Subvencije za kupovinu e-vozila i u ovoj godini: Na 5.000 evra mogu da računaju i kupci "pande"

Ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović izjavila je da će Ministarstvo i u 2025. godini nastaviti da subvencioniše kupovinu električnih vozila.
Ona je istakla da ministarstvo ovu meru sprovodi šestu godinu zaredom i da je tokom prethodnih pet godina kupljeno oko 2.800 ekološki prihvatljivijih vozila.
 
"Subvencionisanje električnih automobila je važna mera za bolji kvalitet vazduha i zato nastavljamo sa njenim sprovođenjem i u ovoj godini. Dinamika je trenutno takva da očekujem da će Vlada Srbije do kraja januara usvojiti Uredbu o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih vozila na električni pogon za 2025. godinu, kako bi već u februaru fizička i pravna lica mogla da podnesu zahteve i ostvare pravo na ovaj vid podrške države", navela je Vujović.
Dodala je da je prošle godine za ovu namenu bilo predviđeno 170 miliona dinara, ali je Ministarstvo zbog velikog broja validnih pristiglih zahteva obezbedilo i dodatna sredstva, i utrošilo ukupno 205 miliona dinara.
 
"Ukoliko interesovanje i ove godine bude premašilo opredeljen iznos, potrudićemo se da obezbedimo dodatna sredstva", rekla je Vujović.
Navela je i da će i ove godine visina subvencije zavisiti od vrste električnog vozila i iznosiće od 250 do 5.000 evra i dodala da na subvenciju države mogu da računaju i budući kupci električnog automobila "panda" iz kragujevačke fabrike, a budući da je reč o putničkom vozilu, predviđen iznos podrške je 5.000 evra.
 
Prema njenim rečima, nakon donošenja Uredbe za 2025. godinu koja će precizno definisati iznose i proceduru za ostvarivanje prava na subvenciju u ovoj godini, na sajtu Ministarstva zaštite životne sredine biće objavljen obrazac sa podacima o neophodnoj dokumentaciji.
 
Rok za podnošenje zahteva će, kao i prethodnih godina, biti 31. oktobar, kako bi se u tekućoj godini obradili svi pristigli zahtevi.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • rale

    15.01.2025 09:26
    Lepo je to,dodati nekome ko ima 20hilj da kupi auto,što se kaže para na paru.Nego,može li neka subvencija za one koji žive sa 80- 100 hilj.mesečno ili manje,penzionerima,koji kupuju auto krntije 10 i više god.starosti,ili ćemo onom ko ima dati još više.
  • Gorski

    12.01.2025 11:54
    Kinezi bi grande pandu električnu proizveli za maksimum 10000 evra, e onda bi subvencija države imala smisla 5000 evra, realno 25000 evra koliko se ceni da bi koštala je previše za takav auto!!!
  • Djole

    12.01.2025 11:32
    Skupo i dalje
    Fijat panda košta oko 23.000 evra. Trebalo bi stručnjaci da objasne da li bolje kupiti novu pandu za 18.000 ili recimo audi star 5-6 godina?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Rat za retke minerale

Do pre pola veka samo su fizikohemičari znali za elemente poput galijuma ili telura čija je upotreba i na globalnom planu, samim tim i potražnja, bila minimalna.

BDP Srbije veći dva odsto

Realni rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) Srbije u periodu od januara do septembra 2025. međugodišnje je uvećan za oko dva odsto, a najveću zaslugu za to ima rast industrijske proizvodnje.

Banka broj 1 za oročenu deviznu štednju

AikBank, najveća domaća privatna banka u Srbiji, još jednom opravdava svoju reputaciju banke broj jedan za oročenu deviznu štednju građana i u Nedelji štednje.

Arktička ruta: Kraći put od Kine do Evrope

Brod "Istanbulbridge" u vlasništvu nacionalne kineske kompanije za pomorski saobraćaj ostaće zabeležen kao prvi brod koji je iz kineskih voda do Evrope doplovio koristeći se plovnom rutom kroz Arktik.