Autor: Danas (Lidija Valtner)

Info
13.05.2026.
07:01 > 07:03
Proteklih meseci u stranačkim pregrupisavanjima pred izbore linija podele među njima postalo je zalaganje za nastavak evropskih integracija i ulazak Srbije u EU.

Komentari 108

  • LjUbAzNiKoMsIjA

    13.05.2026 21:08
    Ne moramo mi u EU, ali da imamo EU standard i da gajimo iste vrednosti i zakone, bez pogovora. Samo članstvo manje više. Jedino gde pripadamo je Evropa. Pa nećemo sigurno brics i ostale gluposti sa kojima se ni ne graničimo.
  • Nepripadnik

    13.05.2026 20:42
    NE
    Ne u EU . Dugo sam ziveo u Evropi a posle i u EU. Nije Evropa sto je nekad bila . Evropska unija je upropastava , vrlo efikasno . Do 2030. EU vise nece postojati , besmisleno je ici u tom smeru .
  • Osto'ja

    13.05.2026 19:33
    Daj,pa šta bude...
    Vlado..i ostali....
    Zdrav razum,momčino....ništa više!!!
    Ali...sačekaj...recimo. .2 godine..
    Pa onda se seti!
    Stari narod je znao....kad pevca zovu na svadbu....završi NA stolu a ne ZA stolom.
  • Geografija

    13.05.2026 18:54
    @Peđa
    I Rusija je u Evropi gospodine.
  • Pera

    13.05.2026 18:02
    NEEE
  • 1914

    13.05.2026 17:39
    @dule
    Kako ulaskom u EU gubiš državnost?Zaboravili ljudi da postoji Italija?I sve te mnogo veće nacije i države(ne i bukvalno mnogo veće ali su recimo Portugal ili Mađarska mnogo ozbiljnije države od nas i sada i istorijski) oni su ludi pa su izgubili državnost?I kakve veze ima EU sa tim kakav je tvoj izborni sistem i kako biraš poslanike?Trećina EU budžeta je za poljoprivredu a kod nas 7%.Samo nešto palamudimo a još se sudaramo na pešačkom prelazu.Lupetanja o nekom nebeskom narodu,bratstvu sa Rusima(koje ne postoji osim propagande u zadnjih 20 g.),večitim neprijateljima koji hoće da nas unište(jako smo bitni,da nema sportista retko ko bi i znao dve rečenice o nama jer smo i sami u istorijskim prevarama pogotovo od 1945.) i slične nebuloze.Sve države Evrope hoće da uđu u EU osim onih kojima je dobro i bez nje(Norveška,Švajcarska,UK) svako iz svojih razloga.Prve dve su pune ko brod i vojno zaštićene a UK je posebna priča.Ali sve one imaju i odličan odnos sa EU,pre svega ekonomski...
  • Vlada

    13.05.2026 17:34
    @Osto'ja

    Kako mali Perica sa tri razreda osnovne razume Evropsku uniju.

    Eeeej, i ovo bi da se pita o nečemu...
  • Peđa

    13.05.2026 17:28
    Mesto na karti
    Mi smo u Evropi i nama je mesto sa normalnim državama, a ne sa Rusijom. Prema tome nema dileme.
  • Carski Naissus

    13.05.2026 17:28
    Tunguzija
    99% Srba ne zna da TUNGUZIJA stvarno postoji, i da je to jedna od Ruskih GUBERNIJA ? Za to Srbi glasaju...
  • Hteli su

    13.05.2026 17:17
    @Osto'ja
    Pred sam raspad Jugoslavije iz EU poslata su tri predstavnika sa ponudom: hitan prijem Jugoslavije u EU i 5,5 milijardi dolara za podršku reformama Ante Markovića, da bi se sprečio rat koji je bio izvestan.
    Milošević je odbio, tj istine radi, Milošević nije hteo kad je pristajao Tuđman i obrnuto.
    A narod sa obe strane je podržavao tu dvojicu "vođa". Samo retki smo verovali gdinu Anti Markoviću.
    Najtužnije je što narod i dalje ne prihvata istinu i veruje u zablude i propagandu Miloševiča, AV i sličnih majistora nacionalnih spinova.
  • Lex

    13.05.2026 17:10
    Da da
    I da
  • Profesor

    13.05.2026 17:04
    NIKO od suseda u trenutku prijema nije ispunjavao uslove. Mnogi ih ni sada ne ispunjavaju.
  • Da

    13.05.2026 16:31
    DA
    Ja ću glasati na narednim izborima samo ako na listi bude opoziciona stranka kojoj je to jedna od osnovnih tačaka programa. Ako je ne bude, neću izaći na izbore. Dosta sam glasala protiv. Od sada glasam samo ako imam ZA šta i za koga.
  • Liman

    13.05.2026 16:28
    Ako Srbija bude za EU, sve ok, mada sumnjam.
    U protivnom, Vojvodina mora gledati svoje interese, jer mi smo ovde debelo većinski za Evropu a ne Rusku guberniju.
  • C16

    13.05.2026 15:42
    Обзиром
    да је SnS за улазак у ЕУ а да је њихов коалициони партнер Ивица Дачић ( са којим су заједно зарад уласка Србије у ЕУ до 2020 потписали Брислески споразум ) својевремено из Брисела добио одликовање да је *најевропљанин* наравно да сам против ЕУ
  • Plaćač poreza

    13.05.2026 15:34
    Ovaj ceo politički i sistem službi u Srbiji je potpuno isti kao onaj u rusiji, Iranu, Kubi ili Venecueli i centar upravljanja im.ke svima u moskvi. Jedini način da se ovaj sistem ukloni i promeni je članstvo Srbije u NATO koji može te službe restruktuirati i izgraditi na zdravim osnovama kao u Crnoj Gori. Zato radikalsocijalisti preko medija, mreža satanizuju NATO i EU satanizuju. Zato Vučić sprečava članstvo Srbije u NATO i EU. Zato je Srbija jedina država u Evropi koja nije uvela sankcije rusiji, jedina država u Evropi koja se ne usklađuje sa sankcijama i odlukama EU o Iranu ili Venecueli a ne zato što je nezavisna i suverena i slične gluposti. Nezavisna je od pameti i interesa za građane Srbije.
  • Naravno

    13.05.2026 15:20
    Zasto? Zato sto radim u zemlji EU.
    Primam redovnu platu, imam godisnji odmor, imam pun frizider.
    Mogu da putujem gde hocu. Niko me ne pita nista.
  • cuj ovog tek

    13.05.2026 15:07
    @EU

    Kako moze biti Srbija kao tucena zena koja hita muzu nasilniku, kada je Srbija bila taj nasilnik od kojeg su svi pobeglii i cije teritorije nacosi sanjaju da nasilno povrate? Uzobiljite se, dosadni se vise sa sindromom zrtve. O ovima sto sanjaju samostalnu Srbiju tek da ne pricamo, neka podsete kada je to Srbija zadnji put bila samostalna i sta misle kada cemo biti dovoljno razvijeni za to? Ili cemo stalno da citamo iste gluposti ovde jos 40 godina? Kao da nismo siti suketanja satriota, imali ste zadnjih bar 30 godina, evo ovo danas je rezultat te price. I nisu sigurno SNS glasaci za EU, to je njegova prica da muze pare iz EU. Sada kada vise toga biti nece, ima da slusamo opet o Kosovu, Sumskoj i jadnoj nejaci.
  • Osto'ja

    13.05.2026 14:28
    Veslo
    Počelo je kao EEZ, evropska ekonomska zajednica, onda promenili naziv i ambicije.
    Hoće apsolutnu poslušnost čak i u domenu spoljne politike i vojnim pitanjima.
    Paket o ljudskim pravima više nije ono što većina misli,ona prava iz 19. veka nego nekakva posebna prava za posebne grupe koje kod nas tradicionalno spadaju u nešto drugo...i td ...
    DA SU HTELI mogli su da nas prime 2000 te...pa nisu.
    Malo je stvar kompleksnija nego što se misli!
    Bio bih lično srećan sa suverenim evropskim državama a ne ovom nejasnom unijom.
  • Brundo

    13.05.2026 14:20
    Ne.Članstvo znači prestanak srpske državnosti i utapanje u federaciju evropskih država bez prava veta.EU ide u promene gde će od Unije država da predje u jednu federaciju i gde će odluke da se donose dvotrećinskom većinom, što znači da više nema prava veta.Na temi EU se ne privlače glasovi kod nas.Ljude to ne zanima puno.Glavne teme su nacionalna politika, prava radnika, cene i porezi, pravosudje, kvalitet obrazovanja i zdravstvene zaštite.Domaće teme.
  • Nislija

    13.05.2026 14:18
    Da
  • AntiZaNe

    13.05.2026 14:08
    Praktično pitanje
    EU nije nikakav apsolutni cilj, ali je pitanje da li smo civilizacijski dorasli da se bez tutorstva zrelijih izvadimo iz gliba provincionalno-nacionalne zatucanosti.
  • .

    13.05.2026 13:40
    ,
    Da
  • znamo se odavno

    13.05.2026 13:38
    Samo za takvu i hocu. SNS nije za EU, od bacanja jogurta se trude da ne udju.
  • Лаки

    13.05.2026 13:33
    ЕУ?
    Наравно да ,НЕ!
  • Zare

    13.05.2026 13:30
    @ Ne
    Kao prvo, Srbi su najgore prošli od svih naroda na Balkanu i šire. Drugo, SSSR ne bi pobedio fašističku Nemačku bez Amera a čini mi se da nema više ko da peva ono "Amerika i Engleska biće zemlja proleterska".
  • 13.05.2026 12:59
    Sta je ostalo da se proda?
    Ko zeli da kupi ovo sto je ostalo ovde?
    Sve sto vredi je odavno otislo.
  • Dule

    13.05.2026 12:54
    Biti "za EU" samo po sebi niti je nepohodno, niti je dovoljno za glas. EU ima svoje prednosti i mane. Lično ne želim da naša država faktički izgubi nezavisnost, za koju su mnoge žrtve podnete, učlanjenjem u savez koji naginje da guši disonantne glasove u želji da se igra "velike sile", iako su Šengen, jedinstveno tržište i sl. dobre stvari koje olakšavaju život i podstiču razvoj.
    Važnije i presudne za moj glas su mnogo prizemnije stvari koje čine suštinsku promenu: kakav je izborni sistem, da li biramo svakog poslanika po imenu? Da li možemo da utičemo KO će sa stranačke liste ući u Skupštinu, ili je lista oktroisana iz stranačke centrale i sakrivena iza imena lidera stranke? Da li se konstituisanje različitih grana države (zakonodavna, izvršna, sudska) odvija po procedurama koje garantuju nezavisnost i međusobnu kontrolu tih grana ili ne? Da li postoji gornji dom parlamenta koji može usporiti donji dom da donese zakon koga poslanici nisu ni pročitali? Izbirni sistem treba da bude takav da poslanik vidi vezu između svog mandata i svoje lokalne stranačke baze a ne vezu između svog mandata i stranačke discipline.
    To su dve kritične stvari koje ne menjaju samo lica koja vrše vlast, nego menjaju "sistem":
    kratkoročno - novi izborni sistem
    srednje i dugoročno - novi Ustav, koji omoćava mehanizme međukontrole, potpunu transparetnost, onemogućuje zaduženje bez referenduma, garantuje medijske slobode...
  • Citalac

    13.05.2026 12:48
    Ne, hvala. Dosta je bilo iluzija.
  • Ozlojeđeni

    13.05.2026 12:42
    EU vs Osmansko carstvo
    Kada čitam komentare jasno mi je da nije problem u Vučiću i SNS-u, već u građanima Srbije. Izbor je jednostavan: želimo li da budemo deo Evrope i negujemo evropske vrednosti, ili želimo da budemo Osmani i negujemo osmanske vrednosti? Ja sam siguran da većina građana Vojvodine želi da ostane Evropa i neguje evropske vrednosti. Da li je tako i u Srbiji ne znam, i oni slobodno mogu da se vrate tradicionalnim osmanskim vrednostima i postanu despotija.
  • Mića

    13.05.2026 12:23
    EU
    NE.
  • Lupetanje³

    13.05.2026 12:16
    @Bojan
    "Dečko živiš u Vojvodini, ko neće u Evropsku uniju nema šta da traži u evropskoj regiji."

    Znači ni Andora, Island, Lihtenštajn, Monako, Norveška, San Marino, Švajcarska i Britanija i još 12 drugih država koje nisu u EU tj. njih 20 ukupno nemaju šta da traže u evropskoj regiji?
  • C-3PO

    13.05.2026 12:10
    Mediji…
    Cim zazivi sloboda govora, i Mediji budu “otvoreni” za sve, videcete nakon par meseci koliko naroda bi bilo za EU, i zato:
    Studenti pobedjuju!!!
  • Zika

    13.05.2026 12:08
    Srbija nikada nece uci u EU jer narod, pa samim tim i politicari koji kao trebaju da uvedu Srbiju u EU to ne zele. Treba zaboraviti na tu ideju za brem sledece 2-3 generacije.
  • dobronamerni

    13.05.2026 12:00
    demokratski narativ
    ne deliti se na one koju su za EU, tj. na gradjaniste, ( koji su uglavnom za demokratiju) i tzv patriotske, (koje su za autokratiju). Stranke koje su za demokratiju su prave patriote, ovi desničari najčešće ne govore istinu, izvrču istoriju, podržavaju koje kakve autokrate i diktatore...
  • Б

    13.05.2026 11:47
    Ако се тридесет година боримо за демократију шта ћемо у ЕУ.На жалост та организација је погазила све прокламоване вредности.Забрањују медије,поједина дела аутора одређених националности,имају двоструке стандарде за иста дешавања.Приступањем таквој организацији погазили би све идеале за које се боримо.Продали би смо се као сендвичаре за мало бољи живот.
  • Branka Vučković

    13.05.2026 11:44
    EU pristup
    Ovakva EU neeeee
  • jare

    13.05.2026 11:43
    Pa gde je zapelo?
    @Paja
    Pa sto niste napravili od nas Svajcarsku, pa da onda i ne moramo u EU?
    Ovako cete nam mazati oci sa tom Svajcarskom, a mi cemo liciti na Belorusiju ili Severnu Koreju. Ko Sloba sto nam je mazao oci sa svedskim standardom, a radnici radili po fabrikama za 10 maraka.
  • ///

    13.05.2026 11:42
    DA
    "to znači da govorimo o evropskim vrednostima, demokratskim institucijama, vladavini prava, borbi protiv korupcije i organizovanog kriminala, slobodi medija, slobodi izražavanja i okupljanja, nezavisnom pravosuđu i odgovornoj vlasti"
  • Xx

    13.05.2026 11:42
    DA.
  • mece

    13.05.2026 11:28
    sigurno
    samo zato sto nebi bilo ovoliko pljacke od strane pojedinaca koji rade za ovu vlast
  • Zebra

    13.05.2026 11:26
    Još jedan spin?
    Samo studentska lista! Sve ostalo je SNS prevara!
  • mile

    13.05.2026 11:21
    Prvo NATO, pa EU
    Ranije bih samo za takvu partiju i glasao. A sada mora biti pre svega za ulazak u NATO pakt, pa zatim i za EU. A i da se sutra EU raspadne, onda mora opet biti nedvosmisleno okrenuta ka nekakvoj zapadnoj alternativi, sa ozbiljnim distanciranjem od Rusije i Kine.
    Mnogo veci problem u mom slucaju je to nepoverenje. Do sada su me vise puta navukli da ih glasam pricajuci mi o EU, a onda su vec sutradan nakon dolaska na vlast nastavili ka Rusiji. Najvise Kostunica i Tadic, a od ovih radikala nikad nista nisam ni ocekivao, na tu temu, nit bi im ikad dao glas za bilo sta.
    Tako da u mom slucaju je vise pitanje, ko je dovoljno uverljiv da mu ja poverujem da je on stvarno za te evroatlantske integracije. Da to ne bude opet neki mamac da dobije moju podrsku, a onda da guslamo o: "4 stuba srpske diplomatije", "Srbija je istok na zapadu i zapad na istoku", "Raspade se EU", "Eto Vladimira na belom konju da porobi svet, kaze Baba Vanga" i slicno.
  • Dylan Dog

    13.05.2026 11:09
    ЕУ је сада, искључиво, геополитички ентитет, који тражи да сви зарате са Русијом. Све остало је у другом плану или фактички служи само за замајавање. У том смислу сам апсолутно против, не само чланства, већ било каквог контакта са истом.
  • Bonga

    13.05.2026 11:07
    100 posto glasam da , narocito zbog sns botova
  • Sava

    13.05.2026 10:53
    Ma ovo pitanje trenutno uopšte nije bitno. Ovo jedna opoziciona stranka pokušava na sklopi nekog frankejlnštajna pred sledeće izbore. A realno se ništa ne pitaju a i ne treba. Studenti su poneli teret, rizik, batine, sve. To je kao kad bi se pitalo zvezdu i partizan gde će da se igra finale lige šampiona, smešno. Tako i svako pitanje opoziciji u vezi izbora.
  • Milan

    13.05.2026 10:49
    Zabrinjava broj anti EU komentatora, tj broj višedecenijdkom propagandom ispranih mozgova. Glupost i samodestrukcija do bola.
  • Beli

    13.05.2026 10:46
    Ne u EU, ne u NATO!
  • Rajko

    13.05.2026 10:44
    Nikada nije sproveden referendum o ulasku Srbije u naci savez zvani EU! I sada sa namestenim istrazivanjima opet su evrofanatici ukljucujuci i Vucica u manjini! Poenta je da svi ti EU glasnogovornici misle o sebi i svojim drugarima u EU, tj. uvaljivanju u razne komisije i tzv. tela koha su debelo placena!
  • V

    13.05.2026 10:42
    Aposlutno da.
  • EU

    13.05.2026 10:33
    Svi koji bi u EU, el ste zaboravili da su vas bombardovali? To vam je kao tučena žena kad hita kod muža koji je maltretira...
  • idi begaj

    13.05.2026 10:29
    @Zamenik zamenika
    "Samo za takvu stranku glasam."

    Znači glasaš za SNS
  • Gordana

    13.05.2026 10:28
    EU
    Moj izbor je EU i samo za tu opciju ću da glasam.
  • Lucifer

    13.05.2026 10:17
    U suštini da, ne zato što je nešto posebno volim ili mislim da trenutna garnitura EU političara nisu najgore trećerazredne birokrate u poslednjih 30 godina, nego zato što je to praktično ekonomski korisno za nas.
  • Sima

    13.05.2026 10:14
    Pre dvadeset
    Godina, možda.
    Ali sad kad im treba topovsko meso, kad presednik nam se obraća ispred zastave EU, NATO vežbe.
    Naravno ne.
  • Advokatica

    13.05.2026 10:13
    Samo EU
    Samo za tu stranku bih i glasala!
    Srbija van EU znači Srbija pod ruskom i kineskom čizmom, a te blagodeti živimo svaki dan.
    Dakle, studenti ako se ne izjasne za EU, ništa. Više sreće drugi put kada se savlada gradivo 90.-ih.
  • Вранић

    13.05.2026 09:57
    Ма која ЕУ, замајава нас 25 година! А ове странке које су за ЕУ чине 7-8 посто, ситно! Народ је отворио очи, после бомбардовања требало је да убрзају пријем, међутим они прогласише независним Косово, и дефинитивно нас откачише!
  • Miki

    13.05.2026 09:56
    Glasao bi za EU,samo da nema ucena ,otimanja teritorije i izvlacenje novca iovako siromasne Srbije.Podrazumeva se vracanje prognani na svoja ognjista i imati isti pristup svim pravima a ne da nas bace u zapecak.Obzirom da oni imaju svoj cilj od kojeg neodstupaju pa znam sta mi ciniti na izborima.
  • Bojan

    13.05.2026 09:55
    @Паја

    Dečko živiš u Vojvodini, ko neće u Evropsku uniju nema šta da traži u evropskoj regiji.
  • Vlada

    13.05.2026 09:54
    Ne koristimo ono što imamo za opšte dobro već pojedinačno.
  • Dulej

    13.05.2026 09:52
    EU
    Mozemo glasati za koga hocemo ONI nas nece i to su pokazali i dalje pokazuju da nas nece.
  • /

    13.05.2026 09:49
    /
    probudili se gibnicari
  • Lesa

    13.05.2026 09:41
    How yes no
    NEEEEEEEEE
  • jel šušu

    13.05.2026 09:37
    Jednom ga u on bi opet
    Zar opet sa š i u?
  • B

    13.05.2026 09:34
    V
    Drzavu bez korupcije sa ulaganjem u poljoprivredu ekoloski čistu bez Rijaliti šund demagogije ,sa pravednim operozivanjem prebogatih i zdravim školstvom MI SAMI MORAMO O
    STVARITI EU pasosi bi samo iselili 2 miliona mladih i naselili 2 miliona mladih iz Afrike Indije to bi bio kraj jedne drzave i naroda
  • Орлов

    13.05.2026 09:33
    Не за ЕУ
    Србији није потребна ЕУ па ни странке ко је би је водиле у ту пропаст.
  • Случај

    13.05.2026 09:33
    Касно је сада да скрећемо с пута. Напустили смо систем који смо имали, за који многи и споља и изнутра тврде да није ваљао. Послове које можемо сами да обавимо сада иду на међународне тендере (или не иду) и обављају их стране фирме. У последње две деценије све што смо урадили било је на захтев ЕУ (спровођење њене политике), колико год траљаво. Ми за себе нисмо урадили ништа.
  • Bilobikadbi

    13.05.2026 09:29
    Tamo su svo naši dželati
    kad na to pomislim zgadi mi se.
    Čist vazduh. EU podržava zlo i tamo su već ili će ući svi naši želati .
    Sve je to tačno sa okruženjem . To onda kakogod okreneš znači :ili ćeš se sam ubiti ili će te oni-Posle bi pričali da smo sami došli na rupu.ČIST VAZDUH pa dok traje.
  • dz0

    13.05.2026 09:29
    Glasao bih jedino za pristup Šengenu nikako za EU.
  • mali đokica

    13.05.2026 09:06
    Ako NISI za EU to je loše (udaraće te kakogod mogu) , a još ĆE BITI GORE kad se uđe.
    EU je arhitektura parlamentaraca kolonijalnih zemalja koji su sada u špicu snage (Nemačka, Francuska, Holandija, Austrija, Italija ... )
    kao i izgorelih ugaraka kolonijalizma (Španija,Portugalija,Italija)
    kao i neostvarene želja garniture Poljske,
    kao i Češke koja svim silama hoće, ali je uvek rezerva,
    Engleska kao kolonijalni gospodar u oživljavanju snage protiv Rusije
    u ostalim zemljama POSTAVIĆE SE KURTE I MURTE
  • Milićević

    13.05.2026 09:04
    EU treba da primi Ukrajinu u članstvo da i poslednjem tupsonu u Srbiji postane jasno o čemu se tu rasdi.
  • Prolaznik

    13.05.2026 08:58
    Naravno
  • LoKaLnO TaNdRkAlO

    13.05.2026 08:56
    Da
    Naravno. Trebali smo još pre 20 godina. Sad bi živeli malo bolje i opuštenije (valjda).
  • Zamenik zamenika

    13.05.2026 08:54
    Samo za takvu stranku glasam.
  • aha

    13.05.2026 08:49
    Nervozni glasač

    ok a gde idu nasi studenti da rade kad zavrse fakultet? ko im nudi posao?
  • Паја

    13.05.2026 08:41
    Наравно да НЕ. Јер ми живимо у Србији и треба да је уредимо због нас, а не неког споља. Када будемо радили за себе и своју државу онда ће нас ЕУ питати да приступимо, а не да нас условљавају. Шта Швајцарској фали ван ЕУ? Радимо на себи, немојмо чекати да нам неко споља решава проблеме. Најмање не очекивати решење од оних који нам га праве деценијама и који су нас милосрдно бомбардовали.
  • Ne

    13.05.2026 08:39
    Jer to je veleizdaja
    Bili smo i 1941 okruženi trećim rajhom pa nismo ušli u njega, tako da nema razloga ni da sada ulazimo u četvrti rajh.
    Oni će završiti opet kao 1945, a mi ćemo opet biti na strani pobednika - Amerika, Britanija i Rusija.
  • Maja

    13.05.2026 08:39
    Srbija već više od 20 godina ima zacrtan evropski put i ka EU su nas vodile sve vladajuće stranke. Od političkih stranaka danas više očekujem da konačno urede našu državu, smanje korupciju i kriminal, uspostave funkcionalne institucije i više misle o kvalitetu života građana.
    Kada sredimo sopstveno dvorište, treba da sarađujemo sa svim državama, bilo da su sa istoka, zapada, severa ili juga, jer smo mala zemlja. A s obzirom na to da smo okruženi zemljama EU, svakako se moramo prilagođavati njihovim zakonima i regulativama, bez obzira na formalno članstvo, zbog ekonomske, trgovinske i geografske povezanosti.
  • xx

    13.05.2026 08:39
    Nikako da se odcepe od nas.
  • Nenad

    13.05.2026 08:38
    STUDENTI POBEÐUJU
    Glasati za tzv opoziciju je isto kao i glasati za Vučića, potpuno je jasno da su u koaliciji i imaju samo jedan cilj a to je urušavanje studentskog pokreta.
  • Igor

    13.05.2026 08:38
    Da, ali
    Glasao bih uvek za stranku koja je za ulazak u EU ali nikada za stranku koja kaže da je bio genocid u Srebrenici
  • LoKaLnO TaNdRkAlO

    13.05.2026 08:29
    Da
    Naravno. Trebali smo još pre 20 godina. Sad bi živeli malo bolje i opuštenije (valjda).
  • Dogodine u Botošu

    13.05.2026 08:29
    Ja nisam za prisilu. Srbija ne mora mora nikad ako ne zeli. Ali Vojvodina u EU - apsolutno.
  • Robin Hud

    13.05.2026 08:29
    Komentar
    Naravno da zelim u EU da udjemo,
    ali to sto je stranka na papiru "za EU" ne znaci da cemo uci u istu.
  • Alföld

    13.05.2026 08:28
    Prvo pobeda Studenata!
    Jedini nacin da Srbija ocuva svoju drzavnost kao i identitet je da postane clanica EU. Mnoge male nacije su uvidele da je EU zaista jedini nacin da sacuvaju svoju posebnost, Istocni blok asimilira nacije i brise njihove posebnosti. Ali pored ekonomskih i kulturoloskih benefita u pitanju je i princip pravne drzave odnosno primene zakona, uskladjivanje istih za potrebe gradjana i svesnost da je drzava servis koji sluzi gradjanima a ne pojedincima za pljacku. Ulazak u okviru EU, granice izmedju drzava se svode na poreske oblasti, sto omogucava slobodno kretanje, progres i razvoj. ALI, Srbija je trenutno pod kontrolom organizovanog kriminala, mediji su pod striktnom kontrolom diktature, te gradjani nisu obavesteni putem javnog sevisa o benefitima i doprinosima EU. Stoga, drzava prvo mora da se oslobodi i verujem da su studenti jedini put ka tom oslobodjenju. Da, jesam za bez pogovorno zatvaranje svih poglavlja i ulazak u EU ali ove pomenute "pro-EU" stranke nisu to u stanju da urade, niti imaju kapacitet, niti su dovoljno jasne prema glasacima sta zapravo nude jer ulazak u EU nije samo retorika za izbore nego i sveobuhvatne reforme kako politicke, ekonomske tako i drustvene. Pre svega oslobodjenje i bez rezervna podrska studentima, onda oslobadjanje medija, edukacija, javna reasprava i debata u cilju uspostavljanja nekog konsenzusa o buducnosti ove drzave. Iz pomenutog, mislim da je apsurdno pitati izmanipulisane gradjane o EU dok je na vlasti kriminalna organizacija.
  • Zare

    13.05.2026 08:28
    @Dalibor
    U bivšoj Jugoslaviji je funkcionisao plenum u kome su sedeli Slovenac, Hrvat, BiH, Crnogorac, Makedonac i komunista iz Srbije! I ko je najgore prošao u raspadu te iste?
  • Naravno

    13.05.2026 08:21
    i glasaću
    samo za one koji to obećaju.
  • Ja

    13.05.2026 08:20
    Realno, svestan sam da vise od pola gradjana Srbije trenutno nije za ulazak u EU. Medjutim, pristup EU nije samo clanstvo. To su fondovi za pristup, reforme (od kojih su mnoge lose a neke su dobre).

    Ono sto ja ocekujem od OVE vlasti i bilo koje druge jeste da pregovara, da razgovara, da namenski trosi fondove na pametan nacin, da svaki zakon uskladi sa EU zakonima u onoj meri u kojoj je to u interesu Srbije, da ne prepisuje na slepo zakone, da odbije glat zakone koji su stetni za Srbiju a da po hitnom postupku usvoji zakone koji su bolji od nasih trenutnih zakona. Da poradi na harmonizaciji kako bi smo lakse putovali u EU, da obrne curak oko Kosova jer mi smo realno iako se ja sa time ne slazem ispunili Briselski sporazum a druga strana nije, da se zahteva u sklopu pregovora stroga i hitna primena svega dogovorenog, pocev od Zajednice Srpskih Opstina, da se otvore diplomatski pregovori sa Hrvatskom, Albanijom, Bugarskom, Rumunijom, Madjarskom oko eventualne regionalne saradnje, da se resi pitanje vojnog nadmetanja izmedju Hrvatske i Srbije posto realno niti Srbija ima nameru da napadne Hrvatsku niti Hrvati imaju nameru da napadnu Srbiju, mozemo tesno saradjivati, imati zajednicke vezbe, pomagati se. Bosna bez Dodig-a je i dalje Republika Srpska gde zive nasi ljudi, cak i Bosnjaci/Bosanci i Hrvati, sve su to nasi ljudi, zle ljude u stranu, obican narod za sve ovo nije kriv. Ocekujem PRO-EU stranku koja ne ide slepo kao konj na pridruzivanje nego pametno pregovara i ne zuri.
  • Zare

    13.05.2026 08:19
    Na žalost, javno mišljenje Srbije formira vlast pod uticajeme kremlja dok akademska zajednica, što bi se reklo "trust mozgova" Srbije dolazi iz sličnog političkog miljea, tako da nam preostaje 35% gradjana sa prirodnom inteligencijom, što i nije tako malo dok onih 35% drugih je totalno slidjeno a o ostatku ništa lepo.
  • Милош

    13.05.2026 08:17
    @Ns
    Управо као ви су крадикалски ботови. Неће као у еу русију али би њихове паре … срећа у несрећи што је србија добила здраву и квалитетну омладину те као ви постају ружна прошлост која нас је уназадила и уништила
  • jašta

    13.05.2026 08:14
    Naravno da bi, tamo mi je dosta prijatelja, imao sam prilike da idem turistički. Ne vidim šta bi nam odnelo usklađivanje sa državama u okruženju, a naše najveće dijaspore su u EU i SAD sa razlogom. Samo nemojte pričati kao da to nema veze i da su oni baš svi budale.
  • Goran NS

    13.05.2026 08:14
    Glasao bih jedino ako PRESTANU da nas treriraju kao njihovo djubriste. Mozda se taj odnos promeni kada studentaka lista pobedi na izborima i dobije mandat da formira vladu.
  • BikiNS

    13.05.2026 08:13
    Samo EU
    Naravno, samo EU.
  • miki

    13.05.2026 08:13
    Ne naravno hoće da mi otmu deo teritorije i krše međunarodne konvencije.
    Takođe svaka vlast zadnjih 26 godina je za eu a sve je gore,,,,
  • Mladen

    13.05.2026 08:10
    Da
    Apsolutno da. Ja zapravo još nisam siguran ako na izborima budu i studentska "catch all" lista i pro EU blok (SRCE, NPS, ZLF, PSG, SSP, ...) za koga bih glasao. Ideja studentskog pokreta jeste u suštini zalaganje za evropske vrednosti (vladavina prava, slobodni izbori, demokratija, jačanje institucija, slobodni mediji...) ali razumem da neki misle da članstvo kao takvo nije dobro za Srbiju (sa čim se ja ne slažem), pa se pokušavaju privući i birači sa te strane.
  • Nervozni glasač

    13.05.2026 08:06
    Село гори а баба би у Европску унију.
    Само студентска листа !
  • Genije

    13.05.2026 08:04
    Ulazak u gde?
    Pa uskoro ne će biti EU ili ne u ovakvoj formi. I njima bi bilo bolje da je ostao EEZ. Sada prave nivoe u EU, gde će neke zemlje imati prava glasa a neke ne. Razmislite, gde bi mi bili svrstani. Dođeti ti neki klipan iz Brisela i lupi neku glupost, a ti po svaku cenu moraš to da sprovedeš tu glupost pa makar to značilo tvoje samoubistvo. Mislim da treba da budemo sa svima dobri (poltički), jer EU nije ceo svet. Po meni su oni samo grupa lopova, koja je u prošlosti pokrala ceo svet, a sada se prave pametni kao da su popili svu pamet sveta. Obični banditi i to sitni.
  • Ђ

    13.05.2026 07:58
    Ђ
    За странку не али за студенте да.
  • Nikada

    13.05.2026 07:57
    Nas
    Nece primiti u EU. Kako to ljudima nije jasno. Glasanje je glupost i nigde nije fer. Zakoni se menjaju zbog sebe a ne zbog drugih. Ne bih glasao za EU,jer toliko glup nisam. Njima uvek nesto smeta. Nije bilo Mrdicevih zakona, tuce studenata,prekomerne sile policije itd.za vreme Kostunice-Djindjica...i? Da smo normalni,pa da jednom pokazemo ponos,principe itd.i oni bi nas vise cenili. Njima se gadi i vlast koja se ponizava,i opozicija-studenti koji se zale na svoju zemlju. Oni znaju da ce isti oni biti problem za njih. Jer,i oni su korumpirani i bave se kriminalom,pedofilijom,prodajom ljudi i njihovih organa. Samo to rade "pametnije", od nasih budala.
  • Ns

    13.05.2026 07:51
    Cccv
    Ni za eu ni za rusiju,samo samostalna srbija
  • Savatije

    13.05.2026 07:50
    Enigma
    Svako ko misli dobro sebi i Srbiji glasao bi za partiju koja podržava ulazak u EU. Pitanje je samo koliko takvih ima u Srbiji.
  • Eva

    13.05.2026 07:37
    H
    Zar nije SNS dobio izbore jer je govorio da je za EU?
  • Dejan

    13.05.2026 07:25
    Vojvodina u EU
  • Dalibor

    13.05.2026 07:19
    Dalibor
    Normalno da bih glasao za EU, necu sigurno za Kradikalsku Mafiju, samo moj glas jedino ide Studentima i nikome vise. Previse sam video, dozive i dosta pamtim od 1988 do danas, svi su debelo slagali,prevarili i opljackali.
  • Novopalančanin

    13.05.2026 07:18
    Samo to i dolazi u obzir. Proevropska opozicija ili ništa. Nikakvi zborovi, plenumi i sl
  • Vuĺe

    13.05.2026 07:18
    Ne
  • Nikola

    13.05.2026 07:17
    Kada covek pogleda na mapu i vidi da je Srbija okruzena ili ce uskoro biti okruzena drzavama clanicama EU mora shvatiti da nema alternative nego da Srbija sto pre postane clanica EU. Naravno, na ovaj komentar ocekujem gomilu minusa od strane botova. No, ne zameram, oni to rade po naredbi.
  • Realista

    13.05.2026 07:16
    Da.
    ... ali pored toga mora da ima moguć i realan politički program. Ne podnosim populizam i demagogiju najbolje.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna