Kinezi mogu daljinski da onesposobe nove gradske autobuse u Norveškoj

Vodeći norveški operator javnog prevoza saopštio je da će pojačati mere protiv hakovanja nakon što je test na novim kineskim električnim autobusima pokazao da proizvođač može daljinski da ih isključi.
Kompanija Ruter je saopštila da su rezultati testa, objavljeni prošle nedelje, pokazali da kineska Jutong grupa koja proizvodi autobuse, ima pristup njihovim kontrolnim sistemima za ažuriranje softvera i dijagnostiku i da bi to "teoretski moglo da se iskoristi da se utiče na autobus".
 
Testovi tokom kojih su autobusi voženi u podzemnim rudnicima da bi se uklonili spoljni signali, sprovedeni su i na potpuno novim autobusima Jutong grupe i na tri godine starim vozilima holandskog proizvođača autobusa VDL, naveo je Ruter.
Kompanija je dodala da su testovi pokazali da na holandskim autobusima nije bilo moguće vršiti ažuriranje softvera bežičnim putem, za razliku od autobusa kineske proizvodnje.
 
Nalazi su pokazali da "proizvođač ima direktan digitalni pristup svakom autobusu radi ažuriranja softvera i dijagnostike", saopštila je kompanija Ruter, koja navodi da upravlja polovinom javnog prevoza u Norveškoj.
Britanski list Gardijan preneo je saopštenje kineske kompanije da se "strogo pridržava" zakona i pravila onih mesta u kojima njena vozila saobraćaju. U saopštenju se navodi i da se podaci o autobusima Jutong grupe čuvaju u Nemačkoj.
 
 
Gardijan je citirao izjavu neimenovanog portparola kompanije Jutong da su podaci šifrovani i da se "koriste isključivo za održavanje, optimizaciju i poboljšanja u vezi sa vozilima radi zadovoljenja potreba kupaca za uslugama posle prodaje".
 
 
Na sajtu Jutong grupe navodi se da je kompanija poslednjih decenija prodala desetine hiljada vozila širom Evrope, Afrike, Latinske Amerike i azijsko-pacifičkog regiona.
 
Studija je delimično pokrenuta zbog zabrinutosti oko nadzora, u vreme kada mnoge zemlje u Evropi, Severnoj Americi i drugde preduzimaju korake za zaštitu podataka o potrošačima i operacijama na daljinu.
Zabrinutost zbog daljinskog upravljanja električnim vozilima nije nova. Američki regulatori su u januaru otvorili istragu o vozilima kompanije Tesla posle izveštaja o sudarima koji su uključivali korišćenje tehnologije kompanije koja omogućava vozačima da putem telefonske aplikacije daljinski izdaju komande svom vozilu da se vrati do njih ili da se premesti na drugu lokaciju.
 
Autobusima kompanije Jutong upravljaju ljudi, to nisu vozila bez vozača, poput taksija i šatl-autobusa u Kaliforniji i Kini.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • NS

    06.11.2025 14:21
    Telefonske centrale
    Pa to je radio siemens sa telefonskim centralama 1999. Znaci Kinezi ne smeju ali Nemci smeju?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

VIDEO: Japanka se "udala" za ChatGPT lik

Japanka Jurina Noguči (32) održala je proteklog leta simboličnu ceremoniju venčanja sa Lune Klausom Verdurom, likom generisanim pomoću veštačke inteligencije zasnovanim na ChatGPT-u i liku iz video igre.

Google pokrenuo svog AI asistenta u okviru Gmaila

Google je pokrenuo eksperimentalnog AI asistenta za produktivnost zasnovanog na mejlu, nazvanog CC, koji treba da korisnicima uštedi vreme i istovremeno podstakne češće korišćenje Google-ovih servisa.

Njujork dobija prvi AI dejting kafić na svetu

U vremenu kada se čini da je zabavljanje s nekim komplikovanije nego ikad, pojavljuje se novi fenomen koji dodatno zamagljuje granicu između romantike i tehnologije: veze s AI botovima.