Vršilac dužnosti direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak najavio je danas da će predložiti da se zakonski zabrani vožnja preticajnom trakom na autoputu, ukoliko se vozilo kreće brzinom manjom od 100 ili 110 kilometara na sat, pošto je to, kako je rekao, isto nebezbedno koliko i prebrza vožnja.
Ako poznajes pravila saobracaja. i ako imas kulturu voznje i ako znas dobro da upravljas vozilom , nista od ovog ne bi bilo potrebno.
Na zalost kod nas je sve prisutno u tragovima.
Autoput je jasna stvar , preteknes i vratis se u desnu traku , ali kulturoloski ces to da uradis kada je nabezbednije , najoptimalnije , a ne da krenes da pretices sa 90 vozilo koje ide 85 i jos si sleper , i to traje sto godina , a iza tebe kolona vozila . Obavezno kaznjavati one koji voze preticajnom trakom . To je dovoljno za pocetak.
Preticajna traka sluzi za preticanje..ne za voznju..Samo ne treba kao u madjarskoj zabraniti preticanje za kamione..neki ljudi se bukvalno vuku kolima 70 na sat po autoputu i besmisleno je da postoji zabrana preticanja
Koliko neznanja i nedostatka mozga i vozackih vestina izbija iz komentara, nije ni cudo. U Srbiji nista nije normalno pa ni saobracaj. Ovi sto kukaju "pa jao kako cu da preteknem ako on vozi 60 a ja treba da pojurim na vratolomnih 100 il 120" su najbolji primer. Ako vam je 120 opasna brzina - zasto uopste idete autoputem? Evo vam magistrala, zasto se izlazete stresu a jos i bacate pare na putarinu? Kako inace preticete, kada ste na magistrali? Pa valjda i tamo ubrzate? Da li vam je poznato da u Zakonu pise da ste duzni da preticanje obavite bezbedno u najkracem roku, sa sto manje zadrzavanja u suprotnoj traci? Isti princip vazi i na autoputu, duzni ste da preticanje obavite sto pre i da se odmah vratite u voznu traku. Ovo bi policija morala da kontrolise i najstroze da kaznjava jer je spora voznja na autoputu jednako opasna kao i prebrza (preko 160-180).
Jel i onaj sto se zakucao na naplati i ubio onu zenu w sluzbeno vozilo jel to bezbedna voznja taj je ubio nekog i epiloga nema jel bozac kriv il onaj do njega
Najzad! Koliko se vremena, kocnica, goriva, zivaca potrosi zbog nesnadjenih sebicnjaka koji misle da su sami na putu. Ovo je odavno trebalo predloziti.
Ako vozim kamion 80km/h koliko je dozvoljeno,a ispred vozilo sa 70 km/h ne smem da ga obiđem bez 100 na sat,jedino da stavim magnet,jer je kamion elektronski ogranice 90.Treba da ga pratim od bg do ni,znaju li ovi šta bi se desilo na autoputu da primene ovaj zakon?
Direktor bi izgleda hteo da oslobodi levu traku za sebe i drugare da pod blinkerima voze 150km/h ili vise.
Bilo bi dobro znati kako ce kamion da obidje sporiji kamion, kroz zaustavnu?
Istina da su mnogi zaboravili da preticajna traka sluzi za preticanje a ne krstarenje, pa mozda ne bi bilo lose staviti poneki znak koji obavestava/upozorava o tome, kao npr. u Makedoniji gde ih ima na svakih 20-ak km.
Idite negde napolje i vidite negde gde ima znak ili zakon za ovako mesto. Ista glupa prica da se poveca brzina sa 130 na 150km/h. Onda je srblje kliktalo od srece,sta bi na kraju od toga. Mi smo toliko glup narod da nas ovakva vest odusevi i posvadja izmedju sebe. Ovi sa ST i IN tablicama pokuvaju da oponasaju boggradjane pa jure i amblenduju gde stignu jer seljana hoce u velegrad. Srbi i saobracaj, dve dijametralne institucije !!!
Jel ima neko ko moze napaljenim pacenicima po gradu da objasni da se u gradu na bulevarima radi o dve jednake trake za gradsku voznju, a ne o desnoj i levoj za preticanje, kao i koje je ogranicenje brzine u gradu koje je ocajnicki neophodno postovati u ovako gustom gradu? Ja bih im dozvolu oduzimala trajno, da se ja pitam. Ali ne pitam se, i jedina satisfakcija mi je kad ih vidim u retrovizoru da mi se histericno priblizavaju od nazad iako vozim 50, da usporim i namestim se sa vozilom u susednoj traci, i sto duze ga blokiram, gledajuci u retrovizoru kako histerise. To su te male zivotne radosti, koje mogu da ulepsaju dan...
Budalaština, već sad zakon poznaje odredbe kojima se kažnjavaju oni koji blokiraju preticajnu traku. Onog momenta kada se stvori gužva na autoputu ili se vremenski uslovi pogoršaju ova odredba gubi na značaju.
Svaka čast za predlog. Konačno. Stvarno nije normalno da svakodnevno usporavamo u trećoj traci zbog kamiona koji voze 100kmh a pretiču kolegu koji vozi 95 kmh.
I onda se napravi kolona iza istog kamiona dok one ne uspe da pretekne kolegu, brzinom većom samo za 5 kmh.
Balvan balvan balvan... Ides iza kamiona 90km/h, ja sada treba da prikocim pa da se zaletim sa 110 i tek onda ka krenem u levu traku ? Kako ce automobil kojo je Van i koji ima ogranicenje na 100 autoputem obici kamion ako ne sme sa svojom dozvokjenom brzinom da ga obidje ? Tip je retard i dajte mu potvrdu da jeste
Napokon nesto pametno. Prespora voznja ugrozava zivota i cesto sam svedok gde zbog nestripljivosti, ovi iza sporog vozaca ulaze u nebezbedna preticanja.
Auu Zorane, Zorane.... Pa ja ne verujem šta sam pročitao?? Kako policija ne može nekoga da kazni ako vozi preticajnom trakom kada za to postoji novčana kazna? A može da kazni ako nisam uključio kratka svetla po danu?! Auu... Ja koliko znam preticajnom trakom se ne vozi nego pretiče, što znači da si dužan kada završiš preticanje da se vratiš u desnu traku zar ne?
Preticajna traka ne služi za vožnju i to bi neko ko se bavi tim poslom trebao znati.Treba insistirati da se tom levom trakom na putu ne vozi nego samo prtiče kao što je i predviđeno.
U članu 56 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, u daljem tekstu Zakon piše, citiram; »Posle preticanja ili obilaženja vozač je dužan da se, bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga.«, dok u članu 333 Zakona piše, citiram; »Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koje postupi suprotno odredbama iz člana 56 ovog zakona«. Dakle, više je nego očigledno, da g-din Drobnjak ne poznaje Zakon kada kaže, citiram; »da sada policija ne može da zaustavi nekog na autoputu i kazni ga zato što vozi sporo preticajnom trakom.« Svakome kome je saobraćaj »jača« strana je poznato, da policija ima vozila »presretače«, kao i da na autoputu može da zaustavi i kazni vozača koji je vozio preticajnom trakom bez obzira na brzinu kojom je vozio, jer ta traka služi samo za preticanje, a ne za vožnju.
Znaci skoro svaki kamiondzija ce biti kaznjen kad pokusa da obidje nekoga?
Covek mora da je dopbio 'zulj na mozak' od tolikog razmisljanja.
Ha ha ha to mu je 'doslo' kada je svojim sluzbenim autom 'jezdio' autoputem.
Bilo mu malo dosadno....
ha ha ha 109Kmh malo li je. Ili 108.5
To je vec zakonski regulissno direktore. Treba propise poznavati i primrnjivati ih.
U auto skoli se uci da se na autoputu nakon preticanja obavezno treba vratiti u desnu traku. Leva sluzi za preticanje a ne za voznju u njoj.
Kada se ovo bude sankcionisalo nestace problem. Isto kao i za obavezno odstojanje. Znaci propisi postoje samo ih trebaprimenjivati.
A ja već trideset godina živim u uverenju da je preticajna traka namenjena za preticanje a ne za vožnju po njoj i da je to tako po zakonu. Što rekli rvati baš sam fulao
Ne razumem predlog.
Za sada ne postoji preticanja traka na autoputu, već dve trake. Ukoliko se definiše da na autoputu postoji traka za vožnju i traka za preticanje, onda preticajna traka služi isključivo za preticanje bez obzira na brzinu.
Nadam se da ce taj predlog biti odbijen jer bi se, usvajanjem istog, nama koji ne volimo brzu voznju prakticno zabranilo da izadjemo na autoput, tj. da putujemo igde svojim vozilima, a to je vec protivustavno.
Treba kzanjavati nindze koji u gradu voze levom trako 30 i one koji voze paralelno sa drugim vozilom u desnoj traci, a imaju prostora da ubrzaju i razdvoje se od vozila. Najcesce voze paralelno ispod ogranicenja sa autobusom ili kamionom. Niko ne postuje Clan 35 Zakona o bezbednosti saobracaja stav 3. Mislim da bi trebalo edukovati (bobose) sa vw vozilima na najcesce dizel pogon koji uglavnom voze levom trakom 40 km/h
U članu 56 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, u daljem tekstu Zakon piše, citiram; »Posle preticanja ili obilaženja vozač je dužan da se, bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga.«, dok u članu 333 Zakona piše, citiram; »Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koje postupi suprotno odredbama iz člana 56 ovog zakona«. Dakle, više je nego očigledno, da g-din Drobnjak ne poznaje Zakon kada kaže, citiram; »da sada policija ne može da zaustavi nekog na autoputu i kazni ga zato što vozi sporo preticajnom trakom.« Svakome kome je saobraćaj »jača« strana je poznato, da policija ima vozila »presretače«, kao i da na autoputu može da zaustavi i kazni vozača koji je vozio preticajnom trakom bez obzira na brzinu kojom je vozio, jer ta traka služi samo za preticanje, a ne za vožnju.
Ne mogu da verujem šta priča prvi čovek "Puteva Srbije" - Po ZOBS, traka za preticanje se koristi samo za preticanje vozila koja se kreću "srednjom", odnosno jedinom trakom kojom je inače dozvoljena vožnja na auto-putu. A preticanje se vrši na bezbedan način, ne ugrožavajući ostale učesnike u saobraćaju, i u skladu sa uslovima saobraćaja.
Šta, sad neko treba da hvata zalet da "nagura" do min. 100, da bi pretekao kamion koji se kreće 70 ?
Preticajna traka treba da promeni naziv u vozna traka za vožnju od 130km/h i da se njom mogu kretati vozila koja je kreću maksimalnom dozvoljenom brzinom. Naravno mogu je koristiti i oni koji obilaze, ali voze ispod 130km/h i čim obiđu da se vrate u desnu. Ne vidim razlog da se tom trakom ne vozi ceo put, ukoliko idete maksimalnom dozvoljenom brzinom. Sklanjanje da bude obavezno samo za vozila sa rotacijom.
Vozim 130, obilazim vozilo koje ide 110 i blica mi manijak koji ide 200 i negoduje što je morao da uspori zbog mene... Voleo bih da se to izbegne. Hvala.
eto šta smo dočekali.
ve de direktori nam menjaju zakon o bezbednosti saobraćaja.
investitori nam menjaju urbanističke planove.
sportskim klubovima upravljaju razni snajperi.
Neko ga iznervirao kad se nije na vreme sklonio jer je svojim vozilom pod rotacijom išao 200 na autoputu. Stoka bahata... Ja bih uveo da se kažnjavaju auti pod rotacijom zbog nasilničke vožnje. Pitam se da li se i za njih odnosi merenje prosečne brzine na autoputu?!
Ajde Drobnjak podnesi izveštaj Moni za one lampe na tunelu...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Predlog "Puteva Srbije" zbog sporih vozača: Preticajnom trakom da ne sme da se vozi ispod 110 km/h
Autor: Tanjug
Info
•08.04.2021.
•11:27
Komentari 48
Marko77
Na zalost kod nas je sve prisutno u tragovima.
Autoput je jasna stvar , preteknes i vratis se u desnu traku , ali kulturoloski ces to da uradis kada je nabezbednije , najoptimalnije , a ne da krenes da pretices sa 90 vozilo koje ide 85 i jos si sleper , i to traje sto godina , a iza tebe kolona vozila . Obavezno kaznjavati one koji voze preticajnom trakom . To je dovoljno za pocetak.
Zeljko
Abarakandi
Dusan
SteveNS
/
za razliku od autoputeva u gradu su obe trake za voznju
zemlja morona i dalje
Jogi Letač
Nikola P.
E
Bljuc
Bemvejac
Sale
Ostali se drzite magistralnih puteva!
@mirko idiotizmu drzi se iza kamiona!
LKW
dino badjo
Bilo bi dobro znati kako ce kamion da obidje sporiji kamion, kroz zaustavnu?
Istina da su mnogi zaboravili da preticajna traka sluzi za preticanje a ne krstarenje, pa mozda ne bi bilo lose staviti poneki znak koji obavestava/upozorava o tome, kao npr. u Makedoniji gde ih ima na svakih 20-ak km.
Dejan
@Sasa
Vlada
Sale
Vozač
I onda se napravi kolona iza istog kamiona dok one ne uspe da pretekne kolegu, brzinom većom samo za 5 kmh.
UVESTI OVO U ZAKON.
Pavle
Mirko
Maka
w/e
Saobraćajac
steva
krčmar
Zvoncica
Ja
Gagi dipl inž saob
Laloš
mile
Covek mora da je dopbio 'zulj na mozak' od tolikog razmisljanja.
Ha ha ha to mu je 'doslo' kada je svojim sluzbenim autom 'jezdio' autoputem.
Bilo mu malo dosadno....
ha ha ha 109Kmh malo li je. Ili 108.5
/
preticajna traka je preticajna a ne za voznju
Kerefeke
U auto skoli se uci da se na autoputu nakon preticanja obavezno treba vratiti u desnu traku. Leva sluzi za preticanje a ne za voznju u njoj.
Kada se ovo bude sankcionisalo nestace problem. Isto kao i za obavezno odstojanje. Znaci propisi postoje samo ih trebaprimenjivati.
parking servis
Aleksandar
Djenka
Za sada ne postoji preticanja traka na autoputu, već dve trake. Ukoliko se definiše da na autoputu postoji traka za vožnju i traka za preticanje, onda preticajna traka služi isključivo za preticanje bez obzira na brzinu.
Gramzi - Bagins
Mico
Zauzeo covek brzu traku i ne izlazi iz nje ni ne obilazi nikog a vozi 120.
Blicas mu ma kakvki on vozi po svome, kako oh hoce
Sasa
Gagi, dipl. inž. sao
Balkanski špijun
Šta, sad neko treba da hvata zalet da "nagura" do min. 100, da bi pretekao kamion koji se kreće 70 ?
Kakav idiotluk, neopevan !!!
Hvala
Podrzavam zahtev ,jer je nemoguce doci do ili iz BG-a od neobrazovanih vozaca i samozive stoke koja ne zna da se skloni!
Student
Vozim 130, obilazim vozilo koje ide 110 i blica mi manijak koji ide 200 i negoduje što je morao da uspori zbog mene... Voleo bih da se to izbegne. Hvala.
Marko
Piško
Stari Novosadjanin
x
ve de direktori nam menjaju zakon o bezbednosti saobraćaja.
investitori nam menjaju urbanističke planove.
sportskim klubovima upravljaju razni snajperi.
a još nisu poslednji dani došli.
Puno vozim
Ajde Drobnjak podnesi izveštaj Moni za one lampe na tunelu...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H