Budući auto-put, čiji je deo od Požege do Duge Poljane počeo da se gradi 2022. godine, ići će Dolinom Moravice, između padina Javora i Golije, preko Pešterske visoravni do granice sa Crnom Gorom.
Planirana deonica auto-puta Požega - Boljare predstavlja nastavak auto-puta Miloš Veliki na pravcu Požega - Arilje - Ivanica - Sjenica (Duga poljana) - Boljare, piše eKapija.
Koridor auto-puta počinje posle petlje "Prilipac", koja pripada deonici auto-puta Požega - Kotroman, pruža se ka jugu dolinom reke Moravice po ravničarskom i blago brdovitom terenu, dok posle Ivanjice ulazi u planinski predeo i prolazi između padina Javora na zapadu i Golije na istoku i penje se na Peštersku visoravan, kojom se u pravcu juga pruža do Duge Poljane i graničnog prelaza Boljare.
Granica Prostornog nalazi se na delovima teritorija opština Požega - katastraske opštine Gorobilje, Lopaš, Milićevo Selo, Pilatovići, Prilipac; Arilje - KO Arilje, Bogojevići, Vigošte-Pogled, Virovo, Grdovići, Dragojevac, Latvica, Mirosaljci, Stupčevići, Trešnjevica, Cerova; Ivanjica - KO Bedina Varoš, Bratljevo, Budoželja, Vasiljevići, Grleđica, Dubrava, Erčege, Ivanjica, Komadine, Kosovica, Mana, Medovine, Prilike, Radaljevo, Rovine, Rokci, Sveštica, Smiljevac i Šume; i Sjenica - KO Boljare, Brnjica, Buđevo, Vrsjenice, Goševo, Doliće, Dragojloviće, Draževiće, Dujke, Žitniće, Zaječiće, Kamešnica, Kijevci, Krće, Raždaginja, Rasno, Raškoviće, Stup, Tuzinje, Ugao, Cetanoviće i Štavalj.
Koridor auto-puta se najvećim delom pruža van područja naselja, dok manjim delom tangira građevinska područja Arilja i Ivanjice.
Planirana trasa auto-puta je podeljena na jedanaest deonica, ukupne dužine od 106,3 km. Planiran je preliminarni koridor auto-puta u dužini od 86,71 km i širini od 1.000 m za deonice 2-9 i deonicu 11, i koridor auto-puta u dužini od 19,59 km i prosečnoj širini od 200 do 300 m za deonice 1 i 10.
Koridor se završava dodatnom zonom graničnog prelaza "Boljare", čije će tehničko rešenje biti naknadno definisano, navedeno je u planu koji su izradili Institut za arhitekturu i urbanuizam Srbije, Jugoslovenski institut za urbanizam i stanovanje i JP Zavod za urbanizam Niš, u saradnji sa obrađivačima idejnog projekta "China road and bridge corporation", ogranak Beograd.
Investitor izrade prostornog plana su Putevi Srbije.
Auto-put je planiran sa najmanje dve saobraćajne trake i jednom zaustavnom trakom za svaki smer, a projektovan je za brzinu od 100 do 120 kilometara na sat.
Navedena podela trase auto-puta na 11 deonica je uslovna, navodi se u planu u kom stoji i da će deonice 1 i 10 imati ukupno 21 most i tri tunela.
Dodaje se da ovaj koridor povezuje Centralnu i Jugozapadnu Srbiju, a kroz povezivanje luke Bar sa lukom Beograd na Dunavu povezuje Podunavlje sa Mediteranom.
Javni uvid traje do 9. jula.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 4
Ana
злица
Comby
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar