Autoindustrija se seli iz Evrope u SAD, razlog - skupa struja

Visoke cene energije i velike birokratske prepreke utiču na proizvođače automobila. Oni sve više ulažu u SAD, koje visokim subvencijama promovišu ekspanziju elektromobilnosti.
Autoindustrija se seli iz Evrope u SAD, razlog - skupa struja
Foto: Pixabay
"Nećemo da premeštamo postojeću proizvodnju u SAD, ali veća je verovatnoća da ćemo sledeće fabrike da izgradimo u Americi. Postoji rizik da Evropa izgubi od te preraspodele."
Ta izjava Klausa Rozenfelda, šefa kompanije Schaeffler, četvrtog po veličini nemačkog dobavljača za automobilsku industriju s više od 80.000 zaposlenih širom sveta, odražava važan trend: autoindustrija sve više premešta svoju proizvodnju iz Nemačke i drugih delova Evrope u Kinu i Severnu Ameriku.
"Postoji mnogo razloga zašto automobilska industrija napušta Nemačku i Evropu", kažu iz konsultantske kuće Berylls Strategy Advisors, specijalizovanoj za autoindustriju. Glavni razlog za preseljenje su visoki troškovi energije: nivo cene struje u EU dva do tri puta je veći nego u SAD, piše Dojče vele.
 
"Ali i stroži regulatorni zahtevi kojima je industrija u EU i Nemačkoj izložena, takođe idu u prilog preseljenju. A naravno, primamljive su i privlačnije subvencije koje se trenutno nude u SAD." Te milijarde subvencija, međutim, povezane su s klimatskim tehnologijama, kao što je elektromobilnost.
 
Američki predsednik Džozef Bajden najavio je 13. septembra prošle godine Zakon o smanjenju inflacije koji predviđa velike subvencije i za proizvodnju ekološki prihvatljivih vozila.
 
Kao rezultat planova za iseljavanje, a prema aktuelnoj analizi kuće Berylls, predviđeni broj jedinica za period proizvodnje 2023-2029 u Evropi značajno opada. Selidbe su takođe i uzrok velikog broja pozitivnijih prognoza za ostale regione sveta. Očekuje se čak i rast globalne proizvodnje vozila, iako manje nego što se predviđalo 2021.
 
Gubitak 100.000 radnih mesta u Nemačkoj
 
Prema analizi, između Nemačke i Severne Amerike u narednim godinama postojaće razlika u proizvodnji od oko četiri miliona vozila. Preseljenja, poput onih koje su nedavno najavili Audi i Ford, taj trend bi čak i pojačala. Zbog toga se predviđaju gubici do 100.000 direktno pogođenih radnih mesta i pad bruto domaćeg proizvoda (BDP) u Nemačkoj od 0,6 procentnih poena u 2029. godini.
 
"Ovde je to skoro pet odsto BDP, što znači da će pad posebno uticati na nemačku privredu. Osim toga, opada i konkurentska prednost nemačkih proizvođača i dobavljača delova, koja se uglavnom povezivala sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem", navode stručnjaci.
 
Ti motori su, međutim, još malo pa stvar prošlosti. Pored digitalizacije, ekspanzija alternativnih pogona jedan je od megatrendova u autoindustriji. U SAD se takođe nazire kraj takve vrste motora, iako ipak sporije nego u Evropi ili Kini. Poređenja radi, trenutno su oko 14 odsto novregistrovanih automobila u Nemačkoj - električna vozila. U Kini, najvećem tržištu električnih automobila na svetu, čak 21 odsto. S druge strane, u SAD ih je manje od šest procenata.
 
To bi, međutim, u bliskoj budućnosti moglo dramatično da se promeni.
 
"Prošla su vremena kada su električna vozila bila fenomen ograničen na zapadnu obalu SAD", kaže američki stručnjak za tržište automobila i partner kući Berylls.
Osnovni izazov za nemačke kompanije biće da procene specifične potrebe američkih kupaca koji nisu baš upoznati s elektromobilnošću. To uključuje i posebne modele vozila.
 
"Za razliku od Evrope, terenska vozila i pikap-kamioneti činiće više od 75 odsto tržišta čistih elektro-automobila. Na američkom tržištu, najrpdavaniji model ostaje Fordov kamionet F-150", navodi se u analizi.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • deks

    22.04.2023 18:55
    to su sankcije rusiji
  • Zemlja čudesa

    20.04.2023 10:53
    Sad će Meksikanci da motaju kablove?
  • Pera

    20.04.2023 07:48
    Ma ko bi rekao
    Šta reći. Imaju i Nemci svog Vučića.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Proizvođač leka Ozempik ukida 9.000 radnih mesta

Danska farmaceutska kompanija Novo Nordisk, matična kompanija leka Ozempik za dijabetičare, saopštila je da će ukinuti 9.000 radnih mesta širom sveta, što predstavlja više od 11 odsto njenog platnog spiska.

Digitalni evro je uskoro među nama

Subota, 25. oktobar, biće značajan dan za Evropsku uniju, zapravo za sve koji se oslanjaju na evro, monetu najlukrativnije političke zajednice na svetu.

Minimalac u Srbiji u 2026. će biti 551 evro

Ministar finanasija Siniša Mali i ministarka za rad Milica Đurđević Stamenkovski saopštili su da će zvaničan predlog biti da minimalna zarada od 1. januara iznosi 551 evro ili 64.554 dinara.