U izveštaju se navodi da brzi vozovi vrlo retko putuju brzinama kojima bi na papiru trebalo da voze - štoviše, voze na samo 45 odsto svojih mogućnosti, a na samo dve linije koje su bile uključene u istraživanje brzina je prelazila 200 kilometara na čas u proseku, prenosi
Novac.hr.
Na baš nijednoj liniji vozovi nisu vozili prosečnom brzinom većom od 250 kilometara na čas, što je naročito porazno kad se uzme u obzir da bi na nekima prosečna brzina od 300 kilometara na čas trebalo da bude uobičajena.
Za potrebe izveštaja istražile su se brzine na železničkim linijama u šest država članica EU, ukupne dužine 5.000 kilometara.
Osim retko oštrih kritika na postojeće linije iznosi se stav kako države članice ne mogu doseći zacrtani cilj EU o 31.000 kilometara brzih železnica do 2030. Što je razumljivo ako se zna da je krajem prošle godine bilo tek oko 9.100 kilometara brzih železnica, s još 1.700 km u izgradnji.
"Odluke o gradnji brze železnice vrlo često su bazirane u politici, a ne na cost-benefit analizama", navodi se u izveštaju.
Kao primer neefikasnosti navedena je brza železnička linija između Štutgarta i Minhena duga 267 kilometara - inicijalno predviđeni trošak bio je 1,8 milijardi evra, a na kraju je linija koštala čak 13,3 milijarde evra, uz to da radovi još nisu završeni.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 5
/
aj zamoli mamu i tatu da ti pricaju o jugo brzim prugama srbije
,ko ih je finansirao a ko je tutnuo lovu od njih?
gari
Jasna
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar