Zijin koper planira otvaranje još tri kopa kod Bora

Ziđin koper podneo je resornom ministarstvu Zahtev za izradu Studije o proceni uticaja na životnu sredinu za eksploataciju rudnih tela Cementacija 2 i Cementacija 3 na ležištu Kraku Bugaresku - Cerovo Cementacija.
Zijin koper planira otvaranje još tri kopa kod Bora
Foto: Pixabay (ilustracija)
Ležište je udaljeno 13 kilometara od Bora i dva kilometra od sela Mali Krivelj, a nalazi se na grebenu brda Kraku Bugaresku, piše eKapija.
 
Projekat predstavlja nastavak višedecenijske rudarske aktivnosti u ovom regionu kroz eksploataciju na površinskom kopu Cementacija 1.
Pripremu zahteva uradio je Rudarsko-geološki fakultet Univerziteta u Beogradu, a projekat se zasniva na prethodnim odobrenjima Ministarstva rudarstva i energetike iz 1991. i 2018. godine.
 
Razvoj kopa planiran je u pet faza, pri čemu se eksploatacija radi najpre u severnom delu Cementacija 2, zatim se kop širi prema jugozapadu, otvara se Cementacija 3, a kasnije se kopovi Cementacija 2 i 3 proširuju prema jugu, dok će se rezervni resursi u rudnom telu Cementacija 4 eksploatisati na jugoistoku ležišta.
Površinski kop Cementacija 2 projektovan je za godišnju proizvodnju od 3,5 miliona tona rude, a planirani radni vek rudnika iznosi sedam godina.
 
Projekat Cementacija 2 ocenjen je sa neto vrednošću projekta od 117 miliona dolara u najboljem scenariju, što ga čini jednom od značajnijih investicija u rudarskom sektoru Srbije u poslednjih nekoliko godina.
 
Ukupna količina jalovine koja će nastati tokom eksploatacije iznosi 61,1 milion tona. Za potrebe eksploatacije površinskih kopova Cementacija 2 i 3, postojeća odlagališta jalovine površinskog kopa Cementacija 1 biće proširena, navedeno je u dokumentu. 
 
Dodaje se da će nakon proširenja imati dovoljan kapacitet tokom planirane eksploatacije, od 61,9 miliona tona jalovine.
 
Eksploatacija rude u kopovima Cementacija 2 i 3 biće sprovedena po takozvanoj diskontinualnoj tehnologiji, koja uključuje bušenje, miniranje, utovar i transport korisne sirovine do primarne drobilice, transport i odlaganje jalovine, odvodnjavanje i pomoćne radove.
 
Projekat će uticati na vodotok Cerova reke, čije prirodno korito prolazi između kopa i pristupnih saobraćajnica, pa se, stoji u zahtevu, planira izvođenje devijacije i zacevljenja korita Cerova reke i izgradnja potpornog obalnog zida, nizvodno, u delu nasipa puta.
eKapija podseća da je Ustavni sud Srbije u decembru 2023. godine poništio rešenje Ministarstva rudarstva i energetike, kojim se kompaniji Ziđin omogućavalo "nezakonito razdvajanje projekta" u Krivelju i na taj način izbegavanje celovite procene uticaja na životnu sredinu. 
 
Sud je presudio da studija mora da obuhvati sve aspekte projekta, uključujući eksploataciju, otvaranje kopa, odlaganje jalovine i dugoročne ekološke posledice i da se ne može ograničiti samo na pojedinačne faze.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Particulare matter

    10.11.2025 23:26
    Ako nije rusija, onda je Kina. I tako čitavu zemlju rasprodaše najvećim zlotvorima današnje civilizacije, ali ovde se uporno gura narativ da ih drži zapad.
  • zztop

    10.11.2025 20:53
    Prokopat će do kine odakle su i došli ...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

AMSS upozorava na poledicu na putu

Poledica se, zbog niskih temperatura, zadržava na putevima, na pojedinim deonicama moguć je tanak, slabo vidljiv ledeni sloj pa se vozači pozivaju da voze oprezno.