Kako piše
Dnevnik, ministar zaštite životne sredine Goran Trivan najavio je da se narednih dana očekuje usvajanje pravilnika kojim će biti predviđene subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila, kao jedna od mera za smanjenje zagađenja životne sredine u Srbiji.
Ovih dana očekuje se i usvajanje uredbe kojom će biti predviđena podsticajna sredstva za reciklažu polovnih automobila koji se više ne koriste. Sve to će, kaže, doprineti tome da se unapredi stanje u oblasti životne sredine.
Trivan je rekao i da u Srbiji reciklaža automobila nije na željenom nivou, i ukazao na nelogičnost da se za automobile koji se uvoze, a novi su, postoji obaveza da se plate ekološke takse i naknade, dok se za polovna vozila to ne plaća. Već smo u razgovorima o tome i pokrenućemo inicijativu da se to izmeni i da oni takođe plaćaju ekološku naknadu koju plaćaju uvoznici novih, rekao je Trivan.
Direktor PKS-ovog Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Mihailo Vesović je rekao da su se mnogi ekološki problemi nagomilali i da podaci po kojima prosečna starost automobila iznosi 17 godina ne zvuče dobro, što znači da ima i vozila starijih od 30 godina.
Važno je da se u rešavanje ekoloških problema uključi stručna javnost, rekao je Vesović.
Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović istakao je da predstavnici te asocijacije već godinama ukazuju na to da uvoznici novih vozila plaćaju ekološku taksu od 12.000 dinara po toni, a da fizička lica ne plaćaju taksu za polovnjake. Kaže i da je važno što je država prepoznala značaj podsticanja kupovine električnih i hibridnih vozila.
Navodi podatak da je u Srbiji registrovano samo 48 električnih vozila i 342 hibridnih je kako kaže - poražavajuće.
"Nadam se da ćemo s ovom novom merom imati čistije automobile, i da će biti zabranjena vozila koje je Evropa zabranila jer, ako nisu dobri njima, nisu dobri ni za nas", rekao je Petrović.
U Srbiju se svake godine uveze oko 30.000 novih putničkih vozila, 2019. ih je uvezeno 34.000, dok je polovnih pet puta više i ona su starija od 10 do 15 godina. Ako vozila stara 20 godina mogu da se legalno uvezu i voze, a onda imamo problem zagađenje, jasno je šta treba da se uradi, rekao je Petrović.
Kako je dodao, u Srbiji ima 2,2 miliona vozila, od tog broja je 1,9 milion putničkih, a 1,7 milion ima motor euro 3 ili euro 4. Ozbiljan problem, kako navodi, predstavlja to što 1,2 milion vozila neće moći da prođe tehnički pregled.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 15
Milan
/
/iskreni mogu da potvrde kako se dacic danima preko medija kleo u postenje srbije pa mu onda zli zapad posalje satelitski snimak garaze u koju stize kraden automobil na prepravke i rasklapanje/
Konstantin
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar