogledaj kako je lepa Srbija.Sada ta lepa zemlja se setila sve naše dece koja joj netrebaju. Svi će se odreći srpskog državljanstva a njihova deca neće nikada doći neće im roditelji želeti pokazati ni na karti gde im je dedovina. To želite, to ćete i dobiti. Tamo gde su im dali parče hleba i da žive od svog rada tamo će trošiti novac, tamo će i uzimati državljanstva a svog se odmah odreći. To će svi moji rasuti po svetu uraditi. Zapitajte se gde vam odlazi pamet i mladost. Koće vam lećiti roditelje, učiti decu... Koće vam više kročiti u ovu zemlju, poslati pomoć, potrošiti i jedan dolar, eur.Otićiće u drugu zemlju i na odmor ostaćete pusta zemlja bez pameti, mladosti a i starih penzionera, odvode i roditelje deca. Druge zemlje čuvaju svoje mlade i pametne i stare a vi?Zalud vaši zakoni.Tuga.
  • Bedni penzioner

    04.12.2020 20:02
    Tužno
    Rodih se u Srbiji. Stekoh bednu penziju, umanjiše je, nevratiše. Nema mora, banje,ni roditeljima ni deci, moraju da studiraju, volontiraju, posla nemaju.Biro, i uzaludna nadanja.Nade nestade, za posao, naučiše jezike, kupismo karte, spakovasmo diplome i odoše zavek. Netrebaju Srbiji.Ostaviše roditelje, brata, grobove predaka, kuće u kojima se rodiše. Tamo u neke klinike, labaratorije, banke itd.po Americi Kanadi Australiji, Eu,dobiše posao deca moja, mojih sestara i brata. Nema ih više ovde.Platiše mi kartu za Ameriku, sedoh prvi put u avion.Vraćajući se vidim Vojvodinu, suze u očima. Kažem mladoj devojci pored sebe koja prvi put dolazi u zemlju gde su joj rođeni roditelji,pogledaj kako je lepa Srbija.Sada ta lepa zemlja se setila sve naše dece koja joj netrebaju. Svi će se odreći srpskog državljanstva a njihova deca neće nikada doći neće im roditelji želeti pokazati ni na karti gde im je dedovina. To želite, to ćete i dobiti. Tamo gde su im dali parče hleba i da žive od svog rada tamo će trošiti novac, tamo će i uzimati državljanstva a svog se odmah odreći. To će svi moji rasuti po svetu uraditi. Zapitajte se gde vam odlazi pamet i mladost. Koće vam lećiti roditelje, učiti decu... Koće vam više kročiti u ovu zemlju, poslati pomoć, potrošiti i jedan dolar, eur.Otićiće u drugu zemlju i na odmor ostaćete pusta zemlja bez pameti, mladosti a i starih penzionera, odvode i roditelje deca. Druge zemlje čuvaju svoje mlade i pametne i stare a vi?Zalud vaši zakoni.Tuga.
  • Zdrav razum

    04.12.2020 18:50
    Poredjenje
    Dragi moji iz „matice“. Evo zeznu me Vucko i Ministarstvo finansija Srbije. Taman sam mislio da se opametim i prestanem biti Gastarbeiter kad ono sipak. Za nas Gastarbeitere ostaje po starom. Konkretno, to za mene znaci da cu i ubuduce raditi u Ch a novac investirati u Srbiju. https://24sedam.rs/biznis/ministarstvo-gastarbajteri-placaju-porez-kao-i-svuda-u-svetu/
    Vama dragi „nabadaci“, radite, radite i samo radite. Tako ce te imati novca za vas a ujedno i da izmirite obaveze prema nasoj dragoj Srbiji. Nisu vama krivi Gastarbeiteri za koje se kacite kao pijan plota vec Djiki, Ceda, Miskovic, Zoran Zivkovic, Vuk Jeremic i mnoooogo, mnooogo njima slicnim( mogao bih do ujutru nabrajati). Njih sahvatajte i naterajte da vrate sve sto su pokrali-oteli.Njima treba da se nakacite na ledja a ne da kamenujete policiju ispred skupstine i to radite u slobodno vreme kada niste „nabadaci“. Ponesem dve limenke piva u dzep i idem malo da se zezam, kamenujem policiju???? U slucaju da imate drugacije misljenje, vrata su vam otvorena, juris u Madjarsku,Rumuniju,Bugarsku ili gde vec. Pojasnicu vam besplatno proceduru: zatrazite boravisnu vizu, nakon toga radnu vizu, onda mozete „nabadati“ do mile volje i placati sve dazbine kao i u Srbiji.
    A da, ovo sa „nabadanjem“ dolazi tek kada i akoooo prodjete prve dve prepreke, sve navedene zemlje su clanice EU. Nije mi jasno, ali stvarno, koje ste vi dijabole na celu sa palivatrom Milanom Trbojevicem.
  • dijasporac

    04.12.2020 18:09
    Inace jedina zemlja koja ima prednost oporezivanja svojih gradjana i ako su residenti u drugoj drzavi i ako zaradjuju u tim drugim drzavama su USA. Americki gradjanin koji zivi i zaradjuje recimo u Briselu od evropskih kompanija placa porez americkoj poreskoj upravi i niko se ne buni protiv toga, mogu samo da se odreknu americkog drzavljanstva. Evropske i druge banke pod pretnjom americkih sankcija (a znamo sta se tad desava, mogu odmah da gase biznis) moraju americkim vlastima dostaviti podatke o uplatama americkim gradjanima.
  • dijasporac

    04.12.2020 16:46
    @Smigl
    Niko nije protiv freelancesra ali je protiv toga da oni ne placaju porez ako vec placaju svi ostali. Uostalom zakon po kom se oni oporezuju postoji vec nekoliko godina ali kao i u vecini ostaloga Srbija je nesredjena drzava i niko se do danas nije setio da ga sprovede. A ljudi koji se predstavljaju kao freelanceri su poceli od toga da njima niko nece naplatiti ni dinara poreza pa od toga da oni pristaju na fer oporezivanje ali drzava zeli da im uzme vise od onoga sto zarade navodeci imaginarna poreska resenja jos imaginarnijih freelancera da bi vrhunac bio sa ovim bacanjem dima u oci u vidu oporezivanja gastarbajtera po principu "sto losije to nama bolje".

    Nedeljama se na 021 pojavljuju tekstovi o tome kako drzava ugnjetava freelancere i da ce oni cim prodje ova pandemija napustiti drzavu zbog tog odnosa, a zivotno pravilo koje smo svi naucili je da onaj ko preti uglavnom to ne ucini, niti ce oni otici niti ce izbeci poreze. Nema medju njima diplomiranih elektro ili gradjevinskih inzenjera, nema pravih programera pa da ce ih Zapad docekati rasirenih ruku, na tom istom Zapadu ako uopste dobiju vize mogu biti freelanceri sa istom zaradom kao u Srbiji ali sa mnogo vecim porezom (na Zapadu on jeste veci nego u Srbiji) i daleko visim troskovima zivota. Znaju to i oni ali vole da prete praznom puskom.

    Uzgred, danas je srpsko ministarstvo finansija izaslo sa saopstenjem u vezi pitanja oporezivanja gastarbajtera, 021 ga nije preneo. Zasto?
  • Nekons

    04.12.2020 16:15
    spc
    A čiji su popovi državljani?
  • 021

    04.12.2020 15:38
    @Novosadjanka
    Ja nisam frilenser i znam puno njih koji jesu. Realno jeste problem sto porez nije bio dobro definisan i nisam za to da se retroaktivno naplacuje ljudima za sve. Vec da se jasno definise sistem placanja poreza za frilensere i da krene na primer sledece godine. Treba dati sansu ljudima da placaju porez. Medjutim ono sto sam primetila je da su frilenseri prvi stava da komsiji crkne krava. Posto su resili nase ljude na radu u inostranstvu da dovedu u nezgodnu situaciju. A po tom principu da komsiji crkne krava oni bi onda trebali da prijave frizerke, maserke, spremacice, dadilje i ostale sto idu po kucama i rade na crno. To nisu uradili. Sa ostalim se slazem sa Vama. O kineskim vakcinama i tome da smo prodati zamorcici kao i stanovnici Pakistana ne vredi ni komenrarisati. Ima ljudi koji jedva cekaju sta god da prime samo da se osecaju normalno i da mogu da putuju i da ne nose maske. Ja ne planiram da se vakcinisem, ali sloboda izbora je sjajna stvar.
  • Gotan

    04.12.2020 15:34
    gog
    tooo....samo udarajte namete i otimajte ljudima sto su stekli mukotrpnim radom jer to vam je jedino ostalo . a ove lopurde i prevarante po Beogradu ne smete ni da pogledate a kamoli da ih sudite ili oduezmete nezakonito steceno.
  • Gogi

    04.12.2020 15:23
    Cim pocnu da pisu poreske prijave odricem se Srpskog drzavljanstva imam dvojno i Nemacko ako nedaju ispis jednostavno ne produzavam ni vlicnu kartu ni pasos ionako sam bacao pare za produzetke nedam lopovskoj vlasti ni dinar vise.a ovi sto lupaju minuse su bolesni zavidnici neka ostanu da zive u toj Srbiji bolje nisu ni zasluzili kakav narod takva i vlast.
  • Novosadjanka

    04.12.2020 14:27
    odustajem
    Iskreno, razocarana sam kako ljudi reaguju na moj prethodni komentar. Vama je jasno da ako prodje ilegalno oporezovanje neke grupe ljudi, to otvara vrata novim oporezivanjima svih ostalih? Time dajete dozvolu da sledece vas oporezuju jer imate supu u dvoristu i to retroaktivno od dana kad ste je napravili. Pa porez na podrum, na balkon, na lift u zgradi sve to godinama unatrag. SAda je nekima ovaj zakon "sjajan" jer napada grupu ljudi koji su "bolje prosli" a nista lepse nego smejati se propasti nekog drugog. No, ovo je samo test da se vidi sta sve moze da prodje a proci ce svasta. Ujedno ovo je bio moj poslednji komentar na ovom sajtu jer broj botova i ignoratnih ljudi je toliki da vise nema nikakvog smisla ni komentarisati ni citati bilo sta.
  • Novosadjanka

    04.12.2020 13:32
    Komentari
    Drzava puna ljudi koji se cerekaju kad se drugima nesto lose desi. Da i komsiji crkne krava pa da svi pocrkamo zajedno. Zasto bi se neko drugi izvukao ako je tebi lose jelda? To je ujedno i razlog zasto ce ova sprdnja od drzave propasti i zasto su svi mizerni, namrgodjeni, besni i mrze jedni druge. Uvek je pitanje "s kojim pravo onaj tamo zaradjuje dovoljno da zivi normalno? Zasto mu sve ne oduzmu?" i naravno radost kad mu oduzmu sve. Umesto da pitanje bude "kako bismo svi mogli da zivimo bolje? Sta mogu da naucim od drugih koji su uspeli?". A sav taj novac koji ce drugima uzeti ne ide vama koji se toliko radujete tome, nego u dzepove onima na vlasti. KAo sto ce jednom otici i silne pare od kineskih vakcina za koje cemo biti "dobrovoljni zamorci". Ako neko uopste prezivi. Smeju nam se sa vrha i trpaju nase pare u dzepove a vi mrzite komsiju koji nije mogao da nadje posao pa frilansira jer je konacno "dolijao". Svi ste pateticni!
  • Somborac

    04.12.2020 10:04
    Marko, dobra ideja i ja cu da prebacim ziro racun u madjarsku lopovskoj vlasti nedam nista.
  • Mile Bern

    04.12.2020 09:20
    @Zdrav razum
    U Svajcarskoj i crkvene zajednice i svestena lica placaju porez. A u Srbiji?
  • David AJK

    04.12.2020 08:51
    Vratite se Turci!
    Vratite se Turci! Sve vam oprastamo, jer vi ste bili zadovoljni sa jednom desetinom. A nasim fukarama nije dosta ni 50%.
  • Marko

    04.12.2020 00:07
    Penzioner povratnik
    Sad znam da mi penzija stecena u inostranstvu vise nije sigurna prebaci cu ziro racun u Madjarsku pa neka probaju da uzmu. Lopovi.....
  • Goran

    04.12.2020 00:01
    Banana republika
    Samo da vidim kad pocnu da pisu poreske prijave ko cem vise dolaziti i slati novac iz dijaspore.
    Lopovska vlast i banana republika.
  • Gasterbajter

    03.12.2020 23:49
    €€€€
    Ko u nekoj od zapadnih zemalja ima 1000€ mesecno ne placa porez vec dobija i socijalnu pomoc preko.
  • Zdrav razum

    03.12.2020 23:47
    Poredjenje
    Zamislite: Neko u Srbiji sedi ispred kompjutera, radi nesto za stranu firmu. Dosadilo mu je, gasi komp, silazi u carsiju na kafu sa drustvom. Na kraju meseca strana firma mu uplacuje dogovoreno na PayPal. Niko nista video niti cuo. Milina. Zasto ne bih sav novac zadrzao za sebe? Nikom nista ne placam. Ko sisa ostale klipane kada nisu sposobni kao ja.
    Prebacujemo se sada u Svajcarsku: Bracni par sa dvoje maloletne dece. Muz (moja malenkost) radi kao vozac 6 dana u nedelji. Supruga radi u menzi 50% radnog vremena jer ne moze vise zbog obaveza prema deci. Unazad 30 godina redovno placan porez, zdravstveno, penziono i invalidsko osiguranje. Posao kojim se bavim je jako stresan. Kafic ili kafana su za mene i porodicu Spansko selo. U to je ukljuceno vredjanje iz matice(Gastarbeiter, dosao da se leci kod nas? Dosao da se kurci? Sluzi Svabu... a sve to netacno). I da hocu ne mogu da se lecim u Srbiji jer nemam vremena, moram raditi. Nadam se da ste mogli napraviti paralelu izmedju nasih „kopljanika, YouTube-ra i jednog prosecnog Gastarbeiter-a. I sada bi doticna gospoda da budemo svi u istoj vreci??? Traze da se dijaspora oporezi po istom kriterijumu kao i oni??? Ako drzava uslisi te zahteve, verujte mi, ucinice mi uslugu. Necu vise biti Gastarbeiter, necu ovde raditi a mastati jednom se vratiti u svoju Srbiju. 20 godina sam dvojni drzavljanin (pasos uzeo da bih mogao slobodno, u vreme sankcija, doci u svoju rodnu Srbiju). Postacu Svajcarac!
  • dijasporac

    03.12.2020 23:31
    Pazi kad iz udruzenja freelancera ne znaju da je pitanje oporezivanja gastosha regulisano medjunarodnim ugovorima o izbegavanju dvostrukog oporezivanja i to je dokument koji je iznad srpskih zakona. U prvom clanu, recimo ugovora sa Nemackom, se resava pitanje pojma residenta i mome on placa porez na platu, pazi u clanu 1, cak ne moras ni da se trudis da nadjes to. Dakle, resident je onaj ili ko ima adresu samo u jednoj drzavi ili ako ima adrese u obe drzave preteznu poslovnu aktivnost obavlja u jednoj od njih. Pa posto ne trebas biti genijalac (poput srpskih freelancera) znas da u Nemackoj ne mozes ni da dobije posao ako nemas radnu vizu i stalnu adresu na teritoriji Dojclanda a ako imas adrese recimo na Pejicevim Salasima i u Shvabingu u Minhenu a po prirodi radis u tom istom Minkenu opet placas porez Svabama jer si tamo rezident.

    Da su u udruzenju freelancera neozbiljni shvaticete kada vidite da je porez na platu (sa svim davanjima za nezaposlene, zdravstveno, penzijsko) u Nemackoj oko 32.5% a u Srbiji oko 29.9% tako da ni po toj njihovoj uvrnutoj logici nista ne biste placali. I jos jednu stavr koju u udrzuenju ne znaju je da svaki rezident Nemacke mora da prijavi personalni porez na kraju svake porezne godine, sve ono sto vam je leglo na racune se po odbijanju olaksica i troskova oporezuje po progresivnim poreznim stopama (sto moze biti od 0-65%). Uzgred, Nemacka ima manje p[oreze od skandinavskih drzava ili susednih Svajcarke i Austrije.

  • Smigl

    03.12.2020 23:28
    @dijasporac
    Pljujes freelancere a zivis u Kanadi? E dijasporac, prvo sendvic pa onda Kanada.... pusti te price da si ti Julinov teca koji je doneo mladom Julinu 200 000 eura.
  • Aleksandar

    03.12.2020 23:21
    sta ako nema jos ugovora?
    Hvala @Marko na komentarima. Sta ako još nema ugovora o izbegavanju dvostrukog oporezivanja? Na primer, sa Amerikom se još pregovara, koliko razumem.

    Drugo, mene i dalje malo buni ovo sa dvostrukim prebivalistem, ali dobro sačekaću da vidim šta je kad se malo sve slegne.
  • dijasporac

    03.12.2020 22:26
    Koliko su ljudi na ovim komentarima neupuceni, drzavno zdravstveno osiguranje u Srbiji mozes imati ako ga uplacujes i ako si na birou za nezaposlene tj ako se tamo redovno u nekim vremenskim intervalima prijavljujes. Znaci gastos koji je otisao u Nemacku i posle 7 meseci dodje u Srbiju nema validno osiguranje odnosno markicu i ne moze otici u drzavni dom zdravlja ili bolnicu.

    A buvu kju je pustilo udruzenje freelancera ne bih ni da komentarisem., ljudi su totalni idioti a sad vec idu onom logikom "ako je meni lose onda mora i svima drugima" pa ko se upeca na njihovu udicu upeca se. Sto gore to nama bolje. Idioti.
  • Medo

    03.12.2020 22:04
    I ono
    I srušite i poslednji most za tim ljudima ,sramota od lopovske države.
  • Dara

    03.12.2020 21:08
    Sramota
    Godinama sam bila samohrana majka od drzave nisam ama bas nista dobila morala sam da odem da bih prehranila porodicu a sad hoce da mi uzmu ono sto mi nisu ni dali. Za razliku od njih Nemacka mi je sve pruzila hvala im beskrajno na tome. Zato od mene necete moci nista da otmete pa makar se nikada nebudem vratila.
  • Mika

    03.12.2020 20:47
    Predomislio sam se
    Samo sto sam ostvario penziju i planirao da se posle tolikih godina vratim ali na svu srecu ste mi u pravom momentu otvorili oci pa cu tako svoju zaradjenu penziju trositi sa zadovoljstvom u zemlji u kojoj sam je i zaradio.lopovskoj vlasti nedam nista.
  • Penzioner

    03.12.2020 19:12
    @Goga
    Slažem se sa Vama u potpunosti,ovo je bio samo dodatni komentar ,čiji sam razlog pokušao da obrazložim.
  • Penzioner

    03.12.2020 19:08
    @BoeserWolf
    I Vase objasnjenje za LK može se računati kao rekla kazala.Navodite da ste LK uzeli zbog prašinara,zasto ?Bilo kakav dokument Vam može služiti kao indetifikacija,može i LK druge države.LK se dobija po mestu prebivališta i ne možete je imati na adresi na kojoj ne živite ako se već pozivate na zakon.....Ali po Vasem komentaru, da imam vise i da treba da plaćam veći porez(što upravo i ja tražim)vidi se da niste ni pročitali pažljivo napisano....
  • Goga

    03.12.2020 18:17
    @Penzioner
    Pogresili ste temu Gospodine.
    Sve o cemu govorite je tacno ali ovo je neka druga tema. Te vase komsije mogu da zive u Srbiji i da opet ne prenesu nekretnine na svoje ime samo se vrate za Srbiju i sve ostalo je isto...izbegnu placanje poreza. Ovde se radi o nekoj drugoj temi.
    Ljudi koji zive i rade u inostranstvu placaju porez na prihod toj zemlji ne vidim razlog zasto bi Srbija trazila porez na neciju platu ako je nije isplatila.
    Npr. odete u Zanzibar radite kao cuvar Zanzibar vas plati lupi vam porez na platu jer vi zivite i radite tamo.
    E sad ako imam stan u Srbiji naravno da placam porez na nekretninu u Srbiji to da li ja zivim u tom stanu ili ne nije bitno posedujem ga. Te vase komsije sto izbegavaju porez na neki nelegalan nacin je vec druga stvar i nema veze sa ovim porezom koji drzava zeli da naplati.

    Drzava je mnogo nepravde i zla nanela ljudima koji su morali da odu, da se odvoje od svoje porodice, dece...znate li koliko roditelja su propustili maturske veceri, rodjendane, godisnjice, bolesti, operacije....svojih bliznjih??! Nadam se da nikada necete biti u takvoj situaciji. Srbija je sve nas pustila niz vodu jer nam je uskratila pravo na rad kako bi ziveli i hranili se. Ne bih vam nikad pozelela da grlite majku i brata i da vam se cepa srce jer znate da se svasta moze desiti u trenu i da ih grlite poslednji put.
  • Goran

    03.12.2020 16:25
    Strani invbestitori i strane gazde koji su bagatelno pokupovali u privatizacijama nase fabrike i njive ne placaju dinara poreza Srbiji po medjudrzavnim ugovorima o izbegavanju dvostrukog oporezivanja, vec samo poreze i doprinose na bedne zarade radnika koji im ovde rade po visestruko nizim platama nego u njihovim maticnim drzavama. Tako npr imamo medjudrzavni ugovor sa Hrvatskom i Slovenijom tako da kad se roba proizvedena ovde u fabrikama kojima oni gazduju proda te gazde i tajkuni placaju porez na dobit u Hrvatskoj i Sloveniji, te se one razvijaju parama nasih gradjana. Takodje ta roba nema izvoiznu carinu. Ali se zato gleda kako zagrebati i crno ispod noktiju srpskoj sirotinji. Zasto se ne uvedu izvozne carine i ukinu medjudrzavni sporazumi o izbegavanju dvostrukog oporezivanja sa onim drzavama sa kojima imamo ogroman deficit u razmeni roba dobara i usluga?!
  • Igor

    03.12.2020 15:58
    Porez za GA
    Marko je lepo nasao i objasnio za PIO i zdravstveno. Sto se tice poreza, Zakon o izbegavanju dvostrukog oporezivanja kaze da ce porez platiti rezident. Rezident mozes biti i u Srbiji, po prebivalistu i u Nemackoj, npr. po boravistu. Dalje, pise da ce se rezidentom smatrati u onoj zemlji sa kojom privatno i poslovno ima tesnje(tesnije) veze. I ima jos nekih clanova gde se utvrdjuje gde ce se lice smatrati kao rezident. Tako da ako zivis u inostranstvu, legalno radis, u Srbiju dolazis po par nedelja, rezident si u inostranstvu i tamo si obavezan da platis porez. A ovaj zakon te oslobadja da moras da platis porez u Srbiji. To vazi za one zemlje sa kojima Srbija ima potpisan sporazum.

    Pozdrav
  • BoeserWolf

    03.12.2020 14:35
    @penzioner
    Ne, to sto ste predstavili nisu cinjenica vec "rekla kazala", i to "rekla kazala" je u direktnoj protivrecnosti sa zakonskim regulativama, koje su za razliku od vaseg izlaganja, ipak cinjenice.

    Prvo, ja godinama nemam prebivaliste u Srbiji, ali sam letos napravio LK. Nazovite MUP i objasnite im da vise ne izdaju licne karte svojim gradjanima sa prebivalistem u inostranstvu, ili predlozite takav zakon u skupstini. LK nisam pravio zbog sebe nego zbog prašinara koji bez postovanaja pravilnika o policijskim ovlascenjima, maltretiraju i identifikuju gradjane na sred ulice bez ikakvog povoda ili obrazlozenja (cl.10: Policijski službenik je dužan da upozna lice iz stava 1. ovog člana sa razlozima proveravanja njegovog identiteta)
    Ako slucajno nemas LK, kazna bato.

    Onda ste rekli da idu besplatnonda se lece sa tom istom LK.
    Sa licnom kartom jos niko nije prinljen u DZ, vec je potrebna zdravstvena.
    Ako je neko osiguran u zemlji koja ima ugovor sa Srbijom, zdravstenu usligu placa, a osiguranje maticne zemlje mu refundira, na cemu Srbija uglavnom zaradjuje pare. Mada se ljudu cesce odluce za privatnika, zbog kvaliteta usluge.

    Dalje, komsija Vas ima jedan stan, Vi dva, naravno da cete placati veci porez na imovinu.

    Mnogo mi cela prica vuce na zavist i frustraciju, ne valja Vam to.
    Pustite ljude koje ste oterali iz ove zemlje da placaju poreze tamo gde novac i stvaraju, kojim neretko finansiraju uzu i siru familiju u Srbiji.
  • Mila

    03.12.2020 13:58
    Nazalost
    Nazalost,ova drzava nam ne daje mogucnost da dobijemo posao,da ako ne radimo dobijemo bar neku pomoc u doba korone...nista..postali smo gradjani 3 reda U svojoj zemlji. Zasto neko da daje zemlji nesto sto ga je naterala da ide trbuhom za kruhom. Placaj posteno tamo gde ti daju zivot dostojan coveka.
  • Zabraniti SNS

    03.12.2020 12:04
    Ocu da vidim...
    Ocu da vidim poresku prijavu onog primitivnog bosacerosa Dodika i koliko je platio poreza i doprinosa u Srbiji. Glasa u Beogradu, znaci tamo je prijavljen a vladar je republike Srpske. Ajmo Dodik dokaze o dvostrukom placanju na sunce.
  • Joska

    03.12.2020 10:17
    @Gluposti
    Ako je to istina, onda njihovo osiguranje refundira Srbiji jer osiguranje EU vazi i u Srbiji i obrnuto.
    Kao sto je receno gore, ovo ne vazi sa ljude koji su trajno naseljeni u unistrastvu . Postoji zakon od dvostrukom oporezivanju koji resava pored i zakon o obaveznom socijalnom osiguranju koji sprecava dvostruko oporezivanje za doprinose (clan 6, paragraf 6).
    Ovo samo kaci one koji dizu buku: frilansere i oni koji bi hteli nesto dzaba, a da ne plate. Znaci frilanseri i radnici na crno u inostrastvu
  • Koki

    03.12.2020 08:10
    laz
    Naravno da ne moze i ne sme.
  • Roditelj

    03.12.2020 07:23
    Neokreći se sine
    Novembar 2019 god. Beogradski aerodrom.Pratim sina na rad u stranu kliniku. Dva stara kofera i ofucana garderoba. Ljubimo se, smejemo lažno, knedla u grlu jedva govorimo.Neokreće se da mu nevidim suze. Suze kao reka, nemogu da ih obuzdam. Dobro je nevidi ih. Koroma. Došao još jedan novembar. Priča mi doživljaje sav srećan,, pacijentkinja prestaje da plače kad se pojavi na vratima njene sobe,,.... Novi zakon Srbija.Odjavi se iz Srbije, prodaj svoju skromnu kuću u kojoj si se rodio, nedolazi na odmor, nemaš ovde socijalno penziono i zdravstveno. Uzmi drugo državljanstvo. Nešalji novac ako me poplavi reka itd.Uzmi državljanstvo zemlje koja ti je dala posao, troši novac tamo gde si ga zaradio,budi i dalje dobar, human i pomaži bolesnim kao da pomažeš meni. Nebudi tužan i nežali što si otišao, nisi ovde ničiji.Otišao si od ratova i svih balkanskih gluposti.Domovina ti je gde možeš da živiš život dostojan čoveka. Fizički si daleko, al uvek u mom srcu. Idi i neokreći se sine.
  • Penzioner

    02.12.2020 23:24
    @vamaha,BoeserWolf..
    Niti sam zlurad,niti neobrazovan...niti bilo koga vređam kao Vi što sebe smatrate obrazovanim.Govorim činjenice.Ja posedujem 2 stana,1 svoj i drugi koji mi ostao od roditelja,e na taj drugi plaćam duplo veći porez jer ne mogu biti prijavljen na dve adrese istovremeno i vodi mi se kao luksuz tj višak nekretnine,zašto?Kako je onda moguće imati LK (koja se dobija po prebivalištu) a živeti u inostranstvu.Lično imam komšije,koje imaju i kuću i 3 stana,sve izdaju a nekretnine su im na pokojne roditelje,koji su preminuli pre više od 10 godina.Oni su u penziji i žive u Austriji,na sve to plaćaju,verovali ili ne,duplo manji porez od mene.Ne znam kako ali i oni i deca imaju i naše zdravstvene knjižice,da li je to zlurado?Ne želim ništa više niti manje,samo ISTO PRAVO,ipak sam ja svoje obaveze plaćao državi Srbiji.
  • Gile

    02.12.2020 19:37
    @Zdravko
    Lepo. Prodace im uterivaci dugova imovinu i namirice dugovanja prema drzavi. Prosto ko pasulj
  • 021

    02.12.2020 19:09
    Krcka se krcka ovaj ekspres lonac. Uskoro ce da prekipi i da eksplodira. Ova situacija me podseca na jedan video eksperiment sa interneta. Po sredini lubenice stavljaju jednu po jednu gumicu (kao za tursiju). Lubenica se dugo nije mrdala, ali posle xy postavljene gumice je eksplodirala.
    Ljudi samo hoce da prezive. I frilenseri i nasi u inostranstvu. Rade to sto rade zato sto nemaju drugi posao. Drzava im nista nije pruzila, a sada bi reket. Jako bezobrazno. Usto smatram da nije lepo zeleti da drugome crkne krava.
  • Inspektor Višekruna

    02.12.2020 17:35
    Baš da vidim
    kako će sportisti platiti!
  • Laza

    02.12.2020 15:55
    Laza
    Evo samo kazite gde davam uplatim moj novac za porez. Ovi zaista vise nisu normalni. Pozzz iz forcajma.
  • Deks

    02.12.2020 14:52
    "Frilenseri" ne mogu ići u isti koš sa našim građanima koji rade u inostranstvu jer su oni rezidenti Republike Srbije dok građani u inostranstvu su rezidenti zemlje u kojoj žive i rade. Ko živi u inostranstvu plaća porez na prihod u zemlji u kojoj radi i po "Ugovoru o izbegavanju dvostrukog oporezivanja" ne može da bude oporezovan u dve zemlje po osnovu istog prihoda. Što se tiče doprinosa za penzijsko osiguranje po međunarodnim konvencijama za isti period radnog staža doprinos se ne može plaćati u državni fond dve države istovremeno, niti kada odete u penziju za isti period rada možete dobiti penziju iz dve države - to je nemoguće. Bilateralni ugovori o penzijskom osiguranju između Srbije i Nemačke, kao i sa drugim zemljama do dobro uređuju. Doprios za zdravstvo (onaj državni) se plaća tamo gde živite i radite, u skladu sa tim tamo imate pravo da se lečite.
  • Zdravko

    02.12.2020 14:32
    Ja ne razumem kako oni misle da im uzmu te pare? Pa ti ljudi koji rade tamo, imaju vizu i radnu dozvolu, uplaćuju im se doprinosi i penzija. Oni ovde kada dolaze, nema potrebe kao nekada da nose pare u čarapama, već odu lepo na bankomat i podignu koliko im treba eura, franaka, dolara... Kada steknu uslove za penziju, ta država im isplaćuje penziju na račun banke u toj zemlji. Šta ovi misle, da dežuraju na svakom bankomatu kada se sa stranog računa podiže novac pa da onda otimaju?
    Ha, ha, ha...koji smo mi cirkus od države!
  • Pobegulja

    02.12.2020 14:24
    Vampirsla država
    Plaćam porez na stan u kom ne živim. Plaćam bome i grejanje i struju i osiguranje a bogami i TV pretplatu. Iako se ni ne grejem a bogumi ni RTS ne gledam. Koje ludilo.
  • Slaviša

    02.12.2020 14:11
    @021.rs
    Pišite o protestu malih privrednika u Beogradu. Danas nekoliko stotina, sutra nekoliko hiljada, a na proleće stotine hiljada ljudi kojio traže da RADE!
  • Miki

    02.12.2020 14:01
    uterivaci dugova
    Sci koji nisu platili poreze u Srbiji, i koji imaju eka dugovanj aprem adrzavi ce kad tad morati to da plate. Pogotovo ako imate bilo kakvu imovinu u Srbiji - lako se proda.
    Nepoznavanje zakona i propisa Republke Srbije (i bilo koje druge zemlje) vas ne izuzima iz obaveze da iste i postujete.
    Mi hronicno imamo krsenje statusa duplih rezidenata (prekrsaj), neodjavljenih prebivalista(orekrsaj), neprijavljenih poreza (prekrsaj) , neplacenih poreza (preksrsaj), itd, itd...

    Drzava konacno staje na put svemu ovome, iako su to nepopularne mere. Ni ja nisam srecan zbog toga, ali ni druge drzave na svetu vas ne bi tek tako pustile da se ponasate kako hocete.
    Status nerezidenta mozete dobiti pod posebnim uslovima, ali to podrazumeva da ste negde prijavljni kao rezident (a najcesce je to Srbija).
    Jos da napomenem da Srbij aima daleko najnize poreze od svih drugih EU drzava,,,,.....
  • Tannhauser

    02.12.2020 13:45
    Frilenseri pokušavaju da vam ilustruju koliko su srpski zakoni loši i koliko se proizvoljno i retroaktivno primenjuju ali ne, vi i se i dalje pravite blesavi i jedva čekate da oderu frilensere lopove.

    E pa i ja jedva čekam da država krene da naplaćuje 5 godina retroaktivno doprinose (koji ne podležu ugovoru o izbegavanju dvostrukog oporezivanja) svima koji su radili na kruzerima, konobarisali na moru, prevrtali babe po Nemačkoj, čistili piliće u Mađarskoj ili sklapali televizore u Češkoj pa su se bahatili tim parama tako što su prehranjivali porodice.

    Hoćete mi reći da je ispravno da svi mi plaćamo doprinose a oni ništa?
    Kada već gazimo po leševima krava, neka crkne i njima, zar ne?


  • SMile

    02.12.2020 13:22
    A šta ćemo sa...
    A šta ćemo sa svim onim Bosancima i Crnogorcima koji ovde žive imaju duple papire, a voze aute na BIH i CG table, di su tu porezi, peMzije, zdravstvena osiguranja???
  • Hastali Šejtan

    02.12.2020 13:09
    Svi pod šljivu
    Očigledno je da je cilj, da se što više poštenih, vrijednih Srba odrekne državljanstva Srbije. Radikali su protjerali Srbe iz Hrvatske, BiH i Kosova. Krajnji cilj je da odu i iz Srbije. Ovdje će ostati samo fukara, raja, dezerteri, šverceri i kukavice iz bivših Jugo republika.
  • Milorad

    02.12.2020 13:02
    Pristina
    Takve sofere iz Minkena, treba na granici rasklopiti do poslednjeg sarafa. Pa nek za sklapanje preko modela uplate nekom servisu!!
  • Goran

    02.12.2020 12:56
    Čekam da nam Marinika objasni.
  • Pera šofer Minhen

    02.12.2020 12:26
    Pa naravno.
    Samo mi dajte broj računa i model i poziv na broj. Keš je spreman!!! Znači..... nikada!!!!!!
  • Duplo oporezivanje

    02.12.2020 12:20
    Hajdemo polako, za sve sto citaju a ne razumeju. Bilaterarni sporazumi o sprecavanju duplog oporezivanja vaze samo za prihode. Pored te stavke, imate nesto sto se zove DOPRINOSI, i to ako ste rezident, morate da placate. Zakonski, ako zeli, R. Srbija moze da trazi da platite DOPRINOSE, ali ako je porez na prihod/dobit placen u drugoj zemlji, i isti je ili visi kao u Srbiji, onda ne. U praksi to izgleda ovako: Zaradili ste novac u Nemackoj. Nemacka vas oporezuje, i uzme vam i za doprinose. Srbija ne moze da Vas ponovo oporezuje, ali moze da trazi PIO i zdravstvo, ako se niste odjavili. Suludo jeste, ali postoji zakonska mogucnost. Takodje, ako saljete nekome svome novac iz inostranstva, bolje bi Vam bilo da ta osoba predstavlja prvi red srodstva, u suprotnom i za to moze da trazi porez/pio/zdravstvo od primaoca.
  • BoeserWolf

    02.12.2020 12:17
    @penzioner
    Ti ljudi salju pare rodbini kako bi prezivela, rodbini kojoj drzava uzme pola plate da namiri tvoju penziju...zlotvore zluradi.
  • pawlle

    02.12.2020 11:59
    toliko o vucicevom zlatnom dobu,nema vise sta da se opljacka,e , sad sto ste napljackali vratite ovamo sa Kipra,Maldiva.....
  • Ja

    02.12.2020 11:52
    Ostala bratija bez para.Zaposleni preko sekte sa kupljenim diplomama zaposleni u javnom sektoru bez ikakvog znanja.Napunili dzepove svojim firmama uz subvencije i robovsku radnu snagu.Podize im plate u JP da imaju za clanarinu i opet im malo.O zaduzenju zemlje preko 29 mlrd dolara ne vredi govoriti.Jos malo i gotovo.I te ljude sto ste oterali napolje hocete da opljackate.Dno dna od banane.
  • Ana

    02.12.2020 11:46
    A Vulinova tetka - nevera!
  • Mafija

    02.12.2020 11:31
    Smejurija
    Znaš kada ću da platim bilo kakav harač srbiji, bukvalno nikad.

    Ako krenu preko nekretnine, prodaću je, ako krenu preko računa poneću keš.

    Ništa ja srbiji ne dugujem.

    Aj naplati ako mozes.
  • Gastrorezident

    02.12.2020 11:23
    Radio u inostranstvu sa srpskim državljanstvom. Na 1000 e sam plaćao 70e Srbiji porez mesečno. Nakon 12 meseci podneo zahtev za nerezidentski status i dobio povraćaj novca.
  • Vlada

    02.12.2020 11:20
    Opa
    Al ce sad ekspresno da se poveća broj ljudi koji se iseljavaju . Kad se odjednom odjave svi koji do sada nisu ...
  • Mudrijas

    02.12.2020 11:16
    Pasivizacija prebivalista
    Nije li i ovo zakon majko Srbijo:
    http://www.mup.rs/wps/portal/sr/gradjani/Najcesca%20pitanja/!ut/p/z0/fY3NbsIwEIRfZaUq53VKSXtFPQQKvRSpgC_R4lhonWRtYgdVeXqMeuc4880PajyiFrrxhRJ7oT7rk66abflZreta7T5evxdqVS4r9fb-W242C9zHsfnZNy87SoJfqJ-n8xy761WvUBsvyf4lPIbp3LNp-nwphQre2CRUqMtIrSPhQgk5Y6MhCJxIXGYxEcxChqGjlmBgiP00n61wB8MUsjtb-AfOArWjjblNkW8880hC8Gh2HpJ_xDLmAUNXH-5ikNZ8/
    Sprovodjenje pasivizacije prebivalista za one koji ga nisu odjavili kada su otisli. Znaci sama drzava je duzna da skloni uslov kojim me smatra poreskim obveznikom ako utvrdi da ne zivim na toj adresi. Kako se onda to “ili” primenjuje iz poreskog zakona?
    Razumem da je drzava siromasna ali ne shvatam kako pomaze da pokusavas da izmuzes ljude koji svakako vec finansiraju clanove porodice koji su ostali u zemlji? Problem koji drzava treba da resi jeste rad u srbiji za inostranstvo bez placanja poreza.IT ili ne to je oporezivo u Srbiji jer se posao obavlja tamo. Problem je sto su stope i zakonske regulative u svemu takve da te teraju da ih izbegavas ako mislis da prezivis.
  • Garica

    02.12.2020 11:06
    bez brige


    Tko je "državo", oderi sve što se odrati može, samo šta će 2022 biti sa glasovima iz dijaspore? Pa samo somovi će glasati, a nadam se da će se i ovde sitna riba dozvati pameti...
  • Dejan

    02.12.2020 10:58
    Lepa reč
    Ljudi nemojte se prepirati i svagjati, to i jeste cilj. Budite iznad svega toga... Molim vas... Voli te se i cenite i uvažavajte različita mišljenja. Ne dozvolite da vas iko medju sobom zavadi... Želim vam svima lep dan, provedite ga lepo....neće se više vratiti... Deb'o pozdrav od Dekija
  • ss

    02.12.2020 10:23
    Gastarbajter, ako se pokrene postupak za naplatu potrazivanja po osnovu neplacanja poreza, neces dobiti otpust drzavljanstva pre nego sto ne namiris sve dugove. Znaci, da cekas nije dobra opcija.
  • Rade

    02.12.2020 10:19
    Jos jedan tekst naklonjen frilenserima da bi se javnost naklonila na njihovu stranu koji nema veze sa istinom .Postoji zakon o dvostrukom oporezivanju i postoji mogucnost da platite porez samo ako placate manje poreza u npr Nemackoj nego sto bi placali u Srbiji i onda bi placali samo razliku kao porez sansa da placate porez manje nego u Srbiji je veoma mala .Druga bitna stvar je da postoji neoporeziva svota koja je trenutno oko 1900 e mesecno koju opet mozete umanjiti na clanove porodice tako da na kraju retko ko ce palcati porez ko radi preko a tekst je glupost koju je neko napisao radi necijeg interesa .
  • Milan

    02.12.2020 10:15
    @Marko
    Marko, svaka ti cast za komentar. Sve je tacno.
    BTW, prema nasem a i medjunarodnim zakonima - ne mozete istovremeno biti rezident u dve drzave. Znaci, ako ste se iselili iz Srbije, trebalo je to da prijavite Srbiji i problem resen. To sto imate imovinu u Srbiji ne znaci puno.
    A , im ate dokaz o placenom porezu u inostranstvu - dakle nema problema.

    A frilenseri vec decenijama ne placaju poreze nikome, pa im se to osladilo i sada zele da nastave po starom. E,pa izgleda da je tome konacno dosao kraj.
  • Dzoni

    02.12.2020 10:11
    "Svi oni imaju naše lične karte i prijavljeno prebivalište u Srbiji.Na taj način izbegavaju porez na imovinu,besplatno lečenje...."

    O cemu pricas? Kakve veze ima licna karta, prebivaliste i porez na imovinu? Ako imaju vlasnistvo nad imovinom, npr stan ili kucu, placaju porez ko i svi, nema veze ni licna karta ni gde se nalazi i gde zivi, moze i na Marsu. A o besplatnom lecenju... da zivim u inostranstvu legalno, dakle imam njihovo zdravstveno, poslednje sto bi mi palo na pamet da se lecim u Srbiji, osim ako nisam gastos u Zimbabveu.

    Ovo udruzenje, posto se nije digla neka velika frka oko poreza za "frilensere" (tj "oni koji rade a ne placaju nista od poreza na prihode"), zakuvali ovde sa pogresnim tumacenjem da ce neko ko legalno zivi i radi napolju sad kao placati neke silne poreze na primanja. Ovde se radi o drugome, da drzava hoce da uzjase ljude koji ilegalno/polulegalno idu na sljaku napolje, na po 3 meseca, sa nekakvim privremenim dozvolama i slicno. A ovde se vode npr. da su na birou. To je jos jedan primer sive zone koji drzava, koja je ostala bez para, pokusava da zavrne i iscedi koji evro. Do sad su to tolerisali jer je to bila i socijalna kategorija, isli ljudi da rmbace u neljudskim uslovima po halama u Slovackoj ili po njivama Holandije da beru spargle, bolje to nego gladna usta u Srbiji, ali sad zafalilo para.
  • Eto

    02.12.2020 10:06
    Biće mahinacija na izvol`te...A šta onaj koji je npr. izBosne, ili iz neke druge okolne zemlje, ima dvojno državljanstvo koje koristi u zavisnosti od potrebe, školuje se, studira, leči se za džabe, radi i dr. u Srbiji na osnovu Sporazuma o kojima se pisalo na ovom portalu, i ode u zemlje npr. EU ili bilo gde u svetu da tamo radi...Znači li to da mora tri puta da plaća porez? Zašta onda i radi? Što neko reče, narod će masovno da se odrekne državljanstva...Sad su i razni sportisti u problemu.
  • vamaha

    02.12.2020 09:58
    Penzioner02.12.2020 • 08:42
    normalno
    ....Na taj način izbegavaju porez na imovinu,...


    Pa zašto napišeš tako nešto? Ljubomoran si na nekog ili ...? Kako je moguće izbegnuti plaćanje poreza na imovinu ako živiš u inostranstvu,a imaš nekretnine na svoje ime u Srbiji?

    To što si napisao nije čak ni laž samo polazuje koliko si neobrazovan i zlurad.
  • Bez panike

    02.12.2020 09:56
    Ovo se ne odnosi na Bosance i Likote.
  • Molder

    02.12.2020 09:44
    Evo, rešio sam vam ovo:

    Odjava prebivališta radi iseljenja iz Republike Srbije u inostranstvo podnosi se na propisanom obrascu (koji se isključivo dobija kod službenika na šalteru), pri čemu je potrebno priložiti sledeća dokumenta:

    1 - važeći dokument sa fotografijom;
    2 - dokaz o iseljenju iz Republike Srbije u inostranstvo, odnosno pisanu izjavu podnosioca odjave da se iseljava iz Republike Srbije;
    3 - dokaz o uplaćenoj naknadi na ime republičke administrativne takse za odjavu prebivališta

    Ni zrno žita okupatoru!
  • @ Penzioner

    02.12.2020 09:42
    Evo ja živim preko. Pored njihove imam i srpsku ličnu kartu. Imam i stan u Srbiji na koji svake godine plaćam porez baš kao i ti. Kako to misliš da ja izbegavam da plaćam taj porez kada mi svake godine stižu rešenja kao i tebi a ako porez ne platim, na vrata će mi banuti izvršitelji kao i tebi što bi banuli da ne platiš porez za stan. Boli državu uvo gde ja živim, porez za stan u Srbiji moram da platim.
    Kako to misliš da ja koristim srpsko zdravstvo?
    Ja koji živim preko nemam srpsku zdravstvenu knjižicu i ne mogu se lečiti u Srbiji kao ti. Gidišnje u Srbiju dođem na dve, tri nedelje a ako mi za to vreme zatreba lekarska pomoć, odem kod privatnog i platim ga iz svog džepa.
  • Peca

    02.12.2020 09:38
    Puni Jovanjicu.
    Kad jedan posao propada, pokreci odmah drugi, da ti ne propadnes!
  • Novosadjanka

    02.12.2020 09:37
    @gluposti
    Evo ja na primer ne znam nikoga iz inostranstva ko dodje na godisnji odmor u Srbiju i ide drzavno kod lekara. 10 dana godisnji odmor, a on zove broj telefona da zakaze pa ce stici za 2 meseca na pregled... Kako da ne. Svi idu privatno zato sto je to jeftinije nego napolju plus se ne ceka zauvek na pregled i usluge. To vazi i za ostale gradjane Srbije koji imaju nesto para. Bice da ste Vi ljuti na siromasnije gradjane sto idu kod lekara drzavno.
  • trolololo

    02.12.2020 09:36
    free debilana
    Marko


    super si objasnio, samo veruj mi nece to pola mase procitati vec ce nastaviti da se lepi na naslove i rekla/kazala likove koji se tripuju da nesto razumeju.

    Ovo udruzenje koje je izvelo ovakvo tumacenje zakona to je iskljucivo uradilo da bi diglo frku i gnev u narodu.

  • Sima

    02.12.2020 09:33
    Sposobni politicari
    Gradjanima Srbije odrati kozu sa ledja i oterati ih iz zemlje, ovima sto su dosli treba dati sve moguce i nemoguce.
  • g pen

    02.12.2020 09:31
    Ovi su sve ludji i ludji. A govorili smo vam ko su i sta su a vi nama da smo ovakvi i onakvi, sovinisti... Uh sto volim, nadam se da cete progledati jer svi normalni ce bukvalno pobeci i ostace samo ..... bosanci, t.j. clanovi. Ovo je proterivanje.
  • Predznanje

    02.12.2020 09:27
    @ Marko
    Hvala Marku na komentaru, htedoh da napisem slican, ali sam videla da je gospodin vec sve lepo objasnio. Da ne bismo konstantno iznosili poluistine i stvarali ogromnu konfuziju po pitanju svega u ovoj zemlji, bilo bi dobro da se pre iznosenja stavova u javnost i pisanja tekstova, barem elementarno informisemo o temi. Ne znam vise cija je to odgovornost, da li novinara, ili doticnih koji daju izjave. Mislim, obostrana. Malo vise samokriticnosti i samokontrole ne bi bilo na odmet.
  • Pančevac

    02.12.2020 09:27
    Nole Djokovicu jel citas ovo?
  • Hm

    02.12.2020 09:25
    Gastarbajteri će prestati da dolaze “kući”. A poskupeće odricanje državljanstva.
  • ja

    02.12.2020 09:14
    Isterate sirotinju u inostranstvo, i sad hocete i to da naplatite, sto dalje odavde gadite mi se smradovi
  • Ludilo u stali

    02.12.2020 09:13
    Drzava ili kriminalci, u nasem slucaju potpuno isto stvarno moze i ono sto nikom ne bi palo na pamet da moze a na svakom ugrozenom pojedincu je prirodno pravilo da se brani svim srestvima uvek na raspolaganju. Kriminalac klasican je i za respejt jer otvoreno rizikuje da izgubi slobodu, zdravlje i zivot a ovi koji su oteli drzavu to rade iz 'drzavnog interesa' i oni jesu i tumor i djavolji isprdci sve u isto vreme
  • Ns

    02.12.2020 09:10
    Ljudi
    Opet je cilj deliti nas. Za sve lose u drzavi najlakse je resavati problem tako sto ce ljudi jedni drugi optuzivati za nesto. Zar nam je zdravstvo u problemu sto neki « nasi » odu kod dr kada su bolesni. Tada su « tudji ». Kada salju novac u maticnu drzavu onda su «  nasi ». Politika zavadi pa vladaj u punom zaletu!!!
  • Dema Gogić

    02.12.2020 09:07
    Udri, Srbijooo!
    «Srbija i od svakog turista može da traži da plaćaju porez, PIO, taksu za... etc etc etc.» (a ako ćemo uzeti u obzir da svaki stranac teoretski je turist koji može doći... Uhhhh!!!)
  • Marko

    02.12.2020 09:05
    @Marko
    Bravo imenjače, kada sam počeo da kucam komentar tvoj još nije bio vidljiv. Da sam ga video ne bih ništa ni kucao. Uradili ste posao koji je trebao da uradi novinar(ka)
  • Limanac

    02.12.2020 09:03
    Zapravo, država nije najavila naplatu poreza gastosima. Priču su pokrenuli frilenseri kako bi pojačali poziciju. Po našim nakaradnim zakonima stvarno su i gastosi dužni da plate porez, ali to je prevelik zalogaj za svaku vlast, bolje to da izbace iz zakona. Ako gastosi prestanu da šalju doznake, ova država brzo puca.
    @Komentator
    Država nema način da sazna da si ti zaradio 95000 evra u Kanadi. Jedino mogu da vide da si ti bratu poslao deviznim nalogom 37000 evra. U praksi, to niko ne gleda. Izuzev ako nešto ne kažeš loše o vlastima, onda pokreću sve kapacitete UDBE da iskopaju prljavštine o tebi, a ako ne nađu ništa, onda izmisle.
  • Marko

    02.12.2020 09:02
    Ne može.... Novinari, istražite malo. Postoje bilateralni sporazumi sa državama o ne plaćanju duplog poreza. zanimljivo je npr. sa nemačkom, tu se primenjuje sporazum koji je još SFRJ potpisala.... radi se na novom. Naravno, Srbija nema sporazum sa svim zemljama, ali generalno one gde ima najviše gastarbajtera su pokrivene ;) Ima na internetu lista i ostalo....
    Dakle, tekst bi mogli da nazovete nešto kao "Postoji mala i nerealna mogućnost po kojoj bi Srbija možda mogla da naplaćuje DUPLO porez nekim njenim državljanima koji su rezidenti u Srbiji i u nekoj drugoj zemlji i tamo rade i prijavljeni su i plaćaju porez a pri tom Srbija nema sporazum o ne plaćanju duplog poreza sa tom zemljom"... Pa onda lepo u tom tekstu pozovete pravnike, pa razjasnite kako šta i onda mi lepo kažemo "bravo 021", a ne ovako....

    PS Za tzv. frilensere
    Umesto da se organizujete i izborite za sebe (naravno, i da platite porez), vi primenjujete tipično srpsko "e, pa onda neka i komšiji crkne krava".... Na ulice dragi moji tzv. frilenseri, i izborite se za to da plaćate porez kao i svi ostali!
    PPS Još jedna stvar za tzv. frilensere. Ti gastarbajteri koje bi Srbija mogla da oporezuje su već platili porez, za razliku od vas...
  • Advokat

    02.12.2020 08:55
    Citati zakon o doprinosima
    Ko procita zakon o doprinosima, clan 6, definicija 6, bice mu jasno ko od radnika u inostranstvu moze da placa doprinose u Srbiji. Oni koji su se iselili sa porodicama i zive tamo negde i placaju poreze u toj drzavi nemaju sta da brinu.
    Buka frilensera koji okupljaju oko sebe masu da bi se nesto bunili. Nista vise.

    Svi vi koji ste napolju i zivite tamo i placate uredno poreze u toj drzavi nemate sta da brinete.
  • Neoplanta

    02.12.2020 08:53
    A kako bi bilo da se zli gastarbajteri odreknu buvarinog drzavljanstva i prestanu da salju prljave pare u buvaru?
    Odose milijarde koje se svake godine sliju u promet Srbije i koje odrzavaju socijalni mir!
    Vucicu, tada ti nece biti dovoljan litar ulja pred izbore, ljudi ce dohvatiti kuke i motike i doci pred tvoja vrata da povrate ukradeno!
    Ne cackaj mecku, mecka je vec nervozna!
  • Sima II Strahota

    02.12.2020 08:47
    Ocekivano
    Priznajem, pogresio sam. Umesto da se uclanim u vladajucu stranku (tada je to jos bila DS), da lepim plakate, botujem i uvlacim se Velikom Vodji, ja sam potrcao u inostranstvo "gde svoga nema i gde brata nije" da se zlopatim i jedem hleb sa sedam kora (sto je najgore, u Singapuru nema hleba ni za lek, samo ti nude nekakve odreske, jastoge i kojesta, sto ti dostojanstveno....prihvatas), da radim s tamo nekima koji ne znaju ni gde je Srbija, ni ko je najnoviji Voljeni Vodja (ne, nisam mislio na Kim Dzong Una), ne znaju da govore srpski da ih ceo svet, a i sire, razume.
    Sad su moje pogresne odluke dosle na naplatu od strane Haracke, pardon Poreske uprave. Ne moze se besplatno uzivati daleko od Pinka i Kaljuge, mislim Zadruge. Harac, gasterbajteri, harac!
    Zivela Srbija! Smrt komsijinoj kravi!
  • Marko

    02.12.2020 08:46
    Pojasnjenje
    Porez na dohodak je regulisan ugovorom o izbegavanju dvostrukog oporezivanja izmedju drzava. Znaci nema duplog oporezivanja licnog dohotka ako je regulisano ugovorom. E za doprinose (PIO I zdravstveno) da izbegnemo spekulacije lepo idite na paragraf lex, "zakon o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje" pod obveznike doprinosa definise domace drzavljane zaposlene u inostranstvu na sledeci nacin (clan 6): " je osiguranik zaposlen u inostranstvu kod inostranog poslodavca ako za to vreme nije obavezno osiguran ili ako prava iz obveznog socijalnog osiguranja po propisima te drzave ne moze ostvariti ili koristiti van njene terotorije". Dakle iz ovoga je kristalno jasno da osoba koja legalno boravi(zivi)u inostranstvu i koja je osigurana po zakonima te drzave NIJE obveznik doprinosa za PIO i zdravstveno po zakonim Srbije. Cak i onaj drzavljanin koji spada u ovu kategoriju u clanu 30 definisana je osnovica za doprinose, a to je prosecna mesecna zarada u Srbiji u cetvrtom kvartalu, nikako plata koju osoba ima u inostranstvu. Dalje isti zakon u clanu 5 kaze da ako drugi zakon definise doprinose drugacije, ovaj zakon se primenjuje. U skladu sa navedenim mislim da ovaj zakon i ugovor o izbegavanju dvostrukog oporezivanja ( cak i ako ima prebivalista u obe zemlje, procitajte clan 4. (Stav 2a, osobe sa dvostrukim prebivalistem) I clan 15. iz nekog ugovora, npr sa Holandijom) regulisu status. Bilo bi lepo kada bismo pricali o zakonskim clanovima, bez licnih stavova. Lep pozdrav za sv
  • Penzioner

    02.12.2020 08:42
    normalno
    Svi oni imaju naše lične karte i prijavljeno prebivalište u Srbiji.Na taj način izbegavaju porez na imovinu,besplatno lečenje....
  • Miroslav

    02.12.2020 08:42
    Miroslav
    Neznaju vise kako da dodju do para ovi lopovi. Damije bilo dobro u srbiji nebije napustio pre osam godina ovde u holadiji radim,placam poreze drzavi koja mije omogucila dostojan zivot za coveka. Normalno imam kredit za kola,isplacujem stan bez trzavica dali cu ostati bez posla i nekih ucena. Ova prica nejce im zaziveti mozda naplate ljudima koji dodju na tri meseca. A i to je pitsnje jer u EU drzave stite svoje zaposlene od ovakvih lopova i krpelja. Pozzz
  • Dejan

    02.12.2020 08:39
    Srb-i
    Ovi nasi sto kroje ovo ne verovatno nego sigurno su se najeli bunika i onda pisali ovo !! Taj koji radi preko i ako ovo stvarno budu primrnili, tesko da ce vracati na ,,ognjiste,, ,! Ovo je samo deo procesa zamene domaceg radnika sa ,,ekonomskim migrantom,, !!!
  • Aspic

    02.12.2020 08:37
    Nego more svi da plate! Bratiji opade priliv!
  • Dusan

    02.12.2020 08:35
    naravno da moze
    ali da im da normalne uslove zivota,normalna primanja to svakako nece. Dajte podatak koliko su stranci iz turske placeni u srbiji.
  • Коментатор

    02.12.2020 08:29
    Да ли знате како држава Србија планира да добије увид у зараду коју је неко остварио у иностранству, пошто им ја ту информацију сигурно нећу дати? Унапред захвалан на одговору.
  • Novosadjanka

    02.12.2020 08:24
    Ovo ce rezultirati time da ce puno naseg sveta traziti otpust iz naseg drzavljanstva, jer niko nije blesav da placa zdravstveno u zemlji u kojoj tu uslugu ne koristi, kao i penziono osiguranje. Ljudi koji dugo zive i rade u inostranstvu sigurno vec ispunjavaju uslove za drzavljanstvo tih zemalja. Ovakav potez drzave bi nesumnjivo doprineo daljem otudjuvanju matice sa dijasporom.
  • Slavko

    02.12.2020 08:18
    Kad plate porez estradni umetnici koji rade za kes pa niko, ni drzava ne moze da zna koliko kradu, kad plate advokati, popovi i crkva, e onda i samo onda mozemo razmatrati moj novac zaradjen u inostranstvu na koji sam vec platio porez tamo!
  • B

    02.12.2020 08:12
    bumbar
    malo je to treba im oderati kožu sa ledja a rodoljupcima treba pokloniti još koju planinu da uživaju
  • I šta sad?

    02.12.2020 08:11
    Kako da ne...
    Tačno mi se gade vesti od Vlade Srbije.
  • 3OPAH

    02.12.2020 08:09
    Da komsiji crkne krava
    Eto, kad naplacujete nama frilenserima sad da naplatite i zlim gasterbajterima. Ali ste pogresili u jednoj stvari: kod odlaska u inostranstvo se veoma prosto i besplatno prijavi boravak van zemlje duzi od 90 dana zbog posla i nema naplate poreza.
  • Ineos

    02.12.2020 08:09
    I svako ko je jednom sleteo na aerodrom surcin mora 3 olimpijska ciklusa da placa godisnju taksu koja iznosi kao prosecni sestomesecni zakup ren a cara sa aerodroma. Bez benzina
  • Gastarbajter

    02.12.2020 08:04
    Pa neka probaju. Onda se odricem drzavljanstva! Dosta sam placao porez za lopovsku drzavu!
  • Pekar

    02.12.2020 08:01
    Tipično srpski kretenizam.
    Sad, kad su upali u probleme, hajde da povuče i gastose sa sobom.
    Treba feilenseri da plate porez, kao i u svakoj normalnoj državi, a nekai se obračunavaju sa onima koji donose i primenjuju zakone, ako vam nešto smeta, a ne sa drugim ljudima.
  • NS

    02.12.2020 08:01
    Đoković u šoku
  • Stanoje

    02.12.2020 07:53
    Pravi gastarbajteri placaju sve poreze i fondove u svojim državama gde žive i rade. Svi koji smo nekada tražili državljanstvo Srbije morali smo imati adresu u Srbiji, a velika većina ima dvojno državljanstvo. I na kraju Evropa i njeni zakoni stoje iza pravih gastarbajtera. Ako se nevaram po oredsedniku svi su se gastarbajteri vratili u Srbiju u martu i aprilu.
  • Marinko

    02.12.2020 07:51
    Ne može ova država nšta da naplati, pozapošljavali su oblike života koji tek što su evoluirali od šimpanze, kucanje rešenja je izgradnja spejs šatla za njih.
  • gluposti

    02.12.2020 07:32
    Ne vidim zasto bi trebali da placaju porez ovde.
    Trebali bi da placaju zdravstveno ako ga koriste. Znam gomilu ljudi koji zive i rade negde a za praznike dodju ovde da se nakace na drzavno zdravstvo, iako tamo negde vec placaju... Nije ni cudo zasto je ovde sve toliko optereceno.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna