Znatno smanjen broj vozila koja prolaze tehnički pregled: Cene više, a obe strane nezadovoljne
Novi pravilnik za sprovođenje tehničkih pregleda stupio je na snagu 5. jula ove godine, a doneo je porast cena samih pregleda, ali i smanjenje prolaznosti vozila na istima.
Foto: 021.rs
Pravilnikom su značajno pooštreni kriterijumi za prolazak tehničkog pregleda, pa je i procenat vozila koja su na prvom tehničkom pregledu okarakterisana kao neispravna porastao.
Jedna od najvećih izmena koju je novi pravilnik doneo jeste to što se svaki tehnički pregled snima, te su u servisima dužni da pomenute snimke čuvaju narednih godinu dana.
Takođe, kako kažu vlasnici servisa za tehnički pregled, država za uvođenje kamera, ali i za svu preostalu opremu koja je potrebna za novi način obavljanja pregleda nije obezbedila nikakve subvencije.
U zavisnosti od opremljenosti prostora, vlasnicima servisa su morali da ulože između 20.000 i 50.000 evra u novu opremu, dok su neki usled novih pravila morali da menjaju i prostor u kojem obavljaju preglede.
"Oprema se drastično promenila, imamo dodatne papučice za kočnice, ta sila kojom mora da se pritisne kočnica definisana je zakonom. Celokupan proces proveravanja mehanizma kočenja je izmenjen. Nekima su potrebni novi prostori, nova oprema i nove obuke za radnike kako bi mogli da se obavljaju pregledi u skladu sa novim propisima", kaže za 021.rs direktorka "Auto tehnike" Gordana Drageljević.
Prolaznost drastično manja: Trećina vozila ne prođe prvi tehnički pregled
Ipak, vlasnica servisa kaže da, bez obzira na oštrija pravila, vozila koja su redovno održavana uz male korekcije će bez problema proći tehnički pregled.
Nasuprot tome, vozila koja su nekada prolazila tehničke preglede jer su pojedini servisi mogli da "progledaju kroz prste" za neke stvari koje ne smatraju rizičnim za bezbednost u saobraćaju, sada neće proći zbog postojanja kamera koji snimaju svaki korak istog.
Iako je postojala prvobitna ideja da se svaki tehnički pregled snima i direktno šalje na zajednički server, gde će inspekcija moći uživo da prati i proverava poštovanje pravila, ovakav sistem iziskuje velika ulaganja, pa se od te ideje privremeno odustalo, kažu vlasnici tehničkih pregleda sa kojima smo razgovarali.

Kako bi u skladu sa zakonom mogli da nastave sa bavljenjem ovom delatnošću, vlasnici su bili prinuđeni da osim opreme za snimanje kupe i dovoljno memorijskog prostora kako bi svaki obavljeni pregled mogli da čuvaju još najmanje godinu dana. Takođe, najavljeno je i da će po ugledu na evropske zemlje biti uveden i zajednički registar koji bi značio da su svi tehnički pregledi povezani u sistem, ali i ova inovacija će pričekati još neko vreme, kažu vlasnici firmi za tehnički pregled sa kojima smo razgovarali.
Direktor Auto centra "Caruso" Jovan Ivanović za 021.rs potvrđuje da je došlo do smanjenja prolaznosti vozila na prvom tehničkom pregledu.
"Pre uvođenja novih pravila recimo da su dva od 15 vozila na prvom tehničkom pregledu ocenjena kao neispravna, te nisu mogla isti da prođu, dok od 5. jula pa do danas negde oko 40 odsto automobila ne prođe prvi pregled", kaže Ivanović.
On dodaje i da su vlasnici vozila često kivni na njih, bez obzira na to što oni samo poštuju pravila koja je država propisala.
"Imali smo i situacije gde dođu ljudi i mi utvrdimo da vozilo ne ispunjava uslove da prođe tehnički pregled, a onda vlasnik ne želi da plati pregled. Imate i vozila koja koštaju po 50.000 evra ali mu je neispravna prskalica za vetrobransko staklo, i jednostavno ne može da prođe tehnički pregled zbog toga. Mi imamo pravilnik koji moramo da poštujemo, vlasnici vozila ne bi trebalo da budu kivni na nas", poručuje Jovanović.
Naši sagovornici potvrđuju i da je novi pravilnik doneo mnogo stvari koje se sada mere, a koje se nekada nisu merile. Pre svega radi se o merenjima izduvnih gasova, merenju temperature u motoru i ekozagađenja. Za većinu tih stvari bila je potrebna nova oprema, te su vlasnici auto centara bili prinuđeni da i to nabave.
Gordana Drageljević poručuje da vlasnici vozila pre dolaska na tehnički pregled moraju sami da pripreme svoja vozila za isti. Ona preporučuje da vozači prvo pozovu neku od firmi koje se bave tehničkim pregledima kako bi saznali šta je sve ono na šta bi trebalo da obrate posebnu pažnju, te da dođu pripremljeni u potpunosti.
"Ovaj posao se podiže na viši nivo, a samim tim se i od vlasnika vozila očekuje da ispravnost vozila bude podignuta na viši nivo. Nije na kontrolorima da određuju hoće li nešto proći ili neće, već iskjučivo do ispravnosti vozila. Mi smo ovde na istoj strani, nezadovoljstvo je veliko, ali nas ljudi neretko gledaju kao neprijatelje", priča Drageljević.
Cene tehničkih pregleda porasle za 50 odsto, obe strane nezadovoljne
Novi pravilnik je u velikoj meri uticao i na povećanje cena samih pregleda, ali ono, potvrđuju vlasnici firmi koje se bave tehničkim pregledima, nije dovoljno ukoliko se imaju u vidu sva ulaganja koja su u prethodnom periodu.
Osim što su morali da investiraju u novu opremu, usled novog pravilnika i detaljnijeg procesa tehničkog pregleda došlo je i do produženja prosečnog trajanja pregleda. Samim tim broj vozila koja u toku jednog dana mogu biti pregledana je smanjen, a potreba za radnicima povećana.
Prosečna cena tehničkog pregleda pre uvođenja novog pravilnika iznosila je oko 4.500 dinara, dok je danas ona oko 6.800 dinara.

Jovan Ivanović potvrđuje da i bez obzira na povećane cene samih pregleda njegova firma lošije posluje.
"Lošije poslujemo otkad je na snazi novi pravilnik, morali smo da zaposlimo još jednog čoveka, a investicije u opremu koju smo morali da nabavimo kako bismo obavljali tehnički pregled bile su velike, nesrazmerno visini povećanja cene samog tehničkog pregleda. Mi smo svi u osnovi privredno društvo, i moramo na neki način da zaradimo. Ako mi se to ne isplati neću ni da radim, pa je samim tim logično da smo morali da podignemo cene pregleda usled svega novouvedenog", kaže direktor Auto centra Caruso.
Pravilnik pisao neko ko ne zna svoj posao dobro
Direktorica "Auto tehnike" Gordana Drageljević kaže da u pravilniku, koji postoji tri godine, ima stvari koje nemaju previše smisla.
"U pravilniku stoji i to da kada vozilo nema kapicu na ventilu gume nije ispravno, ali je nešto kasnije servisima stigao dopis da se ipak ne proveravaju takve stvari jer je bilo slučajeva da i zbog toga vozila ne prođu", kaže naša sagovornica.
Da ima nelogičnosti saglasan je i Jovan Ivanović iz Auto centra "Caruso". I same nelogičnosti, kaže on, utiču na trajanje tehničkog pregleda.
"Bitno je napomenuti i da je Agencija za bezbednost saobraćaja bila u obavezi da do stupanja na snagu pravilnika obezbedi obučni centar za licenciranje kontrolora i u tom slučaju bi sve bilo lakše i brže. To da ljudi zbog kapica na točkovima ne prolaze tehnički pregled očigledno pokazuje da je pravilnik radio neko ko nije svoj posao znao dobro. Ja moram da ulazim u vozilo i da vezujem i odvezujem 5 pojasa kako bih proverio njihovu funkcionalnost, takođe moramo da utvrdimo i funkcionalnost svakog podizača stakala", kaže Ivanović.
On smatra da to ne treba da bude tema tehničkog pregleda, već da je to stvar vlasnika vozila i načina na koji on vodi računa o istom, ali i o svojoj bezbednosti.
"Tečnost za stakla mora da bude tu, prskalica mora da bude funkcionalna, to su neke stvari iz pravilnika na koje ne može niko da da utiče", kaže on.
"Povratnici" imaju tri dana da otklone nedostatke i besplatno dođu na novi pregled
Vlasnicima vozila koja ne prođu prvi tehnički pregled omogućen je period od tri dana da te nedostatke otklone i dođu na novi tehnički pregled. Ukoliko to urade, te se pojave u navedenom roku, "popravni" pregled neće biti naplaćen ponovo.

Sagovornici 021.rs ukazuju na to da bi svakako trebalo da pripreme vozilo za prvi odlazak na tehnički pregled ponajviše zbog toga što ukoliko se pronađe neki ozbiljniji nedostatak, male su šanse da će vlasnici naći raspoloživog majstora ili da će delovi potrebni za popravku biti na raspolaganju.
Takođe, oni naglašavaju i da građani imaju prava na svega jedan tehnički pregled u roku od ta pomenuta tri dana, dok se vlasnici firmi za tehnički pregled trude da ostave termin "povratnicima" tako da ih ne primoravaju da plaćaju ponovo.
Termina ima, najveća gužva na jesen i proleće
Iako naši sagovornici potvrđuju da termina ima, apeluju na vlasnike vozila da na vreme registruju svoja vozila.
"Jako je bitno da ljudi znaju da je rok takav da se 30 dana pre isteka može produžiti registracija, te preporuke koje sve kolege daju i imaju na svojim sajtovima trebalo bi i da se poštuju i odrade, jer su dobronamerne", kaže Drageljević.
Najveće gužve na tehničkim pregledima su na proleće, kada se kupuje najveći broj automobila, ali i u drugoj polovini jeseni.
"Termini su svi popunjeni u smislu tri-četiri dana unapred. Očekujem gužvu u septembru kada se ljudi vrate sa godišnjih odmora", poručuje Jovan Ivanović.
Stariji automobili voze svoje "poslednje krugove"
Kao što se može i pretpostaviti, pooštravanjem pravila za prolazak tehničkog pregleda javlja se sve veći broj starijih automobila koji isti ne mogu da prođu ili popravke na njima koštaju više nego oni sami.
Samim tim što će u narednim godinama još češće dolaziti do pooštravanja pravila, doći će do "čišćenja" onih najstarijih vozila sa srpskih puteva.
"U prethodna dva meseca smo imali već dva ili tri slučaja da ljudi jednostavno dođu, plate tehnički pregled kako bi videli da li njihovo vozilo može da ga prođe, a onda kada vide da to nije slučaj jednostavno odluče da ga više neće voziti", zaključuje Drageljević.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Ruski plaćenici preko Telegrama regrutuju dobrovoljce iz Srbije i BiH za rat u Ukrajini
01.11.2025.•
2
Ruski plaćenici sa dugogodišnjim iskustvom na ratištima preko privatnih grupa na aplikaciji Telegram regrutuju nove dobrovoljce iz Srbije i Bosne i Hercegovine.
U toku anketiranje građana Srbije o njihovom zdravlju: Ovo su neka od pitanja koja anketari postavljaju
01.11.2025.•
1
Republički zavod za statistiku (RZS), u saradnji sa Institutom za javno zdravlje Srbije i Ministarstvom zdravlja, 1. oktobra počeo je realizaciju istraživanja zdravlja stanovništva Srbije 2025.
Dan žalosti u Srbiji
01.11.2025.•
5
Danas, 1. novembra, u Srbiji je Dan žalosti povodom godišnjice pogibije 16 građana u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novim Sadu.
Maskirani napadači polupali autobuse kojim su Čačani planirali da dođu u Novi Sad
31.10.2025.•
11
Maskirani napadači polupali su stakla na autobusima privatnog prevoznika koji je trebalo da prevoze Čačane sutra u Novi Sad na komemorativni skup.
Poslanik SNS počeo štrajk glađu: Nije zadovoljan radom tužilaštva u slučaju pada nadstrešnice
31.10.2025.•
10
Poslanik Srpske napredne stranke (SNS) Uglješa Mrdić rekao je večeras da počinje štrajk glađu jer nije zadovoljan postupanjem tužilaštva u ispitivanju odgovornosti za pad nadstrešnice novosadske Železničke stanice.
Željko Mitrović proglašen krivim po tužbi Sava Manojlovića
31.10.2025.•
1
Pokret Kreni-promeni je saopštio da je u krivičnom postupku koji je Savo Manojlović pokrenuo protiv vlasnika Pinka Željka Mitrovića jer ga je vređao sud doneo prvostepenu presudu kojom je Mitrović oglašen krivim.
DNEVNI KVIZ: Deset pitanja - nije tako teško
31.10.2025.•
6
Još jedan 021.rs dnevni kviz je tu za vas.
Preminula nekadašnja gradonačelnica Beograda Slobodanka Gruden
31.10.2025.•
1
Prva žena na funkciji gradonačelnika Beograda Slobodanka Gruden preminula je u 85. godini, preneo je RTS.
Vučić se izvinio studentima zbog uvreda
31.10.2025.•
83
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da mu je "žao zbog nekih stvari koje je izgovorio o studentima i demonstrantima" i da se zbog toga izvinjava.
Nemačka partija Levica traži da Berlin i EU podrže demonstrante u Srbiji
31.10.2025.•
1
Nemačka parlamentarna stranka Levica saopštila je da vlada u Berlinu i Evropska unija moraju da stanu uz demonstrante u Srbiji i podrže njihov zahtev za demokratijom i za održavanjem novih, poštenih izbora.
Ninić: Sud poništio rešenje EPS-a o otkazu radniku Kolubare Goranu Perišiću
31.10.2025.•
1
Advokat Ivan Ninić objavio je da je sud poništio rešenje Elektroprivrede Srbije o otkazu radniku Kolubare Goranu Perišiću.
Počela isplata povrata 50 odsto školarine studentima
31.10.2025.•
2
Ministarstvo prosvete saopštilo je da je počela isplata novca samofinansirajućim studentima za pokriće 50 odsto plaćene školarine u prošloj školskoj godini.
Hapšenje zbog "pomaganja Bačulovu u lažiranju trovanja"
31.10.2025.•
5
Policija je u Beogradu, po nalogu beogradskog Višeg javnog tužilaštva, uhapsila D.C.
Beogradski sajam: Deo prihoda od ulaznica za Sajam knjiga porodicama stradalih u Novom Sadu
31.10.2025.•
0
Beogradski sajam je danas saopštio da će deo prihoda od prodatih ulaznica donirati porodicama nastradalih u padu nadstrešnice u Novom Sadu.
Vučić razgovarao sa šefom Delegacije EU u Srbiji: "Dobar razgovor"
31.10.2025.•
6
Predsednik Aleksandar Vučić razgovarao je sa šefom Delegacije EU Andreasom fon Bekeratom o evropskom putu Srbije i sprovođenju reformske agende.
Srbijavoz: Zaustavljeni svi vozovi, dojavljene bombe
31.10.2025.•
63
Polasci svih vozova na železnicama u Srbiji obustavljeni su zbog dojave bombi, saopštio je Srbijavoz.
Delegacija EU u Srbiji pred 1. novembar: Apelujemo na sve da deluju uzdržano
31.10.2025.•
6
Delegacija Evropske unije u Srbiji saopštila je, pred godišnjicu pada nadstrešnice i pogibije 16 ljudi, da pomno prati aktuelnu političku situaciju u Srbiji.
Sudar dva kamiona u tunelu Železnik, iz jednog curi tečni gas
31.10.2025.•
0
Nema povređenih u sudaru dva kamiona u tunelu Železnik na obilaznici oko Beograda. Iz jednog kamiona curi propan-butan, tečni naftni gas.
Supruga Borkovića napustila zemlju: Snimak je autentičan, Vučić da ne zloupotrebljava moje ime
31.10.2025.•
18
Bivša supruga sportskog vozača Dušana Borkovića, Andrijana, oglasila se nakon tvrdnje Aleksandra Vučića da je ona snimala razgovor između Borkovića i naprednjaka Branka Malovića o raspodeli novca.
Vučić se danas obraća javnosti
31.10.2025.•
82
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas će se opet obratiti građanima Srbije.
Komentari 50
Jeremija Krstić
Ivan Jovanovic
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar