Beta

Info
17.04.2021.
12:23 > 12:25
Polovni automobili poskupljuju jer se naplaćuje realnija carina na uvoz u Srbiju, rekao je danas predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin.
  • Zlatko Božović

    12.05.2021 18:09
    Laž
    Ova vest je notorna laž.
    1. Srbija ne naplaćuje nikakvu carinu na automobile proizvedene u EU niti je to u planu.
    2. Polovna vozila u Nemačkoj neće poskupeti za naše trgovce zbog povećanja garancije sa 6 na 12 meseci. Naime, u Nemačkoj ima nešto što se zove "Export preise" (Izvozna cena) i na vozila koja se izvoze ne daje se nikakva garancija.
    3. Celu vest su naduvali ovi iz udruženja uvoznika novih vozila u želji da poplaše ljude kako bi oni koji planiraju da kupe polovan auto od 10-tak i više hiljada eura, novac preusmerili i kupili nov auto.
  • Roki

    11.05.2021 20:41
    Koriste medije za lazi
    Zasto ne kazu koliko je skocila carina i ako uopste skocila cena carine. Samo kod nas u regionu su poskupeli polovni automobili. Gledao sam u Sloveniji pojeftinili za 10 - 15%. I tamo ne smeju da vracaju km.
  • Darko

    27.04.2021 15:03
    “Njemac”
    Vi genijalci sto kupujete Audi, BMW, Mercedes za €5,000 kome je orginalna cena bila €50,000, sta mislite zasto je tako? Jer covek u Nemackoj zeli da ga se otarasi? Jeste li ikada servisirali luksuzne “nemce”? Znate li koliko su (NE)poudzani na 200,000 i vise? Jel’ mislite da su ljudi koje kupe nov auto idioti? Jeste li videli zasto Toyota ili Lexus drze cenu daleko bolje sto se polovnjaka tice? Znate li vi sta znaci pouzdan auto? Ja licno vozim luksuznog “nemca” i veci krs na svetu ne postoji posle 5-10 godina.. Moj brat isto toliko starog “japanca” sa vise predjenih km bez bilo kakvog problema… Sta mislite zasto Toyota npr. drzi cenu a polovan Audi izgubi 10x orginalne vrednosti? Pa daje malo mucnite glavom! Srpska posla…
  • Roki

    24.04.2021 21:53
    Nije sve jedno
    Neko reče bolje nova Kia nego polovan Audi. Prvo treba da znas neßto o automobilizmu, koliko je npr. Stara Audi firma a kiko Kia. Sedi da te neko provoza da osetiš razliku. E sad ako kupiš auto sa 500k vraćen na 178k onda jd bolja nova Kia.
  • Sasa

    24.04.2021 08:17
    Za Baju koji nalazi A5 i A6 2011 u Nemackoj za 3000 neka mi se javi uzeo bih ja jedan A6 i jedan A5 pa neka ima i 200000km Častim 100 evra po Autu
  • Milos

    24.04.2021 08:15
    Kada bi uspevao da automobile koje uvezem prodam po procenjeno vrednosti AMSS bio bi milioner za godinu dana..
  • Branko jovanovic

    23.04.2021 15:22
    Kupis novog logana i nemas da se setas po majstorima

  • Mica

    19.04.2021 21:45
    NIJE
    Nije problem ni da se uvede carina i mozda je naj pravednija po kataloskoj vrednosti amss. Ako to vazi za sve isto. Eto dacemo pare i oticice u budzet za bolnice skole...
    Problem je sto veliki deo tih para od vozila ide raznim osiguranjima a posebno izmisljenim i nepotrebnim agencijama kao sto je ovaj pregled koji ne sluzi ama bas nicem. Skupila se gomila nazovi strucnjaka uzimaju po 100 eura i vise kao nesto pregledajua a sve prolazi cim se malo casti a opet ako se ne casti zagorcace ti zivot od tih para podele sebi dobre plate i sve po zakonu.
    Osigiranje isto preskupo.
    Tehnicki sve je po starom samo je cena veca.
    Ovo su ljudi upravu pa svi znamo oduvek se fakture umanjuju da bude manja carina da li je moguce da oni u drzavi to tek sad saznali
  • cool

    19.04.2021 20:57
    naslov odgovara...
    zbog toga što je do sada u najvećem broju slučajeva prihvatana iskazana fakturna vrednost (ma kolika bila), no izgleda da se nešto promenilo pa su ispostave u Šapcu i Subotici konačno primorane da primenjuju katalog AMSS prilikom procene prijavljenih vozila za carinjenje. Može se reći da koliko god to zvučalo neverovatno ali vrednoosti koje su iskazane u tom katalogu su prilično realne. Što se tiče nejasnoća oko stope carine, stvar je tu sasvim jasna, za vrednost vozila (ili bilo koje druge robe) koja se uvoze do vrednosti 6.000 eura može se (ne mora da znači) prihvatiti izjava na fakturi (koja ima tačno određenu formu) kojom se potvrđuje evropsko poreklo i tu je stopa carine zaista 0%, za vrednost preko tog iznosa izdaje se tzv. EUR1 obrazac o preferencijalnom poreklu koga u praksi (za automobile) nije lako dobiti sem ako se ne uradi preprodaja preko slovenačkih i mađarskih fiktivnih firmi. U poslednje dve-tri godine pokrenuto je mnogo postupaka naknadne kontrole dokumentacije za automobile za koje postoji osnovana sumnja da su lažirani. Ukoliko se ne dokaže poreklo sa preferencijallom stopa carine je 12,5%.
    U suštini, ništa se nije promenilo osim što se dosledno primenjuje odavno napisan zakon.
  • Realno

    19.04.2021 18:10
    Realno
    Mislim da bi bolje bilo da drzava pospesi uvoz novijih polovnih automobila jer ovakvom procenom je dovela do toga da se samo uvoze jeftini krsevi iz evrope i stvara otpad na nasim livadama . A za vozila stara do 5 god.se placaju nenormalne sume carine i poreza.
  • Nebojša

    19.04.2021 16:27
    Poskupeo uvoz polovnih automob
    Kakva je to država kad samo globi?Ne može se čovek naplati raznih gluposti
    Kad treba nešto da ti sa FT1P i sto ali a kad treba da završi prostu stvar kao da neko u tim ministarst.sedi i smišlja zlobu kako da te još više oporezuje globi cedi.Ljudi ispadne da smo mi najgori prema sebi i svome jel kako drugačije objasniti cene struje goriva delova svaki nakupaca za polovni deo traži ko za novi.I za auto kupi za 300e a traži i do 3000 strašno.A država je samo za Srbina maćeha za stranca raj.Vratite nam Turke bolje rob nego ovo.Jbm ti sistem koji gleda samo gde će uzeti novac a deca nam se leče na sms zato za sotoniste ima i pare i medalja.Živeo ON.
  • Deki

    19.04.2021 16:24
    Smanjite marzu
    Neka preprodavci smanje marzu
    Za male aute se ugrade po 700 800 e
    Za velike od 1000 do 1500 a cesto I vise
  • Мацола

    19.04.2021 16:18
    Фискална политика
    Нека стока и даље купује аута по надуваним ценама. Лешеви из ЕУ за искомплексиране.А Царина и даље по џепу народа. Опет шишање,док још има оваца.
  • Dario

    19.04.2021 12:03
    Krajem septembra sam kupio na akciji novu toyotu (2500 eura popust). Naravno na kredit. Dosta mi je više da ceo život plaćam popravke polovnjaka koje sam vozio. Kada saberem sve što sam morao da popravim na polovnom autu i na kraju da ga prodam za skoro džabe mnogo mi je jeftinije i sigurnije da vozim nova kola.
  • Vladica Nenadović

    19.04.2021 07:39
    U normalnim zemljama
    Ovakva taksa tj carina se plaća u zemljama koje imaju SVOJU automobilsku industriju. Takve zemlje proizvode automobile koji ljudi mogu da kupe u svojoj zemlji, pa zbog zaštite svoje industrije oni stavljaju velike carine da bi automobili iz drugih zemalja bili manje konkurentni po ceni od domaćih. Mi imamo na prostoru Srbije tu fabriku automobila koja ima toliko posla da rade samo pola meseca, a ostalo odmaraju. Znači njima nije potrebna zaštita od konkurencije, uz sve to, ova fabrika nije naša, ne zasniva se na kapitalu ove zemlje plus uz sve to naš čovek će i rukama i nogama grebati da kupi bilo koji drugi auto, samo ne ove šklopocije koje se prave u Kragujevcu. Prvo su preskupi, drugo su jako neudobno i treće odnos sebe i kvaliteta je jaaaaako loš. S toga naša zemlja bi trebala da ukine carine na uvoz automobila, da stavi neku ekološku taksu za razrede niže od euro 5 i da nas pusti da se bre vozimo. Kod nas je bre auto luksuz, a tako ne sme da bude. Auto je POTREBA.
  • Предраг

    19.04.2021 06:52
    kuteloapt@gmail.com
    Зар није укинута царина за робу која је произведена у ЕУ? Држава незаконито узима паре за ПДВ који је већ плаћен у земљи порекла.
  • Nn

    18.04.2021 23:59
    Carina
    Nije sporna carina ili pdv na vozilo koje se uvozi, već osnovica za obračun. 90% vozila se carini u Subotici ili Sapcu, a sve ostalo po Srbiji. Registruje se firma za dva dana se ocarine 300 auta po najnižim cenama sa fakture i posle se ta firma ugasi. Država ne dobije pdv ili I carinu, a carinar ili ko vec proda svoju dušu za male pare, osim što se odšteti država, samim tim nema mogućnosti za povećanje plata...Videli ljudi alo malo kasno kao i uvek, valjda ce neko jednom ispravno postupiti. A sto se tice loma i jeftinih audija po EU, ja to još nigde ne nađoh, a ceo život provedoh po EU. Ima samo onih od preko 500.000 ili 1.000.000 km, pa im KM sat vrate nazad, i posle narod kaže takav je krš i lom. Sve što je odrzavavano redovno nije krš. Samo treba malo pogledati oko sebe...
  • @Ilija

    18.04.2021 18:52
    Srbi su prilagodljivi pa zato ugradjuju gas u Audije i Mercedese! Možeš da voziš "pravi" auto iako nemaš para za benzin. Još nisam video Ferari sa "lpg" nalepnicom ali snaći će se ljudi.
  • Ns

    18.04.2021 16:31
    Razlog za ovo je jednostavan, visestruko su umanjivali fakture, to lako vidite kad hocete na placu da platite auto preko racuna pa vam kazu da veci deo mora u kesu. Auto od 35.000evra platicete preko racuna ne vise od 20.000 ,a ostatak u kesu.
    Ali ovo sad nije posteno resenje prema buducim kupcima jer katalog amss ima vece cene od bilo koje zemlje Eu odakle mi uvozimo kola pa umesto da platimo 20% na katalosku cenu npr.iz Nemacke iz koje uvozimo mi cemo platiti 20% po katalogu amss-a.
  • Saša

    18.04.2021 11:28
    @Baja
    Zaista je sve istina ono štoste napisali. To svako zna koje bijo u EU ili ima nekog svog tamo.
  • G

    18.04.2021 08:45
    G
    Na sve polovnjake netreba dase placa nista sem prevoza i registracije!
  • DRAGAN

    17.04.2021 23:39
    Pera lupa gluposti
    Ovaj pera bas pise gluposti vidi se da nema veze o tome sto pise kao prvo niko ne dize cenu vozila jer mu je tako doslo vec je drzava podigla cenu carine i preko 100% samim tim vozila moraju biti skuplja druga svar kaze taj PERA za bozila proizvedena u eu se ne placa carina to jeste tako na pspiru al u stvarnosti je drugo evo PERO da znas ako do sad nisi znao recimo fiat stilo 2006 godiste 1.9 mjt uvezen iz italije i placena 450 eu i us ams 100 eu tako isto vazi i za mercedes i reno i citroen wagen i sve ostale brendove normalno ima razlike u cenama zavisno od godista al se porez placa itekako stim sto od sad nece vise biti 450 eu nego i preko 1000 eu za vozilo staro 15 godina
  • Baja

    17.04.2021 17:38
    Baja
    Ono sto ljudi ovde kupuju u Nemackoj i Belgiji to 70% njihovih gradjana odavno nevozi. Audi A5 i A6 2011,2799eu sa ful opremom,maksimalno 3250eu. Bio tamo,video i trgovao! Sa svim papirima koje sam platio mene je izaslo 5547eu. Ovde moze dase proda na prvu...od 7000 do 9000eu zavisi od kupaca,opreme..itd! Ovo vam je istina iz prve ruke,to je za njih malte ne krs a za nas luksuz!Ali audi je audi!!! Nemac je to,ejjj,malo trosi,odrzavanje pristojno za radnicku klasu,delove imas svugde i nisu jako skupi a ispadas faca u drustvu,dizes sebi rejting i malte ne svi ti veruju...malo li je! Hocu napisati fa u EU od 2023 nesme biti auto na putu stariji od 24meseca. Pozz.
  • Ilija

    17.04.2021 17:01
    Hahaha Audi od 5000€.
    U Nemackoj Audi voze najbogatiji ljudi a u Srbiji najsiromasniji.
    Kakav smo mi cirkus od nacije.
    Cekam lika da nadje polovan Ferari po ceni nove jace Skoda pa da se pohvali kako je mudro pazario.
  • Boki

    17.04.2021 16:48
    Uđem povremeno za jedan model automobila da vidim kakva je situacija. Samo se povećava broj automobila, retko šta se proda. Jedan se prodaje već dve godine "zbog selidbe u inostranstvo". Eto, tako ide prodaja.
  • :/

    17.04.2021 16:40
    -
    @S

    Apsolutno glup komentar.
    Nova KIA 15000 evra, polovan Audi 5000 evra.
    To je jedini razlog za kupovinu Audia.

    Ako imas 5000 evra budzet, gledas da za taj novac kupis najbolje sto mozes.
  • Terazijski Crnogorac

    17.04.2021 16:40
    Zemlja gruva.
    Ovo su ordinarne gluposti sto pise vec danima i nedeljama o poskupljenju polovnih vozila. Bio sam prisutan kada je drug kupovao automobil. Cena na placu je bila 6.400 evra i drug je naravno kalkulisao oko cene sa prodavcem i nisu pogodili taj dan kupovinu. Cena za koju je drug na kraju kupio vozilo je 5.800 evra. Automobilu je snizena cena za 600 evra!!! Radi se o automobilu Ford S-max. Kupovina je realizovana pre mesec dana.
  • Milos

    17.04.2021 16:38
    Pasce cene
    Ajmo malo logike, a ne da pisemo na prvu, bez da promislimo. Carina poskupela?! Pa za vozila proizvedena u EU se ne placa carina. Znaci to nije tacno. Zbog opste krize koja se vise oslikava u razvijenim privredama i drzavama, njihovi gradjani su smanjili kupovinu novih kola, a time i prodaju svojih polovnih. Otuda nasi uvoznici manje dolaze do polovnih kola, manji je izbor, pa drze cenu. Ustvari, nasi uvoznici pokusavaju da prevale njihov manni manevarski prostor za zaradu na kupce kod nas. Posledice korone ce se tek osetiti, ljudi su nekako trosili ustedjevinu, ali i ona ima.kraj, tako da tek ce se pokazati sta znaci imati ziv kes i pocece da se prodaje svasta i pasce cene. To je moje logicno rasudjivanje, ali vreme ce pokazati.
  • /

    17.04.2021 16:30
    /
    Ako laze koza ne laze rog. Mozda rastu cene ovih od 3-5000 ali ovi 30-50000 padaju drasticno.
  • Bolje peške nego

    17.04.2021 16:02
    uvoznim kršem
    Znam da trange frange švercerski mozak teško može da shvati, ali postoji nešto što se zove pad rasta. Navukli ste otpada za sledećih nekoliko godina. Pogledajte oko sebe, placevi na svakom ćošku, desetine hiljada oglasa ljudi koji su shvatili kakvu lešinu su preplatili i sad bi da je se reše po svaku cenu. Vaše vreme je prošlo, nađite novi posao, po mogućnosti pošten.
  • ciga

    17.04.2021 15:37
    ns
    @S
    Koliko ja vidim,jedini komplex ovde imaš ti čim vodiš brigu o tuđem novčaniku.
  • Zemljak

    17.04.2021 15:37
    Prvo pare za crni audi i kafic a tek onda za zenu i decu. Pa nisam ja tamo neki klosar!
  • Mekdonald

    17.04.2021 15:36
    Lepo odete preko i ne placate nikakve carine i poreze da bi određena kasta imala za Dubaie, vip večere po nekoliko hiljada evra, čarape od 100 eura...
    Naravno da i preko ima poreza i raznoraznih troškova, ali pošteno radiš - pošteno živiš.
  • Pere

    17.04.2021 15:18
    Novinar
    Jos jedan pokusaj prodavaca automobila
    da navuku kupce
    prodaja krseva ide loša pa preko medija da pokusaju da podignu nivo prodaje
    Eu se oslobadja krseva a jedino u Srbiji
    drze cene hahaha
  • Kluž

    17.04.2021 15:17
    Mrmot
    Pre tačno 4 nedelje sam bio na placu da vidim automobil, prodavac se "smilovao" i rekao da može spustiti sa 16,500 na 16,000. Posle 14 dana odem sa ženom ponovo i kaže "evo 15,500 i da ga voziš". Posle toga me zvao još dva puta, i kaže može za 14,500 u kešu. Tako da te priče ostavite za malu decu pred spavanje. Ko hoće da kupi neka čeka još par meseci, efekti korone se još nisu u potpunosti ispoljili.
  • S

    17.04.2021 14:54
    Dok pecinski ljudi ne shvate da je bolja nova kija nego stari audi vozice se zapadnjacki otpad. Kompleksi su duboki.
  • BmB

    17.04.2021 14:40
    Carinska posla
    Koliko čujem sad ce carinici strajkovati jer nece vise niko da ih pocasti... A nisu raspoloženi da rade samo za platu od 50ak hiljada... Kao i kad bi uveo nadzor nad saobracajcima, trecina bi otišla iz policije kada bi radili samo za svoju platu.
    Koliko znam taj katalog je problematican jer posle 10 godina starosti ostaje fiksna vrednost vozila. U svakom slučaju preko leđa naroda će sav trošak biti naplaćen...
  • Xa xa xa xa xa

    17.04.2021 14:33
    ekonomski tigar & zlatno doba
    E jbg, sada cemo morati kupovati nove automobile!
  • Ivan

    17.04.2021 14:31
    Ajmo srpske ovce na sisanjeeeeeee.... Za vas su i patike luxus, treba bosi da idete kad cutite....
  • D

    17.04.2021 14:18
    Za Raleta

    Nije gazda kriv sto ti baca kikiriki, kriv si TI sto skaces za taj kikiriki.
  • Vesna

    17.04.2021 14:01
    Uvoz
    Nas auto uvezen iz Nemacke jos uvek ceka carinjenje.Kazu da carina poskupljuje 100% i zato cekaju da nakupe par hiljada vozila kako bi ih carinili po novoj duplo visoj ceni.
  • Comby

    17.04.2021 13:52
    Računajte
    Na 300do 600 e skuplji polovnjak ubuduće...
  • Carinik

    17.04.2021 13:34
    Extra
    A kako carina zna koja je stvarna cena ili realna cena. Kako oni znaju da odrede cenu kada ga ja kupim u inostranstvu za 500 eur a oni kazu da vredi 2000.
  • L

    17.04.2021 13:32
    L
    Razlog je jednostavan trebaju PARE! Ajte molim vas auta 2005,6,8,10 godiste kostaju od 4000e pa navise to nema logike! Cela evropa se ratosiljava od tih auta posto zasto a ovde su luksuz. Dok ima ovaca bice i vune. Hvala.
  • Carinik

    17.04.2021 13:30
    Polovnjak
    Kakva carina, kakvi nemački propisi, u suštini smanjena prodaja pa treba uzeti veću proviziju, odnisno maržu. Nemojte farbati narod glupavim pričama, ima onih drugih koji su za to zaduženi.
  • Goran

    17.04.2021 13:27
    Lopovska posla
    Zašto ne kažete da li će se isti principi primenjivati na auta do 2010g. kao na auta posle 2010g.
    Umesto da se rešite kršina vi još više podstičete uvoz tih istih krševa kojima je zasuta Srrbija.
  • rale

    17.04.2021 13:21
    Skočio kvadrat, automobili, komunalije, gorivo, ma divota. A meni godinama plata stoji, kao i 90% ljudi verujem jer kod privatnika je povišica kao da si mu prst u oko zabio i još treba da pevaš što si prijavljen i imaš platu. Ali zato se kod gazda kupuje novi auto svake 3 godine, novi stan po potrebi i ostale uživancije muljanja na sivo i crno...
  • Banderaš

    17.04.2021 13:03
    Korupcija
    U Srbiji je i biciklo luxus.
  • Petar

    17.04.2021 12:54
    Gluposti
    I do sada su se carina i porez naplacivalu po katalogu. Koga farbate? Recite pravi razlog.
  • W

    17.04.2021 12:48
    Pacenici ce i dalje kupovati nemacke premijume koliko god da kostaju.
    Teska je to dijagnoza.
    Moraju sebe da lazu da su neko i nesto a ne beda koja se krije iza crne limuzine sa zavrsenom visom uzaludnom skolom.
  • Piško

    17.04.2021 12:46
    ...
    Povećajte za 100% podavismo se ovde od kršina.
  • Gari

    17.04.2021 12:46
    Matematika
    U svakoj državi katalog izdaje neki "AMSS", pa se na osnovu vrednosti vozila minus starost i amortizacija, odredi njegova vrednost. Na taj iznos se plaćaju dažbine prilikom uvoza. Na taj iznos su na nivou svake carinarnice u Srbiji, špediteri na osnovu ličnog dogovora sa odgovornim licem ostvarivali "povlastice", koje su išle u rasponu od 35-95 procenata.Za taj iznos je oštećen budžet R.Srbije. Mislite li da su službenici carine to radili za džabe? Pametnom dosta.
  • Pera

    17.04.2021 12:40
    Gluposti. Kao prvo sva vozila proizvedena u EU dolaze sa EUR1 sertifikatom samim tim carina je 0 (nula) bez obzira na stvarnu ili fakturnu vrednost. Kao drugo carina ne mora da kao osnovicu uzme prikazani iznos sa fakture vec katalosku vrednost vozila - bez obzira na to carina je opet 0, jedino iznos PDVa je u tom slucaju visi. U stvarnosti skoro nista se nece promeniti. Ne znam ko izbacuje ovakve i slicne tekstove ...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna