Evropska automobilska industrija je u recesiji, jer je Evropa, umesto da se bavila sobom i svojim razvojem, štitila svoje tržište od Kine, a to će imati posledice i na Srbiju.
Ti "dileri" o kojima pričate su problem Severne Amerike, i nisu problem naših krajeva. Pa ni Evrope. Ovde postoje zastupinici. Velika je razlika, jer su "dilerske marže" na tlu severnoameričkog kontinenta velike i proizvoljne, a to je duga priča.
Naši zastupnici su potrebni proizvođačima, jer se vozila moraju servisirati, delovi skladištiti, ali i sama vozila izlagati pre prodaje.
Cene licenci su velike, kao i ostali troškovi. Nisu svi zastupnici "pljačkaški kapitalisti", iako uvek ima izuzetaka.
Proizvođač ne može sve da radi preko interneta, kao da prodaje futrole za mobilne.
Inflacija izjeda planetu, sada punom parom, ali takođe i poslednjih 10-15 godina. I to se odražava na cenu i kvalitet vozila.
Evropski automobili sa cenama odoše u oblake, a kvalitet materijala koje koriste je sve jadniji i jadniji, bez obzira na klasu automobila i onda kukaju. Neka pređu na direktnu prodaju automobila, a ne ovako preko dilera koji još više svojim maržama poskupljuju automobile, i eto im pojeftinjenja i prostora za manevrisanje.
Evropska autoindustrija jeste u velikoj krizi. Posebno segment vezan za električne automobile. Odustalo se od strategija prema kojoj je proizvodnja automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem trebalo da budu ukinuta do 2035. Evropski proizvođači sve više traže strateške partnere na Dalekom istoku. Posebno oni iz e-segmenta. I nije nužno da to bude Kina. Bez partera sa istoka nemaju velike šanse za preživljavanje.
Ne radi se tu samo o eurpskoj auto industriji, tu se radi i o industrijama sirom sveta, kao na primer tekstilne industrije sirom Azije. Kina je odlucila da preuzme svecko trziste, i ne mari dali ce nekome unistiti ekonomiju samo da bi se jos obogatila.
Ostale drzave su nespremne i nemocne da se takmice sa tako tehnoloski naprednom drzavom.
Svi cemo izgleda na kraju da kupujemo sve od kineza, a njima cemo prodavati ono sto nam je preostalo - prirodna bogatstva.
...je nasa strategija. Daj pare za subvencije za auto industriju, a donesi zakone koji dave tvoje preduzetnike. E sad ostanes bez poreza od preduzetnika, a ostao si i bez para koje si dao za subvencije, a sad ostajes i bez tih sto si subvencionisao.
Ono sto znam da tako sigurno ne vode svoje porodicne finansije, U tim slucajevima prsti samo u pare lete.
Pa to je stara vest, i da je industrija u krizi, a i da su kod nas pozatvarali neke od fabrika koje se bave pravljenjem delova, da ne kazem, motaci kablova.
država neće nikome od njih. Kad su otvarali radna mesta kupali su na sva zvona, a kad su se zatvorila prave se kao da ne postoje. Tako da se niko neće uz pomoć države spasiti, pa ni automobilski sektor...
Umesto da prave priuštive modele pogidne za džep izumirujuće srednje klase, debatisaće o koracima i merama protiv kineske autoindusrije... I neće učiniti ništa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Evropska automobilska industrija u krizi, to će uticati i na Srbiju
Autor: FoNet
Info
•23.09.2025.
•13:07 > 13:08
Komentari 15
Dilerizacija
24.09.2025 • 08:26
Ti "dileri" o kojima pričate su problem Severne Amerike, i nisu problem naših krajeva. Pa ni Evrope. Ovde postoje zastupinici. Velika je razlika, jer su "dilerske marže" na tlu severnoameričkog kontinenta velike i proizvoljne, a to je duga priča.
Naši zastupnici su potrebni proizvođačima, jer se vozila moraju servisirati, delovi skladištiti, ali i sama vozila izlagati pre prodaje.
Cene licenci su velike, kao i ostali troškovi. Nisu svi zastupnici "pljačkaški kapitalisti", iako uvek ima izuzetaka.
Proizvođač ne može sve da radi preko interneta, kao da prodaje futrole za mobilne.
Inflacija izjeda planetu, sada punom parom, ali takođe i poslednjih 10-15 godina. I to se odražava na cenu i kvalitet vozila.
CrniBranislav
Medio Sceptic
predrag
Prave 'borna kola' ?!? Sta ce im to ?
Nepismenim kupcima ...
Miro
Ostale drzave su nespremne i nemocne da se takmice sa tako tehnoloski naprednom drzavom.
Svi cemo izgleda na kraju da kupujemo sve od kineza, a njima cemo prodavati ono sto nam je preostalo - prirodna bogatstva.
Realista
Samo kazem
Monti pajton
Ono sto znam da tako sigurno ne vode svoje porodicne finansije, U tim slucajevima prsti samo u pare lete.
Kineski tigar
Ako Evropa ne zna kud udara, mi bar znamo koji je let ka budućnost.
igor_t
А она
BmB 95
Milan
cudi me da im nisu expertsku pomoc ponudili
Limanac
Sreten
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H