Kako pišu
"Novosti", ovaj scenario navodi se u Dugoročnom i srednjoročnom planu poslovne strategije ovog preduzeća u narednoj deceniji, do 2027. godine. Uvođenje putarine i na državnim putevima prve B kategorije moralo bi najpre da odobri nadležno ministarstvo.
U prvoj fazi bi se putarina plaćala na najfrekventnijim magistralama. U drugoj fazi, putari bi namet obračunavali i kamionima težim od 3,5 tone. Ideja naplatnog sistema već postoji.
"Ukoliko se takva odluka donese, naplatni sistem se može lako proširiti i na naplatu putarine na državnim putevima prvog B reda, za one kategorije vozila za koju odluka bude glasila", stoji u strategiji "Puteva Srbije". "U tehnološkom smislu, to bi bilo proširenje elektronske naplate putarine, koje bi se realizovalo istom opremom kojom je realizovan i ENP sistem na auto-putevima, bez izgradnje naplatnih stanica. Sektor za naplatu putarine osmislio je novi sistem naplate na državnim putevima prvog B reda za vozila čija ukupna težina prelazi 12 tona, odnosno 3,5 tona u drugoj fazi, čija je prezentacija na godišnjoj konferenciji Udruženja koncesionara auto-puteva Evrope 2015. godine, potvrdila da ovaj novi koncept za naplatu putarine predstavlja funkcionalno, efikasno i jeftino rešenje."
Instalacijom ovog sistema bi najpre bili obuhvaćeni državni putevi prvog B reda, koji imaju najveći intenzitet saobraćaja, a potom i preostali sukcesivno, u zavisnosti od raspoloživih finansijskih sredstava.
Putari od ove mere očekuju najpre - povećanje prihoda. Ali veruju da bi putarina na ovim pravcima preusmerila saobraćaj teških vozila na auto-puteve i tako povećala bezbednost saobraćaja.
Dinamika otvaranja novih naplatnih stanica zavisi od izgradnje novih puteva. Ako je verovati strategiji, tokom ove godine otvoriće se 22 nove naplatne stanice. I to od Niša do granice sa Makedonijom 12, šest od Niša do bugarske granice i četiri na potezu od Obrenovca do Požege.
Plan "Puteva Srbije" je da u budućnosti prošire način naplate putarine i to uvođenjem mogućnosti plaćanja kroz sms servise, korišćenjem kreditnih i debitnih kartica velikih transportnih operatera ili isporučilaca goriva. Planiraju i korišćenje NFC tehnologije - kratkodometne tehnologije bežične komunikacije. To podrazumeva sistem plaćanja bez dodira.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 4
Jasmina
ja
A ako stvarno žele da teretna vozila vrate na auto put, neka smanje putarinu!!! Niko ne voli da lomi kamion po lokalnim putevima, a plus je po tim putevima vožnja duža i neudobnija. Kamion se više haba i više se goriva troši. E sad, ako vlasnik i pred toga ne ide auto putem, znači da mu je to isplativije, tj. PUTARINA JE PRESKUPA
Tetka
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar