Info
11.11.2014.
12:15 > 12:51
Roditelji u Srbiji ubuduće neće moći da biju svoju decu.
  • 13.11.2014 19:44
    Sofija@ Eto sama kažeš da je tvoj sin našao dobro društvo koji se ne vuče po ulici. A šta sa decama koje nisu te sreće da nađu dobro društvo? Znači u pravu sam. Tu roditelji nemaju nikakvu ulogu već društvo koje nađu deca. Ja u pubertetu nisam imao te sreće. Pravio gluposti i dobijao ćuške. Da nisam dobijao ko zna kakav bi bio, kakav kriminalac. I ovako za neke stvari roditelje kritikujem što su mi dopuštale neke stvari, zbog čega sada imam posledice. Rekao sam im da sam trebao dobijati ćuške da shvatim neke stvari tada, i kako bi izbegao posledice kasnije. Jer džabe meni rekli, nemoj to i to raditi, dok mi nisu dali na znanje jednim šamarom, ne bi poslušao roditelje. Da su me pustili da radim šta hoću, svakakve gluposti zbog kojeg bi sada imao još veće posledice, za sve bi krivio roditelje što me nisu vaspitali na sve načine kada trebalo. Jer u pubertetu sve hoćemo probati, a nije nam jasno dali je to dobro ili nije.
    I naši roditelji su imali iste probleme. I u to vreme bilo loše društvo. Ali tada se moglo zabraniti detetu da se ne druži sa određenom društvom ili pada šamar. Danas roditelj ništa ne zabranjuje detetu jer ne sme da upotrebljava vaspitne mere, pa tako deca rade šta hoće, pa kada ih ulica vaspita pitamo se što su deca takva i nađemo svakakve razloge koje nikakve veze nemaju sa tim. Ti si rekla da nikada nisi dobila šamar kao dete. Jer nisi morala da dobiješ. E pa ja bez šamara od svojih roditelja nikada ne bi naučio dotle su granice. Mene su šamari naučili šta smem i šta ne sme, i napravili od mene čoveka. I to me nikada nije terao u laž, već u istinu.

    Mi ne možemo uticati šta će biti ili ne, ali možemo uticati na svest ljudi koji ovo čitaju.
    Kada nešto dođe do granica, vaspitne mere su neophodne po meni. Nisu sva deca povučena pa ne treba šamar. Sećam se jednog slučaja, klinac od 13 godina počeo da vređa i psuje jednog starijeg čoveka na ulici. Taj otišao kod njegovog oca da se požali, a ovaj tom klincu opali šamar. Klinac otišao da se požali policiji, policija došla i pita oca šta se desilo. Ovaj objasni, a policija na to "doviđenja". Dete mora da zna gde su granice.
  • Sofija

    13.11.2014 11:01
    nonimus@ nema smisla
    I malo mi je besmisleno da ovolike tekstove pišemo kao komentar teksta o nečemu što će možda biti, a možda i neće. Više-manje, ne možemo uticati na to, osim ako ne pripadamo delu stručne javnosti koja se time bavi.
    Vi ste Vašu decu sporadično ubeđivali i fizički, ja moju nisam. Dok god to za rezultat ima dobre i srećne ljude - dobro je.
    Globalno delovanje i analiza stanja nacije su za mene suviše veliki zalogaj.
  • Sofija

    13.11.2014 10:13
    Anonimus @ - odlaganje vaspitanja
    Moj najmlađi sin malo malo dođe iz škole (jedna od boljih gimnazija un gradu) sa pričom o tome kako se neka deca izjašnjavaju po pitanju nacionalizma, rasizma, polne diskriminacije... A kreće se među dobrom decom koja se ne vuku po ulici i ne pripadaju navijačkim grupama. Danas se roditelji ne ustručavaju da pred decom koja sazrevaju, formiraju stavove i verovao ti ili ne žele da misle da su im roditelji odrasle osobe sa ok stavovima, komentarišu dnevnu politiku, naslove u tabloidima, pa i profesore. Dosta roditelja i ima radikalne stavove.
    Kad se na godine slušanja nekontrolisanih komentara po kući nadovežu vršnjaci i kada pokušaju da pronađu vid inicijacije koji će ih uvesti u željeno društvo, onda imamo šta imamo. I tu batine ne pomažu.
    I kao što rekoh ranije, vremena su veoma izazovna, kao roditelji se susrećemo sa problemima na koje naši roditelji nisu ni pomišljali, veliki prozor u grozni, prljavi svet se jako rano otvara. packom ćeš možda objasniti dvogodišnjem detetu da ne dira struju, ali sve ostalo ćeš time samo odložiti do puberteta kada većinu loših stvari nećeš nikada ni saznati dasu se desile. Vaspitanje jeste duuugoročna investicija. Batine i zabrane će pametno dete samo naučiti da laže.
  • 13.11.2014 08:25
    Sofija@ Opet viđaš samo jednu stranu medalje jer drugo iskustvo nisi stekla. Ja sam bezbroj primera video, deca dok su mala vrlo su zlatna, poslušna, vaspitana, ali čim dođu u pubertet, hormoni podivljaju i budu sasvim suprotono od onog kako smo ih vaspitali (tako je i kod moje dece). Znači nema veze kako smo ih pre vaspitali, već u kakvo društvo upadaju na ulici kada počnu da izlaze. Jer gledaju da se uklope u društvo. Vrlo retko se dešava da je sve idealno pa imamo idealno ponašanje dece kao kod tebe, i samo mogu reći da imaš sreće, i to nema veze sa vaspitanjem dece. Medalja ima dve strane, ne zaboravi.

    Ne bi rekao da je današnja teža egzistencija razlog maloletničkog kriminala. Niti roditelji daju model ponašanja kao kriminalci. Jeli danas roditelji pale pekare, idu na ulicu da se bodu nožem, razbijaju sve čega se dotaknu, drogiraju se??? Ne bi rekao. Današnji roditelji koliko ja viđam otimaju se za posao da bi obezbedili egzistenciju svojoj porodci. Zašto deca ne slede taj model ponašanja? Zato što ne slede model ponašanja roditelja kao što sam rekao. U totalnoj si zabludi. A imamo primere upravo gde su najgore egzistencijalne probleme, pogotovo gde imaju bolesne roditelje, deca su verlo zrele za svoje godine, sve rade u kući, vrlo su poslušna, savesna, pametna ozbiljna, u školi odlični đaci itd. A nasuprot ovome na ulici viđamo i decu dobro situiranih porodica (ne bogatih) kako divljaju. I ovo je realnost. I dolazimo opet do toga da sve zavisi u pubertetu kada je najkritičnije doba, kako vaspitamo decu. A ne kako smo ih pre vaspitali ili materijalno stanje roditelja. Takođe sam viđao decu sa ocem alkoholičara. Zlatna, ni ne smeju da pomišljaju da prave probleme. A bilo često i batina pa opet dete nije postalo kriminalac. A to kako zajednička igra vaspitava pubertetliju, pa moram te razočarati, jer će pubertetlija pre birati svoje društvo nego da sa roditeljima igra. Jedno moraš da svatiš. Ličnost deteta se formira za vreme puberteta, i to je naučno dokazano. Ako tu propustiš priliku da vaspitnim mereama usmeriš dete na pravi put, gotovo je. Ode voz. Aki ti misliš da problematično dete bolje da dobije batine na ulici,ili neda Bog da ga ubode nožem i da ima sukob sa zakonom umesto par čuške, ondak stvarno nemamo o čemu da razgovaramo.


  • RR

    13.11.2014 08:06
    Prvo bih ja zabranio ajfone, i ajpode, i slice stvari deci u obdanistu da ne kazem, i osnovnoj skoli... A i roditeljska nikome jos nije naskodila, a svi smo mi bili deca... Naravno prekomerna upotreba sile nikako!
  • Ivan

    13.11.2014 07:46
    Malo duže ali....
    Za svu djecu koja su rodjena... P.S. VRJEDI PROCITATI.
    1950-te, 60-te , 70-te & 80-te !!
    Prvo, preživjeli smo i rodjeni smo normalni iako su naše majke u trudnoći kad ih je
    boljela glava pile aspirine, jele hranu iz konzervi, pušile i radile do
    zadnjeg dana trudnoće i nikad nisu bile testirane na dijabetes
    U to vrijeme nisu postojala upozorenja u stilu "Čuvati daleko od domašaja
    djece" na bočicama sa ljekovima, vratima i ormarima.
    Mi, kada smo imali 10-11 godina nismo nosili Pampers-e i pišali se u krevet.
    Kao djeca, vozili smo se u autima bez pojasa i vazdušnih jastuka i nismo
    morali imati kacige na glavi kad se vozimo biciklom ili na rošulama.
    Pili smo vodu iz šlaufa za zalivanje bašte a ne iz flašica kupljenih u
    supermarketu. Dijelili smo flašicu Kole sa našim prijateljima i
    NIKO
    nije umro zbog toga.
    Jeli smo mliječne sladolede, bijeli hljeb i pravi puter, pili kole koje su i tada
    bile pune šecera ali nismo bili debeli
    zato što smo se
    STALNO IGRALI NAPOLJU
    Izlazili smo iz kuće ujutro i igrali se cijeli dan, sve dok se ne upale svijetla
    na ulici,
    žmurke, ‘vatalice, klikera, borbe Partizana i Njemaca, kauboja i Indijanaca,
    i svega ostalog što je samo dejčija mašta bila u stanju da smisli,
    Nerijetko, niko nije mogao da nas nadje po cijeli dan.
    I nikad nije bilo problema...
    Provodili smo cijele dane praveci trokolice, trotinete od otpada iz podruma I garaže, spuštali se
    niz ulice zaboravljajući da nismo napravili kočnice.
    Nakon par padova, slomljenih prstiju i modrica
    naučili smo kako da riješimo problem
    Mi nismo imali imaginarne prijatelje ni probleme sa koncentracijom u školi.
    Nama nisu davali tablete protiv hiperaktivnosti. Mi nismo imali školskog
    psihologa i usmjerivača pa smo ipak završavali nekakve škole.
    Nama nisu prodavali drogu ispred škole...
    Mi nismo imali Playstation, Nintendo, X-box,
    nikakve video igrice,
    nismo imali 99 kanala na televiziji
    (već samo dva),
    nismo imali video rekordere, surround sound, celularne telefone, kompjutere,
    Internet, chat rooms.......
    MI SMO IMALI PRIJATELJE
    I MI SMO IŠLI NAPOLJE
    DA SE DRUŽIMO S NJIMA !
    Padali smo sa drveća, znali se posjeći na staklo, slomiti zub, nogu ili ruku
    , ali
    naši roditelji nikada nisu išli na sud zbog toga
    Igrali smo se lukovima i strijelama, pravili praćke i bacali petarde za
    Novu Godinu i sve smo to preživjeli bez posledica!
    Išli smo biciklom ili pješke do prijateljeve kuće, zvonili na vrata ili
    jednostavno ulazili u njihovu kuću da se družimo i budemo zajedno!
    Kad upadnemo u probleme sa zakonom, roditelji nisu plaćali kauciju da nas
    izvuku.
    U stvari, bili su često strožiji nego sam zakon!
    Mi nismo provodili jedan vikend sa mamom a jedan sa tatom. Mi smo imali
    jednu kuću i jednu porodicu.
    Poslednjih 50 godina su bile najplodonosnije godine u istoriji čovječanstva
    Naše generacije su proizvele najbolje izumitelje
    i naučnike do danas.
    Imali smo slobodu, pravo na greške, uspjeh i odgovornost.
    I naučili smo da zivimo s tim!
    I ti pripadas toj generaciji?
    CESTITAM!
    MOZDA ČEŠ ZELJETI DA PODJELIŠ OVO SA OSTALIMA KOJI SU IMALI SREĆE DA ODRASTU
    KAO PRAVA DJECA, PRIJE NEGO ŠTO SU DRŽAVE I VLADE POČELI DA ODREDJUJU KAKO
    TREBA DA SE ŽIVI !
    Možda bi bilo dobro poslati ovu poruku i vašoj djeci da vide kako su njihovi
    roditelji odrastali
    Pozdrav generaciji.
  • Sofija

    12.11.2014 18:41
    Anonimus@
    Hajde da malo obrnemo mesto sa kog posmatramo stvari. 60-tih i 70-tih je postojala potreba velikog broja odraslih ljudi koji su zasnivali porodicu da slede model"idealne porodice", radilo se od 6-14 i mali broj ljudi je imao stvarne egzistencijalne probleme.Deca su rasla gledajući relativno smirene i zadovoljne roditelje. Tu i tamo "vaspitanja" se tolerisalo jer u većini slučajeva nije predstavljalo oslobađanje pritiska već više model na kom je većina tadašnjih roditelja odrasla. Pod roditeljima mislim i na vaspitače, nastavnike...Postojali su i problematični tinejdžeri, ali su po pravilu dolazili iz, na neki način, disfunkcionalnih porodica (suviše alkohola, suviše para, suviše batina....)
    Roditelji današnjih osnovaca su deca krize. Bez solidnih primanja, državnog stana,... i pod stalnim pritiskom da moraju bolje. Stari "socijalistički" model porodice je nestao, novog stabilnog kom bi stremili nema. Na žalost tu su i novi multimedijalni izazovi sa kojima često gubimo bitku. Puno roditelja koji svoju pažnju kanališe kroz vodanje dece na razne aktivnosti (sport, jezik, balet,...) od najranijeg uzrasta što stvara dodatni pritisak i njima i deci. + egzistencijalni problemi. Kada se na sve nadovože tradicionalan naćin vaspitanja tipa "ćuška ne oduzima dostojanstvo i ne tretira se kao nasilje" pa kad to počne svakodnevno da se dešava ( a dešava se jer se toleriše) dolazimo do situacije kakvu imamo.
    Deca se ražđaju sa karakterom ali su roditelji ti koji to treba da prepoznaju i kanališu. Puno energije i inteligencije se može usmeriti na najmanje dva suprotna načina. Ali rano delovanje, druženje i zajedničke aktivnosti (bilo koje interesovanje koje će vezati porodicu od planinarenja do zajedničkog igranja WoW-a) definitivno daje više rezultata od poneke ćuške.
    Nema idealnog ni univerzalnog modela, ali sam sigurna da udaranje bilo koje vrste ne daje detetu dobru podlogu da postane dobar čovek. To pod uslovom da isto shvatamo pojam "dobar čovek".
    Zato smatram da je takav zakon dobar jer će neke od roditlja naterati da razmisle da li je to kako su oni podizani moglo i drugačije. A iz iskustva znam da jeste jer nijedno dete nije "cvećka".
  • 12.11.2014 15:55
    Sofija@ da su sva deca takva kako ti opisuješ, ne bi razbijale i palile pekare u gradu, ili pravile nerede na ulici i na stadionima ili činile kriminal? Ne možeš upoređivati uzornu decu koje stvarno nema potrebe ni pipnuti, sa pravim buntovnicima kod koje su neophodne vaspitne mere kako ne bi bilo veliko zlo kada porastu. Zato ne shvataš kako je ovoj drugoj strani jer nisi imala problematične pubertetlije. Zato ne shvaćaš realno situaciju. A druga greška tvog viđenja kako deca roditelje gledaju kao model ponašanja. To odavno nije slučaj. Dete isključivo gleda model ponašanja najgoreg u njegovom društvu kao vođu na ulici, i svi gledaju da budu isto tako najgori kako bi se uklapali u društvo i kako bi ga društvo prihvatio, ili dobio priznanje od društva. Dete usvaja model ponašanja sa ulice od najgoreg, a ne od roditelja. A zašto? Zato što im je to dopušteno, jer roditeljima zabranjeno da upotrebljavaju vaspitne mere da to spreče. Inače da vaspitne mere od deteta čine problematično dete, ondak bi pre 20-30 godina bilo mnogo gore maloletničke delikvencije i kriminala u odnosu na sadašnje vreme. A znamo da to nije tako, već upravo suprotno. Znači današnji problem sa maloletnicima je odsustvo vaspitnih mera koje su postojale pre. I ne mešajmo dobru decu sa ovima koje baš prave probleme.
  • Sofija

    12.11.2014 15:16
    @Anonimus
    "Ako imaš pubertetliju u kuću probaj tako da ga vaspitaš"

    I još da dodam:
    Deca se ne vaspitaju od puberteta već od rođenja. Vaspitanje je dugoročna investicija, a ako ono što ste propustili nadoknađujete ćuškama, onda bih rekla i promešena investicija. Ma koliko vam draga i mila bila.
  • Sofija

    12.11.2014 12:14
    Što pre počnete da ih tučete - pre će početi da va
    "ja sam dobijao po dupetu do 3. razreda i nista mi ne fali. posle toga nikad vise..."
    A zašto samo do 3. razreda? Posle si postao velik pa su se bojali da ćeš vratiti udarac?

    Moj brat i ja nikada nismo dobili batine. Ja moju decu (već povelike tinejdžere, dobru decu i dobre đake) nikada nisam tukla,ne znam ni gde i kako bi ih udarila.
    Ne toliko razgovor, koliko sami postupci roditelja(vaspitača, nastavnika,...) kada misle da ih deca ne posmatraju, utiču na model ponašanja koji će dete usvojiti. Ako vi npr. psujete, dete će to isto raditi, ali će se posle batina truditi da vi to ne vidite. Isto kao što će, kao i vi, kad budu imali decu batine koristiti za vaspitanje, jer ne znaju drugačije. I tvrdiće da drugačije ni ne može. Jer eto, šta njima fali?
  • 12.11.2014 09:16
    Izgleda da neko više voli našu decu nego mi, roditelji, baš im hvala zbog toga. Nadam se da imaju dovoljno smeštajnih kapaciteta za svu decu koju će oduzeti kada im roditelji raspale jednu ćušku ili kada ih klinci prijave da su to uradili, nezadovoljni što nisu isterali neku svoju želju, npr. jer mu roditelji nisu dozvolili da ide u bioskop zbog nezavršenog domaćeg zadatka. A moje pitanje za dotične je i sledeće: kako se zove pojava kada deca šetaju na raskrsnici između automobila tražeći novac, na parkinzima "navode" na slobodno mesto ili gola i bosa po zimi prose po centru grada? Da li je to zlostavljanje, da li se to možda ne računa, jer su u pitanju deca Romske nacionalnosti, i ako se već drže zakona, zašto ta deca nisu oduzeta od njihovih roditelja i smeštena u odgovarajuće institucije? A sada će da oduzimaju decu normalnim porodicama? Naplaćivaće im kazne za šamar koji udare detetu? Od čega? Proširite onda i zatvorske kapacitete, jer će morati tu da smeste roditelje koji izlemaju svoje dete, a kasnije i to dete kada napuni 18 godina i napravi *ranje jer nije bio vaspitavan. I još jedno pitanje je da li te osobe uopšte prave razliku između zlostavljanja, batinanja i pedagoške ćuške?
  • 12.11.2014 08:45
    Rajko, koliko godina ti imaš? Odkad je za tebe jedan šamar ili malo klepanje po dupetu nasilje?
    Očigledno su tebe motikom tukli pa ne znaš šta je šamar.
  • 12.11.2014 08:40
    Branislav@ Ahaha. Ako imaš pubertetliju u kuću probaj tako da ga vaspitaš, da mu oduzmeš tablet, x-box, smartphon, Internet ili nešto slično. Ili će te dobro izudarati a da pri tom ne smeš da uzvratiš ili da ga pipneš, ili će otići pa će se napiti sa društvom ili upasti u loše društvo iz inata. Takva kazna kod pubertetlija ne pali. Nisu oni deca od 3-4 godine.
  • 12.11.2014 08:31
    Milan@ mnogo si smešan. Kako ćeš jednu pubertetliju sa igrom da vaspitaš, kada decama u pubertetu jedine igre su tuča sa što fatalnijim posledicama, da prave što veće gluposti da bi se istakli u društvu (krađa, obijanje,razbijanje i uništavanje javnih dobara, divljaštvo.........itd.itd), što više da se napijaju, a poneki se upuštaju i u konzumiranju opajnih sredstava da ne nabrajam dalje. 80% krivičnih dela učine maloletnici. Zašto? Jer nema čvrste ruke da ih drži u kordonu. Kući ne sme dobiti šamar, ali zato će na ulici tražiti teške batine. Pa kako država neda da se roditelj postavi kao autoritet, takvo dete ni neće poštovati roditelja kao autoriteta. I takvo dete neće poštovati ni profesora kao autoriteta, pa kada poraste neće poštovati ni svog poslodavca, ni svog ševa na radnom mestu kao autoriteta, neće poštovati ni policiju, pa će biti buntovnik i divljak kojeg će policija i na ulici da bije. Ili ako dospe u zatvor ima da ga tamo biju. Sve zato što je na početku jedan šamar kao vaspitnu meru smatrali nasiljem. Gledajmo realno stvar. Neke evropske zemlje uvele da sa 14 godina dete moće krivično odgovarati. U Britaniji već sa 10 godina. Poznat slučaj u Britaniji da su uhapsili dete od 10 godina zbog ubistva i krivično odgovara. Šta misliš da će njega odvesti u jednu lepu sobu sa puno igračaka i preko igre će ga vaspitati? Ne bi rekao.
  • 12.11.2014 07:51
    nerelevantno
    Ovo se desava kada proevropska budala (verovatno bez dece) pise zakone za zastitu dece. Batinom se vaspitavaju dece u nosoj zemlji vekovima, da ne valja ne bi se to toliko odrzalo.
  • ti ce mi kazes

    12.11.2014 07:00
    sta cu ja sa svojom decom?
    i gde bi ih vodili? U koje ustanove?
    koliko bi nas lupili po cepu?

    nista vi ne mozete
    da vodite decu od roditelja nemate gde ionako su vam prepuni domovi
    da nas lupate po cepu ne mozete jer su prazni
    mozete u majku da se vratite sa sve tom vasom emokratiojm koja nacelno nikome nista dobro nije donela
  • brumm

    12.11.2014 00:40
    super
    onda cemo ih lemati mi ostali a i njihove roditelje jer ih ne vaspitavaju odnosno uce ih da budu arogantni i bahati! pogledajte samo oko sebe na ulici, u radnjama, skolama........ne zna se ko je gori da li roditelji ili njihov destruktivni podmladak?!
  • 12.11.2014 00:05
    Slucaj Srbija
    Nerazvijene drzave su nerazvijene zbog nerazvijenog naroda.
  • 11.11.2014 22:53
    Nek objasne pametnjakovići kako da sa ljubavlju objasniš dvogodišnjem detetu da ne gura prst u struju. Pljeska po ruci i guzici govori više nego hiljadu reči! I to razumljivih detetu!
  • 11.11.2014 22:42
    Prvi i jedini put sa sedam godina uhvaćen u samoposluzi da kradem,zarad inicijacije u novo društvo.U ono vreme kada je to bilo sramota a ne sad kada se lopovi još i nagrađuju.E onda su mi pozvali tatu koji me je odveo kući i mlatio me kaišem da sam to dobro zapamtio.Od tada više nije imao potrebe za takvim merama jer mi više nije padalao na pamet tako nešto da ponovim.Sada sam mu zahvalan jer je od mene napravio čoveka a ne parazita.

    I ove političare da su tako vaspitavali njihovi roditelji, nebi bili političari nego pošteni ljudi.
  • 11.11.2014 22:40
    I ovo zlo je stiglo iz EU
  • Toma

    11.11.2014 22:25
    školica 1991
    u mojoj školici je bio jedan asocijalan slučaj, dete koje je bilo pogano i psovalo je sve redom. E kada je opsovao vaspitačicu dobio je šakom preko usta.

    Nije više psovao.

    Danas bi došli njegovi roditelji skorojevići, tukli vaspitačicu i tužili vaspitačicu nataši kandić.
  • Branka

    11.11.2014 21:32
    ????
    Nije mi jasno i nikada nece biti kako je moguce da jedna normalna osoba pomisli da fizicki napande bilo koga, a o izvrsenju te namere necu ni da diskutujem, pogotovo kada je rec o nekome ko je vase dete. Nijedna normalna i plemenita osoba nema ni pomisao o tome u svojoj glavi. Sve ostalo je bespredmetno diskutovati.
  • Rajko

    11.11.2014 21:11
    Zar nije ocigledno -
    Nasilje radja nasilje...
  • Mason

    11.11.2014 20:52
    Ko štedi prut mrzi na sina svojega...
    Grupa pasivno-agresivnih i pretencioznih ''stručnjaka'' (utopijskih zaluđenika) već godinama sprovodi svoj kulturni rat i nedemokratski natura svoju ideologiju. Ukidaju se sva tradicionalna moralna pravila, a na sitno se naturaju hiljadu totalitarnih zabrana ''po modi'' iz EU. Zabranjuje se kažnjavanje dece, naturaju izopačena seksualna ''obrazovanja'', dopušta se razvrat i abortusi po izboru...
  • Branislav

    11.11.2014 20:39
    Za početak izbacite TV uređaj iz SVOG DOMA, kao nejnepoželjnijeg i inajpodmuklijeg gosta. Zatim, oduzmite detetu igračke tipa tableta, x-boxova i smartphona, a Internet može da koristi samo u vašem prisustvu za rešavanaje i razumevanje školskih zadataka. Igrice mogu da igraju isključivo kao nagradu za dobro obavljene školske ili vanškolske aktivnosti. Rešili ste se većeg dela uzroka koji će vas dovesti do faze kada su batine neophodnost.
  • Milan

    11.11.2014 19:52
    A kako onda?
    Čitam komentare i iz njih se vidi i ono sa čim sam ja imao problem: kaže se šta se ne sme, ali niko ne kaže kako treba. Onda roditelje (koji su zainteresovani) kupe neku knjigu, pročitaju i počnu da izigravaju budale, prepadnu se da suviše ne ograniče dete, "razvijaju" mu sve moguće "talente" (koje ono možda i nema), počnu da podilaze, ispunjavaju svaku glupu želju, prezaštićuju ili razmaze dete... dok ne puknu ili dok "dete" ne završi u zatvoru, a i onda je kriv svako drugi sem njih i njihovog deteta.

    Kao što znamo da dete ne treba da ždere čokolade po ceo dan, tako treba da naučimo i da detetu ne treba da sve bude "slatko" u životu, nego ga od najranijih dana treba učiti poštovanju drugih osoba, disciplini, radnim navikama, higijenskim navikama itd. Naravno, u skladu sa uzrastom - sve to može kroz igru i neko zajedničko vreme i naravno, bez batina. Cilj je napraviti dobrog i odgovornog čoveka, a ne razmaženu bahatubudaletinu koja će sa 30 godina da spava na maminom kauču ili u zatvoru.
  • 11.11.2014 19:36
    Pa ovi što prave zakon izgleda ne razlikuju običan šamar, i malo klepanje po dupetu od nasilja nad decom. A prave zakon. Pa nasilje nad decom se i pre kažnjavalo. U moje vreme u osnovnoj školo sa 13-14 godina mi smo slušali i poštovali profesore. Morali smo pitati profesore dali možemo ići u grad ili da gledamo bioskop inače bi bilo čupanje zulufa ili ušiju. U 11 sati strogo kući. Niko nije pravio probleme ni na ulici ni kući jer smo se bojali šamara ili da dobijemo po dupetu kući, i zahvaljujem profesorima i roditeljima što su takvi bili i vaspitali nas na taj način da budemo ljudi kad porastemo. I sada neko smislio da to sve ne valja, i sada u osnovnoj školi učenici tuku profesore, deca kući ne slušaju roditelje niti se boje roditelja jer ih nesmeju dirati, dolaze ujutro kući iz grada, neki pijani, drugi se potuku, neki i nožem se bodu, maloletnički kriminal svugde, i sada ovo je u redu. I kakvi će oni ljudi biti kada porastu? Pa koji bolesni um može ovo stanje gledati boljim? Ako zakon dolazi sa zapada, ondak je jasno. Odande dolazi svo zlo ovog sveta koji dosad imao samo destruktivne posledice. Koje samo uništava društvo.
  • 11.11.2014 18:54
    @vojvodjanka
    gospodjo..Vi kao nikad niste dobili po dupetu,kad ste bili mali i nevaljali? kad sam rekao za batinu iz raja nisam mislio na fizicko ubijanje,nego umereno detetovim godinama. ja sam dobijao po dupetu do 3. razreda i nista mi ne fali. posle toga nikad vise...
  • 11.11.2014 17:36
    o ovome se pricalo jos 2011.

    http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Srbija-razgovara-Kaznjavanje-dece.lt.html
  • Gerila

    11.11.2014 17:23
    Budale
    Ovakve zakone donose dokoni retardi. Moja deca su mi sve na svetu i niko ih ne može voleti više od mene i moje žene, ali nekada ih morate lupiti po dupetu. Svi oni koji biju decu zbog gluposti, neke svoje lične frustracije, nervoze, nesposobnosti da vaspitavaju decu, treba žestoko kazniti. Takva deca dolaze u školu/vrtić u masnicama i vidno uplašena od svega, i imaju trajne traume. Toj deci treba pomoći, i država treba da ih zaštiti od nazovi roditelja. Ali blago lupiti dete po guzi u nekim situacijama ne može biti zlostavljanje. Retko pribegavam ovm načinu vaspitanja, ali imao sam pet, šest situacija kad je to bilo preko potrebno. Pretrčavanje preko puta, prvi put sam pokušao pričom da je to opasno i da može nešto strašno da se desi i nije vredelo, drugi pit sam se presekao jer je auto mogao da udari dete za dlaku, onda je dobio po guzi, i od tada kad dodje do puta prvo pogleda levo pa desno i onda predje ulicu. Znači može malo po guzi ali da ne ostaju masnice i ne za gluposti, nego kad to što radi može da ugrozi njegov život ili zdravlje, ili nečije zdravlje i život.
  • 11.11.2014 16:58
    Htedoh samo da pojasnim zašto nam je društvo u ovakvom stanju, na dvadeset i kusur komentara samo tri ispravna. Užas.
    Gospodo, pre neki dan zgražavali ste se nad ponašanjem čoveka koji je godinama zlostavljao porodicu do te mere da mu se supruga obesila a deca kao odrasli ljudi zatražili zaštitu policije. Je li to vaš ideal roditeljstva?!
    Ovaj zakon će zaživeti, a vi se protivite koliko hoćete.
  • 11.11.2014 16:57
    @Toma - amandman
    Slažem se da se deca me tuku, ali da im se nikako ne kaže da je to zabranjeno, jer će nam se tek tada popeti na glavu, ne samo naša rođena, nego i sva ostala. Kakvi su ovi današnji klinci, još će iz zabave izazivati "matore" i mahati im ispred nosa svojim pravima.
    Generalno nisam za batine, ali u vaspitavanju dece danas sve manju ulogu imaju roditelji, a okolina i drugi uticaju uzimaju sve više danak.
  • Toma

    11.11.2014 16:43
    secite svima ruke jer je neko lopov
    zlostavljanje je jedno, vaspitanje je drugo.
    zlostavljanje i sada nije po zakonu pa se opet dešava, ne vidim šta ćete promeniti sa ovim novim zakonom, osim što ćete okuražiti delinkventne i Zakonom im objasniti da im niko ništa ne može.

    bolje se založite za zakon po kojem žgadija gubi pravo na školovanje zbog incidentnog ponašanja. onda nek ih roditelji šalju u privatnu i plate (ako oće da ga prime tamo uopšte).

    Uvesti centralni registar vladanja, ko bude kriminalac od malena, ukinuti mu pravo pohađanja državne srednje škole i budžeta na fakultetu ako ikada dođe do njega. Ne može biti upisan ni u jednu školu, samo u privatnu. Za dva meseca bi bili mirni ko bubice.
  • super

    11.11.2014 16:42
    Odlicno resenje u najavi... Danas maloletnicki kriminal i ne postoji, deca su zlatna, ceo dan uce i citaju knjige, pa ne stignu da bulje u fejsbuk i ostatak interneta....Onda mozemo da priustimo sebi da ukinemo i poslednje autoritete nad njima...
  • Lošmi

    11.11.2014 16:00
    Ej, pa ovo je super predlog. Kad ti se potomstvo popne na glavu, ti ga išćuškaš, priznaš svoju nemoć, oni ti ga za kaznu uzmu i daju Olgi Cvejić Jančić da se njime cima. Dete je zaštićeno od zlog roditelja (mene), raste s onim ko prepoznaje njegovo dostojanstvo, ja kažnjen, svi srećni :-)
  • 11.11.2014 15:57
    Za sve zabrinute roditelje: NE BRINITE! Resenje vasih problema je tu pred vama! Posto nisam roditelj, uz malu novcanu nadoknadu cu da bijem Vasu decu po zahtevu!

    Salu na stranu, ovo je smesno...Ako ovo prodje, deca, da ne kazem delikventi ce imati mogucnost da prakticno stave povodac roditeljima, koji ce biti APSOLUTNO nemocni pred svojom snalazljivom balavurdijom. Kao i onaj zakon oko nasilja nad zenama u porodici, i ovaj ima da vam se obije o glavu deset puta dok ne shvatite sta ne valja...Ne zato sto je ideja zakona losa, vec zato sto se primenjuje u drustvu koje je naviklo da se okoristi svim dostupnim sredstvima. Zloupotreba ce biti mali milion, toliko da se nece moci rasclaniti sta je sta, a nasi jadni besposleni sudovi ce napokon imati sta da rade :)
  • 11.11.2014 15:43
    hmmmm ...
    Slazem se da fizicko obracunavanje sa decom nije dobro ali isto me plasi posledica tog zakona da ne ode u drugu nezeljenu krajnost. Jos samo jos fali da uvedu neki zakon sa zapada pa da se deci od malih nogu mora objasniti da postoje deca koja ima dve tate ili dve mame i da im se objasni da i oni je to sasvim normalno da se decak zaljubi u decaka ili devojcica u devojcicu ... ne slazem se bas oko svega sa tim zapadnim zakonima
  • vojvođanka

    11.11.2014 15:09
    @anonimus
    Batina je iz raja izašla, baš zbog toga što nije dobra, pa joj mesto nije u raju. Batina jeste rezultat nemoći, neznanja i manjka vremena roditelja. Lakše je i brže udariti dete i verovati da je problem rešen, jer dete ne može da se brani, a cilj je postignut samo prividno i kratkoročno. Vi koji ste dobijali batine i u tome ne vidite problem, za početak, imate posledicu baš u tome što problem ne prepoznajete.
  • 11.11.2014 15:00
    OK
    A ko ce onda mene, kao roditelja da zastiti od nestasne dece. Dodjem kuci sa posla, umorna, bacam se na kucne poslove, na setnje po igralistima...I tako iscrpljena, moram da se raspravljam sa njima o tome zasto to sto bas oni hoce,nije dobro za njih. Klinci su nedokazani, ako im nesto nije po volji, krenu u plac, koji vodi do histerije. Ponekad me toliko izlude, da mi dodje da ih tako odalamim po dupetu... Ili da ih predam ovima, sto se zalazu za ovakav zakon...
  • Dule Pacov

    11.11.2014 14:34
    Ma hajte Olga...
    Prvo sva ta "deca" koja su izvršioci krivičnih dela su deca koja su maltretirana od samih roditelja, bilo nepružanjem pažnje, ne razumevanjem, prenoseći ono kako su ih njihovi roditelji vaspitavali pre 50 godina, batinama ili na neki drugi način. Drugo da su ih redovno batinali efekat bi bio jačanje deteta, njegov još veći otpor i shvatanje da ga roditelji samo tuku i da mu me mogu pomoći. Treće - genetika, pa ti vaspitavaj koliko hoćeš. Četvrto - hajde da vaspitam dete da bude fino i kulturno, pa da ga maltretira ko stigne od škole do posla. Sve su to gluposti, suština je da su deca ono što jesu, (govoreći od školskog uzrasta) - zbog oskudice, uticaja medija, okoline i onoga što se naziva trend, a što diktiraju više sile.
  • Teča

    11.11.2014 14:33
    A obaveze ? Gde su zakonske obaveze i odgovornost deteta ? Kada će nastavnik ili učiteljica steći zakonsko pravo da maloletnu žgadiju, kojoj je u kući sve dopušteno pa se iživljava i napolju, odstrani iz škole ? Kada će se početi kažnjavati roditelji maloletnih kriminalaca i sami maloletni kriminalci koji tuku, otimaju po ulici a bogami učestvuju u raspirivanju nacionalne mržnje napadajući imovinu i lica naših sugrađana druge nacionalnosti ? Svaki roditelj je ODGOVORAN za vaspitanje svog deteta i zato mu nemojte vezivati ruke dok ne obezbedite zakonske obaveze i zakonsku odgovornost maloletnih - ako je neko sa 15 godina u stanju da pljačka i ubije , onda mora i odgovarati za pljačku i ubistvo ! A predlagači zakona ako nisu u stanju da razlikuju fizičko zlostavljanje od roditeljske ćuške, onda možda i nisu kompetenti da predlažu taj zakon.
  • NNunited

    11.11.2014 14:14
    ...
    zato ce deca tuci nas... po zakonu !!
  • 11.11.2014 13:57
    Pa...
    batina je iz raja izašla,zar ne???
    Kako ćemo onda vaspitati decu,slati ih na ulicu za kaznu???
  • oki

    11.11.2014 13:43
    deca
    Pa zato i imamo sve mladje delikvente. Treba razlikovati fizičko zlostavljanje dece od vaspitnih cuski. Ovi što pišu te zakone očigledno nemaju decu pa ne znaju šta vaspitanje sve uključuje. Taj zakon će samo dovesti do toga da deca još više polude i postanu delikventi još u najranijoj dobi jer ce znati da im niko ništa ne može.
  • Zlo

    11.11.2014 13:35
    Boze
    Kako onda kazniti decu!
    Sta ako postane narkoman, i ako uzima pare za drogu!
    Sta onda, da mu kazem, sine prestani nije to dobro za tebe. Uzmes kais, ubijes Boga u njemu i zakljucas ga u sobu...
    A ovim zakonom bi to dete ostalo narkoman..
    Znaci dno dna od drzava. DNO DNA
  • Телеп

    11.11.2014 13:34
    Слажем се, али ...
    Ако примена физичке силе при кажњавању и одвраћању од безобразлука угрожава људско достојанство, хајде онда да уведемо општу забрану употребе физичке силе. Зашто да полиција има право да примени силу при хапшењу неког преступника? Зар то не угрожава његово достојанство?
    Тој деци, која су навикла да за безобразлук не могу бити кажњена, може се десити касније, кад одрасту, да учине неки озбиљнији преступ, а онда ће бити веома непријатно изненађена кад их полицајци саватају, оборе на земљу, заврну руке, ставе лисисце и сместе у прдекану. Тако да ако смо већ за забрану насиља, онда то треба бити тотално.
    ... Ја сам сигуран да ће поборници овог закона ми давати минусе, али да нико неће бити у стању да ми аргументовано одговори. То показује њихову умну и моралну инфериорност. И, сад, зар такви да одлучују нешто у овој држави?!
  • V

    11.11.2014 13:26
    Da je vama stalo do dece, pomagali biste porodice i vredne i poštene ljude koji brinu jedni o drugima i o svojim porodicama, a ne da maksimalno upropaštavate šanse za svaki boljitak stvarajući siromašne ljude i duhom i novčano.
  • dj

    11.11.2014 13:15
    Kao zagovornik rukom-po-dupetu, moram priznati da posle nekog vremena to više ne pali kod dece. Deci se mora pričati i ponavljati šta treba a šta ne treba da rade i tako u nedogled (nažalost), jer i posle desetog ponovljenog puta ona su u stanju da ponove istu glupost. Ali ništa ne smiruje decu bolje, nego kad supruga kaže detetu da će da zove "ženu sakupljača sekundarnih sirovina" i/ili da će da ih proda za vreću krompira. Mirna su danima posle toga.
  • Arsenije

    11.11.2014 13:12
    Imamo primer
    "Kako je u našem društvu stepen tolerancije nasilja vrlo visok, pisci Prednacta zakonika smatrali su da treba izričito predvideti zabranu fizičkog kažnjavanja dece, jer bi nekome moglo da se učini da batine nisu ponižavajuće za dete i da se time ne vreda njegovo ljudsko dostojanstvo".
    iz krajnosti u krajnost.
    Kako u skolama ucitelji prestadose da vredjaju ljudsko dostojanstvo djaka saznadosmo da je u našoj zemlji, poslednjih decenija i godina previše nasilja i gotovo svakodnevno čitamo novinske članke o pojavama vršnjačkog nasilja koje se ispoljava čak kod dece predškolskog uzrasta?
  • 11.11.2014 13:01
    Joj kako mi idu na nerve ova fancy zapadnjačka sra***!

    Mene su tukli, pa mi ništa ne fali!
    Nisam ostao invalid ni sa fizičko/psihičkim oštećenima!
  • serem

    11.11.2014 12:50
    još jednom!
  • PRIMITIVCI

    11.11.2014 12:31
    Ma nemojte da žurite. Saćekajte 3015. ako možete.
  • SUMP

    11.11.2014 12:30
    A ostalo?
    Ovaj zakon je trebalo doneti odavno, ali to nije dovoljno. Trebalo bi bar na papiru zabraniti i verbalno maltretiranje dece. Tu mislim na vikanje, omalovazavanje, ismevanje itd cega ima i vise nego fizickog nasilja. Dete koje je tokom duzeg perioda izlozeno verbalnom nasilju u kasnijim godinama pokazuje nesigurnost i cesto se bori sa raznim kompleksima.
  • Toma

    11.11.2014 12:28
    amandman
    može, zabranite da se deca tuku, ali onda uvedite milionske kazne za roditelje čije dete izvrši krivično delo.
  • Toma

    11.11.2014 12:27
    "ljudska prava"
    što više trubimo i dajemo nekakva "prava", a ne dajemo obaveze, tonemo kao društvo i propadamo ko nikad.

    Dok su se u ovoj zemlji kriminalci kažnjavali, deca tukla kad naprave s*anje, mi smo imali državu i znalo se reda. Smeo si da spavaš u autu nasred puta u nedođiji, a sada ni sopstveni dom nije siguran.

    A otkad su deca dobila nekakva "prava", od tad su glavni kriminalci upravo deca.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna