Iako skoro 80% Novosađana smatra da tramvaje treba vratiti na ulice grada, nemoguće je obezbediti 90 miliona evra za ovu investiciju što predstavlja skoro polovinu godišnjeg budžeta Novog Sada.
Ma ljudi sta ste zapeli za te bajseve .. pa ko brani nekom da ide bajsom i na mars ako treba?
Uopste ne razumem zasto su bajsevi uopste ubaceni u ovu polemiku oko tramvaja ...
Neko rece tramvaji pod zemljom ili na stubovima .. da slazem se ali to skoro aj da lupim za 50% bi povecalo troskove izgradnje.
I ima jos nesto na sta malo ljudi obraca paznju ... realno mnogo manji broj tramvaja je potrebno u odnosu na autobuse ,jer mogu primiti vise putnika , a i sam tramvaj ima radni vek i do 80g!! dok autobus ili trolebus sto ti dodje isto , ide do 20tak godina.
Naravno sama tematika kuda bi isao tram ili dal bi bio na stubovima itd itd je vec neka druga tema za strucnije ljude.
vozim bajs i leti i zimi, non stop, doduše zimi ne idem van grada, ali ima ih koji dolaze iz kaća bajsom na posao, veternika, rumenke...
iskreno, prijatnije je kada se vozi na -20 nego na +35 po usijanom asfaltu, na biciklu se krećeš i zagrevaš, a leti hladiš. u oba slučaja ako si pristojno obučen nema frke, a u slučaju frke rezervna majica radi sav posao.
pravi razlog zašto ljudi ne voze zimi je taj nerealni bapski strah "pazi prehladićeš se" (u autobusu kao nećeš navući neki štrokavi grip ili se preznojati leti), odnosno zato što kada pada sneg nadležnima ne pada na pamet da nešto i očiste iako su po zakonu obavezni... već sve natrpaju na biciklističke staze.
@kimi
@ФИРМА1989
ви ил сте ко неке бабе или не схватате да се бицикл може возити у било које доба дана и године???
Ако могу Холандези можемо и ми:
Снег
https://www.youtube.com/watch?v=5JQr8cm-6X4
Киша
https://www.youtube.com/watch?v=i2hc1Ulwkew
Zar nije u cilju prvo da ljudi u novom sadu dobiju kanalizacionu mrezu, a ne da imamo jos septicke jame. koliko kosta promena cele infrastrukture puteva. sta ce da se desi sa starim zgradama koje ce se iz temenja drmati svaki put kada prodje.U redu , mozda ce biti ekoloski prihvatljivije, ali to moze da se nadomesti ulaganjem u novije autobuse, koji idu na cng, tng ...
Neka nam prvo poprave puteve u gradu, a ne da na svakih 6 meseci idem na popravku trapa. cekam samo da vidim koliko ce love ovi iz partija da zgrnu na ove konkurse za izradu plana, i na kraju se nece nista desiti.
Da, da, rusili su Jevrejsku ulicu, Jermensku crkvu, prosecali bulevare kao da su tortu sekli, davali dozvole "investitorima", izbacili tramvaje, srusili .... ma kome to pisem? U Frankfurtu su ostavili fasadu a zgradu srusili i sazidali moderan objekat za 21 vek! Nemam komentar, osim da predlozim da se sazida velelepni
Dom Zavicaja. Lokaciju u I gradskoj zoni neka odrede dodjosi!
Taj tramvaj treba stavit 2-3 metra ispod zemlje u centru, 3-4 metra iznad postojećeg saboraćaja u okolnim naseljima, uključujući kružnu liniju koja prelazi u Petrovaradin a dolazi do N.Naselja. Tu mora doći do državne pomoći; ni jedan grad ne može ovo sprovesti sopstvenim budžetom. EU finansira ove stvari (Budimpešta), ili privatizuje linije na par decenija (Engleska). Sve može, samo ljudi ne zaju gde treba početi i samo kukaju "nema para". Ima gde ima para, i zna se kako do njih može doći. Ovo su samo politička prepucavanja.
@---
Нисам архитекта нити грађевински инжењер, не знам ни колико нити да ли EXIT урушава тврђаву, али ћу ја теби исто тако да поставим питање: Како метро не урушава цео град? Сигурно да постоје могућности да тунел може да поднесе тежину тврђаве а да не дође до померања тврђаве.
@Kimi
Ко је рекао да треба ићи бајсом за време зимског периода као и било ког хладнијег дана? Као што за време летњег распуста се проређује ред вожње и смањују зглобни аутобуси јер ђаци више не иду у школе па нема толиког броја путника, тако треба у зимском периоду повећати број полазака аутобуса јер се очекује да људи неће користи бајс као превоно средство.
Што се тиче самог трамваја а и метроа, ја бих пре тога повећао број полазака возова на релацији Бачка Паланка-Нови Сад и Футог Нови Сад, као и за сва друга приградска места, направити исто што је и у БГ БГВОЗ. А метро бих направио само једну линију, Футог-Ветерник-Центар, зна се зашто :)
U gradu bi trebalo potpuno zabraniti saobracaj automobilima. Izgraditi na tom prostoru tramvajske sine i biciklisticke staze. Tako bi Novi Sad imao cist vazduh i ne bi bilo saobracajnih guzvi.
Ju boze kakvih komentara...
Ima nekih i realnih sa kojima se ne slazem ali imaju neku poentu.
Neki ovde zapeli za bajsove?.. lol pa sine .. idi ti na -20C sa bajsom npr 10km na posao pa se tamo lepo naradi pa se opet vrati 10km na -20C .. no frx... gluposti..
Bajs moze da koristi ko god pozeli i realno nikakva infrastruktura za to nije potrebna jer moze i put da se koristi ,mada realno u NS imam solidne kilometraze bajs staza.
Zatim da,slazem se da ima i precih stvari od tramvaja.
Neki kazu NS je mali za tramvaj.. e takve bih rado zadavio u sekundi!! Pa sta onda neka selendra od 20.000st u Rusiji da kaze a ima tramvaje??!! I kakve veze ima velicina grada sa tramvajima? Nije to metro sine Nebojsa.. al sta ti znas..
Pare? Hm.. 90mil e puno za jedan grad?
NS po glavi stanovnika ima najveci budzet u drzavi i jos neko ima obraza da kuka za pare?
Pa za sta idu te silne pare???
Ako je 90mil e putno za tramvaj zasto se onda ne odovji 10mile i izgradi supermoderan stadioncic? Jel i za to puno?
I dokle vise ti svi antiprotivni koji samo vicu ne treba nam ovo ne treba ono .. e pa zato i nemamo nista jer niam nikad nista ne treba!!
Auto put smo dobili konacno u 21.veku dok su tamo 98-99`te BG-NIS po 17 puta obnavljali .. al nama verovatno nije trebao ni autoput ..jel tako?
... kad ovi BRBANI nisu u stanju ama bas nista da urade...
(mozda bi vise uspeha imali kao cirkuska grupa)
Nego, bolje da trazimo nove izbore. Da ovima sto pre vidimo ledja.
Novi Sad, nikada u svojoj istoriji, nije imao losiju, nekompetentniju i nesposobniju vlast... Ako neko zna sta je ova uprava uradila, za ove dve ipo godine, neka me slobodno demantuje. (ovde nemojte racunati sopstvene investicije pojedinih JKP i JP). Nabrojte barem dve stvari, molim vas. Cisto da ne zivim u neznanju!!!!
Prvo meni da isplatite dug za autobusku stanicu, pa onda pravite sebi sta god hoćete! I uradite to brzo jer i Maja i još nekoliko mojih bliskih drugara čekaju na isplatu svog dela!
Linija 1 - na 8 minuta u špicu
Linija 2 - na 6–7 minuta u špicu
Linija 3 – na 7–9 minuta u špicu
Linija 4 – na 7–9 minuta u špicu
Linija 5 – na 7–9 minuta u špicu
Linija 6 – na 10–11 minuta u špicu
Linija 7 – na 8–9 minuta u špicu
Linija 8 – na 7–8 minuta u špicu
Linija 9 – na 9–10 minuta u špicu
Linija 11A – na 9 minuta u špicu
Linija 11B – na 11 minuta u špicu
Linija 12 – na 9–10 minuta u špicu
Linija 14 – na 15 minuta u špicu
Linija 18 – na 11 minuta u špicu
Izvor: http://www.gspns.rs/red-voznje.php
Tramvaj bi za početak mogao da ide od fakulteta do Novog naselja jer je tu trenutno najveći broj putnika (kombnacija linija 2, 4 i 8).
Prvo se raspitajte na kakvom tlu leži NS (koliko bi koštalo kopanje tunela) i koliki je kapacitet takvog šinskog sistema (teško da će NS ikada imati potrebu za takvim sistemom).
MIT BR. 2 - tramvaj će napraviti još veću gužvu
Najpre, cilj tramvaja svakako jeste povećanje broja korisnika javnog prevoza, što samim tim znači i manje automobila na ulicama. S druge strane, ko želi da vozi automobil po gradu treba to skupo i da plati (kako novčano, tako i vremenski).
MIT BR. 3 - dovoljni su nam autobusi
Svako ko se svakodnevno koristi gradski prevoz zna da su autobusi nedovoljni. Čak i sa trendom smanjenja broja putnika, u autobusima su velike gužve, a često se dešava da se naređa i više od 4 autobusa na jedno stajalište. Tramvaji su mnogo efikasniji u takvim situacijama.
ZAKLJUČAK
Potrebno je dobro isplanirati i izgraditi tramvajsku mrežu na onim trasama gde je to zaista potrebno. Kako bi tramvaji bili zaista efikasni potrebno je što više ih odvojiti od ostalog saobraćaja (tj. izgraditi tramvajske baštice), prilagoditi semafore tramvajima, povećati cenu parkinga u centru, ukinuti pojedina leva skretanja za automobile pa čak i zabraniti automobilski saobraćaj u pojedinim ulicama (Stražilovska je odličan primer za to). Ukoliko bi se sve ovo zaista uradilo, nema sumnje da bi bilo više korisnika javnog prevoza, a to bi svakako povećalo kvalitet života u gradu (čistiji vazduh, jeftiniji i zdraviji prevoz, više prostora za zelenilo, biciklističke i pešačke staze, manje buke,...).
U nekoliko zapadnih metropola koje imaju tramvaje problem velikog broja automobila a malog broja korisnika javnog prevoza resili su na sledeci nacin. Prvo su prosirili pesacke zone, potom u okolnim ulicama u centru i blize centru jednostavno ukinuli i do preko 50% parking mesta, sat parkiranja su drasticno povecali, strogo su ogranicili vreme koliko jedan automobil moze stajati parkiran, drasticno povecali cenu kazne za parkiranje, veliki broj ulica su pretvorili u jednosmerne tako da ti se smuci i da izgubis dosta vremena vozikajuci se do tamo neke tacke jer moras non stop uvek ici okolo daljim putem. Od tada su im tramvaji puni a dosta sveta se vozi biciklom.
Gluposti. Za daleko manje para mogu da se srede sve biciklisticke staze, da se napravi gomila novih, da se urede parkiralista za bicikle sa video nadzorom (mozda i najpotrebnije). Biciklizam je zdrav za ljude, ekoliski je, smanjuje buku, guzvu itd, daleko je manja investicija... NS je geografski grad idealan za biciklizam. Ulozis jednom 100-200 eura za dobar biciklo i miran si godinama, dok u auto sipas 50 eura mesecno da odes do posla... ALI uslov je da bicikli budu bezbedni od kradje, tj video nadzor parkinga...
Предности шинског градског саобраћаја у односу на аутобуски су вишеструке. Набројаћу неке:
1. мања потрошња (котрљање по шинама захтева много мање енергије, него кретање аутобуса по путу)
2. мање загађење (и то драстично. Замислите колику количину издувних гасова аутобуси избаце у градску средину сваког дана. Замислите колико би било здравија средина без тога)
3. већа тачност и поузданост (трамваји, ако имају два колосека, не зависе од гужве у саобраћају па је евентуално одступанје од распореда реда пар секунди)
4. већа носивост (два вагона ко три аутобуса)
5. На неки начин трамвај, као и метро даје одређену шмек граду.
Sve se moze kad se hoce.Nasi gradski mudraci treba da traze sponzore po svetu ko bi to uradio a briga mene dali cu kartu placati strancu ili ovim otimacima iz GSP-a....Evo npr.da se napravi stab gde bi Igor i Maja preuzeli inicijativu za tako nesto...Sastanci bi se odrzavali na behatonu na kojem je stiropor za sedenje kod nove autobuske stanice.......
Zahvaljujuci korumpiranim sluzbama koje su odobrile razna idiotska gradjevinska resenjima u Novom Sadu, zbog cega ovaj grad izgleda kao da ga dizajnirao neko za Tv Pink televizije, kao posledica toga vise nemamo adekvatnu infrastrukturu da se tramvajska linija adekvatno ubaci u postojece bulevare i ulice.
Ne postoji veliki grad bez efikasnog saobraćaja, za 15 minuta sa periferije u centar grada jedino se tramvajem stiže,....vratite ih!!!
Pola gradskog buđeta ide na plače?
Неко моје виђење:
1. Ми смо бедна земља у којој други град по величини нема 90 милиона евра
2. Ми немамо ни оних 1 или 5 милиона за мост на Рибарском острву
3. Важније од трамваја је мост који треба да буде на месту старог моста Франца Јозефа
4. Важније од трамваја је мост који треба да се гради у продужетку улице Цара Душана према Фрушкој Гори уколико нисам погрешио
5. Не знам да ли град има неке везе са финансирањем Жежељевог моста али је и то приоритетније
6. Можда најважнија ставка - тотална реконструкција постојећих бициклистичких стаза
7. Чувена каналаизациона мрежа и колектор уместо оне металне мреже је важније од трамваја
8. Враћање старе фасаде, кад већ не може да се руши, на зградама типа Париски Магазин
9. Нови аутобуси
10. Потходник код СНП
11. Додајте сами
Ma da li ste normalni ljudi to sa tramvajima je smešno, Ideja bivšeg gradonačelnika Pavličića koja je totalno besmislena. Grad je isuviše mali za takav projekat, automobila je i ovako previše i tek će ih i biti. A recimo Gsp mi mogao da dobije za četvrtinu tih para bar stotinak novih autobusa naravno kad bi se zaobišli zemare i ugrađivači u cenu kada bi tender bio legalan!To bi bili klimatizovani autobusi na zemni gas ili dizel. U Novom Sadu i ovako busevi na svim linijama manje više idu na 10-15 minuta to nigde u svetu nema na ovakav standard da su tako tačni! To je i super s obzirom kakve sad krševe imaju!I kada bi se uvela toliko dugo čekana elektronska naplata veze i komunikacija sa vozačima bi se svela na minimum i tu bi bilo puno manje problema. A grad nema 5 miliona eura za most pa uzima pare namenjene za otpremnine radnika i neradnika!A u to bi sa 90 miliona eura naraslo na 190 miliona bez problema jer ipak je ovo Srbija. Bilo bi slično kao sa onim mostom u Beogradu gde su Điki i kompanija pokupili na desetine milona kajmaka!
Lepo sedi na bajs i da vidis. Za 15 minuta sa Naselja do podbare se stigne...
Ali ne, prosecni Srbenda ne vadi dupe iz kola ni kad ide do radnje iza coska, a da moze u ulaz bi se parkirao ispred ulaznih vrata.
Dok se svest ljudi ne promeni, dzabe sve price o ekologiji i smanjenju broja automobila...
"broj korisnika javnog prevoza blago opada, dok sa druge strane broj automobila raste"
--
Ово је на жалост тачно и жалосно. Наш ментолитет је такав да би свако хтео да се шврћка по граду колима, да паркира где хоће и да мисли да је он тај који једини има право на путеве.
Да је мозга вратили би се трамваји, ужи центар града би био скроз затворен за аутомобиле, а туда би смели само трамваји и бициклисти. Форсирање трамваја и бициклизма може да нам обезбеди лепши и мање загашенији град, а свест људи би почела да се мења.
Хамбург ће до 2020. да укине аутомобилски саобраћај у ширем центру града. У Лондону ако оћете колима у центар има да платите улаз који уопште није јефтин па ви видите дал је исплативије ићи бајсом или градским превозом.
Нешто у Новом Саду мора под хитно да се мења иначе нам прети општи хаос пошто је број аутомобила на улицама огроман и не види се назнака смањења. Не желим да ми деца одрастају у загађеном граду који је подређен само аутомобилима!
i svakako povoljnije i pametnije od bilo kog prevoza...eto, neka se sad pokažu BIZMISMENI koji su pokupovali silne novosadske i vojođanske firme za marku...heeeeej za marku od devedesetih do danas imaju milionske/jarderske firme...neka budu filantropi i na delu, a ne samo na jeziku...neka doniraju da i posle nas i ovih vremena bar nešto normalno ostavimo našoj deci!podržavam svim srcem! dosta je bilo rušenja hajde već jednom da se gradiiiiiiiiiii...
U Padovi su ugrađeni ovakvi tramvaji. To su tramvaji sa gumenim točkovima, kao kod trolejbusa, i imaju samo jednu centralnu šinu. Tramvaj je fantastičan! Niskopodan, te se vrlo lako u njega ulazi i izlazi i vrlo tih jer se kreće na gumenim točkovima i nema kloparanja. Ti tramvaji prolaze kroz staro, renesansno, jezgro Padove, i ne predstavljaju nikakav problem za objekta i stanovništvo koje živi tamo. Čak naprotiv, podiže kvalitet života jer se kulturno i fino voze po gradu bez automobilskih gužvi.
"U prilog tome govori i činjenica da broj korisnika javnog prevoza blago opada, dok sa druge strane broj automobila raste, te prema tim podacima treba i dugoročno razmišljati. "
Upravo iz tog razloga su alternative prioritet zaboga! Kakav kapitalno pogrešan zaključak! Pa gde ćete smeštati još automobila, odakle ćemo disati čist zrak? Hoćete mi neki bulevar i u toaletu napraviti? Vi umesto da razmišljate o svim mogućim merama smanjenja broja automobila, vi podilazite ovoj čitavoj priči! Katastrofa... KATASTROFA! Ko je tačno ovo rekao, dajte ime da ga upišemo!
90 мил. евра је огроман новац и представља трећину буџета града али да би се наравила бар једна трамвајска линија потребно је бар 5 година рада (израда саобраћајне студије, израда студије оправданости, промена планова, израда детаљних планова, експропријација земљишта, израда пројеката, изградња инфраструктуре, и тек на крају набавка трамваја опреме и сл.).
Када се тих 90 милиона "размажу" на 5 година онда то више није тако неухватљиво(негде око 6,6% буџета Града). Проблем је у томе што једна гарнитура на власти то не може да изгура за свог мандата и неће имати валоризацију својих активности у вођењу града на крају свог мандата. Чак ће бити нападана од опозиције да непримерено троши новац и сл. Ако падне са власти онда опозиција завршава посао и пушта трамвај у рад и бере сву славу а претходна гарнитура буде каштигована од актуелне власти због корупције током претходног периода изградње трамвајских линија.
Дакле проблем нису новци, него добра воља и поштен однос према овом послу.
Uvodjenje tramvaja bi dodatno komplikovalo saobracaj u gradu. Veci deo vozaca u NS ne ume da vozi i na ulicama je zbog njih totalni haos. Jos kad bi se uveli tramvaji... Samo uradite testove sa prostim pitanjima u vezi sa prvenstvom prolaza, pa biste videli koliko je vozaca upoznato sa tim.
Druga strana price se tice upravo troskova, prvo izrade potrebnih dokumentacije i planova, pa zatim i izgradnje infrastrukture.
Potom sledi poslovicno ugradjivanje, sto, samo po sebi, otkriva motive onih koji u vezi s tim odlucuju.
Trece, ukoliko zelimo ekoloski gradski prevoz, zasto ne uvedemo trolejbuse. Za to je potrebna investicija koja je sigurno mnogo niza od tramvaja.
I na kraju, ali ne i poslednje, cena nekretnina u ulicama kroz koje bi prosle tramvajske sine bi dodatno opala, zbog mini zemljotresa svaki put kada bi prosao famozni tramvaj.
Mislim na ovu recenicu: "činjenica da broj korisnika javnog prevoza blago opada, dok sa druge strane broj automobila raste".
U drugim drustvima, odgovorni teze ka tome da smanje broj automobila tako sto ce poboljsati javni prevoz i tako motivisati ljude da ga koriste, dok ovi nasi to koriste kao izgovor da nista ne urade.
...hoću metro. Bolje da razmišljaju u tom pravcu. Za deset- petneast godina, Novi Sad će biti prenaseljen. Već je nemoguće stići kolima na određene destinacije u kratkom roku.
Tramvaj se pravi nas istom nivou i deli prostor sa saobracajnicama, trotoarima, parkovima itd. Posto su nam saobracajnice ionako pretrpane, trotari uski, biciklisticke staze nepostojece tramvaj bi samo stvorio vece guzve i manje mesta za slobodno kretanje. Tramvaj je bio odlicna ideja pre 100 godina kad grad nije imao 300.000 stanovnika i na stotine automobila na ulicama svaki dan. Bolje da napravite biciklisticke staze svuda i podignete svest o biciklizmu i biciklu kao svakodnevnom prevoznom sredstvu.
Iliti prevedeno na "zemarski" jezik, ni jedan zemara ne radi sa tramvajima pa nemamo nikoga da se ugradi, uz to sa ovim ekološkim sr.njem, zemara XY gubi za ugrađivanje u cenu nafte/gasa koju mu završava zemara iz JGSP-a.
"U prilog tome govori i činjenica da broj korisnika javnog prevoza blago opada, dok sa druge strane broj automobila raste, te prema tim podacima treba i dugoročno razmišljati."
Treba, treba.
Pogotovu ako se stanje u GRASu sredjuje kao u poslednjih deset-ak godina i formira jos jedan Parking servis koji ce resiti pitanje parkiranja u Gradu.
"Planira se da se radi Strategija saobraćaja Grada Novog Sada, koja će za zadatak imati da precizno proceni i predloži razvoj saobraćaja za naredni period od pet ili deset godina. A ja ovako nadobudan i optimista mislio da oni tu strategiju već imaju razradjenu i kad pričaju da znaju o čemu zbore.
Baš lepa slika Novog Sada sa tramvajem i ova nova i ona stara. Novi Sad treba da ima tramvaj, on je simbol evropskog duha jednog grada, a naš grad to jeste. A ekološke prednosti su poseban, veoma važan deo ove priče.
Možda to ne bi bilo nemoguće, kada bi se veći deo novca iz gradskog budžeta preusmerio, pa umesto da se slije u razne džepove "raznih", mogao bi se upotrebiti za ovaj projekat. Kad ima volje ima i načina.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Za vraćanje tramvaja potrebna polovina gradskog budžeta
Novi Sad
•02.09.2014.
•09:20 > 09:55
Komentari 51
kimi
Uopste ne razumem zasto su bajsevi uopste ubaceni u ovu polemiku oko tramvaja ...
Neko rece tramvaji pod zemljom ili na stubovima .. da slazem se ali to skoro aj da lupim za 50% bi povecalo troskove izgradnje.
I ima jos nesto na sta malo ljudi obraca paznju ... realno mnogo manji broj tramvaja je potrebno u odnosu na autobuse ,jer mogu primiti vise putnika , a i sam tramvaj ima radni vek i do 80g!! dok autobus ili trolebus sto ti dodje isto , ide do 20tak godina.
Naravno sama tematika kuda bi isao tram ili dal bi bio na stubovima itd itd je vec neka druga tema za strucnije ljude.
biciklista
iskreno, prijatnije je kada se vozi na -20 nego na +35 po usijanom asfaltu, na biciklu se krećeš i zagrevaš, a leti hladiš. u oba slučaja ako si pristojno obučen nema frke, a u slučaju frke rezervna majica radi sav posao.
pravi razlog zašto ljudi ne voze zimi je taj nerealni bapski strah "pazi prehladićeš se" (u autobusu kao nećeš navući neki štrokavi grip ili se preznojati leti), odnosno zato što kada pada sneg nadležnima ne pada na pamet da nešto i očiste iako su po zakonu obavezni... već sve natrpaju na biciklističke staze.
alo,alo
a mi zatvor u centru grada koji je cak i dobio neku nagradu i proglasili ga hotelom !
мм
@ФИРМА1989
ви ил сте ко неке бабе или не схватате да се бицикл може возити у било које доба дана и године???
Ако могу Холандези можемо и ми:
Снег
https://www.youtube.com/watch?v=5JQr8cm-6X4
Киша
https://www.youtube.com/watch?v=i2hc1Ulwkew
Nebojsa
Neka nam prvo poprave puteve u gradu, a ne da na svakih 6 meseci idem na popravku trapa. cekam samo da vidim koliko ce love ovi iz partija da zgrnu na ove konkurse za izradu plana, i na kraju se nece nista desiti.
Ljud sa mozgom
Dom Zavicaja. Lokaciju u I gradskoj zoni neka odrede dodjosi!
Anonimus
Zoltan
ФИРМА1989
Нисам архитекта нити грађевински инжењер, не знам ни колико нити да ли EXIT урушава тврђаву, али ћу ја теби исто тако да поставим питање: Како метро не урушава цео град? Сигурно да постоје могућности да тунел може да поднесе тежину тврђаве а да не дође до померања тврђаве.
@Kimi
Ко је рекао да треба ићи бајсом за време зимског периода као и било ког хладнијег дана? Као што за време летњег распуста се проређује ред вожње и смањују зглобни аутобуси јер ђаци више не иду у школе па нема толиког броја путника, тако треба у зимском периоду повећати број полазака аутобуса јер се очекује да људи неће користи бајс као превоно средство.
Што се тиче самог трамваја а и метроа, ја бих пре тога повећао број полазака возова на релацији Бачка Паланка-Нови Сад и Футог Нови Сад, као и за сва друга приградска места, направити исто што је и у БГ БГВОЗ. А метро бих направио само једну линију, Футог-Ветерник-Центар, зна се зашто :)
teks
Profa l Sektor
SPSovci de nalazite te likove
http://www.autobusi.net/forum/viewtopic.php?t=2686&start=15
CycleKing
kimi
Ima nekih i realnih sa kojima se ne slazem ali imaju neku poentu.
Neki ovde zapeli za bajsove?.. lol pa sine .. idi ti na -20C sa bajsom npr 10km na posao pa se tamo lepo naradi pa se opet vrati 10km na -20C .. no frx... gluposti..
Bajs moze da koristi ko god pozeli i realno nikakva infrastruktura za to nije potrebna jer moze i put da se koristi ,mada realno u NS imam solidne kilometraze bajs staza.
Zatim da,slazem se da ima i precih stvari od tramvaja.
Neki kazu NS je mali za tramvaj.. e takve bih rado zadavio u sekundi!! Pa sta onda neka selendra od 20.000st u Rusiji da kaze a ima tramvaje??!! I kakve veze ima velicina grada sa tramvajima? Nije to metro sine Nebojsa.. al sta ti znas..
Pare? Hm.. 90mil e puno za jedan grad?
NS po glavi stanovnika ima najveci budzet u drzavi i jos neko ima obraza da kuka za pare?
Pa za sta idu te silne pare???
Ako je 90mil e putno za tramvaj zasto se onda ne odovji 10mile i izgradi supermoderan stadioncic? Jel i za to puno?
I dokle vise ti svi antiprotivni koji samo vicu ne treba nam ovo ne treba ono .. e pa zato i nemamo nista jer niam nikad nista ne treba!!
Auto put smo dobili konacno u 21.veku dok su tamo 98-99`te BG-NIS po 17 puta obnavljali .. al nama verovatno nije trebao ni autoput ..jel tako?
Tomo
Zoro
(mozda bi vise uspeha imali kao cirkuska grupa)
Nego, bolje da trazimo nove izbore. Da ovima sto pre vidimo ledja.
Novi Sad, nikada u svojoj istoriji, nije imao losiju, nekompetentniju i nesposobniju vlast... Ako neko zna sta je ova uprava uradila, za ove dve ipo godine, neka me slobodno demantuje. (ovde nemojte racunati sopstvene investicije pojedinih JKP i JP). Nabrojte barem dve stvari, molim vas. Cisto da ne zivim u neznanju!!!!
Đura Mutavi
Građanin
Je li reč o punoj steni pa bi se jedino mogla miniranjem bušiti ?
I po čemu je kapacitet metroa "preveliki" da bi NS imao bar jednu kružnu liniju ?
Da ne pričam o brzini transporta metro linijom...
Dević
Nikola
Linija 1 - na 8 minuta u špicu
Linija 2 - na 6–7 minuta u špicu
Linija 3 – na 7–9 minuta u špicu
Linija 4 – na 7–9 minuta u špicu
Linija 5 – na 7–9 minuta u špicu
Linija 6 – na 10–11 minuta u špicu
Linija 7 – na 8–9 minuta u špicu
Linija 8 – na 7–8 minuta u špicu
Linija 9 – na 9–10 minuta u špicu
Linija 11A – na 9 minuta u špicu
Linija 11B – na 11 minuta u špicu
Linija 12 – na 9–10 minuta u špicu
Linija 14 – na 15 minuta u špicu
Linija 18 – na 11 minuta u špicu
Izvor: http://www.gspns.rs/red-voznje.php
Tramvaj bi za početak mogao da ide od fakulteta do Novog naselja jer je tu trenutno najveći broj putnika (kombnacija linija 2, 4 i 8).
Nikola
Prvo se raspitajte na kakvom tlu leži NS (koliko bi koštalo kopanje tunela) i koliki je kapacitet takvog šinskog sistema (teško da će NS ikada imati potrebu za takvim sistemom).
MIT BR. 2 - tramvaj će napraviti još veću gužvu
Najpre, cilj tramvaja svakako jeste povećanje broja korisnika javnog prevoza, što samim tim znači i manje automobila na ulicama. S druge strane, ko želi da vozi automobil po gradu treba to skupo i da plati (kako novčano, tako i vremenski).
MIT BR. 3 - dovoljni su nam autobusi
Svako ko se svakodnevno koristi gradski prevoz zna da su autobusi nedovoljni. Čak i sa trendom smanjenja broja putnika, u autobusima su velike gužve, a često se dešava da se naređa i više od 4 autobusa na jedno stajalište. Tramvaji su mnogo efikasniji u takvim situacijama.
ZAKLJUČAK
Potrebno je dobro isplanirati i izgraditi tramvajsku mrežu na onim trasama gde je to zaista potrebno. Kako bi tramvaji bili zaista efikasni potrebno je što više ih odvojiti od ostalog saobraćaja (tj. izgraditi tramvajske baštice), prilagoditi semafore tramvajima, povećati cenu parkinga u centru, ukinuti pojedina leva skretanja za automobile pa čak i zabraniti automobilski saobraćaj u pojedinim ulicama (Stražilovska je odličan primer za to). Ukoliko bi se sve ovo zaista uradilo, nema sumnje da bi bilo više korisnika javnog prevoza, a to bi svakako povećalo kvalitet života u gradu (čistiji vazduh, jeftiniji i zdraviji prevoz, više prostora za zelenilo, biciklističke i pešačke staze, manje buke,...).
Molim
sasa
Телеп
1. мања потрошња (котрљање по шинама захтева много мање енергије, него кретање аутобуса по путу)
2. мање загађење (и то драстично. Замислите колику количину издувних гасова аутобуси избаце у градску средину сваког дана. Замислите колико би било здравија средина без тога)
3. већа тачност и поузданост (трамваји, ако имају два колосека, не зависе од гужве у саобраћају па је евентуално одступанје од распореда реда пар секунди)
4. већа носивост (два вагона ко три аутобуса)
5. На неки начин трамвај, као и метро даје одређену шмек граду.
Miki
miroslav
-
@ФИРМА 1989
kako exit urusava tvrdjavu a saobracaj ispod nje joj nece skoditi?
Maxa
gagans
Pola gradskog buđeta ide na plače?
ФИРМА 1989
1. Ми смо бедна земља у којој други град по величини нема 90 милиона евра
2. Ми немамо ни оних 1 или 5 милиона за мост на Рибарском острву
3. Важније од трамваја је мост који треба да буде на месту старог моста Франца Јозефа
4. Важније од трамваја је мост који треба да се гради у продужетку улице Цара Душана према Фрушкој Гори уколико нисам погрешио
5. Не знам да ли град има неке везе са финансирањем Жежељевог моста али је и то приоритетније
6. Можда најважнија ставка - тотална реконструкција постојећих бициклистичких стаза
7. Чувена каналаизациона мрежа и колектор уместо оне металне мреже је важније од трамваја
8. Враћање старе фасаде, кад већ не може да се руши, на зградама типа Париски Магазин
9. Нови аутобуси
10. Потходник код СНП
11. Додајте сами
Неђо из Кистања
Ilija Čvorović
Ali ne, prosecni Srbenda ne vadi dupe iz kola ni kad ide do radnje iza coska, a da moze u ulaz bi se parkirao ispred ulaznih vrata.
Dok se svest ljudi ne promeni, dzabe sve price o ekologiji i smanjenju broja automobila...
мм
--
Ово је на жалост тачно и жалосно. Наш ментолитет је такав да би свако хтео да се шврћка по граду колима, да паркира где хоће и да мисли да је он тај који једини има право на путеве.
Да је мозга вратили би се трамваји, ужи центар града би био скроз затворен за аутомобиле, а туда би смели само трамваји и бициклисти. Форсирање трамваја и бициклизма може да нам обезбеди лепши и мање загашенији град, а свест људи би почела да се мења.
Хамбург ће до 2020. да укине аутомобилски саобраћај у ширем центру града. У Лондону ако оћете колима у центар има да платите улаз који уопште није јефтин па ви видите дал је исплативије ићи бајсом или градским превозом.
Нешто у Новом Саду мора под хитно да се мења иначе нам прети општи хаос пошто је број аутомобила на улицама огроман и не види се назнака смањења. Не желим да ми деца одрастају у загађеном граду који је подређен само аутомобилима!
mlada vojvođanka
Neko
I da, Novi Sad je 300.000 stanovnika imao '90., sada nas je bar 750.000 (što se naravno krije).
Bio - video
biciklista
Upravo iz tog razloga su alternative prioritet zaboga! Kakav kapitalno pogrešan zaključak! Pa gde ćete smeštati još automobila, odakle ćemo disati čist zrak? Hoćete mi neki bulevar i u toaletu napraviti? Vi umesto da razmišljate o svim mogućim merama smanjenja broja automobila, vi podilazite ovoj čitavoj priči! Katastrofa... KATASTROFA! Ko je tačno ovo rekao, dajte ime da ga upišemo!
Балакаха
Када се тих 90 милиона "размажу" на 5 година онда то више није тако неухватљиво(негде око 6,6% буџета Града). Проблем је у томе што једна гарнитура на власти то не може да изгура за свог мандата и неће имати валоризацију својих активности у вођењу града на крају свог мандата. Чак ће бити нападана од опозиције да непримерено троши новац и сл. Ако падне са власти онда опозиција завршава посао и пушта трамвај у рад и бере сву славу а претходна гарнитура буде каштигована од актуелне власти због корупције током претходног периода изградње трамвајских линија.
Дакле проблем нису новци, него добра воља и поштен однос према овом послу.
Veljko
Druga strana price se tice upravo troskova, prvo izrade potrebnih dokumentacije i planova, pa zatim i izgradnje infrastrukture.
Potom sledi poslovicno ugradjivanje, sto, samo po sebi, otkriva motive onih koji u vezi s tim odlucuju.
Trece, ukoliko zelimo ekoloski gradski prevoz, zasto ne uvedemo trolejbuse. Za to je potrebna investicija koja je sigurno mnogo niza od tramvaja.
I na kraju, ali ne i poslednje, cena nekretnina u ulicama kroz koje bi prosle tramvajske sine bi dodatno opala, zbog mini zemljotresa svaki put kada bi prosao famozni tramvaj.
Osoba M
U drugim drustvima, odgovorni teze ka tome da smanje broj automobila tako sto ce poboljsati javni prevoz i tako motivisati ljude da ga koriste, dok ovi nasi to koriste kao izgovor da nista ne urade.
Profa L sektor
Cael
Gradjanin pokorni
Treba, treba.
Pogotovu ako se stanje u GRASu sredjuje kao u poslednjih deset-ak godina i formira jos jedan Parking servis koji ce resiti pitanje parkiranja u Gradu.
"Planira se da se radi Strategija saobraćaja Grada Novog Sada, koja će za zadatak imati da precizno proceni i predloži razvoj saobraćaja za naredni period od pet ili deset godina. A ja ovako nadobudan i optimista mislio da oni tu strategiju već imaju razradjenu i kad pričaju da znaju o čemu zbore.
Možda to ne bi bilo nemoguće, kada bi se veći deo novca iz gradskog budžeta preusmerio, pa umesto da se slije u razne džepove "raznih", mogao bi se upotrebiti za ovaj projekat. Kad ima volje ima i načina.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H