Menu 021

Hiljade videospotova ponovo se obrađuje u HD verzijama na Youtube-u

Universal Music Group i YouTube udružili su snage kako bi ponovo obradili poznate videospotove od standardne do HD definicije.
Zabava 23.06.2019. | 10:54
  • Viktor
    25.06.2019 10:44
    @lala4ever
    Ne mogu ni sve holivudske 35-ice (35 mm filmovi) da prebace 4K rezoluciju, jer to zavisi od uslova i okolnosti snimanja, izvorno korišćene opreme i mnogih drugih faktora - zato ih je toliko malo onih iz 20. veka do danas izdato u 4K rezoluciji (mahom oni najskuplji).
  • Marija NS
    25.06.2019 10:12
    Našminkano, ništa više od toga
    Upravo odgledala ta dva zamenjena Petijeva spota: jeste bolje nego ranije, ali i dalje ni blizu pravim HD spotovima, bar što se tiče oštrine.
  • lala4ever
    25.06.2019 07:26
    @Ja & re:
    Sve što interpolacija i ostale tehnike "šminkanja" mogu da učine analognom videu (izvorno SD rezolucije) jeste da samo donekle pročiste sliku, tj. uklone šum analognog porekla ("granule" u slici), ali NE i da efektivno povećaju oštrinu slike da bi bila rame uz rame sa pravim HD materijalom, što se vidi golim okom na ta dva remasterovana spota Toma Petija (plafon-rezolucija analognog videa je 720 x 576 za PAL/SECAM i 720 x 480 za NTSC - DVD i Blu-ray SD specifikacija).

    U-matic (1971-1982), iako profi format, nije puno oštriji od VHS-a i obične Bete, a Betacam SP (1986-1998) je najjači analogni SD format, na nivou DVD-a.

    Poređenja radi, probajte da svoje VHS snimke digitalizujete u 8K rezoluciji, pa se uverite sami da li su imalo oštriji nego kada ste ih prvi put prebacivali na DVD.

    Jeste slika u ovom slučaju malo bolja nego ranije, ali kada se uporedi sa pravim HD materijalom (bilo kojim današnjim spotom), razlika u oštrini je i dalje drastična.

    Što se tiče analognih filmova, 4K je plafon za 35 mm, a 8K za 70 mm.

    P.S. Dobro je što ne pokušavaju da ih još i nasilno konvertuju u 16:9 format odsecanjem gornje i donje ivice, već su ih ostavili u izvornom 4:3, budući da YT inače vrvi od tako unakaženog materijala - čak i na Vevo kanalima.

    A zamena videa na YT uz zadržavanje postojećeg broja pregleda i lajkova je privilegija samo diskografskih kuća, ali ne i "običnih" korisnika.
  • re: lala4ever
    24.06.2019 17:17
    re:
    U medjuvremenu je izmišljena interpolacija pa je moguće podići rezoluicju.
  • Ja
    24.06.2019 17:08
    @lala
    Sto da ne,
    Mozda je u momentu uploadovanja nije bilo moguce postaviti vecu resoluciju.
    Takodje postoje alati da se poboljsa slika korsteci neuro-mrezu. To se cesto koristi u igrama, kad se odabere veca rezolucija a originalno igrica nije pravljena za nju.

    Nije problem postaviti novi spot nego zadrzati youtube link, sto je ovim omoguceno. Obicni smrtnici kad vide gresku ili hoce da ostave poboljsani snimak (meni se desavala da sam sjebao zvuk pa hocu da uploadujem sa fixovanim) nisam mogao da zadrzim link, nego na stari video postavim onaj text preko videa, da ljudi mogu da pogledaju novi, al to vise nije to....

  • lala4ever
    24.06.2019 08:43
    Marketinški trik
    Muzički spotovi nisu filmovi, pa da mogu da se stalno digitalizuju u sve višoj i višoj rezoluciji. I sa filmovima (starim, analognim) je već dostignuta gornja granica digitalne rezolucije uz 4K (za 35 mm, što je ogromna većina holivudskih ostvarenja) i 8K (za 70 mm).

    Stari spotovi (analognog porekla, do pred kraj '90-ih) su se snimali opremom koja se koristi za snimanje reklama za jednokratnu upotrebu (od U-matic-a do Betacam SP-a), a na YT je za njih rezolucija 640 x 480 piksela plafon.

    Ono, može ih se digitalizovati u HD, ali se poboljšanje kvaliteta u tom slučaju ne primeti.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest